Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kleine-mismoderatietopic deel VI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 juni 2007

quote:
RoD schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:30:
Als die "sig" ongewenst is, lijkt mij dat hij er op aangesproken moet worden. Echter, zijn posts naar beneden modden vind ik wat overdreven. De post zelf veranderd er maar heel weinig om. Dergelijke dingen moet je imo niet bestraffen in de score.

Wat betreft de post zelf... hij vindt het nodig om op een zeker iemand te reageren die hem een -1 gegeven heeft. Nu wordt het voor mij een -1.
Vond het maar een krappe 0 en met die sig erbij vond ik een -1 niet onverdedigbaar, meestal bouwt de poster in deze best goede posts. Ook posts die ik met een +2 heb beloond vanwege uitmuntende inhoud, het is alleen zo dat als een post op het randje hangt die signature hem dan net terugduwt.
Over de ongewenstheid van een sig, daar stonds meen ik iets over in een FAQ, ik kan het nu niet gelijk terugvinden, misschien het het beleid verandert ten opzichte van signatures.

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Die post is inderdaad een krappe 0 zonder het moderatiegezeik. Echter, ik vind zoiets als "JJ" onder je post zetten niet dermate storend dat ik er een punt minder voor uit wil delen. Mocht het wél ongewenst zijn dan vind ik het (puur persoonlijk!) handiger dat hij er op aangesproken wordt.. buiten de FP om.
JP_Linkens in 'nieuws: Hirsch Ballin ontvouwt plannen voor internetgokken'
Ik heb em op 0 gemod.. maar nu ik em nog eens goed teruglees is het eigenlijk één grote troll/flame. -1?

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
RoD schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:45:
Hirsch Ballin ontvouwt plannen voor internetgokken'[/URL]
Ik heb em op 0 gemod.. maar nu ik em nog eens goed teruglees is het eigenlijk één grote troll/flame. -1?
Hij heeft wel een klein puntje, wat een mooie 0 zou zijn, alleen vooral die laatste zin maakt het voor mij een -1. (van de rest van zijn bewoording ben ik ook niet zo weg, maar dat is, naar mijn mening, in dit geval niet genoeg voor -1)

quote:
Saladin79 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:25:
Vonturk in 'nieuws: Sony claimt vervijfvoudiging harddiskcapaciteit' deze is nogal laag gemod.
laat ik het eens lekkers op zijn tweakers onderbouwen. :)
"Hoewel het, FiPo gehalte... van deze post, te noemen is.. wellicht hoog. Echter!, de nuance onbreekt.. evenals een emoticon. Nu, dit in acht nemend.. De post is wel interessant, gevuld met humor, terwijl tellend slechts enkele woorden. Een +2 is wellicht wat hoog. Echte +1 is meer op zijn plaats, aldus mijn betoog"
Nu had ik even wat meer tijd om in te gaan op deze post, na even gekeken te hebben naar je posts op de FP snap ik je post ook wat beter. Je lijkt het niet zo te hebben op de moderators, misschien kan je beter vertellen wat precies je probleem is met het moderatie-systeem in plaats van zo'n vreemde reactie te plaatsen? Dan kunnen we je misschien een beetje uitleggen over het hoe en wat want hiermee kunnen we niet zoveel.

@RoD, -1 van mij, het is een puntje maar dat geflame...

Nouja..
quote:
en nu wilt die ** dat dus ook nog doorvoeren op Inet.
Flame, leuk verkapt door er ** neer te zetten.
quote:
Daarbij is het weer een vorm van censuur (iets waar Hirsch Ballin schijmbaar op geilt).
Flame/troll.
quote:
En Nederland en geen belasting incaseren.. Dat gaat niet samen.
Troll.
quote:
In dit geval moet Hirsch Ballin gewoon ze mond eens houden.
Niet bijzonder netjes.
quote:
Die man domineert Tweakers.net met z'n belaggelijke communistische ideeen.
Tsja..

Oftewel: een groot gedeelte is eigenlijk best wel ongewenst. Er zit wel een puntje in, maar die wordt nogal bedekt door al het geflame.

Edit: was @ --Niels-- dus.

Reg. datum: 25 september 2004

Hmm, als je dit zo samenvat dan zijn het er inderdaad iets meer. Ben het helemaal met je eens dat dit het ongewenst maakt. Alleen die:
quote:
En Nederland en geen belasting incaseren.. Dat gaat niet samen.
Naar mijn mening zit daar wel wat in en vind ik dat niet zo flame, maar de rest compenseert het ruimschoots om hem -1 te maken.

quote:
--Niels-- schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:19:
Hmm, als je dit zo samenvat dan zijn het er inderdaad iets meer. Ben het helemaal met je eens dat dit het ongewenst maakt. Alleen die:

[...]

Naar mijn mening zit daar wel wat in en vind ik dat niet zo flame, maar de rest compenseert het ruimschoots om hem -1 te maken.
De manier waarop het staat is het imo gewoon een troll. Wellicht zit er een punt in, maar dan moet je dat er zelf bij "verzinnen", zeg maar. Imo mag ie gewoon bij de optelsom.

Reg. datum: 29 november 2004

Helemaal mee eens, het is een vrij simpele -1, er gaan er wel om minder op -1.

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

No! I'm not!
Reg. datum: 21 november 2004

quote:
J.J.K. schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:43:
[...]

Vond het maar een krappe 0 en met die sig erbij vond ik een -1 niet onverdedigbaar, meestal bouwt de poster in deze best goede posts. Ook posts die ik met een +2 heb beloond vanwege uitmuntende inhoud, het is alleen zo dat als een post op het randje hangt die signature hem dan net terugduwt.
Over de ongewenstheid van een sig, daar stonds meen ik iets over in een FAQ, ik kan het nu niet gelijk terugvinden, misschien het het beleid verandert ten opzichte van signatures.
Op zich was het best een nette post! Echter: inmiddels heeft JJ zich laten verleiden tot moderatiegezeur en dus heb ik hem een -1 gegeven. Misschien nog maar eens even met zijn allen langsgaan?
+2 hiervoor geven is trouwens wel enorm modmisbruik imho.

k1n8fisher wijzigde dit bericht 04-03-2008 20:43 (3%)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

quote:
k1n8fisher schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:41:
Op zich was het best een nette post! Echter: inmiddels heeft JJ zich laten verleiden tot moderatiegezeur en dus heb ik hem een -1 gegeven. Misschien nog maar eens even met zijn allen langsgaan?
+2 hiervoor geven is trouwens wel enorm modmisbruik imho.
Ik heb het idee dat het er iemand rondloopt die er plezier in schept om moderatieklagers een +2 te geven.
Het was wel een aardige post, maar hij zat al een beetje in de flamerichting. Ik was er nog niet helemaal uit maar ik neigde eerst meer naar een -1, die zette ik erop met het idee dat ik na het eten nog even zou kijken. Vlak daarna staat het commentaar op de moderatie erbij, dan wordt het wel simpel helaas.. :/

vampire
Reg. datum: 01 april 2005

0 lijkt me meer dan genoeg inderdaad.
moo!
Reg. datum: 20 augustus 2007

dutchcow in 'nieuws: Dell introduceert extra stevige Latitude XFD D630 in VS'

Waarom krijg ik een -1 krijg voor mijn post, is het de WC Eend opmerking ? Die mij toch wel van toepassing lijkt in deze context. Wij van Dell zeggen dat het goed is. Ben benieuwd wat jullie vinden. -1 is toch voor flames en trolls? En dan de reactie op mijn post van iemand die het dom vind om zoveel geld uit te geven waaruit duidelijk blijkt dat deze persoon niet eens de moeite nam mijn post te lezen (en krijgt daarvoor een 0). Nergens zeg ik dat ik de het goedkoop vind, ik zeg dat met meer concurentie de notebooks misschien wel betaalbaar worden voor klunzen zoals ik. Het lijkt erop dat weinig mods een post goed lezen en gewoon modden wan de rest ook gemod heeft, ik vind dat mijn posts in deze thread wel extra info geven over het rugged notebook segement, wat voor specificaties de concurentie heeft (standaard touchscreen, en een hele meut communicatie methodes bijvoorbeeld).

dutchcow wijzigde dit bericht 05-03-2008 07:30 (3%)

Reg. datum: 29 november 2004

Een losse wc eend betekend een -1, maar dit hoeft inderdaad echt niet daarop, je hebt je verhaal goed genoeg onderbouwd. Je brengt niet echt wat nieuws, dus een 0 is genoeg, maar een -1 is over de top.

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

No! I'm not!
Reg. datum: 21 november 2004

Staat ie nu ook weer (op 0). Waren trouwens nog niet zo veel moderaties gegeven dus misschien een beetje te vroeg hier gepost?
Die eerste die je verder aanhaalt is alleen herhaling van wat er al in het artikel staat en dus geheel overbodig dus -1.
Degene die op jouw post reageert hangt een beetje tussen -1 en 0 in. Doordat hij ook nog onderbouwing geeft denk ik dat hij op 0 niet echt slecht staat. Het is niet alsof hij je aan het uitschelden is!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

moo!
Reg. datum: 20 augustus 2007

Dank je wel, ik weet niet hoeveel moderaties er geweest moeten zijn eer iemand hier mag posten en hoe de WC Eend precies werkt, niemand scheld mij ook uit, hij zei alleen dat het dom is om zoveel geld uit te geven en dat is natuurlijk wel zo alleen heeft het niets met mijn reactie te maken aangezien ik het heb over het goedkoper worden dmv concurentie. Meer concurentie = goedkopere rugged notebooks toch, of mis ik iets? Wat bedoel je met "Eerste die je aanhaald"? Als je het lijstje specs bedoelt, die komen van de itronix site en niet uit het artikel.

Reg. datum: 18 maart 2006

Ik vind +1 wel heel gul voor deze. Niets meer dan een ononderbouwde mening en een kromme vergelijking. Er wordt in die hele thread wel erg genereus met +1 gestrooid, op dit moment staan 7 van de 9 op +1...

cas.fm wijzigde dit bericht 05-03-2008 10:57 (22%)

Reg. datum: 17 november 2001

quote:
cas.fm schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:56:
Ik vind +1 wel heel gul voor deze. Niets meer dan een ononderbouwde mening en een kromme vergelijking. Er wordt in die hele thread wel erg genereus met +1 gestrooid, op dit moment staan 7 van de 9 op +1...
Niet echt verwonderlijk.. zodra het om de RIAA gaat is algemeen de trend dat alles a-RIAA pos. gemod wordt.

vampire

Mijn duwtje richting 0 was genoeg. 0 is meer dan genoeg.
...
Reg. datum: 06 mei 2002

In "Website roept op tot boycot Games for Windows Live" wordt ook raar gemod. Dit hoort mijns inziens op -1 te staan, maar er wordt zelfs een +2 gegeven 8)7 En dit en dit hoort natuurlijk niet op +1 te staan. Verder lijkt het erop alsof de papagaai-modders weer wakker zijn geworden.

the less one forgets, the less one remembers

Die eerste mag nog een schopje gebruiken. Verder gaat het draadje over Windows.. dus dat is altijd gevoelig voor meningmods.
Ik ga zo het draadje nog even bijlangs, zodat alle +2-mismodders een nog grotere afwijking krijgen :Y)

vampire

Als ROD en ik voor die eerste een -1 hebben gegeven, waarom heb je hem zelf dan niet gemod wanneer je hem hier komt melden? (alleen nieuwschierig hoor :p)

De eerste moet nog een klein tikje hebben, gisteren ben ik er al langs geweest en me aardig geërgerd aan fanboy-mods. Je kan er niet echt mismods noemen maar je ziet wel dat bepaalde meningen standaard hoger gemod worden.
@arne, hij heeft zijn modstatus op inactief staan dus dat zal waarschijnlijk de reden zijn.

Ik weet dat het te vroeg is om deze te melden, maar +2 voor deze post... ik stond echt versteld. Even een edit, hij wordt nu ook vrolijk op 0 gepapegaait, het is een dubbelpost ten eerste en ten tweede horen deze meldingen niet op de FP.

Jorrit wijzigde dit bericht 05-03-2008 17:19 (28%)

Reg. datum: 09 december 2002

_JGC_ in 'nieuws: SP: uitgifte domeinnamen moet overheidstaak worden'

Het is een analogie van niets, maar de auteur van de post brengt wel een geldig punt naar voren. 21 keer -1 is veel te streng - wat mij betreft is dit een schoolvoorbeeld van een 0.

Edit: 3DDude in 'nieuws: SP: uitgifte domeinnamen moet overheidstaak worden' is een reactie op bovenstaande post en staat op 0 met nog niet zoveel moderaties. Aangezien hij niets toevoegt aan de parent en meer op een flame lijkt, vind ik dat er veel meer te zeggen is voor een -1. Wat mij betreft zou de waardering voor deze twee reacties dus moeten worden omgekeerd.

fondacio wijzigde dit bericht 05-03-2008 18:10 (35%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: