Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mag ik misschien een paar (domme?) vragen stellen.

Ik zie mensen telkens praten over hun Account manager, en de chat.
Maar, wat is die account manager? En hoe kom je er mee in contact?
En hoe kom je in die chat?? Daar heb je toch een code voor nodig?

Ben van plan dit jaar een nieuwe laptop te kopen.
Zit te dubben tussen een macbrook pro standaard of deze dell.
Punt is wat ik graag wil hem aansluiten op hdmi (tv) en versterker, nu heb ik afgelopen jaar een nieuwe versterker gekocht die goed bevalt (marantz sr3001) echter daar zit geen hdmi op.
Wel audi digitaal via optisch en coax.
Wat ik nu uit de specificaties haal van de m1530 is dat het digitale geluid alleen wordt verzonden door de hdmi kabel. (geen probleem dus met de tv) echter wil ik surround geluid via de versterker.
Moet ik er uit concluderen dat ik met deze laptop dus geen surround geluid kan krijgen op mijn versterker??? Ik heb gezien er zijn hdm-to-dvi/audio adapters maar die kosten al honderden ponden.
Zoveel mensen met een surround set zullen toch nog geen hdmi op hun versterker hebben?
Of zou het digitale signaal ook verzonden worden via de koptelefoon aansluiting (zoals bij de macbook pro gebeurd, en het schijnt ook bij een hp 9790)??

quote:
Tralapo schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:59:
En hoe kom je in die chat?? Daar heb je toch een code voor nodig?
Als je naar bijvoorbeeld de laptops voor consumenten surft dan zie je bovenin "Chatten met afdeling Verkoop" (links naast je winkelwagen). Daar kun je binnen de openingstijden (9.00 - 18.00)
op klikken en hopen dat er meteen iemand voor je beschikbaar is. :P Anders kun je het nog een paar keer proberen, je hebt er geen code voor nodig.

quote:
saviour schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:50:
Die rode kleur is inderdaad ook erg mooi ja! De enige reden waarom ik die niet neem is omdat het hier in huis nergens bij past.

Dit zijn trouwens nog wel leuke filmpjes over de laptop:

Deel 1: Hij laat wat opstarttijden e.d. zien
http://youtube.com/watch?v=pYQsFdm_fok

Deel 2: Gaming
http://youtube.com/watch?v=MnTjjSz4WDg

Er is ook nog een deel 3 van, maar dat is meer van hetzelfde en de muziek uit dat filmje is echt te hard.

@ hieronder; ik heb al meer berichten gezien over die klepjes die los zitten. Wel vreemd, maar gefeliciteerd!
Heh die vinger scanner is waarempel nuttig! je kan een vinger koppelen aan een programma, briljant! _/-\o_
quote:
skippie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:02:
Ben van plan dit jaar een nieuwe laptop te kopen.
Zit te dubben tussen een macbrook pro standaard of deze dell.
Punt is wat ik graag wil hem aansluiten op hdmi (tv) en versterker, nu heb ik afgelopen jaar een nieuwe versterker gekocht die goed bevalt (marantz sr3001) echter daar zit geen hdmi op.
Wel audi digitaal via optisch en coax.
Wat ik nu uit de specificaties haal van de m1530 is dat het digitale geluid alleen wordt verzonden door de hdmi kabel. (geen probleem dus met de tv) echter wil ik surround geluid via de versterker.
Moet ik er uit concluderen dat ik met deze laptop dus geen surround geluid kan krijgen op mijn versterker??? Ik heb gezien er zijn hdm-to-dvi/audio adapters maar die kosten al honderden ponden.
Zoveel mensen met een surround set zullen toch nog geen hdmi op hun versterker hebben?
Of zou het digitale signaal ook verzonden worden via de koptelefoon aansluiting (zoals bij de macbook pro gebeurd, en het schijnt ook bij een hp 9790)??
Je kan 2 dingen doen:
Optie 1: Sommige morderne tv's kunnen alle inkomende hdmi geluids signalen doorlussen naar 1 optische uitgang.
Optie 2: http://nl.europe.creative...ory=208&product=16642

Gman wijzigde dit bericht 05-03-2008 21:37 (22%)

Wake Up On LAN Workstation (specs lopen altijd achter :o) Penny Arcade ctrlaltdel

FRANKFURT,
DE 05/03/2008 20:58 VERTREKSCAN
LOD,PL 04/03/2008 22:00 HERKOMSTSCAN
PL 04/03/2008 17:34 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Vandaag zag ik het bovenstaande op mijn traceringgegevens. Worden die laptops tegenwoordig in Polen in elkaar gezet? Of is dat altijd al zo? Kan me herinneren van mijn vorige laptop dat hij iig niet uit Polen kwam.

quote:
ReactorMedia schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:38:
FRANKFURT,

Vandaag zag ik het bovenstaande op mijn traceringgegevens. Worden die laptops tegenwoordig in Polen in elkaar gezet? Of is dat altijd al zo? Kan me herinneren van mijn vorige laptop dat hij iig niet uit Polen kwam.
Dell levertijden topic ;)

Even een vraag die hier wel kan denk ik, kan ik die rode ook bestellen zonder aan die Red actie mee te doen? die Red actie verplicht namelijk Vista Ultimate en die wil ik niet, zeker niet voor 100 euro extra.

Wake Up On LAN Workstation (specs lopen altijd achter :o) Penny Arcade ctrlaltdel

quote:
Je kan 2 dingen doen:
Optie 1: Sommige morderne tv's kunnen alle inkomende hdmi geluids signalen doorlussen naar 1 optische uitgang.
Optie 2: http://nl.europe.creative...ory=208&product=16642
die 2e optie is wel mooi....dan zul je dus de interne geluidskaart moeten uitschakelen.
Andere oplossing die ik tegen kwam was een adapter hdmi-dvi-audio iets van 160 euro.
wel twee keer zo duur maar wel mooi aan te sluiten dan met alleen de hdmi kabel aan de laptop.
Heb een pananocis tv maar geloof niet dat daar optische uitgang opzit.

Over de ruis op de koptelefoon-uitgang: ik had dat ook met de Creative headset, maar... als ik de headset van m'n iPod in de M1530 stop, is er helemaal geen ruis meer! Wellicht helpt dit bij anderen ook: gewoon een andere headset gebruiken dan de headset die Dell meestuurt met de XPS. :)

Reg. datum: 14 november 2005

Het headsetje zelf veroorzaakt inderdaad de ruis. Ruisniveau blijft namelijk hetzelfde als je het volume aanpast van 0-100%. Met een ander setje dat ik nog had liggen hoor ik helemaal geen ruis.

De mijne is binnen 5 werkdagen na betaling geleverd met LG-scherm :P maar helaas ook met een in het midden bol staand toetsenbord :? . Als ik een lineaal leg over het toetsenbord van links naar rechts komt deze 5 millimeter los. Ik ben bang dat ik hierdoor beschadigingen aan het scherm ga oplopen als ik het notebook dichtklap. Iemand al ervaringen met daardoor beschadigde schermen?

Verder heb ik de 200Gb (7200) versie harddisk die inderdaad elke 2 seconden onregelmatig geluid veroorzaakt. Maar ik begrijp het eigenlijk niet. Want zelfs als de disk idle is ivm stroombesparing op de batterij blijft dit gerommel (tikken) hoorbaar. Toch maar eens met Dell bellen?

quote:
attack schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:01:

Verder heb ik de 200Gb (7200) versie harddisk die inderdaad elke 2 seconden onregelmatig geluid veroorzaakt. Maar ik begrijp het eigenlijk niet. Want zelfs als de disk idle is ivm stroombesparing op de batterij blijft dit gerommel (tikken) hoorbaar. Toch maar eens met Dell bellen?
Als je reviews op zoekt van die hd, dan zie je dat ie idd zeer slecht in acoustic management is. Luidruchtigste hd's die er zijn :P

Misschien een idee om de link naar dit topic achteraan in deel 1 te plaatsen? Nu linkt die nog door naar de gesloten deel 2.

Net even de tijd gevonden met mijn nieuwe aanwinst te spelen. Die 9 cells batterij is geweldig. Zit al 1,5 uur te internetten, net 3D mark 2006 gedraaid (score van 4365 out of the box), nu is de batterij op 46% en geeft aan dat ik nog 2,5 uur heb!

Ruis op de koptelefoon uitgang heb ik zowel met de meegeleverd oordopjes als mijn sony oordopjes. Heb een beetje het idee dat er een versterkertje naar die poorten verkeerd staat afgesteld. Zelfs met volume op 6% is het geluid echt heel hard over de earphones. Beetje zelfde effect dus als je de volume knop van je versterker open draait zonder iets af te spelen.

Overigens. Staat een fout in de faq. De mediadirect partitie staat als logische partitie binnen een extended partitie achteraan de schijf. Windows leest dit of verkeerd uit, of omdat het de enige extended partitie is wordt het gezien als een primaire. Kijk maar eens naar de partities met gparted ofzo.

Terror wijzigde dit bericht 06-03-2008 00:01 (61%)

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Die ruis wordt zeker niet veroorzaakt door de Creative oordopjes. Ik gebruik ze nu met m'n iPod (fantastisch geluid btw, hulde!) en daar heb ik geen enkele last van ruis.

Over die X-Fi notebook: Je zit dan wel weer met een klont aan je laptop, ook wat minder denk ik...

Spelling is een keuze | Weblog

De ruis is een rare combi van oordopjes en Dell, lijkt het wel. De oordopjes doen het bij mij op andere apparaten soms ook prima, soms geven ze ruis. Maar ANDERE oordopjes op de Dell geven hier in elk geval GEEN ruis. Vreemd maar waar. Het lijkt eenvoudig op te lossen door andere oordopjes te gebruiken bij je Dell.

Over het bol staan: mijn M1530 heeft het ook een klein beetje. Ik heb gisteren met de helpdesk gebeld en daar zeiden ze dat het geen probleem was, maar gewoon een design issue. Ze verzekerden me dat het in elk geval geen kwaad kan. Daar ga ik dan voorlopig maar vanuit. Ik heb toch nog een jaar garantie en ga het voorlopig wel even aanzien. Laten repareren kan altijd nog een keer het komende jaar ;)

Okay net even gebeld met met Dell en de account manager waar mijn werkgever contact mee heeft. Die rode kan alleen via de Red actie besteld worden zoals ik al vermoedde.
Misschien even in de startpost zetten?

quote:
ReactorMedia schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:38:
FRANKFURT,

Dell heeft een tijdje geleden een nieuwe fabriek in Polen geopend, die ook ons gebied zal behandelen, vandaar :)

Moet kapot
Reg. datum: 14 december 2001

quote:
Gman schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:18:
Okay net even gebeld met met Dell en de account manager waar mijn werkgever contact mee heeft. Die rode kan alleen via de Red actie besteld worden zoals ik al vermoedde.
Misschien even in de startpost zetten?
Akkoord.

Te koop: Asus F3JP Core2Duo T5600, 2048MB, Hitachi160GB 5400RPM HD, ATi X1700

Gisteren mijn M1530 (T8300/1680/200GB/4GB/9+6cell/RED/Ultimate/1160euro) ontvangen:
  • 28 februari besteld - 29 februari betaald - 5 maart binnen. Precies een week dus. Oorspronkelijke leverdatum was 4-4-08.
  • De laptop is zeer mooi (echt de mooiste 15,4 inch laptop die ik tot nu toe gezien heb). Ik heb een RED laptop: de rode kleur is zeer mooi.
  • Het keyboard is een klein beetje bol. Met een liniaal in het midden heb ik 0,5mm ruimte tussen de liniaal en de buitenste toetsen.
  • Bijgeleverde oordopjes geven helaas ruis. Heb nog geen andere geprobeerd en nog niet lopen “klooien” met de instellingen.
  • 200GB Seagate 7200.2 maakt best veel lawaai. Vooral ook in idle modus. Dat is erg jammer. Als je wilt weten hoeveel geluid je HDD maakt: haal de harde schijf uit de laptop en start de laptop op (kan geen kwaad). Dan zul je zien hoe geluidloos de laptop is zonder HDD! Ik heb ook nog een 120GB Seagate 7200.2 schijf erin gedaan en deze produceerde hoorbaar minder geluid.
  • Windows XP draait heel relaxed op deze laptop, ik kon alles installeren (met hulp van notebookreview forum).
  • Windows XP en Windows Vista zien 3,58GB (van de 4GB)
  • Penryn T8300 is zeer snel en meer dan voldoende voor mij. Een T9300 (met maar 100Mhz meer) is mij die 100 euro extra niet waard. Dus ik ben blij met mijn keuze! Alhoewel een T8300 waarschijnlijk ook wel voldoende was geweest.
  • De processor/videokaart koeler slaat niet vaak aan als je aan het internetten/officen bent. Als deze dat wel doet, maakt hij meer geluid dan de 200GB HDD.
  • Windows XP: 6-cel accu gaat plusminus 2 uur mee met volle brightness (1680x1050) en wifi aan als je aan internetten/officen bent.
  • Windows Vista: 9-cel accu gaat plusminus 3 uur mee met volle brightness en wifi aan als je aan het internetten/officen bent.
  • En waarschijnlijk vice versa voor beide accu’s of Vista/XP.
  • Ik weet nog niet wat ik fijner vind werken: met een 9-cel (keyboard wordt iets opgetild) of met 6-cel. De laptop past met de 9-cel accu gewoon in de bijgeleverde tas en de tas wordt niet merkbaar dikker. Visueel vind ik een 6-cel er toch beter op staan. Met een 6-cel kan je ook de laptop andersom in de bijgeleverde tas doen.
  • Ik heb HELAAS een Samsung SEC3350 scherm (1680x1050) en er zit een grijze gloed over het scherm (vooral te zien als je witte achtergrond hebt). Hoe meer je erop let, hoe beter je het ziet.
Helaas dus een slecht (/minder goed) scherm. Dit is voor mij totaal onacceptabel aangezien ik bijna 1200 euro heb betaald en ik op notebookreview lees hoe groot de verschillen zijn tussen een LG en een Samsung scherm. Ik ga nu met mijn accountmanager bellen/mailen. Als ik geen nieuw scherm krijg (type LG) dan stuur ik de laptop terug en wil ik mijn geld terug.

Nog wat op en aanmerkingen betreffende de M1530:
  • Het geluid via de speakers is niet super, maar is vergelijkbaar met geluid uit andere laptops. De enige laptop waar ik beter geluid uit kreeg was een HP laptop met Altec Lansing speakers.
  • Windows XP voelt sneller dan Windows Vista. Maar ik heb nog niet alle Vista Tweaks toegepast.
  • De 200GB schijf maakt in Vista een vervelend tikkend geluid. Dit is denk ik niet de schuld van de 200GB hdd maar de schuld van Vista. Automatisch indexeren/defragmenteren heb ik al uit gezet.
  • De 1680 resolutie is echt prettig om op te werken. Als je normaal voor je laptop zit, is het helemaal niet te klein. Als je gebruik maakt van een extern keyboard en je scherm dus verder van je vandaan is, is het aan te raden om een lagere resolutie te nemen.
  • De laptop weegt 2,6/2,7kg met de 6cel accu. Hij weegt 2,9/3,0kg met de 9cel accu.
  • Ik heb een 3pins adapter (met randaarde dus) gekregen. Ik heb geen last van tintelingen. Ook niet als ik de adapter op een niet geaard stopcontact aansluit. Het koord van de adapter vind ik wel wat kort; hadden ze best langer mogen maken.
  • Het was even uitvogelen waar je "eject" knop van de DVD speler zat. Dit is de touchknop naast de Powerknop boven je keyboard. Wel fijn dat er een slot-in drive in zit: werkt veel makkelijker/beter/fijner dan een normale DVD speler!

silmaril8 wijzigde dit bericht 06-03-2008 16:38 (51%)

No one Ever Really Dies

Volgens mij is er geen mogelijkheid meer om de penryn processors te bestellen via de site van Dell.
De Value Code in de startpost werkt in ieder geval niet meer.
Verder zie ik hier meerdere mensen die een 9cell + extra 6cell batterij erbij hebben, is dit een actie van Dell?

Fly or Die

quote:
silmaril8 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:14:
  • 200GB Seagate 7200.2 maakt best veel lawaai. Vooral ook in idle modus. Dat is erg jammer. Als je wilt weten hoeveel geluid je HDD maakt: haal de harde schijf uit de laptop en start de laptop op (kan geen kwaad). Dan zul je zien hoe geluidloos de laptop is zonder HDD! Ik heb ook nog een 120GB Seagate 7200.1 schijf erin gedaan en deze produceerde hoorbaar minder geluid.
Ik begin steeds meer te twijfelen of ik mijn bestelling niet moet laten omzetten naar een 320GB 5400RPM.. :|

@ N.E.R.D. is geen actie.
en zie mijn reactie in het Dell levertijden topic

RelaXXinG wijzigde dit bericht 06-03-2008 14:56 (4%)

No one Ever Really Dies

quote:
RelaXXinG schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:38:
[...]

Ik begin steeds meer te twijfelen of ik mijn bestelling niet moet laten omzetten naar een 320GB 5400RPM.. :|

@ N.E.R.D. is geen actie.
Krijg je als je voor de 9Cell accu kiest dan altijd een 6Cell accu erbij? of gewoon als extra bijbesteld?
Wat kost zo'n extra accu dan? want dat klinkt wel interessant.

Verder begin ik nu ook te twijfelen om niet voor een 54RMP 320 GB te gaan i.v.m. geluid

Fly or Die

quote:
N-E-R-D schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:44:
[...]

Krijg je als je voor de 9Cell accu kiest dan altijd een 6Cell accu erbij? of gewoon als extra bijbesteld?
Wat kost zo'n extra accu dan? want dat klinkt wel interessant.

Verder begin ik nu ook te twijfelen om niet voor een 54RMP 320 GB te gaan i.v.m. geluid
Standaard krijg je gewoon 1 accu (een 6 of 9-cel). Als je een extra accu wilt, moet je bellen met Dell. Via de website kan je het niet bestellen. Ik moest 50 euro extra betalen voor een 6-cell accu.

quote:
[b]silmaril8 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:14:
• 200GB Seagate 7200.2 maakt best veel lawaai. Vooral ook in idle modus. Dat is erg jammer. Als je wilt weten hoeveel geluid je HDD maakt: haal de harde schijf uit de laptop en start de laptop op (kan geen kwaad).
Het is dus niet te moeilijk om een andere HD erin te vrotten? Hmmm... wellicht kan ik de harddisk uit m'n Toshiba usb-drive halen -- die bleek ook SATA te zijn (wilde 'm eens in m'n oude Inspiron 8600 plaatsen, maar die is PATA). Die Toshiba is fluisterstil (en dan doe ik die Seagate wel in de usb-behuizing).
Moet ik veel moeite doen om alle partities te installeren?

Dell XPS M1530 (Red) | T9300 1680*1050 Ultimate
Medion Akoya | Atom 1024*600 Leopard
EeePC 8G | 800*480 | XP
Dell Inspiron 8600 | P-M 1.5 1920*1200 Tiger
Compaq Contura Aero 4/33C | 640*480 Win95
AOpen MP945-VXR | Samsung 203B 1400*1050 MCE

Een andere HDD erin doen is echt super simpel. Als je een nieuwe HDD erin doet, zou ik deze eerst formatteren en daarna partitioneren met bijv. Partition Magic. En daarna een nieuwe Vista installatie doen. Je kan ook tijdens de Vista Installatie je HDD formatteren/partioneren.

Geheugen en HDD vervangen:

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws