bartbh schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:28:
Wat is je beschikbare budget?
Rond de ¤1000,- voor de body+lenzen (ben dus nog ong ¤100,- meer nodig voor geheugen en schoonmaaksetje etc)
Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Wat meer gaan fotograveren dan met m'n oude Ixus 50 en ook wat meer instelmogelijkheden/kwaliteit.
Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken?
Van alles wat. Landschap, nacht/sterren, details, p&s
Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee
Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Canon EOS 400D. Mooie camera, goede prijs zeker nu met de cashbacks. 450D is een stuk duurder en biedt niet echt voordelen voor mij tov de 400D.
Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Flitser nog niet, filter etc polafilter. Lenzen-> zie onderaan
Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Graag een adviserende goedkeuring
Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Dat is nog een beetje bekijken, maar het is wel iig de bedoeling dat een hobby blijft.
Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Evt later een extra lens, flitser.
Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Ixus 50 en wat lopen spelen met een analoge Canon AE-1 met 50mm/f1.8 en 70-210/f4.
Is 2e hands een optie of per se niet?
Heel misschien als het echt een mooie aanbieding is. Maar op marktplaats ben ik nog niet iets tegen gekomen waarvan ik dacht "wauw". En daarnaast ben ik ook wel een beetje 'verzot' op nieuwe glimmende gadgets
Ik heb me op dit moment vooral vastgebeten op het Canonplatform, vooral voor de beschikbaarheid qua accesoires etc. en toch een lichte voorkeur voor het merk.
De prijzen hieronder zijn gebaseerd op de prijzen bij Konijnenberg. Deze winkel zit hier heel dichtbij in de buurt, dus 99% zeker dat ik daar de aankoop doe.
Ik heb nu 2 opties:
| Canon EOS 400D Body | ¤ 495,00 |
| Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS | ¤ 399,00 |
| Canon BG-E3 Grip | ¤ 98,00 |
| subtotaal | ¤ 992,00 |
| cashback | ¤-110,00 |
|
| Totaal | ¤ 882,00 |
En dan evt later de Canon 70-300mm F4-5.6 USM als ik het telebereik mis.
| Canon EOS 400D Body | ¤ 495,00 |
| Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS | ¤ 155,00 |
| Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS | ¤ 259,00 |
| Canon BG-E3 Grip | ¤ 98,00 |
| subtotaal | ¤1007,00 |
| cashback | ¤- 60,00 |
|
| Totaal | ¤ 947,00 |
Gekozen voor IS omdat van mezelf weet dat ik niet de meest stabiele handen heb, dus wat dat betreft is 3 stops stabilisatie welkom.
Zelf neig ik naar #1, voornamelijk om het qua bereik een mooi walkaround lens is. Wel mis ik dan natuurlijk het bereik aan het tele-eind vergelijken met #2.
Ik ga vanmiddag in ieder geval even langs Konijnenberg om te kijken wat ze me daar te vertellen hebben. Ook kan ik de camera dan eens vasthouden, kijken hoe hij mij in de handen ligt. (met of zonder grip)