Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kleine-mismoderatietopic deel VI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 september 2004

quote:
wolkje schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:24:
[...]

Het is niet een heel erg bijzondere posts, maar zijn punt is wel duidelijk. Wat is het probleem als er belasting op het netwerk optreedt? Het is niet alsof je netwerk ineens stuk kan gaan door die torrents. :)

Ik twijfel ook tussen 0 en +1, maar voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel.
Misschien denk ik te simpel, maar ik zie een netwerk als een weg met auto's, als er te veel auto's zijn, loopt het vol (file). Dus het gaat niet stuk, maar het werkt niet lekker, dus moet je je netwerk uitbreiden en dat kost ook weer geld.
Bij mij begon geen belletje 'mogelijk goed punt' te rinkelen. Wat ik meestal hanteer als +1 norm. (Zoals je begrijpt heeft dat belletje niks met de vanuit mijn idee mogelijke (on)juistheid van de post te maken, maar met de manier van vertellen enz.)
Ben het wel met je eens dat +1 geen grote mismod is.

Acties: [view]

Door: Cloud
Moderator TMF / T.net Powermod
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

quote:
--Niels-- schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:48:
Misschien denk ik te simpel, maar ik zie een netwerk als een weg met auto's, als er te veel auto's zijn, loopt het vol (file). Dus het gaat niet stuk, maar het werkt niet lekker, dus moet je je netwerk uitbreiden en dat kost ook weer geld.
Dat is natuurlijk helemaal waar. Maar ik denk dat zijn punt was, dat iedereen altijd meteen 'hoge belasting' schreeuwt, terwijl het vrijwel nooit voor echte problemen zorgt. ;) De reactie waarop hij reageerde was dan ook niet echt beargumenteerd.

Ach ja, 0 en +1 blijven te beide te verdedigen voor deze reactie. Niets mis mee :)

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

Reg. datum: 12 juni 1999

Deze reactie lijkt me een troll en dus -1? Nul is nog te verdedigen, maar dat er zoveel +1's uitgedeeld zijn is echt compleet absurd.

En dan deze reactie. Imho maken de eerste en vooral de laatste regel het tot een ordinaire troll.
Reg. datum: 29 november 2004

twee maal -1, die twee zijn overduidelijk. Die hoeven niet zichtbaar voor de massa.

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

No! I'm not!
Reg. datum: 21 november 2004

Staan ondertussen op -1. Die tweede heeft er ondertussen moderatiegeklaag aan toegevoegd dus die is kansloos om ooit nog boven de _1 uit te komen.

Die +1 modders zijn niet anders dan meningmodders en die mogen best een grote afwijking krijgen!
Nog wat experts die deze een -1 kunnen geven?

k1n8fisher wijzigde dit bericht 08-03-2008 21:35 (33%)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Reg. datum: 25 september 2006

Waarom staat deze op -1?

onzam in 'nieuws: Voeding met vermogen van 2kW onder de loep genomen'

In de 'parent' post beweert de poster dat ie maar 185W verbruikt, maar onderbouwt dat niet, en krijgt daar zelfs +1 voor. Deze poster doet niets anders dan vragen wat voor systeem ie dan wel niet heeft dat maar 185W verbruikt. Lijk me een redelijke en behoorlijk ontopic vraag.

Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Het artikel gaat over een voeding van 2kW die onderzocht is. Dan is een dergelijke discussie starten imo volledig offtopic. Melden hoeveel Watt jouw systeem verbruikt is totaal irrelevant voor het artikel.

Edit: Je kunt de specs van je eigen systeem wel gebruiken om bijvoorbeeld iets zinnigs te zeggen over het nut van die voeding, maar deze poster meldt alleen dat zijn systeem X aantal Watt verbruikt.

RoD wijzigde dit bericht 09-03-2008 11:59 (33%)

No! I'm not!

Hoe kan deze off-topic mu 4x +1 krijgen? hoort gewoon op -1 zoals de andere off-topics die alleen over het geloof gaan: ewt in 'nieuws: Kabinet gaat haalbaarheid verbod op gewelddadige games onderzoeken'

Dan hoort deze nog eerder op 0 wegens eigen ervaring en meer on-topic:
Starbase218 in 'nieuws: Kabinet gaat haalbaarheid verbod op gewelddadige games onderzoeken'

Reg. datum: 12 juni 1999

Die eerste is een duidelijke -1 idd...

Met de tweede ben ik het niet met je eens, ik vind hem trollerig. Zo'n opmerking over oogkleppen, en dan die één-na-laatste zin maken het voor mij geen 0 waard. Mijn -1 blijft dan ook staan.
No! I'm not!

Ik zei ook niet voor niets dat die er eerder op thuis hoorde! Hij staat gewoon op -1 waar hij inderdaad hoort!

vampire
Reg. datum: 01 april 2005

Klagen over een moderatie is bij mij meestal een duidelijk -1 geval, welke ik aan deze post dan ook had gegeven. Maar na het toch maar verder lezen van de post was de beargumentatie wel redelijk, waarom ik er maar een 0 van heb gemaakt. Wat vinden jullie van die post? is het klagen over moderatie genoeg voor een -1? Moet het geklaag in deze situatie maar genegeerd worden en moet hij een +1 krijgen? Of zijn jullie met mij en vinden jullie een 0 volstaan?

Een nul is voldoende, maar dat is omdat het wat offtopic is, niet vanwege het verhaal over de moderatie. Als iedereen het zo zou brengen zou ik geen reacties omlaag modden vanwege moderatiegeklaag.

vampire
Reg. datum: 01 april 2005

Als iedereen het zo zou brengen zou de FP aardig vervuild raken. Verder is dusdanig vroeg geklaag over een moderatie, wanneer het daadwerkelijk een mismod is, al snel nutteloos omdat de moderatie niet meer fout is. Dat is dan ook waarom ik oorspronkelijk voor een -1 ging. Toch heb ik er maar een 0 van gemaakt om genoemde reden. Het is echter inderdaad ook wel enigsinds offtopic, had hem kennelijk niet helemaal goed gelezen.
cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Mja, hij gebruikt moderatiegeklaag als aanleiding om een interessant verhaal te vertellen. Een wat ongelukkig gekozen binnenkomer, zeg maar. De toon is ook zeker niet negatief. Een 0 van mij. De post waar hij op reageert is ook interessant, maar de toon in die post maakt het een makkelijk uitdeelbare -1.

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

Ja inderdaad, vooral het feit dat hij het netjes brengt en het als opstapje gebruikt om een net verhaal erbij te vertellen maakt dat ik het geen -1 kan vinden.

If you know tell me...
Reg. datum: 26 november 2001

het post gedrag van de volgende persoon slaat nergens op. Hij heeft zich vandaag aaangemeld en verveelt zich volgens mij een beetje.

JawadBluesG5
gallery: JawadBluesG5

voorbeeld:
Hallo,

Ik ben een Pro-Overclocker van AMD ze noemen ook wel tha OverlordClocker (niet opschepperig bedoelt)

Maar ik ga meedoen aan de wedstrijd
Btw uhm de tekst staat op doorlopend en dat ziet er niet uit aub fix het even.
/qoute

daarvoor had hij staan iets van:
ik weet niet waar het overgaat maar boeiend!

update:
zelfde geld voor: JaapBluesG5

Tazzios wijzigde dit bericht 10-03-2008 11:02 (3%)

mijn eerste intel! e4400 Asus P5B-E onder de voeten

Door: Cloud
Moderator TMF / T.net Powermod
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

Gezien, bedankt voor het melden. :) Zal even zien of wat er aan gedaan moet worden. En zo ja, wat.

Inmiddels fixed.

Cloud wijzigde dit bericht 10-03-2008 11:52 (12%)

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

Reg. datum: 19 juni 2007

+1 voor deze reactie lijkt me een beetje overdreven, een nulletje is meer dan genoeg. Er lijkt trouwens sprake te zijn van een meningmodder bij deze draad, deze heeft +2 gekregen van iemand en de reactie waarop hij reageert heeft -1 gekregen van iemand, misschien van dezelfde persoon?

EDIT: Een heel ander draadje, alles onder deze reactie is toch wel heel erg hopeloos offtopic, mooie argumenten, goede discussie, maar deze discussie hoort mijns inziens thuis op het forum. Vraag blijft dan natuurlijk wat je ermee moet, heb alles maar op 0 gezet, maar eigenlijk hoort het op -1. Misschien de hele draad afsplitsen naar een forum? Zowiezo is die hele draad nogal inconsequent gemodereerd.

Jorrit wijzigde dit bericht 10-03-2008 16:05 (39%)

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Voordat mijn post een grote edit wordt, dit lijkt me toch echt een -1 post.
EDIT1: Vooruit, weer één, het is wel wat ontopic, maar een groot gedeelte van de post is toch een hoop offtopic geneuzel over de algemene staat van de wereld.
EDIT2: Een moderatieklager hoort op -1.

Jorrit wijzigde dit bericht 10-03-2008 16:26 (56%)

quote:
J.J.K. schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:15:
Eens
quote:
EDIT1: Vooruit, weer één, het is wel wat ontopic, maar een groot gedeelte van de post is toch een hoop offtopic geneuzel over de algemene staat van de wereld.
Veel te veel offtopic gezeur, zet maar op -1.
quote:
Dan zetten we hem daar toch op.

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
J.J.K. schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:54:
+1 voor deze reactie lijkt me een beetje overdreven, een nulletje is meer dan genoeg. Er lijkt trouwens sprake te zijn van een meningmodder bij deze draad, deze heeft +2 gekregen van iemand en de reactie waarop hij reageert heeft -1 gekregen van iemand, misschien van dezelfde persoon?
Ik heb/had hier ook een 0 gegeven. Verder niet dezelfde persoon en naast deze niet echt een meningmodder lijkt het. Als diegene zo doorgaat is hij wel snel z'n modstatus kwijt door de modbot.
quote:
EDIT: Een heel ander draadje, alles onder deze reactie is toch wel heel erg hopeloos offtopic, mooie argumenten, goede discussie, maar deze discussie hoort mijns inziens thuis op het forum. Vraag blijft dan natuurlijk wat je ermee moet, heb alles maar op 0 gezet, maar eigenlijk hoort het op -1. Misschien de hele draad afsplitsen naar een forum? Zowiezo is die hele draad nogal inconsequent gemodereerd.
Ik vind het een beetje overdreven om -1's te gaan geven. Ik heb er een paar zoveel mogelijk objectief gemod en op een gegeven moment overgespapt naar 0'en door offtopic (maar wel goede reacties).
quote:
J.J.K. schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:15:
Eens, beetje nutteloos.
@Edit1, 0'etje. Nette mening over ruimtevaart, maar niet erg (-1) en ook niet belangrijk (+1)
@Edit2, twijfel. Eigenlijk vind ik -1 te hard, maar moderatieklagen is wel vervelend. In dit geval zie ik ook geen +2 staan. Ik hou het nog op een 0.
quote:
Eens :)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

TroonStaal in 'nieuws: Britten maken bewakingscamera die door kleding heenkijkt'
Imo een gevalletje nutteloos.

Kaell in 'nieuws: Britten maken bewakingscamera die door kleding heenkijkt'
+2 voor een post die redelijk offtopic gaat en veel geblaat bevat. Imo niet meer dan een 0.

RoD wijzigde dit bericht 10-03-2008 17:13 (29%)

No! I'm not!

Als je dan bekijkt dat beide posts die RoD in eerste instantie aandraagt zelfs +2 krijgen (meer dan eens) terwijl ze maar 0 waard zijn (simpele one-liners) en die tweede van van RoD's tweede post ook al +2 krijgt voor een simpele copy-and-paste operatie dan vraag je je af wat iemand bezielt om hier nog de moeite te nemen van modereren. Blijkbaar doen sommigen dat zonder enige blijk van kennis van de FAQ, anders kom je nooit op zulke scores uit.

Wat betreft die Moderatieklager van Arne: hij doet het tenminste op een nette manier waardoor ik me minder stoor aan zijn moderatiegeklaag. Hierdoor wil je ook nog de moeite nemen de rest van zijn post door te nemen waardoor een 0 nog wel verdedigbaar is.

Bij dit soort reacties gaat bij mij het spamalarm af. Waarschijnlijk is het wel goedbedoeld, maar vorige week stonden er ook al een paar van dit soort reacties, het lijkt me dat we daarvoor de pricewatch hebben. In datzelfde draadje nog één, ik vind het gewoon topicvervuiling reclame , als je dit wilt weten kan je het wel opzoeken.
@Kixtart, die +2/-1 viel me op, that's all en op 0 zetten leek mij ook de beste optie ja. Die andere 2 zijn misschien discutabel, maar moderatieklagen vind ik toch al snel -1.
@RoD, done :)

Jorrit wijzigde dit bericht 10-03-2008 21:01 (20%)
Reden: Nog zo'n bericht

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: