Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kleine-mismoderatietopic deel VI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Did you mean: dataquest

nieuws: Google-aandelen omlaag door 'klikmoeheid'

*Erg* veel offtopic reacties. Een aantal melden dat ze een bannerblokker gebruiken, waardoor er verschillende discussies ontstaan over bannerblokkers. Wat mij betreft zijn al deze posts offtopic en ongewenst, dus -1.
Het gaat op een gegeven moment zelfs over de T.net policy en de juridische rechtmatigheid hiervan.. Wtf heeft dat met het artikel nog te maken?

Datafeest wijzigde dit bericht 27-02-2008 14:52 (16%)

hoi

Reg. datum: 29 november 2004

Ach, je wil daar de boel ook niet helemaal rood maken en zoveel zinnigs valt er toch niet op zulk nieuws te melden. Daarbij heeft ie weer eens iets eigens bij het standaard 'ik ook' dus dan kan hij nog net op 0 blijven... Maar een -1 voor dat ding zou ik absoluut niet rouwig om wezen.
quote:
Datafeest schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:51:

*Erg* veel offtopic reacties. Een aantal melden dat ze een bannerblokker gebruiken, waardoor er verschillende discussies ontstaan over bannerblokkers. Wat mij betreft zijn al deze posts offtopic en ongewenst, dus -1.
Het gaat op een gegeven moment zelfs over de T.net policy en de juridische rechtmatigheid hiervan.. Wtf heeft dat met het artikel nog te maken?
Er zijn op dit moment drie threads die gaan over het bannerblocken, ik stel voor ze allmaal volledig op -1 te zetten.

Dit soort zooi hoeft van mij echt niet, gewoon hard afstraffen.

DirkW wijzigde dit bericht 27-02-2008 15:01 (65%)

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
Bij dit soort artikelen krijg je erg veel van dit soort reacties. Ik modereer "hier ook" reacties naar -1 en degene die er nog een redelijk stukje tekst van maken een 0. Er zijn niet veel betere reacties mogelijk omdat de reden van de downtime alleen maar gissen is.

Bij de eerste persoon die een "hier ook"-reactie maakt wil ik nog wel schappelijk zijn (en degene die tegenlijk hebben gepost met de 1e), maar hierna zijn de reacties in deze vorm gewoon dubbel-posts.

Deze heb ik trouwens wel nog een 0 gegeven. Nieuwe dag nieuwe kansen. (erna dus weer -1 bij deze reacties).
quote:
In een aantal gevallen is er al wat aan gedaan. Misschien wel onderscheid maken tussen behulpzaam en vervelend. Naar mijn mening staan er een aantal onterecht op -1 nu.

Kixtart wijzigde dit bericht 27-02-2008 16:29 (27%)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Mooooh!
Reg. datum: 01 mei 2006

Parabellum in het Googledraadje
Ik vind dit gewoon een goed betoog, netjes onderbouwd. Dat mensen het er niet mee eens zijn, of menen dat hij fraude promoot, jammer dan. +1 van mij.

Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)

Reg. datum: 01 februari 2006

quote:
FreezeXJ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:53:
Parabellum in het Googledraadje
Ik vind dit gewoon een goed betoog, netjes onderbouwd. Dat mensen het er niet mee eens zijn, of menen dat hij fraude promoot, jammer dan. +1 van mij.
Het zou misschien wel een +1 zijn, ware het niet dat hij deel uit maakt van het hele offtopic-gebeuren over bannerblocken, die op zijn beurt weer is uitgegroeid tot een hele discussie of je met een bannerblocker wel of niet op Tweakers.net mag komen, wat werkelijk niets te maken heeft met het onderwerp. Het hele verhaal heeft dus erg weinig tot niets te maken met het eigenlijke nieuws (Aandelen van Google zijn minder waard omdat er minder op advertenties wordt geklikt). Daarom dus een -1 van mij.

Groever wijzigde dit bericht 27-02-2008 18:18 (26%)

Mmmmike the TV

En een 0 van mij daar.
Ik ben van mening dat die post een nette omschrijving is van zijn mening. Vanwege wat offtopic-heid niet naar +1. Ik vind de meeste reacties niet zo zwaar-offtopic dat ze gelijk naar -1 moeten, omdat het wel een relatie heeft met het artikel.. Personen die daar reageren op een nette manier mogen van mij een 0 hebben.

Andere scores zou ik ook wel snappen, maar wat mij betreft dus niet te overdreven naar -1.

Kixtart wijzigde dit bericht 27-02-2008 18:34 (3%)

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Anti-XP in 'nieuws: Apple blijft geloven in 10 miljoen iPhones in 2008'
Offtopic. Dus maximaal een 0, imo.

laurensxeon in 'nieuws: Apple blijft geloven in 10 miljoen iPhones in 2008'
Kansloze fanboyreactie die notabene +1 krijgt.

RoD wijzigde dit bericht 28-02-2008 15:12 (23%)

Reg. datum: 19 juni 2007

quote:
0 gegeven, het is nog wel informatief en niet heel fout oid, dus een -1 leek met te zwaar.
quote:
-1 gegeven maar door 6*+1 komt hij daar voorlopig nog niet op.
EDIT@RoD
Ok, dacht ook dat je dat bedoelde had ik iets beter kunnen formuleren ;)

Jorrit wijzigde dit bericht 28-02-2008 17:11 (6%)

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
J.J.K. schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:21:
[...]

0 gegeven, het is nog wel informatief en niet heel fout oid, dus een -1 leek met te zwaar.
Ja, ik pleitte eigenlijk ook voor een 0. Ik wilde meer aangeven dat een +1 voor zo'n offtopic post imo niet kan :)

Schapie, schapie, schapie
Reg. datum: 19 november 2007

Ik denk dat jullie deze topic ook in de gaten moeten houden, aangezien het hier op een gegeven moment gaat over de hoogte van boetes, en niet over het onderwerp zelf Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag

alteredwazzup wijzigde dit bericht 28-02-2008 16:06 (9%)

The only duck who hunts other ducks!

quote:
alteredwazzup schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:02:
Ik denk dat jullie deze topic ook in de gaten moeten houden, aangezien het hier op een gegeven moment gaat over de hoogte van boetes, en niet over het onderwerp zelf Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag
Ik heb het artikel en de reacties even snel doorgelezen, maar in het artikel zelf gaat het ook over de boetes.
quote:
Er zijn in 13 series in totaal 5404 brieven met schikkingsvoorstellen verstuurd naar studenten aan 160 onderwijsinstellingen. Inmiddels hebben meer dan 2300 studenten voor 3000 dollar een schikking getroffen, wat de Riaa minstens 6,9 miljoen dollar heeft opgeleverd. Tegen 2465 studenten zijn rechtszaken aangespannen, die allemaal nog lopen. Wat de reactie zal zijn op de 401 brieven uit de laatste lichting, is nog niet bekend.
Een discussie over de hoogte van boetes heeft dus wel degelijk iets te maken met de inhoud van het artikel. Ik heb ook niet zo snel een post kunnen vinden die zo offtopic is dat hij alleen al daardoor een --1 verdient.
Mmmmike the TV

Eigenlijk vind ik +1 teveel voor deze reactie. Beetje weinig inhoud voor meerwaarde ook al maakt hij wel een goed punt
merodach in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Ik vind deze maar wat nutteloos:
TroonStaal in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'
BWzes03 in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Beetje Amerika+RIAA bashing, twijfel tussen -1 en 0 (op dit moment nog -1 gekozen) (-1. Ik had de vergelijking met georganiseerde misdaad gemist. Nu zeker -1 waard wat mij betreft)
jostytosty in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Twijfel tussen 0 en +1. Op dit moment 0 gekozen omdat er grotendeels weinig relatie is met het artikel en door het laatste stukje.
Parabellum in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Wel leuk maar geen meerwaarde:
lowbudgetkiller in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Veel gepraat met weinig inhoud. Dit is al vaker aangegeven in de reacties bij andere personen. Verder hoef ik niet persé elk woord bold te zien. Ik maak zelf wel uit wat belangrijk is :+
Froos in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Kixtart wijzigde dit bericht 28-02-2008 19:41 (3%)

quote:
Kixtart schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:52:
Twijfel tussen 0 en +1. Op dit moment 0 gekozen omdat er grotendeels weinig relatie is met het artikel en door het laatste stukje.
Parabellum in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'
Ik heb voor +1 gekozen, er is wel een relatie met het artikel (deze artiest is een voorbeeld van muziek waar je niet aan kan komen zonder filesharing, wordt hier immers niet uitgebracht). Het laatste stukje is misschien wat dubieus, maar ach, in de Tweede Kamer gaat het er tegenwoordig erger aan toe. Voor de rest ben ik het eensch.

Belial_666 in 'nieuws: KPN veroordeeld tot boete van 300.000 euro': Duidelijk een -1 door de flame. Toch staat er een keer +1, het is nu nog steeds bijna een 0.

Groever wijzigde dit bericht 28-02-2008 19:20 (11%)

Mmmmike the TV

Ik twijfel nog bij Parabellum. Het is wel interessant, maar optium stuk is onnodig als ook het laatste stuk. Verder gaat hij lang door op een stuk wat hij ook korter neer had kunnen zetten. Maarja 0 of +1 ofzo :)

Belial_666 een -1 ja. Staat hij nu ook op.

quote:
Kixtart schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:22:
Ik twijfel nog bij Parabellum. Het is wel interessant, maar optium stuk is onnodig als ook het laatste stuk. Verder gaat hij lang door op een stuk wat hij ook korter neer had kunnen zetten. Maarja 0 of +1 dus :)

Belial_666 een -1 ja. Staat hij nu ook op.
Parabellum heeft van mij een 0 gekregen, het is gewoon nét niet genoeg voor een +1 mijns inziens, maar een +1 is niet onverdedigbaar.

Belial_666 is inderdaad een flame en hoort op -1, maar hij heeft helaas wel gelijk :'( vraag maar aan mijn ouders.

/16-only
Reg. datum: 18 mei 2000

Ik vind Parabellum wel een prima beschouwing geschreven te hebben. Ik geef dan ook een +2 daaraan. Want is het off of ontopic, op sommige nieuws kan je niet reageren of je moet je eigen draai eraan geven. Niet reageren (of feliciteren) is een optie maar levert niemand wat op. Parabellum schrijft een beschouwing waarin goed gestructureerd (ok, niet met Afghanistan) en originele (persoonlijke) argumenten naar voren komen. EN zo is het nog een raakvlak met ontopic zijn.

Dat soort dingen zijn gewenst, vormt meningen van andere mensen en voegen wat toe, ik geef daar zo een +2 voor.

[edit]
quote:
Kixtart schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:52:
Veel geblaat met weinig inhoud. Dit is al vaker aangegeven in de reacties bij andere personen. Verder hoef ik niet persé elk woord bold te zien. Ik maak zelf wel uit wat belangrijk is :+
Daar heb je een punt en zeker omdat modereren een subjectieve activiteit is (met modFAQ in de hand kan je over dingen twisten) denk ik dat het overdone is. Allereerst is de reactie niet serieus kost of zo en snijdt als punt aan dat naast inkomsten van de RIAA ook een uitgaven-pot aanwezig MOET zijn. Het 1 bestaat namelijk niet zonder het ander. De terechte vraag is dus waar dat is en dat alleen al maakt het voor mij een +1.
quote:
Ook hier een betoog(je) met stating the obvious dat studenten die denken dat downloadmuziek gratis is echt gewon bezijden de waarheid zitten. Niets is gratis, zeker studenten (hoog IQ?) zouden dat moeten weten. Tevens worden er alternatieven aangedragen enzo. Voor een betoog is het wat kort en weinig volledig maar ook hier zou ik een +1 niet verkeerd vinden.

Het uitdelen van pluspunten kost evenveel moeite als het uitdelen van minpunten, maar andere mensen hebben voor hun kleine werkstukje zeer veel persoonlijke tijd en energie erin gestoken en bij enige herkenning daarvan is coulance (of meer) niet verkeerd.

Ecteinascidin wijzigde dit bericht 28-02-2008 19:42 (56%)

Bewijsvoering is meer dan alleen een conclusie; het bevat ook een motivatie.

Mmmmike the TV

Ok zo had ik het bij deze persoon nog niet bekeken. Ik vond het bij het lezen wel interessant wat zijn beweegredenen zijn om te downloaden/sharen. Ben blij dat ik iig nu niet meer twijfel, want door dit stukje en mijn argumenten is het nu een +1 geworden ;)

editje:
Bij die eerste ben ik het wel eens. Hij is de enige die het een beetje netjes verwoord vergeleken met "ze steken het toch alleen in eigen zak" reacties. Ondanks de bold is de reactie zeker interessant. Ik ben het toch met je eens dat ik in dit geval wat te negatief was ook omdat de user zeker heeft gepoogd een nette post te brouwen met goede opmerkingen.

Bij die tweede hou ik het wel op een 0. Ik ga niet m'n moderatie laten afhangen van de grootte van de post en in dit geval staat er voor mij niet meerwaarde in. Een 0 ontvangen is ook niet erg.

Kixtart wijzigde dit bericht 28-02-2008 19:56 (56%)

/16-only
Reg. datum: 18 mei 2000

Ik zal niet zeggen dat een 0 niet mag. Ik deel je mening in dezen niet maar een andere interpretatie op iets nahouden is voor iedereen mogelijk. :)

Bewijsvoering is meer dan alleen een conclusie; het bevat ook een motivatie.

Mmmmike the TV

Yup, wel leuk om eens te discussiëren wat andere personen bij zoiets denken. Niemand modereert hetzelfde en het is goed om eens inzichten andere anders te horen ;)

Kixtart wijzigde dit bericht 28-02-2008 20:00 (3%)

No! I'm not!
Reg. datum: 21 november 2004

De volgende in dat draadje is weer eentje die een beetje begint te trollen richting de regering/staatskas:
francisp in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'
Heb daar trouwens een aantal reacties die off-topic over alleen maar verkeersboetes gaan nog -1 uitgedeeld.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Reg. datum: 05 mei 2006

Bij anti-RIAA posts is ecteinascidin meestal wat toeschietelijk... ;)

Wat mij betreft een dikke +1. Parabellum brengt een paar aardige punten aan, maar verpest het ook weer met dat geneuzel over Afghanistan, en die ongenuanceerdheid aan het eind.

En toch ook wel een beetje vergezochte argumentatie, die maar heel beperkt van toepassing is. De hoofdmoot van piraterij gaat echt niet om albums die in Nederland niet verkocht worden...

Oye weon, te kacho;)

He, deze vond ik echt grappig, hoewel die natuurlijk helemaal nergens over gaat.

fietspomp in 'nieuws: Asus plant introductie geluidskaarten met hdmi'

Jomanda belachelijk maken is van alle tijden en alle plaatsen. Dit mag dus gewoon getoond worden op T.net vind ik ;P

Die post van Fietspomp gaat inderdaad helemaal nergens over. Ik begrijp de grap niet eens, reageert hij nou op dat ene woord 'jezus'? Of doelt hij op het placebo-effect bij audio (kabels van 200 euro)? Of is het gewoon volkomen onzin? Ik denk het wel. Daarom een -1 van mij.

Edit: gtissink in 'nieuws: Microsoft verlaagde Vista-eisen voor Intel'. Wat mij betreft een -1, maar hij staat nu op 0. De post is als 8)7 zonder smiley. Je moet er vroeg bij zijn ;).

Nog een edit: We Are Borg in 'nieuws: Microsoft verlaagde Vista-eisen voor Intel'. Wat vinden we hier van? Het is gefundeerde kritiek op een andere post, maar aan de andere kant gaat het ook over de moderatie. Nulletje van mij, denk ik.

Groever wijzigde dit bericht 29-02-2008 11:06 (42%)

Door: Cloud
Moderator TMF / T.net Powermod
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

quote:
rogierslag schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 03:09:
He, deze vond ik echt grappig, hoewel die natuurlijk helemaal nergens over gaat.
Dat zeg je goed, hij gaat helemaal nergens over. :+ En sorry maar ik vind hem niet grappig en velen met mij geloof ik.

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

Deze 2 reacties zijn volledig offtopic en moeten in een forum gemeld worden: J-Media in 'nieuws: Dis Hosting vraagt faillissement aan' en Proxy in 'nieuws: Dis Hosting vraagt faillissement aan' horen beide op -1 mijns inziens.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: