Reg. datum: 23 september 2007
Hoe krijg ik nu applicaties op mijn touch?
Moet ik daar eerst een update voor downloaden ergens?
GoT Index » Apple Talk » [iPhone & iPod touch SDK] Ervaringen & Discussie
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Je kan vanaf Juni pas officiele applicaties installeren als de iPhone 2.0 firmware uit komt en de iTunes application store van start gaat.quote:i-Appleltje schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:38:
Ik begrijp er weinig van.
Hoe krijg ik nu applicaties op mijn touch?
Moet ik daar eerst een update voor downloaden ergens?
Eswip wijzigde dit bericht 11-03-2008 14:45 (36%)
Ja ik ben het daar wel mee eens, maar sommige beperkingen zijn toch wel een beetje flauw. Met name die waarbij je programma niet mag blijven draaien op de achtergrond; hierdoor is het dus onmogelijk om een IM client te maken (tenzij je die continu op de voorgrond houdt om bereikbaar te zijn, zodat je dus niets anders meer met je iPhone kan doen). En dan doen ze dat, terwijl ze zelf juist in de keynote een zelfgebouwde IM-client demonstreren. Demonstreer dan wat anders, zou ik zeggen, want zo lijkt het alsof zo'n applicatie prima mogelijk is.quote:Eswip schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:42:
De enige reden waarom Apple deze "beperkingen" heeft opgelegd, is om er voor te zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft. Het kan funest zijn voor het imago van Apple, als er ineens allemaal malware voor de iPhone komt. Dit is de reden waarom ze een drempel opwerpen, en willen weten wie wat maakt.
Er is niets mis met kritiek leveren. Windows Mobile developers zijn ook niet verplicht om het overal maar mee eens te zijn.quote:Eswip schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:42:Als je het daar niet mee eens bent, dan ga je toch lekker voor windows mobile developen?
Read the code, write the code, be the code!
writser wijzigde dit bericht 11-03-2008 17:12 (88%)
Onvoorstelbaar!
Samsung LE32S81B | Xbox360 | HP Pavilion dv9255ea | Nokia N73 | TomTom 6 | iMac 20" 2,4Ghz | iPod touch 8GB
Als jij beschikt over de 2.0 beta firmware (wat ik betwijfelquote:Rivanov schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:22:
Als ik deze SDK build op mijn iPod touch installeer, is het dan al mogelijk om op 802.1x netwerken te komen? Want Fontys hanteert dit netwerk..
R4NCOR wijzigde dit bericht 11-03-2008 22:47 (3%)
Samsung LE32S81B | Xbox360 | HP Pavilion dv9255ea | Nokia N73 | TomTom 6 | iMac 20" 2,4Ghz | iPod touch 8GB
Ik denk dat ze bang zijn dat er een 'grijs circuit' ontstaat met applicaties die Apple niet verspreid wil zien worden. Als je met de gratis SDK ook software op je iPhone zou kunnen testen, zou de ontwikkelaar van een pakket dat Apple niet goedkeurt, dit gewoon als sourcecode kunnen verspreiden. De gebruikers kunnen het dan zelf compileren (e.v.t. geautomatiseerd) en m.b.v. de SDK op hun iPhone laden. Zo ontstaat er een enorme grijze markt waar Apple geen controle over heeft. Applicatie ontwikkelaars voor het Nokia Symbian doen op dit moment al iets vergelijkbaars (voor sommige apps moet je een developer key aanvragen voor jouw telefoon)quote:writser schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:59:
Het punt is juist dat hobbyisten niet iets serieus in elkaar zetten. Genoeg mensen willen wat prutsen met hun iPod en dan is het toch leuk als je zoiets ook kan laten draaien op jouw iPod en op je website kan zetten? Lijkt me zelf ook leuk om daar mee te experimenteren. Maar ik ben niet niet van plan om er geld mee te verdienen. Waarom zou ik er dan voor moeten betalen om mijn applicatie te verspreiden?
En aan de andere kant is 100 dollar een lachertje voor een serieus bedrijf. Ik snap niet wat ze hier mee opschieten.
GekkePrutser wijzigde dit bericht 12-03-2008 15:25 (4%)
bartvb wijzigde dit bericht 12-03-2008 15:31 (50%)
Jabber ID: jabber at vanbragt.com
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- Steun Mepukori, gebruik geen DRM!
GekkePrutser wijzigde dit bericht 13-03-2008 11:53 (113%)
Of simpelweg niet geactiveerd in de interface door Apple en dus ook geen mogelijkheid om het te selecteren.quote:bartvb schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:46:
Zit wel in de huidige versies (iig op de Touch), lijkt me eerder een bugje dus
I've visited the Mothership @ Cupertino
De Touch is al leverbaar in NL, de iPhone nog niet. Als developer heb je wel de beschikking over de andere talen (zoals portugees). Ik kan me bijv geen portugees-sprekend land herinneren waar de iPhone wel gereleased is. Terwijl portugees wel in de SDK voorkomt.quote:bartvb schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:46:
Zit wel in de huidige versies (iig op de Touch), lijkt me eerder een bugje dus
Ik heb me ingeschreven als wonend in Ierland (woon ik ook echt) waar de iPhone sinds vandaag officieel beschikbaar is, dus daar ligt het niet aan (bovendien is de SDK niet alleen voor iPhone maar ook voor iPod Touch).quote:Dear Registered iPhone Developer,
Thank you for expressing interest in the iPhone Developer Program. We have
received your enrollment request. At this time, the iPhone Developer Program
is only available in the US and will expand to other countries during the beta
period. We will contact you again regarding your enrollment status at the
appropriate time.
MrAcid wijzigde dit bericht 26-03-2008 22:48 (61%)
Zolang gecompileerde software alleen maar in de simulator kan draaien (die niet eens alles ondersteunt, bijvoorbeeld OpenGL ES) denk ik niet dat veel mensen erg enthousiast zullen zijn. Laat Apple maar opschieten met de nieuwe firmware.quote:MrAcid schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:47:
Zijn hier nog mensen mee bezig of is er nog wat nieuws?
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea