Gathering of Tweakers

Quicksearch
Fallen from grace

quote:
Holoris schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:09:
Deze is zo kort, hoort die er nog wel tussen? Die is zo kort dat ie er eigenlijk gewoon helemaal niet thuis hoort.vind ik.
Ik vind het een prima review. Als meer mensen hun gebruikservaringen in zoveel woorden zouden delen, dan zou ik me heel snel een goed beeld kunnen vormen van een product. Ik hoef niet door ellenlange verhalen heen te waden met clickable plaatjes van de afwerking van de schroefjes.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

quote:
Confusion schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:29:
[...]

Ik vind het een prima review. Als meer mensen hun gebruikservaringen in zoveel woorden zouden delen, dan zou ik me heel snel een goed beeld kunnen vormen van een product. Ik hoef niet door ellenlange verhalen heen te waden met clickable plaatjes van de afwerking van de schroefjes.
Daarvoor bestaat zoiets als 'conclusie' of 'slotsom', dan scroll je toch even naar beneden.

Reg. datum: 01 februari 2006

Het is niet de beste review die er ooit geschreven is, maar een ster vind ik toch wel wat weinig voor deze:

productreview: Cooler Master Hyper TX 2 review door jostytosty

Acties: [view][quote]

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
*kleine schop*

productreview: Intel Core 2 Duo E8400 review door Microkid

Het kan altijd uitgebreider, maar één ster vind ik echt wel te weinig voor deze review. Zelf heb ik deze op 3 sterren staan :)

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

Blijf positief

quote:
wolkje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:10:
*kleine schop*

productreview: Intel Core 2 Duo E8400 review door Microkid

Het kan altijd uitgebreider, maar één ster vind ik echt wel te weinig voor deze review. Zelf heb ik deze op 3 sterren staan :)
Klopt, maar onderaan staat:
quote:
update 17-5 : review uitgebreid.
Dat zal het wel verklaren. :) Stond er zelf eerst ook beetje van te kijken. Ook 3 ster van mij.

Acties: [view][quote]

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
Ah ja. Dat zal het wel geweest zijn, ik weet niet hoe summier het was vóór die edit nee :) Hoe dan ook, is de score van één ster nú wel fout :p

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

Blijf positief

Had er toevallig ook nog een paar (wat oudere) reviews gevonden:

productreview: Western Digital Caviar SE16 WD2500KS, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) review door Admiral Freebee = nu 2 ster, is toch wel een 3 ster waard?

productreview: Jetway Radeon HD2900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, HDMI) X29XT-EN-512Q review door frankknopers = nu 4 ster, maar lijkt me gewoon een duidelijke 5 ster.

productreview: Sapphire Crossfire Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) review door frankknopers staat na mijn beoordeling van 5 ster nu op 5 ster, wat vinden jullie?

Edit:
productreview: Logitech Cordless Desktop MX5000 review door dirkjesdirk = nu 4 ster lijkt me toch iets te hoog, nietwaar? 2 ster lijkt me beter. Geen kopjes, geen plaatjes, schreeuwerige toon.

Regeneration wijzigde dit bericht 17-05-2008 11:34 (12%)

quote:
Regeneration schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:23:
Had er toevallig ook nog een paar (wat oudere) reviews gevonden:
is een oproepje op de FP geen goed idee om het beoordelen van reviews wat populairder te maken, ook voor oudere reviews omdat er hele goede tussenzitten!
quote:
Volgens mij wel 4 hoor ;)
quote:
5 sterren: EENS
quote:
productreview: Sapphire Crossfire Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) review door frankknopers staat na mijn beoordeling van 5 ster nu op 5 ster, wat vinden jullie?
Ook 5 sterren
quote:
Edit:
productreview: Logitech Cordless Desktop MX5000 review door dirkjesdirk = nu 4 ster lijkt me toch iets te hoog, nietwaar? 2 ster lijkt me beter. Geen kopjes, geen plaatjes, schreeuwerige toon.
Wederom eens met de 2 sterren, ook een slechte opmaak (of het gebrek er aan ;))
Blijf positief

quote:
Wiethoofd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:38:
[...]

is een oproepje op de FP geen goed idee om het beoordelen van reviews wat populairder te maken, ook voor oudere reviews omdat er hele goede tussenzitten!
Weet niet echt op een oproep zal helpen. Ik bedoel het "probleem" is gewoon dat een groot aantal reviews al een tijd tot een hele tijd geleden zijn gepost. Dat zijn dan ook meestal producten die nu niet meer te koop zijn en/of oude producten zijn. Deze zijn dan meestal ook gelijk niet heel interessant meer om de reviews van te lezen. Uiteraard vind ik dit wel een beetje jammer voor degene die echt veel moeite hebben gestoken in hun eerdere reviews, die dus nu onbeoordeeld zijn.
offtopic:
Even een blik in het Reviewoverzicht zie ik als ik het sorteer op hoogste waardering naar laagste dat op Pagina 21 de overgang is naar geen beoordeling. Er zijn 63 pagina's dus dat er zo'n een derde van de reviews niet beoordeeld zijn en dat is inderdaad wel een groot aandeel die niet beoordeeld zijn.
quote:
[...]

Volgens mij wel 4 hoor ;)
Ik twijfel wel een beetje tussen 3 en 4 ster. Ik geef hem nu de voordeel van de twijfel en geef hem ook 4 ster. :)
quote:
Regeneration schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:27:
[...]
Weet niet echt op een oproep zal helpen. Ik bedoel het "probleem" is gewoon dat een groot aantal reviews al een tijd tot een hele tijd geleden zijn gepost. Dat zijn dan ook meestal producten die nu niet meer te koop zijn en/of oude producten zijn.
dat hoeft niet, een heleboel reviews zijn 'pas' 3 jaar of jonger omdat het toen pas mogelijk werd om reviews toe te voegen (dacht ik, ik zoek de .plan nog wel eens op) en wat 3 jaar geleden verkocht werd kan nu ook nog verkocht worden en nog steeds heel goed spul zijn
quote:
Deze zijn dan meestal ook gelijk niet heel interessant meer om de reviews van te lezen.
Dat hoeft niet per definitie
quote:
Uiteraard vind ik dit wel een beetje jammer voor degene die echt veel moeite hebben gestoken in hun eerdere reviews, die dus nu onbeoordeeld zijn.
daarom klik ik altijd door naar een review overzicht als iemand een leuke review heeft geschreven, en karmageil als ik ben ga ik ze allemaal langs omdat je per gegeven beoordeling ook karma krijgt ;)
quote:
offtopic:
Even een blik in het Reviewoverzicht zie ik als ik het sorteer op hoogste waardering naar laagste dat op Pagina 21 de overgang is naar geen beoordeling. Er zijn 63 pagina's dus dat er zo'n een derde van de reviews niet beoordeeld zijn en dat is inderdaad wel een groot aandeel die niet beoordeeld zijn.
dus zo'n oproepje zou geen kwaad kunnen, ook wordt tegenwoordig bij nieuwe reviews ook weinig gestemd hoor. ik neem mijn review over m'n scherm even als voorbeeld, 1000+ views in 4 dagen en maar 17 beoordelingen! en om nou aan het eind van m'n review te vermelden dat ze moeten gaan beoordelen vind ik een beetje schraperig/zielig.
quote:
Ik twijfel wel een beetje tussen 3 en 4 ster. Ik geef hem nu de voordeel van de twijfel en geef hem ook 4 ster. :)
Je zou eigenlijk het youtube beoordelingssysteem moeten gebruiken, wel op hele sterren beoordelen, maar het gemiddelde laten zien, dus 2x een 4 sterbeoordeling en 3x een 3 sterbeoordeling zou een 3,4 sterreview zijn als je hier dan net op youtube kwart sterren laat zien krijg je een duidelijker beeld wat er ongeveer gestemd is. (bij alleen maar 5 ster beoordelingen is het dan niet echt duidelijk :P)
Blijf positief

Deze en deze productreviews verdienen toch ook wel 5 ster? Helemaal als je kijkt naar de andere reviews van deze user. Allemaal erg uitgebreide en verzorgde reviews als je het mij vraagt.
Reg. datum: 29 november 2004

Die tweede is blijkbaar een keer flink uitgebreid, die heb ik ooit een 3 ster gegeven. Nu is ie zeker 5 ster ja, net als de ander.

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

quote:
DirkW schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:50:
Die tweede is blijkbaar een keer flink uitgebreid, die heb ik ooit een 3 ster gegeven. Nu is ie zeker 5 ster ja, net als de ander.
Die tweede is inderdaad eens een keer flink uitgebreid, wat nog steeds niet veranderd is, is de afbeelding van de geluidskaart, hij heeft een productfoto een extreme gamer bij een extreme audio review ;)
Verkeerde productfoto? Nee toch? Als ik het in Google Afbeeldingen intik, dan zie ik overal die ene staan. Dat plaatje is ook gelijk aan de geluidskaart die ik heb. :?

Maar die review moet toch nog gewijzigd worden. Er zijn nog twee onderdelen waarvan ik vind dat de tekst aan de magere kant is, bij Geluidskwaliteit en Ubuntu x64. Na een paar maanden heb ik van de geluidskwaliteit een beter idee dan op het moment van aanschaf. Verder heb ik volgens een andere methode Alsa-drivers geinstalleerd in Ubuntu 7.10, waardoor ik 5.1 audio heb in plaats van 2.0. Maar nu ik toch achter de computer zit kan ik dat eigenlijk meteen wel doen, ik heb het merendeel van de nieuwe tekst toch al klaar liggen. Hopelijk werkt dat nieuwe 'anti-kick'-systeem bij de reviews een beetje.
je hebt je review bijgewerkt zo te zien maar de afbeelding is nog steeds fout

Ook heb ik de google link van je gevolgd, en dan zie je niet alleen die lowprofile kaart staat die je in je review gebruikt.

http://nl.europe.creative...ory=208&product=15855

Ik was in de war met de PCI-E variant van de Extreme audio, dat is wel een highprofile kaart
Ik wist niet dat die kaarten er ook in PCI-E waren. Had misschien wel handiger geweest, die kleine PCI-E-slotjes zijn toch allemaal leeg in mijn kast :+
Blijf positief

Een aantal reviews welke ik niet echt 5 ster waard vind, stonden ze namelijk eerst wel op (welliswaar door 1 stem, maar toch):

productreview: MSI P965 NEO-F review door SOEPSTENGEL13
Redelijke korte review, 2 of 3 ster lijkt me beter. Ik heb 3 ster gegeven. Maar stond dus eerst op 5 ster...

productreview: Western Digital My Book Premium ES Edition 320GB review door mr. TCB
Erg korte review zonder duidelijke kopjes en plaatjes. Veel te uitgebreid bij positieve eigenschappen. (Heeft BTW ook nog eens de positieve en negatieve eigenschappen omgedraaid...) Lijkt me 2 ster. Hoe kan je hier 5 ster voor geven... :?

productreview: Zalman Reserator 2 review door Frank__B
Ook hier geen kopjes en veel korte alinea's wat het onrustig maakt. Ook zijn echter wel afbeeldinge en hij is wel al wat uitgebreider. Drie ster lijkt me beter.

Regeneration wijzigde dit bericht 09-06-2008 16:58 (5%)

Ik heb die laatste het tikje naar 3 gegeven. Die middelste kan nog wel een tikje gebruiken.
Blijf positief

Nog wat gevonden.

(Wie trouwens zich afvraag hoe ik dit "zo snel" kan vinden. gewoon de review op waardering sorteren)

productreview: Corepad C1 XXXL review door Markicks
Toegeven over een muismat valt niet zoveel te vertellen, maar dat is niet echt een reden om gelijk 5 ster aan deze review te geven... Van mij een krappe 3 ster, omdat de review enigszins onderbouwd is en toch wel moeite heeft genomen om 4 nuttige foto's toe te voegen.

productreview: Canon Pixma MP970 review door Mad_Cookie
Op zich een goede review, maar imho geen 5 ster waar. 4 ster (misschien 3 ster) lijkt me beter.

productreview: Antec MX-1 review door MannyMo
Ook dit lijkt me geen 5 ster waard. 4 ster lijkt me beter.

productreview: Medieval 2 Total War: Kingdoms review door MastersInstinct
Uitgebreide review, maar 5 ster is hij (net) niet waard. 4 ster van mij.

productreview: Wacom Bamboo (USB) review door RMX3600
Ook dit weer een redelijk uitgebreide review, maar geen 5 ster. 4 ster van mij.

Tot slot (voor nu ;) ) omdat ik wat kritisch ben bij vele andere reviews ook wat zelf kritiek.
productreview: Pro Evolution Soccer 2008 review door Regeneration
Deze review in imho niet leesbaar: hij is te lang. Een game review is geen hardware review, in de zin van alle losse onderdelen beschrijven, wat is goed en wat niet. Dat kan je onmogelijk doen bij een gamereview. Bij een gamereview moet je een indruk geven over de game niet alle onderdelen proberen te bespreken zoals bij hardware review. Ook een klein minpuntje is dat er geen afbeeldingen in de review zitten. Dat is in ieder geval mijn mening. De review is te lang en zou daarvoor zou je 1 ster aftrek voor mogen geven. Hij staat momenteel op 5 ster, dus 4 ster zou dus misschien beter zijn.

Edit:
productreview: Razer DeathAdder review door DonMetal
3 ster van mij, was eerst 5 ster.

productreview: Nokia N81 8GB review door ManUDie4
3 ster van mij, was eerst 5 ster.

productreview: AMD Athlon X2 BE-2400 review door kh65
3 ster van mij. De review is niet super uitgebreid en steeds die enter na 1 zin is niet nodig en erg vervelend.

Regeneration wijzigde dit bericht 09-06-2008 17:44 (10%)

Kun je dan ook aangeven waarom iets 4 sterren verdient ipv 5? Anders lijken me deze opmerkingen weinig zinvol :?

Leer .net in 3 maanden bij de beste IT werkgever van NL
Nieuwsgierig? Je weet me te vinden...
Flickr

quote:
Een ster: Zeer slordige en onvolledige review met gebrekkige onderbouwing.
Twee sterren: Matige review met onvolledige beargumentatie
Drie sterren:Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout.
Vier sterren: Goed verzorgde review, goede onderbouwing en uitgebreid omschreven ervaringen
Vijf sterren: De krenten in de pap, bijzonder uitgebreide reviews van zeer hoog niveau.
Verschil tussen 4 en 5 sterren lijkt me vrij duidelijk. Recht uit de TS.
Blijf positief

productreview: Sigma 80-400mm f4.5-5.6 EX DG APO OS RF review door Ralph Smeets

Was eerst 1 stem met vier ster, lijkt me zeer onterecht. Het is 1 of 2 ster, waarbij ik twee ster heb gegeven.
01000010 01101111 01110010

quote:
Regeneration schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:40:
productreview: Sigma 80-400mm f4.5-5.6 EX DG APO OS RF review door Ralph Smeets

Was eerst 1 stem met vier ster, lijkt me zeer onterecht. Het is 1 of 2 ster, waarbij ik twee ster heb gegeven.
Zeker geen 4 sterren waard idd. Ik heb 1 ster gegeven.

Geen schaap.

Blijf positief

productreview: OCZ OCZ3P16002GK review door R.E.

Staat op 2 ster met 20 stemmen inclusief mijn stem van 1 ster, maar is volgens mijn op het moment echt niet meer waard dan 1 ster.
01000010 01101111 01110010

quote:
Regeneration schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:38:
productreview: OCZ OCZ3P16002GK review door R.E.

Staat op 2 ster met 20 stemmen inclusief mijn stem van 1 ster, maar is volgens mijn op het moment echt niet meer waard dan 1 ster.
Inderdaad niet meer dan 1 ster waard op deze manier. Ik heb een ster gegeven maar er zijn nog meer mods nodig om hem daar netto ook op te krijgen.

Geen schaap.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws