Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream
Het kleine-mismoderatietopic deel VI
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicHet eerste zinnetje is inderdaad offtopic, maar de post waar hij op reageert staat ook niet meer op +1, maar op 0 nu. Voor de rest vind ik de post een +1 en die heb ik dan ook gegeven. Het is niet zo dat hij 'completely ape' gaat over de moderatie.quote:Groever schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:08:
Nog een edit: We Are Borg in 'nieuws: Microsoft verlaagde Vista-eisen voor Intel'. Wat vinden we hier van? Het is gefundeerde kritiek op een andere post, maar aan de andere kant gaat het ook over de moderatie. Nulletje van mij, denk ik.
Tweak City - Megaflix zoekt PS3 en X360 games, contact
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)
Join #tmf op Tweakers.net IRC
Zoek voor de lol eens op de naam Grohl in die draadquote:J.J.K. schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:43:
Deze post lijkt mij vrij ongefundeerd: Grohl in 'nieuws: Dis Hosting vraagt faillissement aan' -1 mijns inziens.
Member sinds 28feb, gaat goed
Toch net een 0 ondanks M$.quote:
Kixtart wijzigde dit bericht 29-02-2008 12:33 (29%)
Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
Reg. datum: 01 februari 2006
Van mij ook een 0quote:Toch net een 0 ondanks M$
Groever wijzigde dit bericht 29-02-2008 12:36 (57%)
Dat is dan zijn probleem, imo. Ik vraag me dan ook sterk af waarom iemand zo'n term gebruikt. Bovendien *is* het gewoon een flame. Dat het dan vaak gebruikt wordt en dat men wellicht niet weet wat het inhoudt doet daar helemaal niets aan af. Ik vind het geen stijl om dergelijke naamsverhaspelingen toe te passen. Schrijf gewoon de namen zoals je ze hoort te schrijven, zonder dergelijke kinderachtige verhaspelingen.quote:Groever schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:33:
Van mij ook een 0, de post is niets bijzonders maar een -1 vind ik het ook weer niet. M$ vind ik eigenlijk geen troll, het wordt zo vaak gebruikt dat het waarschijnlijk zonder achterliggende gedachte door de poster is overgenomen.
Straks moeten we termen zoals Mikroschoft nog gaan gedogen...
RoD wijzigde dit bericht 29-02-2008 12:42 (75%)
Bewijsvoering is meer dan alleen een conclusie; het bevat ook een motivatie.
edit:
irritante Ecteinascidin
Kixtart wijzigde dit bericht 29-02-2008 12:59 (14%)
Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
Juist ja, dan komen er nog gauw even twee tussendoor in dat ene minuutje...
DirkW wijzigde dit bericht 29-02-2008 13:01 (24%)
Reg. datum: 01 februari 2006
Ik voorspel in ieder geval een flinke discussie over de kwaliteit van het artikel.
Edit: Nu slaat de balans alweer door naar de andere kant, (bijna) elke kritische reactie heeft een paar -1 moderaties of staat al op -1. Een reactie als MAX3400 in 'redactieblog: Cliffy B: de Rita Verdonk van de game-industrie?' is misschien kritisch, maar alleen kritisch zijn is niet automatisch reden voor een -1. Het is geen flame alleen een mening, en de post is vrij goed onderbouwd. Daarom lijkt me een -1 oneerlijk. Als bijvoorbeeld iemand nu met dezelfde onderbouwing post waarom hij het wel een goede column vindt, krijgt deze persoon minimaal een 0. Daarom vind ik dat we dat ook moeten geven aan andere meningen, mits onderbouwd en niet beledigend.
Groever wijzigde dit bericht 29-02-2008 18:25 (51%)
Wat betreft de reactie van MAX3400, die is dan wel onderbouwd, maar hij hamert door op al het 'slecht geschreven', 'ongefundeerd' gerant erboven. Het is een blog met een mening, en dient ook zo behandeld te worden.
Hij gaat verder inhoudelijk amper in op het artikel, dus een -1 is geen probleem. Een 0 zou, in principe, daar ook kunnen.
Cloud wijzigde dit bericht 29-02-2008 17:29 (5%)
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)
Loev in 'nieuws: Gamegoeroes bekritiseren moderne controllers'
Mensen voor fossielen uitmaken en dan toch nog de volgende scores krijgen:
Score #
+1 Meerwaarde 7
0 Neutraal 26
-1 Ongewenst 14
Gemiddeld -0,1
Effectief 0
Neutraal kan ik me nog enigzins indenken maar +1???
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Mwaa, dat kan wel door de beugel vind ikquote:dirkwesterdijk schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:17:
R0N in 'nieuws: Dis Hosting vraagt faillissement aan' Flamen naar webwereld => -1.
Het is gewoon een reactie die er niet thuishoort imo. Als je dit aan wilt kaarten moet je niet op de FP zijn. Er zit nog wel een ontopic-dingetje in, maar het geklaag over de blogpost overschaduwt het nogal.quote:wolkje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:50:
Alle reagerende gebruikers lijken de betekenis van het woord 'blog' niet te vatten. Het is een artikel op persoonlijke noot. Vandaar de vele -1's.
Wat betreft de reactie van MAX3400, die is dan wel onderbouwd, maar hij hamert door op al het 'slecht geschreven', 'ongefundeerd' gerant erboven. Het is een blog met een mening, en dient ook zo behandeld te worden.
Hij gaat verder inhoudelijk amper in op het artikel, dus een -1 is geen probleem. Een 0 zou, in principe, daar ook kunnen.
Ben ik met je eens. Ik blijf dan ook bij mijn -1 en hoop ook dat hij daarop eindigt. Staat op gem. -0,4 nu.quote:RoD schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:16:
Het is gewoon een reactie die er niet thuishoort imo. Als je dit aan wilt kaarten moet je niet op de FP zijn. Er zit nog wel een ontopic-dingetje in, maar het geklaag over de blogpost overschaduwt het nogal.
Cloud wijzigde dit bericht 29-02-2008 17:36 (6%)
torp in 'nieuws: Microsoft verlaagt prijs retailversies Vista'
Pietervs in 'nieuws: Microsoft verlaagt prijs retailversies Vista'
Imo té offtopic voor de +1. Nulletje lijkt me beter.
RoD wijzigde dit bericht 29-02-2008 16:26 (13%)
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat er ook geen reacties van persoonlijke noot gewenst zijn? Dat vind ik een beetje raar. Het is geen serieus nieuws-item, dus behoeft het ook geen "serieuze" reacties (daarmee bedoel ik natuurlijk niet HK-reacties, maar wel reacties van het soort die je niet in een gewoon nieuws-item zult zien / gewenst zijn). Als je in een column mensen afzeikt, dan krijg je daar reacties op van mensen die het er niet mee eens zijn. Die allemaal weg gaan modden omdat ze dezelfde harde taal gebruiken als de columnist lijkt me zeker niet gewenst. De columnist trollt, flamet en is ronduit onbeschoft door iemand als Cliff met Rita Verdonk te vergelijken. Zijn goed recht natuurlijk, maar dan kun je wel dat soort reacties terugverwachtenquote:wolkje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:50:
Alle reagerende gebruikers lijken de betekenis van het woord 'blog' niet te vatten. Het is een artikel op persoonlijke noot. Vandaar de vele -1's.
Dit natuurlijk even naast het feit dat reacties als "wat doet dit op t.net" natuurlijk idd niet gewenst zijn.
.edit: de moderaties zoals ze nu zijn komen overigens ook meer overeen met wat ik zelf vind. Daarnet was het nog overwegend -1.
.oisyn wijzigde dit bericht 29-02-2008 17:32 (37%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.