Hoofdcategorieën
Topicacties

[Browser MMOG] Ikariam - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Needs More Cowbell.

Die Tjukkie he.... zit bij mij op het eiland, en stuurde berichtjes door dat iedereen minstens 50 wood per dag moest doneren bij zowel de zwavel pit als de sawmill..... Maar nu staat hij ergens onderaan de lijst van donateurs, heeft al dagen niets meer gedoneerd, en heeft ook nog eens 1200 wood in de verkoop staan.... :')

Whaddup Tjukkie? :D

Guess what! I got a fever... And the only prescription.. is more cowbell!
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.

Reg. datum: 07 augustus 2002

Ok laat maar...

SCIxX wijzigde dit bericht 07-03-2008 17:12 (119%)

azijnzeikerd

quote:
maartena schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:26:
Die Tjukkie he.... zit bij mij op het eiland, en stuurde berichtjes door dat iedereen minstens 50 wood per dag moest doneren bij zowel de zwavel pit als de sawmill..... Maar nu staat hij ergens onderaan de lijst van donateurs, heeft al dagen niets meer gedoneerd, en heeft ook nog eens 1200 wood in de verkoop staan.... :')

Wat boeit dat doneren trouwens? Want ik zit nu op een nieuw eiland als enige met mn nieuwe colony en daar is nog 0,0 gedoneerd. Ik haal daar per citizen hetzelfde binnen aan grondstof als op mn main-eiland met level 5 grondstoffen.

Zo, nu eerst even wat anders.

-CTU- SuiZide
Reg. datum: 24 maart 2001

quote:
Bosmonster schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:18:
[...]

Wat boeit dat doneren trouwens? Want ik zit nu op een nieuw eiland als enige met mn nieuwe colony en daar is nog 0,0 gedoneerd. Ik haal daar per citizen hetzelfde binnen aan grondstof als op mn main-eiland met level 5 grondstoffen.
Ik denk dat jij de donatie aan een god bedoeld. Een upgrade van je saw mill heeft wel degelijk zin.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

-CTU- SuiZide
Reg. datum: 24 maart 2001

quote:
maartena schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:26:

Dat zou op één van mijn eilanden een kandidaat zijn om te plunderen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Triath1337
Reg. datum: 24 november 2000

quote:
Bosmonster schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:18:
Je kunt dan per oplopend level meer citizens kwijt.

Reg. datum: 13 juni 1999

quote:
/TheDuke\\ schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:37:
[...]

Town wall = Town hall/town level * 10. Dus wall bij gelijke town hall level heeft zeer goede defence bonus
Ja, behalve dat ik met een town van 9 en een wall van 3 maar 10% heb terwijl dit bij mijn andere town met dezelfde levels 17% is. En mijn 3e town is de wall lvl2 en de hall lvl8 en daar is het dan weer 5%. Ergens klopt er iig niet :)

azijnzeikerd

quote:
trixx schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:19:
[...]

Ik denk dat jij de donatie aan een god bedoeld. Een upgrade van je saw mill heeft wel degelijk zin.
En wat is die zin dan. Want ik zie dus geen verschil tussen een level 1 en een level 5 sawmill. Mn level 5 sawmill geeft met 81 wood/uur voor 81 werkers. M'n level 1 sawmill geeft me 30 wood/uur voor 30 werkers. Beiden 1/1 dus.

Needs More Cowbell.

Ik zit trouwens in de FOK alliance (voornamelijk omdat ik op CyberNations en LunarWars ook met een hoop FOK mensen speel).

Ik hoop dat me niet in gevaar brengt.... :')

Proud to be an American.

Hoi :w
Reg. datum: 26 mei 2006

quote:
maartena schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:11:
Ik zit trouwens in de FOK alliance (voornamelijk omdat ik op CyberNations en LunarWars ook met een hoop FOK mensen speel).

Ik hoop dat me niet in gevaar brengt.... :')
Ik denk het wel :P

Needs More Cowbell.

quote:
Want.... een 100 leden tellende GoT vind het leuk om een 10 leden tellende FOK tot moes te slaan ofzo? Tja, dan kan ik er met een stuk of 5 GoT-ers om me heen wel meteen mee ophouden natuurlijk, dat hou ik nooit lang vol :D

Proud to be an American.

Reg. datum: 07 augustus 2002

quote:
Bosmonster schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:55:
[...]

En wat is die zin dan. Want ik zie dus geen verschil tussen een level 1 en een level 5 sawmill. Mn level 5 sawmill geeft met 81 wood/uur voor 81 werkers. M'n level 1 sawmill geeft me 30 wood/uur voor 30 werkers. Beiden 1/1 dus.
Je zegt het verschil zelf al, de lvl 5 kan 81 poppen teggelijk, de lvl 1 maar 30.

Needs More Cowbell.

quote:
Bosmonster schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:55:
81 hout per uur is meer dan 30 hout per uur.

Als je straks eens kijkt hoeveel hout je nodig gaat hebben voor paleis upgrades enzo, dan is een hogere productie per uur zeer gewenst. :Y

Proud to be an American.

Iemand een idee hoe je kan bepalen hoelang het varen is?

Needs More Cowbell.

quote:
Lordsauron schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:57:
Iemand een idee hoe je kan bepalen hoelang het varen is?
Als je op "send goods" klikt van een stad, krijg je het schermpje te zien waar je kan bepalen wat je wil zenden en hoeveel etc.... en daar staat ook de tijd die nodig is voor het varen. Ik weet niet of dat alleen heenweg is, of zowel heenweg als terugweg.... volgens mij alleen de heenweg, dus je moet dan de tijd verdubbelen eer je schip weer terug is.

Proud to be an American.

azijnzeikerd

quote:
maartena schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:27:
[...]

81 hout per uur is meer dan 30 hout per uur.

Als je straks eens kijkt hoeveel hout je nodig gaat hebben voor paleis upgrades enzo, dan is een hogere productie per uur zeer gewenst. :Y
Ah op die fiets. Dacht dat het aantal werkers afhankelijk was van de grootte van je town hall en dat de opbrengst per werker omhoog zou moeten gaan ofzo.

Heb inmiddels maar wat upgrades gedaan :P Al bleek dat nadat ik colony op het eiland had gesticht, een dag later ineens het eiland vol te zitten met nieuwe steden.

Woei.
mijn 3de colony glass. nu kan ik gaan researchen en war voeren ;)

Reg. datum: 24 maart 2004

Ben nu net een aantal dagen begonnen met ikariam best leuk, maar nu wil ik een colonie gaan bouwen. Hiervoor moet ik dus eerst een palace bouwen, wat heb je daar voor nodig(uitvinding,resources)?
Verder had ik opeens 50 van elke luxery resource, is dit een kado van een aardige buurman of komt dat doordat ik een lvl 3 port gebouwd? In het geval van dat laatste zijn er nog meer upgrades waarbij je grondstoffen kado krijgt?

Reg. datum: 29 december 2007

@viking_warlod

Na het voltooien van de research "Wealth" krijg je 50 van alle resources. Verder krijg je niets kado.

Je palace kan je maken na het onderzoek expansion, van de tak sea-faring. De kosten kan je gewoon zien in de handleiding van het spel.

chown -R us ./base
Reg. datum: 10 januari 2007

Die 50 luxury resources zijn, volgens mij, een cadeau omdat je 'wealth' hebt geresearched. Hiermee kan je ook de luxury resource op je eigen eiland beginnen te farmen, dus dat is ook wel handig ;)

Edit: zoals hierboven dus :p

icyx wijzigde dit bericht 08-03-2008 12:37 (7%)

XRV750
Reg. datum: 21 september 2003

Net geregged. Lijkt mij wel reuze leuk vooral als je het kan doen wanneer je tijd hebt. moet nog ea uitvogelen zoals het aanpassen van de stadsnaam en hoe je build etc.

Nu heb ik 5 mensen in de houtzagerij gezet en bouw ik een Academy. Het stadje heeft ongv 140 goud en 124 hout

Ingame: Roflastc
GoT naam : ROFLASTC
Eiland coords: Danatia 12:59
Resource: Wijn
Polis: GOT Kerkyraikos

Edit: moet ik instellen of aanklikken als ik bv 3 dagen niks d'r aan doe? Ik wil natuurlijk niet dat ik ingenomen wordt ofzo. Wat is de beste/gemiddelde speeltijd per dag voor steden die het goed doen?

ROFLASTC wijzigde dit bericht 08-03-2008 13:32 (23%)

Otterbox te koop Evo motorpak te koop In regards to cannabalism; I Wouldn't eat a clown, they taste funny

Reg. datum: 29 december 2007

quote:
ROFLASTC schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:01:

Edit: moet ik instellen of aanklikken als ik bv 3 dagen niks d'r aan doe? Ik wil natuurlijk niet dat ik ingenomen wordt ofzo. Wat is de beste/gemiddelde speeltijd per dag voor steden die het goed doen?
Op het begin een aantal keer per dag; zo'n 10 keer. Alles is immers binnen 1 tot 3 uurtjes klaar. Later volstaat het 2-4x per dag te kijken mits je geen oorlog aan het voeren bent. Hoe meer je aanwezig bent; hoe meer controle; hoe beter het zal gaan.

XRV750
Reg. datum: 21 september 2003

quote:
Samopsa schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:12:
[...]

Op het begin een aantal keer per dag; zo'n 10 keer. Alles is immers binnen 1 tot 3 uurtjes klaar. Later volstaat het 2-4x per dag te kijken mits je geen oorlog aan het voeren bent. Hoe meer je aanwezig bent; hoe meer controle; hoe beter het zal gaan.
True. Wat betekenen die vlag kleuren bij steden? De mijne heeft een blauw vlaggetje en mijn buren rood.

Blauw= Ik Rood= de rest

?

Otterbox te koop Evo motorpak te koop In regards to cannabalism; I Wouldn't eat a clown, they taste funny

Reg. datum: 13 september 2004

quote:
ROFLASTC schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:01:
Nu heb ik 5 mensen in de houtzagerij gezet en bouw ik een Academy. Het stadje heeft ongv 140 goud en 124 hout
Om te bouwen heb je relatief veel hout nodig, dus ik zou al vanaf het begin wat meer mensen op hout zetten. Zorg wel dat je een positief inkomen houd (hoef niet veel te zijn). Probeer ook maximaal in te zetten op research zodat je sneller vooruit komt. Vergeet ook niet een Warehouse te bouwen, zodat je resources veilig zijn voor het geval je aangevallen wordt.
Meer tips voor beginners heb ik zo effe niet, let op: dit zijn slechts suggesties voor hoe ik denk dat je er in het begin wat vaart in kunt houden, geen garantie op top 100 in 3 dagen :-).

LPEspecial

txt pag 888
Reg. datum: 03 mei 2007

quote:
ROFLASTC schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:18:
[...]

True. Wat betekenen die vlag kleuren bij steden? De mijne heeft een blauw vlaggetje en mijn buren rood.

Blauw= Ik Rood= de rest

?
ja.

time feels like a midnight ride
finality waits outside
weeping in perplexitys arms
curessing our smiles inside

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: