Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
kw_nl schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:45:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO niveau 3
Certificaten: ITIL Foundation, MCSA Message + Security
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: klein detachering
Werkervaring: servicedesk bij een klein bedrijf met veel beheer taken. Nu bij een groot Frans IT bedrijf, verschillende klanten bedient, redelijk wat ervaring opgedaan.
Huidige functie: servicedesk

Laptop: nee, wel van klant
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand, 1\2 afhankelijk van winstdoel en 1\2 aantal uren gewerkt
GSM: rekening wordt tot ¤45 betaald
Leaseauto: Ja, Peugeot 107
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, maar doe ik nog niet aan mee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingen naar wens
Land: Nederland

Maand salaris(bruto): 1750
Nu heb ik binnenkort een gesprek over me loon, omdat ik me MSCA heb gehaald. Wat is redelijk?
Ik rij nu in een Peugeot 107 elke dag 140 km, wil dus eigelijk een grotere auto. Enig idee of ik dan redelijk ben?

Pentium Core 2 Duo 6600, 2GB RAM, Asus 7600 GT

Opleiding(en): MAVO, MBO systeembeheer niveau 4
Certificaten: MCDST, MCSA, CCNA, ITIL Foundations
Werkervaring: 4 jaar part-time, 3 jaar full-time
Werkgever: BT
Huidige functie: Service Operator (netwerkbeheer)

Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: standaard 20, 10 bij te kopen uit budget
13/14e maand of winstuitkering: jaarlijks eenmalige bonus afhankelijk van persoonlijke performance en bedrijfsresultaat
GSM: Alleen tijdens standby
Leaseauto: Renault Mégane 1.5dci
Werkweek: 36
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Royaal budget voor cursussen / trainingen.

Maand salaris(bruto): 2000

'Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced back to you'

quote:
CyberTijn schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:29:
Opleiding(en): MAVO, MBO systeembeheer niveau 4
Certificaten: MCDST, MCSA, CCNA, ITIL Foundations
Werkervaring: 4 jaar part-time, 3 jaar full-time
Werkgever: BT
Huidige functie: Service Operator (netwerkbeheer)

Laptop: Nee
Vakantiedagen: standaard 20, 10 bij te kopen uit budget
13/14e maand of winstuitkering: jaarlijks eenmalige bonus afhankelijk van persoonlijke performance en bedrijfsresultaat
GSM: Alleen tijdens standby
Leaseauto: Renault Mégane 1.5dci
Werkweek: 36
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Royaal budget voor cursussen / trainingen.

Maand salaris(bruto): 2000
Niet slecht, maar een CCNA'er kan wel wat meer krijgen. Had eigenlijk meer verwacht van BT. 20 vakantiedagen is een beetje mager. Bij de meeste bedrijven krijg je al gauw 5 dagen extra bovenop het wettelijk minimum.
quote:
FrankGuthrie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:19:
[...]

Niet slecht, maar een CCNA'er kan wel wat meer krijgen. Had eigenlijk meer verwacht van BT. 20 vakantiedagen is een beetje mager. Bij de meeste bedrijven krijg je al gauw 5 dagen extra bovenop het wettelijk minimum.
Dat zal wel te wijten zijn aan z´n 36urige werkweek.

Deze week het volgende aanbod gekregen aangezien ik net afgestudeerd ben (alleen nog diploma ophalen in Juli).

Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 2x half jaar stage, 2 jaar gedetacheerd (bijbaantje 2 dagen per week) als installatiemedewerker.
Werkgever: Ziekenhuis regio Amsterdam
Huidige functie: Kan als Applicatiebeheerder aan de slag, voortbordurend op mijn afstudeerproject.

Laptop: nee
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 166 uur (+- 20 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: nee. Wel eindejaarsuitkering van 5%
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% OV vergoeding, 20% ~ 100% vergoeding relevante opleiding.

Maand salaris(bruto): 1816,-

Het is geen vetpot en daar ben ik me ook zeker van bewust. Het enige wat ik me afvraag is dat tijdens het gesprek is aangegeven dat ik 'geen' werkervaring heb. Achteraf gezien heb ik dat wel degelijk maar ik weet niet in hoeverre dat als relevant gezien wordt. Dat zou namelijk beteken dat ik een stapje omhoog kan in de aanloopschaal?

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO HI, Uni game & media technologie (msc of science, informatica)
Certificaten:
Werkervaring: 8 maanden bij huidige werkgever, stage van een jaar bij Philips, klein project van paar maand i.s.m. TNO, stage van een half jaar bij Hexon B.V, stage van drie maanden bij Innovedia B.V.
Werkgever: Logica (IDT, MES)
Huidige functie: Junior Software Engineer
Laptop: Ja, maar die laat ik op de zaak staan (Lenovo T6x)
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 + 2 collectief
13/14e maand of winstuitkering: Alleen bonus bij (meer dan) 3% boven target
GSM: Nee
Leaseauto: Ja, 717 euro vergoed, met 180 euro eigen bijdrage een BMW 118d.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Groot deel zorgverzekering betaald, diverse opleidingsmogelijkheden, bonussen voor aanbrengen nieuwe collega's (250 euro voor een gesprek, 2500 euro als ze na twee maanden nog in dienst zijn), 90 euro onkostenvergoeding per maand, optieregelingen (zowel maandelijks sparen als een vast bedrag inleggen) en vast nog wat meer zaken die ik nu vergeet.

Maand salaris(bruto): Vanaf juli 2300 euro bruto, nu 2100 bruto.

Heb tijdens de eerste paar maanden zowel een cursus Camstar Insite als SimaticIT gevolgd, daarna heb ik me voornamelijk gefocussed op SimaticIT. Dat is nu ook mijn primaire bezigheid tijdens de werkdagen.

johnnyv.nl wijzigde dit bericht 24-04-2008 21:29 (7%)

vloei·end (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand

Leeftijd: 36
Opleiding(en): HTS
Certificaten: Geen speciale
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Software huis
Huidige functie: C Developer

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: iets met 0.5% van de winst afhankelijk van de gedraaide uren, vorig jaar 800 euro bruto.
Leaseauto: 800 euro, max 15% euro eigen bijdrage (3jaar 35K Km)
Pensioenregeling: ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 euro onkosten vergoeding per maand.
Land: NL
Maand salaris(bruto): Vast: 3525 euro

zonoskar wijzigde dit bericht 24-04-2008 22:04 (20%)

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

quote:
slazh schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:04:
Deze week het volgende aanbod gekregen aangezien ik net afgestudeerd ben (alleen nog diploma ophalen in Juli).
Zoals je zelf al aangeeft, erg weinig. Ik zou in iedergeval voor je volgende gesprek rond de 2100 mikken. (uiteraard is dit zonder enig inzicht in het bedrijf en je doen/laten/kunnen/kennen.

Be a man! (Russel Peters).

quote:
n4m3l355 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:25:
[...]

Niet helemaal, ik heb wel een 40-urig contract, maar de klant waar ik zit hanteert een 36-urige werkweek (een bank). Ik werk dus eigenlijk 4 uur minder als dat ik officieel zou moeten volgens m'n contract. Levert omgerekend mij 26 extra "vakantiedagen" op aangezien ik per week wel gewoon 5x8 werk. Dat feest gaat natuurlijk niet meer door als ik naar een andere opdrachtgever ga.

Daarom blijf ik voorlopig nog wel zitten waar ik zit 8) Een totaal van bijna 50 vakantiedagen per jaar ga je snel aan wennen kan ik je melden >:)

'Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced back to you'

quote:
n4m3l355 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:25:
[...]

Nope, dat had ik al meegenomen. Ik vind het persoonlijk erg weining. Maar hij geeft zelf aan dat ie bij de bank zit en veel vrije dagen heeft. Dus dat is op zich ook wel prettig.
quote:
zonoskar schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:34:
Leeftijd: 36
Opleiding(en): HTS
Certificaten: Geen speciale
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Software huis
Huidige functie: C Developer

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: iets met 0.5% van de winst afhankelijk van de gedraaide uren, vorig jaar 800 euro bruto.
Leaseauto: 800 euro, max 15% euro eigen bijdrage (3jaar 35K Km)
Pensioenregeling: ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 euro onkosten vergoeding per maand.
Maand salaris(bruto): Vast: 3525 euro
Dat is een mooie verandering en zeker in je loon ;)

exocys wijzigde dit bericht 25-04-2008 09:12 (64%)

quote:
exocys schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:10:
[...]

Dat is een mooie verandering en zeker in je loon ;)
Verandering? --> ik vermoed dat Zonoskar al een tijdje bij dezelfde baas werkt.
(heb volgens mij wel eens met hem samen gewerkt)

Funky vidi vici!

Ik hoor net op het nieuws dat loodgieters enzo meer verdienen dan (startende) HBO-ers. Zitten er op Tweakers wat mensen met dit soort opleidingen? Ben wel benieuwd wat een midtwintiger verdient als loodgieter of ander technisch uitvoerend beroep.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Opleiding(en): TI (HBO)
Certificaten: SCJP
Werkervaring: 4
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Applicatie ontwikkelaar (JAVA)

Laptop: JA
Vakantiedagen: 25
winstuitkering: ja 8,3% (variabel)
GSM: JA
Leaseauto: JA (720euro) 12.000km prive per jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: budget 450 euro (bruto)

Maand salaris(bruto): 2800

\o/

Opleiding: WO, iets met bedrijfskunde en informatica
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: Business intelligence analist, ontwikkelaar, architect, adviseur, universele meedenker en probleemoplosser :P
Sector: Zorg
Auto v/d zaak: Nee
Laptop v/d zaak: Ja, en een PDA
Vakantiedagen: 225 uur (feestdagen die buiten het weekend vallen gaan daar nog vanaf)
13/14e maand of winstuitkering: 3% eindejaarsuitkering
GSM: Nee, wel mogelijk maar niet nodig
Werkweek: 36 uur
Maandsalaris: ¤ 3550 bruto (bij 40 uur, ik werk er dus 36)

quote:
johnnyv.nl schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:27:
Opleiding(en): HBO HI, Uni game & media technologie (msc of science, informatica)
Certificaten:
Werkervaring: 8 maanden bij huidige werkgever, stage van een jaar bij Philips, klein project van paar maand i.s.m. TNO, stage van een half jaar bij Hexon B.V, stage van drie maanden bij Innovedia B.V.
Werkgever: Logica (IDT, MES)
Huidige functie: Junior Software Engineer
Laptop: Ja, maar die laat ik op de zaak staan (Lenovo T6x)
Vakantiedagen: 25 + 2 collectief
13/14e maand of winstuitkering: Alleen bonus bij (meer dan) 3% boven target
GSM: Nee
Leaseauto: Ja, 717 euro vergoed, met 180 euro eigen bijdrage een BMW 118d.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Groot deel zorgverzekering betaald, diverse opleidingsmogelijkheden, bonussen voor aanbrengen nieuwe collega's (250 euro voor een gesprek, 2500 euro als ze na twee maanden nog in dienst zijn), 90 euro onkostenvergoeding per maand, optieregelingen (zowel maandelijks sparen als een vast bedrag inleggen) en vast nog wat meer zaken die ik nu vergeet.

Maand salaris(bruto): Vanaf juli 2300 euro bruto, nu 2100 bruto.

Heb tijdens de eerste paar maanden zowel een cursus Camstar Insite als SimaticIT gevolgd, daarna heb ik me voornamelijk gefocussed op SimaticIT. Dat is nu ook mijn primaire bezigheid tijdens de werkdagen.
Hoi, ben benieuwd hoe je nu al wet dat je in juli naar 2300 gaat, heeft je competence manager je daar al over ingelicht?

quote:
t_captain schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:21:
Verandering? --> ik vermoed dat Zonoskar al een tijdje bij dezelfde baas werkt.
(heb volgens mij wel eens met hem samen gewerkt)
Ik werk idd al zelfs 12 jaar bij dezelfde baas. Maar waar zouden we samengewerkt hebben? (me = Dennis).

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Reg. datum: 04 januari 2008

quote:
moneycarswomen schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:34:
[...]

Hoi, ben benieuwd hoe je nu al wet dat je in juli naar 2300 gaat, heeft je competence manager je daar al over ingelicht?
Waarschijnlijk valt hij onder het start salaris beleid.
Dan is dat allemaal van te voren al vast gesteld.

quote:
zonoskar schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:42:
[...]

Ik werk idd al zelfs 12 jaar bij dezelfde baas. Maar waar zouden we samengewerkt hebben? (me = Dennis).
ASML, LS project, rond 2004.

t_captain wijzigde dit bericht 16-05-2008 11:21 (25%)

quote:
CyberTijn schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 01:05:
[...]

Niet helemaal, ik heb wel een 40-urig contract, maar de klant waar ik zit hanteert een 36-urige werkweek (een bank). Ik werk dus eigenlijk 4 uur minder als dat ik officieel zou moeten volgens m'n contract. Levert omgerekend mij 26 extra "vakantiedagen" op aangezien ik per week wel gewoon 5x8 werk. Dat feest gaat natuurlijk niet meer door als ik naar een andere opdrachtgever ga.

Daarom blijf ik voorlopig nog wel zitten waar ik zit 8) Een totaal van bijna 50 vakantiedagen per jaar ga je snel aan wennen kan ik je melden >:)
Tja, is wel leuk en aardig al die vrije dagen (heb er zelf ook zo'n sloot) maar zoveel opnemen is wel wat lastiger als jij het zo doet overkomen. Althans, in mijn geval. Uitbetalen is ook niet prettig dus ik heb liever wat minder dagen (dan 50) en de onderliggende waarde op laten nemen als onderdeel van je vaste salaris. Weliswaar gaat er net zoveel loonbelasting vanaf maar in ieder geval gaat je bonus, 13e maand, vakantiegeld, pensioen, etc. erover heen. Dat is ook wat waard (plus je kredietwaardigheid bij hypotheken, etc.).

quote:
Roadman schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:06:
[...]

Klopt. (al hoop ik stiekem nog wel op een beetje extra ;) )

vloei·end (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand

Ik zou dit jaar moeten starten. Het is een opleidingscontract, ik weet enkel dat ik een auto krijg en 1850EUR bruto. Kan zijn dat er een laptop en GSM normaal wel bijkomen. Is dit nog te doen volgens hedendaagse standaard?

Leeftijd: 21
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica - Applicatie ontwikkeling(België)
Certificaten:Bachelor Toegepaste Informatica
Werkervaring: 3 maanden stage
Werkgever: Dolmen
Huidige functie: Junior customer support engineer

Vakantiegeld: nog geen idee
Vakantiedagen: de normale dagen
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: nog geen idee
Leaseauto: ja
Werkweek: 38
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Pensioenregeling:
Land: België

Maand salaris(bruto): 1850

Summier voor je opleiding, maar je hebt je secundaire arbeidsvoorwaarden dan ook niet echt goed beschreven.

Be a man! (Russel Peters).

quote:
Matten schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:55:
Huidige functie: Junior customer support engineer
Klinkt als helpdesk? Als dat zo is kan je wellicht beter een wat meer uitdagendere baan bij je opleiding kiezen.

Reg. datum: 30 december 2000

quote:
Roadman schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:06:
[...]

quote:
johnnyv.nl schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:56:
[...]

Klopt. (al hoop ik stiekem nog wel op een beetje extra ;) )
Hmmz, ik ben 1 januari gejoined bij Logica maar heb daar nog nooit iets over gehoord,
ben nu wel erg benieuwd of zoiets ook voor mij geldt :?

Squall wijzigde dit bericht 29-04-2008 11:22 (26%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws