Hoofdcategorieën
Topicacties

PU nog niet dood? Er komt een nieuw blad: GamesTM!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 mei 2005

Ik heb de laatste tijd veel geruchten gehoord dat de Power Unlimited ermee gaat stoppen over een poos, want ze kunnen het gewoon niet meer winnen van online. Waar of niet, voor gamers is online gewoon steeds belangrijker. Het is dan ook opmerkelijk dat er een nieuw gamesblad naar ons kikkerlandje komt met de naam GamesTM. Dit is een afgeleide van het engelse gamesTM en als ik wikipedia mag geloven komt het ook naar Duitsland.

Persoonlijk vind ik de Engelse GamesTM lekker weglezen door de goede inhoudelijke artikelen (daar kan online imo toch nog steeds niet aan tippen tov print) en grappig retrospul. Het is niet zo op de industrie gericht als bijvoorbeeld Edge, waar het zich zeker mee kan meten, en dus voor mij als gamer weer een stukje interessanter. Wat vinden jullie? Hebben bladen nog een kans en zal GamesTM nog een kans maken op de vrij volle gamesbladen markt die Nederland rijk is?

Reg. datum: 20 december 2007

Zou jammer zijn als de PU verdwijnt ik ontvang hem nog elke maand en lees hem met plezier.

maar heb je ook een eventuele bron naar die geruchten ?

Xbox360: sh0cktrooper
Reg. datum: 24 oktober 2003

Ik koop de PU soms als ik juist offline iets over games te lezen wil hebben, en dan vooral de PU omdat die niet al te duur is. Daarnaast biedt de PU een redelijk breed aanbod wat me soms wijst op dingen die ik online oversla omdat ze me niet aanspreken.

Voor mij hebben bladen zeker een kans, maar als er een nieuw blad naast de PU komt zal ik er in ieder geval geen twee gaan lezen. Daarvoor lees ik teveel online..
A young loner on a crusade..
Reg. datum: 03 november 2002

Waar komen deze geruchten vandaan?

Ivm werk etc heb ik de laatste tijd weinig tijd gehad om het blad door te nemen..

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
Sh0ckTr00per schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:58:
Ik koop de PU soms als ik juist offline iets over games te lezen wil hebben, en dan vooral de PU omdat die niet al te duur is. Daarnaast biedt de PU een redelijk breed aanbod wat me soms wijst op dingen die ik online oversla omdat ze me niet aanspreken.

Voor mij hebben bladen zeker een kans, maar als er een nieuw blad naast de PU komt zal ik er in ieder geval geen twee gaan lezen. Daarvoor lees ik teveel online..
Och, keuzes horen bij het leven. Persoonlijk vind ik de stijl die PU aanhoudt qua taalgebruik gewoon aan het irritante grenzen. Doe mij maar een serieuzer blad :P

Dit is trouwens mijn thread van FOK!, maar ach he :D Ik vind het wel prima, want hier mag de discussie met een ander publiek best gevoerd worden ;)

Reg. datum: 19 december 2007

ik ben toch fervent abonnee van de PC Gameplay (daarvoor PC Zone) en ik moet zeggen, ik vind het elke keer geweldig als zoiets op t matje valt :D

nBrew
Reg. datum: 24 april 2000

Ik ben lid geweest van RealGamer, dit is echt 10 jaar geleden ofzo en die zijn vrij snel failliet gegaan. Jammer want dat vond ik stukken leuker dan de PU waar ik daarvoor lid van was. Hopelijk blijft het nieuwe blad wat langer bestaan dan...

Reg. datum: 26 augustus 2003

PC Gameplay (Volgens mij) Was altijd een blad dat ik geweldig vond :P

Wel duur met f 17,95 (Gulden dus) maar altijd lekker geschreven :)

Ik vind het trouwens wel een lekkere aanbieding, drie voor een tientje. Is te vinden op www.gamestm.nl. Daarvoor wil ik het best eens een keertje proberen :)

It's me, Mario!
Reg. datum: 12 juni 2006

PU heb ik altijd enorm bagger gevonden, de behandelde meestal net de games die me niets konden schelden, en ook waren de artikelen gewoon slecht naar mijn mening.

PC Gameplay heb ik wel jarenlang ontvangen, erg goed blad vind ik zelf.

Zeg maar aa
Reg. datum: 28 juli 2006

Ik las altijd de PC Zone, die een tijdje geleden weg is gegaan. Bij de PU vind ik alleen de niet-game-reviews (dus de onzin aan et begin van het blad enzo) leuk. De reviews zijn te amateuristisch geschreven, je hebt er niet zo veel aan.
Reg. datum: 04 november 2000

quote:
Fliepke schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:15:
Och, keuzes horen bij het leven. Persoonlijk vind ik de stijl die PU aanhoudt qua taalgebruik gewoon aan het irritante grenzen. Doe mij maar een serieuzer blad :P
Ik heb dat wel een klein beetje bij sommige stukjes, ik lees eigenlijk liever niet "kut" enzo. Gelukkig is dat niet echt de standaard verder, het leest over het algemeen wel aardig weg vind ik. Wat ik aan de PU het meest waardeer is dat ze eerlijk zijn. Ze hoeven niet de eerste te zijn van [insert gehypete game] met als voorwaarde dat ze er 12 pagina's aan besteden, en als een game slecht is zeggen ze dat ook wel. Het is behoorlijk onafhankelijk.

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Reg. datum: 19 december 2007

ik vond PU altijd te veel gekleuter, PCgameplay bijvoorbeeld heeft ook af een toe een stevige portie (vlaamse) humor, maar je hebt nooit het idee dat je het gedachtengoed van een 6-jarige leest. PCzone vond ik ook altijd geweldig, maar toen ze stopten heb ik de overstap gemaakt naar PC Gameplay... dies nog niet es zo duur trouwens, 50 euro abo's ofzo voor een heel jaar incl 30 euro kortingen op games (+20% standaard abonneekortingen)

txt pag 888
Reg. datum: 03 mei 2007

Ik heb een heel slecht wifi bereik op mijn wc, en papier leest gewoon lekkerder dan een scherm.
Net zoals fliepke al zei, vind ik ook het taalgebruik van de laatste jaren steeds slechter worden, kan zijn dat ik gewoon een ouwe zeikerd aan het worden ben..
Maar voor een multi platform magazine vind ik het een veel betere bron dan de platform gerichte bladen.
Ik zie de PU niet zo snel verdwijnen, ze beweren de grootste van de Benelux te zijn, maar dat net zo goed grootheids praat zijn.

time feels like a midnight ride
finality waits outside
weeping in perplexitys arms
curessing our smiles inside

Acties: [view][quote]

Door: Terr
Moderator SGD/SPV
Suiker op je patat
Reg. datum: 24 september 2000

quote:
SipdawgMDA schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:53:
[...]

Wat vinden jullie? Hebben bladen nog een kans en zal GamesTM nog een kans maken op de vrij volle gamesbladen markt die Nederland rijk is?
Ik vraag mij inderdaad af wat de meerwaarde van dit blad is. Het enige wat ik zo snel zie is dat ze ook retro onderwerpen behandelen. Retro = goed, maar of het genoeg is? Geen idee.

Daarnaast is het altijd afwachten of ze hun naam waar kunnen maken. Vertalingen van bijvoorbeeld The Register naar het Nederlands (ok, heel ander formaat, NL-versie is ook alweer weg?) sloegen ook compleet niet aan omdat het niveau om te huilen was.

Maar ach, zolang de Power Unlimited en alle andere media-uitzendingen die de gameswereld suf en kinderachtig naar buiten brengen verdwijnen ben ik tevreden :P

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

quote:
Cyphax schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:32:
[...]

Ik heb dat wel een klein beetje bij sommige stukjes, ik lees eigenlijk liever niet "kut" enzo. Gelukkig is dat niet echt de standaard verder, het leest over het algemeen wel aardig weg vind ik. Wat ik aan de PU het meest waardeer is dat ze eerlijk zijn. Ze hoeven niet de eerste te zijn van [insert gehypete game] met als voorwaarde dat ze er 12 pagina's aan besteden, en als een game slecht is zeggen ze dat ook wel. Het is behoorlijk onafhankelijk.
Gaf de PU Assasins creed niet een 9? :')
Dat spel is net een zeventje waard met al dat repetitieve en al die stomme bugs van ze :D

Eerlijkheid is nog altijd lastig binnen de gamespers... zie ook: www.hoogspel.nl
Maar ik hoop dat gamesTM het wel gaat lukken

Reg. datum: 28 november 2004

Laat ik het netjes houden door gewoon te zeggen dat PU mijn ding niet is. Dat ze ermee zouden stoppen zou ik persoonlijk heel mooi vinden. Dat ze dan wel gelijk die gamekings ook meenemen aub...

Mijns inziens zijn die gamebladen gewoon een ding van het verleden. De tijd tussen prints is gewoon veel te lang. Het heeft tegenwoordig echt geen nut meer, imho.

.-=-.

Ik was PU fan sinds 1 van de eerste uitgave (starwing/fox/nogwat op de voorkant), kwaliteit van het blad is laatste tijd belachelijk gedaald. Kansloze opmerkingen bij screenshots, bizar partijdige (p)reviews en sommige 'succes' games hebben ergens in een klein hoekje een 10 regelige review. Koop hem nu enkel omdat hij relatief goedkoop is, maar voor de 'inside' info doe ik het al lang niet meer.

Gamekings is ook zo'n kansloze aanfluiting, beetje pauper praten en wat 'vette' teksten en dat moet een review voorstellen :/ Nee, dan kijk wel de youtube reviews van diverse games.

PC Gameplay had mi erg nette reviews, zeker als je ze 1 op 1 naast de PU reviews neerlegt. Jammer van de prijs :P

Heb nu subscription op die MMOzine/GameZine, PDF style leesvoer. Wel engels, maar goede reviewers, veel info en eindelijk de wat minder bekende games ook groot in de spotlight.

We gaan die GamesTM maar eens proberen, kijken of het wat is :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX

quote:
Fliepke schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:53:
[...]

Gaf de PU Assasins creed niet een 9? :')
Dat spel is net een zeventje waard met al dat repetitieve en al die stomme bugs van ze :D
En zo wordt er onderling door de redacteuren gekibbeld en dat kan je ook teruglezen. Een van de redacteuren vond het idd fantastisch, maar meerdere anderen waren het daar niet mee eens en dat steken ze ook niet onder stoelen of banken.

Reviews zijn ook altijd maar meningen. :)

Ik ben nog steeds bezopen

quote:
Cartman! schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:16:
Ik ben lid geweest van RealGamer, dit is echt 10 jaar geleden ofzo en die zijn vrij snel failliet gegaan. Jammer want dat vond ik stukken leuker dan de PU waar ik daarvoor lid van was. Hopelijk blijft het nieuwe blad wat langer bestaan dan...
dat was idd een goed blad die realgamer.
Als ik de pu lees lees ik meer domme/flauwe grappen dan inhoudelijke info.

Maarja wat wil je voor euro 2.50 ofzo. altijd handig om in te wc te hebben als backup.

Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |

.-=-.

quote:
Cyphax schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:05:
[...]

En zo wordt er onderling door de redacteuren gekibbeld en dat kan je ook teruglezen. Een van de redacteuren vond het idd fantastisch, maar meerdere anderen waren het daar niet mee eens en dat steken ze ook niet onder stoelen of banken.

Reviews zijn ook altijd maar meningen. :)
Maak er dan gewoon een objectieve review van, wat het spel kan, wat het heeft etc. Ga dan niet, om je adverteerders tevreden te houden, het spel ongekend de lucht in prijzen.

Was het niet recent dat bij een andere gameblad een medewerker was ontslagen na een negatieve review van 1 van hun 'hoofdsponsors'?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX

Reg. datum: 06 augustus 2007

vindt ook dat de PU zou moeten beginnnen aan een systeem waar meerdere reviewers hun cijfer met een korte toelichting geven als aanvulling op de hoofdreview, zoals veel buitenlandse bladen al doen. da geeft toch een beter beeld want een review blijft een mening.

Reg. datum: 01 februari 2004

Ik hoor ook wel eens geruchten maar ik denk niet dat de PU er mee gaat stoppen dus ik heb geen idee waar je dat vandaan hebt. Het draait al jaren en volgens mij is het bijna niet in populariteit gedaald zoals andere bladen. Overigens vind ik de PU juist op deze manier de moeite waard. De "serieuze" gamebladen halen het niet bij Edge en dus is de PU een leuk alternatief. GMR, Gamequest, N-Gamer... allemaal rotzooi of EGM wannabe's.

Gamekings vind ik ook altijd leuk om te kijken. Misschien is het 'kinderachtig' maar iets als Gammo is gewoon veel te saai. Ze maken er altijd wel een leuk showtje van en ze zijn origineel.

Just zeros and ones.
Reg. datum: 28 november 2001

Hmm, dat introductie abbo is inderdaad wel aanlokkelijk. Ik lees ook nog altijd de PU maar dat is vooral bij gebrek aan (goedkoop) beter. Hmm.

Hier moet ik even over nadenken.

I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... Like tears in rain. Time to die.

quote:
SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:23:
[...]

Maak er dan gewoon een objectieve review van, wat het spel kan, wat het heeft etc. Ga dan niet, om je adverteerders tevreden te houden, het spel ongekend de lucht in prijzen.
Dat zijn hoge beoordeling gedaan zou zijn om adverteerders tevreden te houden is een aanname. Die kan ook onjuist zijn: waarom zou iemand het spel niet tof vinden? Er zullen wel meer mensen zijn die dat spel helemaal de bom vinden.
quote:
Was het niet recent dat bij een andere gameblad een medewerker was ontslagen na een negatieve review van 1 van hun 'hoofdsponsors'?
Dat was bij Gamespot, maar dat staat verder los van de PU. Het is wel iets wat je juist bij de PU in ieder geval niet gauw terug zult vinden.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: