Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 07 november 2006

edit: moet ik het bericht niet 2 keer plaatsen

joertem wijzigde dit bericht 15-05-2008 12:49 (91%)

Dell XPS M1530 Tuxedo Black, T9300, 8600M GT 256 DDR3, 4GB RAM, 1440x900, 320GB 5400rpm, Vista HP 64-bit

Ik wil geen titel
Reg. datum: 27 december 2003

quote:
adsl415145 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:31:
Daarnaast heb ik gisteren met mijn accountmanager gesproken en die had de volgende opmerkingen:

- De grain-schermen worden niet meer geleverd, dit is ook de reden dat het 1680x1050 beeldscherm niet meer via de site leverbaar is. De laptops die nog wel worden geleverd, worden met een goed scherm geleverd (merk wist hij niet, maar wist wel zeker dat het geen grain-schermen zouden zijn).
Dit is nog eens goed nieuws :) Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk waar is, maar dat wordt vanzelf wel duidelijk!

Daarnaast een nieuwe kleur? Van de Dell configurator:
quote:
Bubblegum Pink XPS M1530 & 2.0MP camera for CCFL Display meerprijs ¤ 0,00

I've got a feeling...

quote:
RelaXXinG schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:18:
[...]
Zojuist is de vervangende laptop en de accessories afgeleverd.
Er zit nu in plaats van oordopjes nu een Bluetooth-stereoheadset bij gedaan t.w.v. 39 euro. :)

Tevens hebben ze een Belkin 15" sleeve afgeleverd:
Deze twee artikelen heb ik ook ontvangen nadat ik mijn beklag heb gedaan. Die Bluetooth headset werkt wel prima maar voor mij waren oordopjes minstens net zo praktisch geweest :)

Wat ik nog met die sleeve moet? Er zat al een beschermingshoes van Dell bij m'n XPS...

Maar het vervelende is dat ik wederom de verkeerde DVD met drivers ontvangen heb! Voor M1330, M1710, M1730 en M2010 i.p.v. voor de M1530.

quote:
joertem schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:46:
Ik krijg een 5,1 voor mijn geheugen, 4gb, hyundai pc2-5300, 333 mhz, cas: 5.0, ras to cas: 5, ras: 5, tras: 15, trc: 20 volgens cpu-z.
misschien ligt het verschil aan dual channel (3gb niet en 4gb wel)? lijkt me stug maargoed...
Dit zijn mijn waarden, ook met TRC 20.

http://members.chello.nl/rhm.soer/CPUZ.jpg

Hier krijg ik dus een score van 4,8 voor. Wat vreemd dat die scores uiteen lopen.

saviour wijzigde dit bericht 15-05-2008 14:06 (8%)

Bij een schone installatie zijn de waardes, om de een of andere reden, altijd hoger dan bij een Windows installatie waar al veel programma's op staan.

quote:
Is SP1 (nederlands?) te slipstreamen met de Vista die door wordt meegeleverd op DVD? Het gaat om de Nederlandse Home Premium versie..
Ik heb zelf de sp1 succesvol geslipstreamd met de originele dell home premium dvd. Dit ging perfect. Heb het alleen nog niet getest.

Heb laatst wel gewoon service pack 1 geinstalleerd, nu heb ik problemen met slaapstand en sluimerstand. Bij slaapstand logt hij alleen uit en bij sluimerstand zegt hij na het opstarten dat er een fout is opgetreden (meer niet) en dat je alleen normaal kan opstarten, dus het openstaande werk is verloren gegaan.

www.uto-oosterhout.nl

quote:
tm030614 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:55:
[...]

Mij is vorige week verteld (nadat ik zag dat ik bovenstaande producten toegestuurd zou krijgen) dat dit verkeerd is. Dell zelf was in de veronderstelling dat dit de juiste artikelen waren (ze hadden teminste deze onderdeelnummes doorgekregen). De "echte" accessoires worden nog nagstuurd.

Kan heel kort zijn: De koptelefoon werkt voor geen meter, zelfs op een halve meter afstand begint het ding al te hakken en stoten, door slechte ontvangst. Draai ik met m'n hoofd naar links is het geluid weer vloeiend. Imho niet echt bruikbaar dus.

De Belkin Sleeve, leuk, maar die zit al standaard al in de doos, namelijk die van Dell zelf.
Ja die sleeve hoef ik ook niet perse hoewel de belkin wel meer beschermd doordat het omhulsel zachter is.

Wat betreft die headset, bij mij hakkelt hij pas na ongeveer 4 meter.

quote:
RelaXXinG schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:24:
[...]

Ja die sleeve hoef ik ook niet perse hoewel de belkin wel meer beschermd doordat het omhulsel zachter is.

Wat betreft die headset, bij mij hakkelt hij pas na ongeveer 4 meter.
Heb gisteren ook nog wat geexperimenteerd met het ding, maar het is niet goed te krijgen.
Hij speelt paar minuten goed af, en dan hakkel en gestotter. Hoofd draaien, en hij doet het direct weer. En dan zit ik slecht een metertje van de laptop, wifi staat zelfs uit voor evt. storingen.

Zal wel weer pech hebben denk ik.

quote:
tm030614 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:57:
[...]

Heb gisteren ook nog wat geexperimenteerd met het ding, maar het is niet goed te krijgen.
Hij speelt paar minuten goed af, en dan hakkel en gestotter. Hoofd draaien, en hij doet het direct weer. En dan zit ik slecht een metertje van de laptop, wifi staat zelfs uit voor evt. storingen.

Zal wel weer pech hebben denk ik.
Zet je Wifi met het schuifje uit? :')

quote:
Liquid schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:08:
[...]

Zet je Wifi met het schuifje uit? :')
Als ik dat zou doen zou ik wel echt heeeeeel simpel zijn niet... :+ dus euh.... nee. ;)

Reg. datum: 25 januari 2008

http://mijav.dk/dell/inspiron8600_dll.zip -> deze link is plugin om ook winamp met de remote te besture, ma als ik die unzip dan geeft ie een error, dus heeft soms iemand hier daar een werkend kopietje van staan? :)

Nyuu!

Reg. datum: 29 januari 2007

quote:
Is SP1 (nederlands?) te slipstreamen met de Vista die door wordt meegeleverd op DVD? Het gaat om de Nederlandse Home Premium versie..

Daarnaast heb ik gisteren met mijn accountmanager gesproken en die had de volgende opmerkingen:

- De grain-schermen worden niet meer geleverd, dit is ook de reden dat het 1680x1050 beeldscherm niet meer via de site leverbaar is. De laptops die nog wel worden geleverd, worden met een goed scherm geleverd (merk wist hij niet, maar wist wel zeker dat het geen grain-schermen zouden zijn).

- De accesoires horen nog wel gewoon bij de M1530, maar worden inderdaad regelmatig niet meegeleverd. Een simpel belletje/mailtje is voldoende om deze alsnog toegestuurd te krijgen.
Dus als je via chat of telefoon wel de 1680x1050 besteld krijg je nu wel een goed scherm, dat zou namelijk wel mooi zijn :)

Ook zag ik idd dat het verschil tussen een 8300 en 9300 niet groot zijn en voor 100 euro meerprijs dus niet echt waard is (tenzij je natuurlijk echt een betere wil en geld niet zo'n probleem is ;))

Reg. datum: 22 januari 2002

quote:
Drudkh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:49:
http://mijav.dk/dell/inspiron8600_dll.zip -> deze link is plugin om ook winamp met de remote te besture, ma als ik die unzip dan geeft ie een error, dus heeft soms iemand hier daar een werkend kopietje van staan? :)
pm je emailadres maar, kan je het uitgepakte bestandje op de mail krijgen.

edit:
hij zit in de mailbox uit je profiel O,NEE TOCH NIET, WERKT NIET MEER

mlevd wijzigde dit bericht 15-05-2008 22:48 (9%)

AFCADAM (211746)

quote:
mlevd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:43:
[...]

pm je emailadres maar, kan je het uitgepakte bestandje op de mail krijgen.

edit:
hij zit in de mailbox uit je profiel O,NEE TOCH NIET, WERKT NIET MEER
je kan toch gewoon global hotkeys aanzetten, en dan met de knopjes op je afstandbediening bepaalde handelingen koppelen? bij mij doet ie t perfect hoor, zonder een plugin. succes

Dell XPS M1530 Tuxedo Black, T9300, 8600M GT 256 DDR3, 4GB RAM, 1440x900, 320GB 5400rpm, Vista HP 64-bit

Ik snap niet hoe je hier een pm verstuurt. :)

Nyuu!

Simple user

quote:
Drudkh schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 03:14:
Ik snap niet hoe je hier een pm verstuurt. :)
Direct Message, gebruik deze: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

mijn xps is heel erg gammel, vooral rond de touchpad.
nog meer mensen last van?

Reg. datum: 27 maart 2005

Nee. :P

Dell XPS M1530 Red | T9300 | 4 GB | 8600M GT | 1680x1050 LG | 320 GB | Vista Ultimate | Ubuntu 8.04

quote:
joertem schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:17:
[...]
je kan toch gewoon global hotkeys aanzetten, en dan met de knopjes op je afstandbediening bepaalde handelingen koppelen? bij mij doet ie t perfect hoor, zonder een plugin. succes
Als je het zonder die plugin doet moet je dan winamp actief hebben? of kun je gewoon bijvoorbeeld internetten en dan met je afstandsbediening winamp het volgende nummer af laten spelen?

quote:
_Sparkie_ schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:56:
[...]

Als je het zonder die plugin doet moet je dan winamp actief hebben? of kun je gewoon bijvoorbeeld internetten en dan met je afstandsbediening winamp het volgende nummer af laten spelen?
ja. Volgens winamp zelf: "Globale sneltoetsen zijn sneltoetsen die u vanuit elke actieve toepassing kunt gebruiken." T werkt bij mij super handig, vooral bij de band, even snel 5 seconden terug, pauze enz..

session_start();

Heeft iemand al Assassins Creed geprobeerd? Heb nu een XPS M1330 maar ga vanmiddag denk ik een XPS M1530 bestellen. Hoe games lopen als RB:LV1/2 ben ik ook benieuwd naar.

Trouwens, heeft iemand er wat af weten te praten via Dell? Bij mijn Inspiron 9400 en M1330 lukte dit beide keren, maar heb vorige week al even gebeld en het lukt niet echt..

Gewoon via website samenstellen en kotingscoupons (10% + 5%) gebruiken, dan heb je een goeie indicatie op wat voor prijs je aan de telefoon kan inzetten. Mochten ze aan de telefoon niet meewerken kan je mooi naar hun website verwijzen en zeggen dat je hem dan maar via de site besteld.

Dikke kans dat de verkoper dan toch voor "eigen" omzet kiest.

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 3 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 scherm | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

ja ligt eraan,
ik heb 3 keer iets besteld bij dell en alle 3 de keren kwam het op een andere naam (van verkoper dan).

Misschien zit het systeem van dell zo in elkaar dat degene die het eerst de bestelling ziet, hem dan ook op zijn conto krijgt.

Bij mijn bestellings staat dan ook: behandeld door.....
terwijl ik hem zelf heb samengesteld.

quote:
jelmervos schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:27:
[...]
Direct Message, gebruik deze: [afbeelding]
Ik krijg deze fout: " Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'mlevd'"

Nyuu!

quote:
-Daniël- schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:05:
Heeft iemand al Assassins Creed geprobeerd? Heb nu een XPS M1330 maar ga vanmiddag denk ik een XPS M1530 bestellen. Hoe games lopen als RB:LV1/2 ben ik ook benieuwd naar.
Assassin's creed draait hier goed. Standaard staan de graphics te hoog dus heb ik alles een tandje lager gezet. Ik vind het er nog steeds mooi uitzien en het draait vloeiend.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws