Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

Opstellen reviewprotocol gpu's en videokaarten

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
The nutty Processor PRT II
Reg. datum: 06 november 2005

Er van uitgaande dat dit topic ook bedoeld is voor de gemiddelde tweakers.net gebruiker die een kaart wil reviewen? Lijkt mij handig eens de topicstart eens te verversen. De TS stamt van april 2008? Hier volgen een aantal opties, als ik zo vrij mag zijn?

Laten we beginnen met de bench suite, er van uitgaande dat iedereen wel een 1680x1050 resolutie kan draaien, lijkt mij dat de beste instelling voor de benches? Als je dan een hogere resloutie hebt lijkt het mij goed als daar extra benches voor gedraaid worden. Dan dus ook op1680x1050 een bench draaien graag (ik weet het, veel werk).
Voor een aantal games kan je losse benchmarks downloaden, maar ik kan mij voorstellen dat je niet alle games bezit die hier aangegeven worden. Hoe je dat oplost mag je zelf weten, maar overslaan is ook een optie. Als je maar 1 game hebt om te benchen, lijkt het mij vrij zinloos om een bench te draaien, dus ik ga er van uit dat er wel meerdere games aanwezig zijn. Sommige games hebben geen benchmark, maar met het programma Fraps en een nader te noemen level, kan je toch een aardige precieze benchmark uitvoeren.
Als laatste: Alle benches worden gedaan zonder Physx, lijkt mij wel zo eerlijk.

DX9/10

-3dmark 06 & 3dmark Vantage

Entry
Performance
High (waar mogelijk)

-Arma II @ 1680x1050 Very High, 16x AF, 4x AA zicht 3000mtr (DX9)

Benchmark 1
benchmark 2

-Dirt 2 @ 1680x1050 Ultra setting, 8xMSAA, 16xAF, (DX9)

interne benchmrk

-Crysis Assault harbour map @ 1680x1050 Very high, 4x AA (DX10)

downloadable benchmark.

-Batman @ 1680x1050 4xAA, 16x AF, 4xAA(DX9)

interne benchmark

-Call of Duty modern warfare 2 @ 1680x1050 16xAF, 8xAA (DX9)

downloadable benchmark.

-Metro 2033 @ 1680x1050, high, 16x AF, 2x MSAA.(DX9)

eerste level, fraps 5 minuten

-Alien VS predator @ 1680x1050, high (max), 16x AF, 4x MSAA. (DX9)

interne benchmark

-Mafia II @ 1680x1050 , Apex Physx low, 16x AF MSAA=on (DX9)

interne benchmark

DX11

-Dirt 2 @ 1680x1050 Ultra setting, 8xMSAA, 16xAF, (DX11)

-Alien VS predator @ 1680x1050, high (max), 16x AF, 4x MSAA. (DX11)

-Metro 2033 @ 1680x1050, high (max), 16x AF, 2x MSAA. tesselation=on, DOF=off (DX11)

Deze games leken mij wel voldoende voor een uitgebreide benchmark. Hoop dat jullie er wat aan hebben? Suggesties zijn welkom.

1155 OC zelfhulp, klik hier -> s1155 oc beginners button Les 2 klik -> 3dmark supertipbutton

Reg. datum: 06 september 2010

Het is mij opgevallen dat bij de basic sterren review van gpu's er een optie om het verbruik van de kaart te waarderen ontbreekt. Daarnaast wordt in de specs van gpu's ook geen TDP genoemd. Volgens de eerste post wordt overigens het verbruik naast warmte en geluid wel genoemd als belangrijk onderdeel in het review protocol.

Aangezien moderne hi-end gpu's behoorlijke grootverbruikers zijn en we ook een beetje aan het milieu en onze portemonnee moeten denken, lijkt het mij een goed idee om het verbruik in ieder geval als standaard op te nemen in de sterwaarderingen en eigenlijk misschien ook in de pricewatch specs.

Reg. datum: 26 juli 2007

Laten we dit topic eens wat nieuw leven in blazen :P

Op dit moment komen er weinig videokaarten uit, en dus ook weinig reviews daaromtrent. Maar ik ben al wel aan het nadenken over de reviews die zeker nog gaan volgen.

Een van de dingen waar ik mee zit, is de resolutie(s) waar we op testen. Sowieso stap ik af van 1920x1200. Die gebruikte ik omdat we helemaal in het begin geen scherm hadden met een hogere resolutie, en omdat het verschil tussen 1920x1200 en 1680x1050 wat groter is dan tussen 1680x1050 en 1920x1080. Nu is 1920x1080 echter zo populair, dat we er wel op moeten testen.

Dan rest nog 2560x1600. Deze resolutie is ideaal om videokaarten echt op de proef te stellen, maar niemand gamed er op. Een scherm met 2560x1600 kost immer nog steeds 1000 euro. 2560x1440 is daarentegen goed betaalbaar geworden, voor 570 euro heb je al een U2711.

Wat vinden jullie? Wat betreft games zijn we overigens ook aan het vernieuwen, maar het is nog even wachten op de nieuwe CoD, Batman: Arkam City en Skyrim, alhoewel die laatste misschien niet eens zo interessant is.

Ik zou zeggen gebruik deze 'vrije' tijd om oudere high-end videokaarten in te slaan. Zie mijn vorige post en jouw reactie daarop ;)

GPGPU benchmarks lijken mij ook wel interessant.

Floating Points - raak geraaskal van een gek

Reg. datum: 26 juli 2007

Het probleem van nu oudere high-end videokaart testen, is dat de resultaten weer verouderd zijn tegen de tijd dat je een review publiceert. De drivers worden immers elke maand wel geüpdatet. Verder heb je het probleem dat veel benchmarks gebruik maken van DX11. Een HD 4890 of GTX 280 vallen dan al af. Ik vind het wel interessant hoor, maar het is denk ik meer een aparte review waard in plaats van het standaard te doen :)

GPGPU-benchmarks zijn wel interessant, maar ook reuze consistent. Er staan gewoon tabellen online van het aantal hashes dat Nvidia/AMD-kaarten halen voor Bitcoin-mining. Ook heeft de ene gpgpu-applicatie meer met Nvidia of juist andersom. Moeilijk kiezen dus... Suggesties voor echt interessante gpgpu-apps?

Reg. datum: 06 september 2002

Aha! Leuk dat ik dit topic tegenkom. Hier mijn input (sorry als ik dingen roep die al gezegd zijn :o )

Opbouw in start post ziet er goed uit. Ik hecht persoonlijk vaak veel waarde aan reviews van Anandtech al gaat die er soms te diep op in en ondanks dat het interessant is hoeft dit van mij nou ook weer niet. Misschien heeft die ook interessante items die je ook in je review wil meenemen.

Misschien een kort item over compatibiliteit met voeding/mobo/kast etc. (Past de kaart/is mijn voeding goed genoeg/heb ik de juiste PCI sloten, op welke zou hij moeten werken etc)

Persoonlijk kijk ik altijd naar prijs/prestatie verhouding in combinatie met geluids productie. Temperatuur en consumptie maken mij niet zo heel veel uit als het binnen de maximaal toegestane waardes blijft bij een warme zomerdag

Youtube filmpjes van gameplay, met name waar het minder presteerd.

Prestaties van multi scherm opstellingen. Ook gamen op 1 scherm en video op het andere met 2 geluidskaarten :D:D:D al dan niet met 3D gamen/Video. Testen van HDMI naar TV en compatibiliteit met TV's. Ik kon bijvoorbeeld niet direct naar mijn hd ready philips tv met mijn 8800GT (officieel niet ondersteund iets met HDPC ofzo) De pc blijft in mijn ogen toch de ultimate multimedia player. Audio troughput via hdmi?

Compatibiliteit met Linux/OSX86/android :P

Misschien nu maar weer verder gaan met werken :P

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011