Hoofdcategorieën
Topicacties

[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 115 116 117 118 last

Nieuw Topic
a.k.a. Martijn

quote:
Dat is niet mis :), ga je je 1dII als back-up houden ?

en over een maandje ofzo als je gewend bent aan de body een kleine review erover? :)

Nomad wijzigde dit bericht 28-02-2008 18:05 (8%)

Acties: [view]

Door: Floor-is
AM Pricewatch / Moderator FG
Onmeunige fanboy or Grumpy

Mijn 1D2 geeft nogal kuren. Ben naar de winkel geweest om een 5D te kopen, vond het helemaal niks. Ben met een 1D3 teruggekomen, kon wel met het budget, maar had het liever niet.

Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?

quote:
dat weet ik eerlijk gezegt niet, heb er nog nooit mee gewerkt....

Nvidia 10800gt 3.5gig, amd 1000000+ , 60 terabyte, 21cm

feli Floor-is :) mooie machine! :)

Nikon: D3;
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Wel even helemaal checken of de AF naar behoren werkt. Mijn collega heeft er inmiddels al 3 terug gebracht! Gewoon even buiten in de zon fotograferen en dan bidden.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

Tignaddicted!
Reg. datum: 29 januari 2007

Benieuwd naar de eerste resultaten floor!
Kan je de 1d mk2 nog gebruiken? of is hij voor de schroot?

Denief.be I Showcase l Gallery's l Blog

Reg. datum: 18 maart 2005

Lowepro Fastpack 250, een hybride tussen een fotorugtas en een slingshot.

Omdat ik binnenkort naar Japan ga en naast mijn fotospul ook een laptop mee moet zeulen is dit een prima oplossing. Bovendien is een slingshot niet ideaal als je hem echt langere tijd op je rug draagt.

Eerste indrukken:

Pro:
1. Lekker stevig en ruim.
2. Zo te zien degelijke ritsen en naden
3. Goede pasvorm bij het dragen (Mijn lengte is 1.70)
4. Handig indeling. Veel vakjes+hoekjes. Ook is het gewicht net iets fijner verdeeld dan in een echte slingshot.

Min:
1. Ik mis een borst sluiting. De pasvorm is zo goed dat hij op zich wel stevig zit, maar omdat je toch redelijk wat gewicht erin propt is het een (klein) gemis.
2. Slingshot functie is (uiteraard) minder goed dan een echte slingshot. Hij glijdt van mijn linker schouder bij het kantelen (ik had wel een gladde jas aan). Let wel, hij blijft goed onder controle, het is zeker niet zo dat hij van je arm af lazert ;)

Ik denk ook dat deze twee punten veel minder zouden tellen als ik bredere schouders had :+

Al met al ben ik dik tevreden met de koop, het gaat me meer om draag comfort dan die ene seconde dat ik sneller bij mijn camera kan. En als je een gezonde hollandsche jongen/meid bent zullen de kleine minpunten ook veel minder zwaar tellen.

30D|18-55efs|10-22efs|50F1.8 II ef|70-200F4L|Nog heel veel te leren

If you love it - shoot it

quote:
Floor-is schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:28:
Mijn 1D2 geeft nogal kuren. Ben naar de winkel geweest om een 5D te kopen, vond het helemaal niks. Ben met een 1D3 teruggekomen, kon wel met het budget, maar had het liever niet.
wat was je probleem eigenlijk met de 5D? Of liever gezegd: welke redenen had je om een 1D3 te prefereren boven een 5D?

Canon - Eizo - Elinchrom - www.evertdoorn.nl & www.evertdoorn.nl/blog

Reg. datum: 14 augustus 2007

Mijn nieuwste aanwinst is de Sony 24-70 CZ SSM, sinds gisteren. Konijn had er 1, nu niet meer. Mijn oude 28-70G al weer doorverkocht. Toch wel een groot verschil. De CZ hoor je niet met de AF en is razendsnel. De scherpte is ook groter.

gewoon Frederik

quote:
gratis_vodka schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:32:
wat was je probleem eigenlijk met de 5D? Of liever gezegd: welke redenen had je om een 1D3 te prefereren boven een 5D?
ik gok op de AF unit ;)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

AF punten vooral: die bij de 5D zijn mij veel te gecentreerd, naast dat het er nogal weinig zijn. Dat ieniemienie ruitvormige dingetje in het midden zitten ze allemaal en ik werk juist veel met AF-punten in de randen. Dan kom je dus niet uit ;)

Mijn gear

quote:
yep, als je van een artisy blurry effect houdt zit je met de serie 1d3'tjes die een recall had, wel goed. :)

Die focuspunten hebben mij persoonlijk nooit gestoord of gehinderd in het maken van de shots die ik wil, maar dat zal ongetwijfeld erg afhangen van het type fotografie wat je doet..

is het bij zoveel focuspunten eigenlijk wel makkelijk om ze snel te selecteren, ervanuit gaande dat je zelf handmatig je focuspunt kiest?

gratis_vodka wijzigde dit bericht 29-02-2008 16:37 (14%)

quote:
gratis_vodka schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:36:
Die focuspunten hebben mij persoonlijk nooit gestoord of gehinderd in het maken van de shots die ik wil, maar dat zal ongetwijfeld erg afhangen van het type fotografie wat je doet..
True, maar je bent wel erg snel aan het focus-recomposen: werkt niet fijn en het levert mogelijk scherpteproblemen op. Qua beeldkwaliteit is er weinig zo goed als de 5D en de zoeker an sich is geweldig, maar die AF-unit roept bij mij toch wel een beetje het Olympusgevoel op :P
quote:
is het bij zoveel focuspunten eigenlijk wel makkelijk om ze snel te selecteren, ervanuit gaande dat je zelf handmatig je focuspunt kiest?
Werkt top, geen enkel probleem :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

YoungHosting Internet Diensten

M'n nieuwe speeltje is vandaag binnen gekomen :D

Sigma 70-300 1:4-5.6 D APO Macro 8)

http://static.marktplaza.be/images/1/38/4583838.jpg

Hijs liev :)

Nikon D70 + Tokina 12-24mm + Nikkor 28-80mm + Sigma 70-300mm

de prijs is in ieder geval dusdanig gezakt dat 't voor mij ook nog wel economisch haalbaar zou zijn, dus ik zet 'm op de wish-list :) . Tegen de tijd dat de opvolger van de 5D er is, kan ik mooi e.e.a vergelijken.

by the way leuke site Neo, ben je nu full time prof? Of zit je net als ik nog in de 'overgangsfase' (of liever: ontkenningsfase, wat meer typerend is voor verslaafden aan photo gear ;))

om het ontopic te houden: ik heb sinds vandaag een mooie elinchrom deep octa softbox binnen, nog niet getest.

gratis_vodka wijzigde dit bericht 29-02-2008 16:47 (41%)

Reg. datum: 26 juni 2006

quote:
Gefeliciteerd hoor, lijkt me een geweldig ding om mee te werken (mits correcte AF) maar voor mij is het nogal overkill. Wanneer fotografie echt (een deel van) je inkomen wordt en je werkpaard niet meer betrouwbaar is, moet je wat!
quote:
JEPEM schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:47:
Mijn nieuwste aanwinst is de Sony 24-70 CZ SSM, sinds gisteren. Konijn had er 1, nu niet meer. Mijn oude 28-70G al weer doorverkocht. Toch wel een groot verschil. De CZ hoor je niet met de AF en is razendsnel. De scherpte is ook groter.
Prachtige lens (lensje kun je hem niet meer noemen hè)! Gefeliciteerd, ben dan geen Sony / Minolta-man maar prefereer het ontwerp van dit apparaat wel boven dat van de Canon / Nikon alternatieven. Post maar eens een test-/showcaseje om de capaciteiten te showen!
quote:
Mishmash schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:42:
M'n nieuwe speeltje is vandaag binnen gekomen :D

Sigma 70-300 1:4-5.6 D APO Macro 8)

...
Een logische eerste stap in de tele-wereld. Gefeliciteerd!

Blackadder: He's mad! He's madder than Mad Jack McMad, the winner of this year's Mr Madman competition.

X
Reg. datum: 26 juli 2000

Vandaag gehaald:
Canon EF 70-300F4/5.6 IS USM
Zonnekap voor mijn EF-S 17-85 IS USM lens en een B+W 67mm UV filtertje voor diezelfde lens.

Ik moet wel wennen aan die 70-300, krijg niet echt het scherpe gevoel bij deze lens wat ik wel had gehoopt na het lezen van een aantal reviews.
Kan natuurlijk ook liggen aan het slechte plaatjes-schiet-weer.

Reg. datum: 26 juli 2004

quote:
Henkert schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:01:

Een logische eerste stap in de tele-wereld. Gefeliciteerd!
Aha! Ik zit te twijfelen tussen een nikkor 55-200mm en deze
Sigma 70-300 1:4-5.6 D APO

voor mijn Nikon D40.

Maar ik weet niet goed, heb jij ervaring met die sigma?

a.k.a. Martijn

quote:
Mosselmaniac schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:57:
[...]

Aha! Ik zit te twijfelen tussen een nikkor 55-200mm en deze
Sigma 70-300 1:4-5.6 D APO

voor mijn Nikon D40.

Maar ik weet niet goed, heb jij ervaring met die sigma?
Heeft die sigma 70-300 autofocus op een D40? In dat geval zou ik die kiezen, of de 55-200VR :)..maar ja, wie ben ik :)
Reg. datum: 26 juni 2006

De laatste tijd heeft de genoemde Sigma zware concurrentie gekregen, moet gezegd. 'Vroeger' was het toch een beetje dé lens als je voor niet teveel geld toch mm's wilde hebben, met best nette prestaties tot 200mm (range 200-300mm is duidelijk minder). Het is nog steeds een goede (maar nu wat oudere) lens voor zijn prijs, maar Nikon's 55-200 VR en Canon's 55-250 IS maken hem het leven aardig zuur.

Blackadder: He's mad! He's madder than Mad Jack McMad, the winner of this year's Mr Madman competition.

Mika rules!

quote:
johnny.xxx schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:14:
Vandaag gehaald:
Canon EF 70-300F4/5.6 IS USM
Meteen terugbrengen! Als je morgen de lens koopt, krijg je 50 euro van Canon terug. Toch mooi meegenomen.

zonoskar wijzigde dit bericht 29-02-2008 23:46 (36%)

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

X
Reg. datum: 26 juli 2000

quote:
zonoskar schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:46:
[...]

Meteen terugbrengen! Als je morgen de lens koopt, krijg je 50 euro van Canon terug. Toch mooi meegenomen.
Waar ik hem gehaald heb hebben ze een bonnetje met de datum op 3maart uitgedraaid ;) maar bedankt voor het meedenken

Ah je bent de boel dus aan het flessen, leuk man, netjes ook van jou en de verkopende partij :S

Mijn gear

No time for love, doctor Jones
Reg. datum: 20 september 2001

quote:
Floor-is schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:07:
Ah je bent de boel dus aan het flessen, leuk man, netjes ook van jou en de verkopende partij :S
Het is ook niet echt netjes als je een lens koopt en ze weten dat hij de volgende dag 50 euro goedkoper is, maar dat dan niet zeggen. Die ene dag verschil lijkt me nou niet echt een probleem.

PatJuh

anders kom je gewoon dag of twee later terug en haal je de lens als nog :P

Nikon D70s, Sigma 15-30 f3,5-4,5 EX, Sigma 70-200 f2.8 EX Macro HSM II, Sigma 28-70 f2.8 EX DF, Sigma 18-50 f,3.5-5.6, Sigma 24mm f2.8 & SB 600

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 115 116 117 118 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: