Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
Geen schaap.
Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!
Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.
Wat je wel ziet is dat er een onderlaag van erg-kort-door-de-bocht reviews komt wat natuurlijk te verwachten is. Het word als ware een piramide met de slechtste reviews onderop en de meest briljante aan de top (in hoeveelheden).
Word er ook iets bijgehouden over het aantal reviews? Ik zou het wel leuk vinden om eens te zien of het aantal reviews is toegenomen en hoeveel reviews er per ster zijn etc.
Geen schaap.
Reg. datum: 01 februari 2006
Verkapte "zouden-jullie-mijn-reviews-ook-willen-beoordelen" post
Edit: ik zie dat er al behoorlijk wat waarderingen bij zijn gekomen. Mijn dank
Deismyna wijzigde dit bericht 28-02-2008 23:06 (13%)
Goed of toch te kitscherig met al z'n plaatjes/ screenshots...
Zelf houd ik wel van veel pics en dergelijke en inmiddels zijn er ook al redelijk wat stemmen gegeven met een gemiddelde waardering van 4 sterren dus dat is best relaxed... Maar jullie meningen hierover?
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
Dit topic is volgens mij niet helemaal bedoeld voor 'wat vinden jullie van mijn review die al beoordeel is', maar eerder voor 'ik vind dit te hoog', 'ik vind dit te laag', 'deze goede review is nog niet beoordeeld' of een algemene discussie over het beoordelen van productreviews.
Geen schaap.
productreview: Acer Aspire 1692WLMi review door Annihilism
productreview: Creative Zen Sleek, 20GB (USB2.0, Radio) review door Annihilism
Nu wil ik niet zeurderig overkomen of iets dergelijks, maar ik heb er maar twee sterren voor gekregen terwijl - als ik dit topic zo lees - ik minimaal vind dat ik een drie zou moeten hebben. Zelf heb ik namelijk argumentatie gegeven waarom het geheugen goed is namelijk;
- Mooie behuizing tov ander geheugen
- Goede stabiliteit (Memtest86 en Memtest86+ doorstaan)
- Veel snelheid voor weinig geld
Dit is natuurlijk ook maar one man's opinion en daarom wilde ik toch graag horen wat jullie/een van jullie ervan vind? Dan ook mijn argumentatie hierbij meegerekend of course.
And remember, Respect is Everything !
Ik zou al een ster minder geven om het feit dat hij er fabrieksfoto's heeft bijgepost...quote:Megaflix schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:41:
Ik kwam net deze zeer mooie 5-sterren reviews tegen![]()
Voor de rest wel erg netjes en zeer uitvoerig beschreven, maar bij mij zouden het 4'n zijn.
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
Beide erg goede reviews. 2x 5 sterren gegeven met veel plezierquote:Megaflix schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:41:
Ik kwam net deze zeer mooie 5-sterren reviews tegen![]()
Geen schaap.
Wat is er mis met persfoto's dan? Als er maar een plaatje bij staat, ik vind het niet zo relevant wie die plaatjes gemaakt heeft. Misschien heeft de schrijver van de review wel alleen maar een mobiele telefoon en op foto's die daarmee gemaakt zijn zit je echt niet te wachten. Doe mij dan maar fabrieksfoto's. Ik heb beide reviews 5 sterren gegeven, zo zou iedereen het moeten doenquote:CLB schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:47:
Ik zou al een ster minder geven om het feit dat hij er fabrieksfoto's heeft bijgepost...
Voor de rest wel erg netjes en zeer uitvoerig beschreven, maar bij mij zouden het 4'n zijn.
Geen schaap.
Ook voor mijn andere reviews heb ik eerst gekeken of er goede/betere online foto's waren die ik kon gebruiken.
Wat ik nu nog mis bij de productreviews is het goed aangeven van de score!!
Niet iedereen geeft hetzelfde aantal sterren. Als er nou een soort 'youtube ratingssysteem' ingevoerd wordt dan wordt de score een heel stuk duidelijker. Op youtube kan alleen hele sterren toekennen en wordt de score gemiddeld en zie je dus dat iemand bijvoorbeeld 4,5 ster heeft ipv hier op tweakers de volledige 5, waar volgens mij naar boven afgerond wordt.
Ook een kleurtje zoals eerder voorgesteld is hier op GoT zou ook niet misstaan.
Iets in de trant van de kleuren die nu gebruikt worden voor de reacties op Frontpage nieuws en Meukposts ed.
waarschijnlijk dump ik dit laatste nu op het verkeerde topic, maar hier wordt het wel gelezen en er wat mee gedaan
::: Productreviews ::: Sysspecs ::: T-Gallery ::: Website :::
Reg. datum: 24 juli 2000
In de beschrijving plan: Productreviews uitgebreid met sterwaarderingen kan ik hierover niets vinden.
quote:Groever schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:08:
Wat is er mis met persfoto's dan? Als er maar een plaatje bij staat, ik vind het niet zo relevant wie die plaatjes gemaakt heeft. Misschien heeft de schrijver van de review wel alleen maar een mobiele telefoon en op foto's die daarmee gemaakt zijn zit je echt niet te wachten. Doe mij dan maar fabrieksfoto's. Ik heb beide reviews 5 sterren gegeven, zo zou iedereen het moeten doen.
Het geeft mij het gevoel van even snel Googlen, wat linkjes copy pasten en klaar...quote:Bor de Wollef schreef op maandag 03 maart 2008 @ 08:35:
Ik vind het gebruik van persfoto's niets afdoen aan de reviews eigenlijk.
Sterker nog, liever een goede persfoto dan slecht gemaakte eigen foto's.
Met eigen foto's zie je nog dat de reviewer de moeite heeft gedaan om er nog wat exta tijd en aandacht aan te besteden en dat trekt mij persoonlijk wel.
Jullie zullen dan vast weer komen met 'beter een fabrieksfoto dan een slecht(e) (gemaakte) foto...' Tsjaa als je zo'n uberreview typt zie je heus wel in of je foto's die je zelf gemaakt hebt goed of niet goed zijn... Je typt echt niet een onwijs goede review en propt er dan vier slechte phonepicjes bij... Natuurlijk zijn er nog wat mensen die niet de mogelijkheden hebben om zelf 'goede' foto's te maken en erbij te posten maar, ja een fabrieksfoto'tje kan ik zelf ook wel vinden op de website vd fabrikant of via Ome Google
De hoeveelheid oranje sterren geven aan wat de stand is als gemiddelde van alle moderaties. De oranje rand geeft aan welk getal jij hebt gegeven. Geef jij een 3, dan is 1, 2 en 3 met een oranje rand. Is het gemiddelde echter 2, dan blijven sterren 3, 4 en 5 grijs.quote:grizzlybeer schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:27:
Ik merk dat als ik een bepaalde review 2 sterren wil geven de derde ster geel blijft, maar niet met een oranje rand maar een grijze. Als ik 1 ster probeer te geven blijft de 2e ster geel/grijs (de 3e wordt in dat geval wel wit). Bovendien kan ik geen 5 sterren aan de betreffende review (productreview: AMD Phenom X4 9500 review door moirten) geven. Iemand een idee hoe dit komt?
In de beschrijving plan: Productreviews uitgebreid met sterwaarderingen kan ik hierover niets vinden.
Als jij 2 sterren geeft en de derde blijft geel, dan is het gemiddelde drie. De derde heeft dan geen oranje rand, dat hebben de eerste twee. 5 sterren geven kan wel, maar als het gemiddelde lager is, dan heb je alleen 5 oranje randen en bijv 3 of 4 gekleurde sterren.
Reg. datum: 24 juli 2000
quote:Wiethoofd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:52:
Wat ik nu nog mis bij de productreviews is het goed aangeven van de score!!
Niet iedereen geeft hetzelfde aantal sterren. Als er nou een soort 'youtube ratingssysteem' ingevoerd wordt dan wordt de score een heel stuk duidelijker. Op youtube kan alleen hele sterren toekennen en wordt de score gemiddeld en zie je dus dat iemand bijvoorbeeld 4,5 ster heeft ipv hier op tweakers de volledige 5, waar volgens mij naar boven afgerond wordt.
Ook een kleurtje zoals eerder voorgesteld is hier op GoT zou ook niet misstaan.
Iets in de trant van de kleuren die nu gebruikt worden voor de reacties op Frontpage nieuws en Meukposts ed.
::: Productreviews ::: Sysspecs ::: T-Gallery ::: Website :::
De plaatjes zijn ter ondersteuning van de review.. om de lezer een beeld te geven van waar het precies over gaat. Als je met fabrieksfoto's dat doel kunt bereiken, dan zie ik niet in waarom je moeite zou doen om zelf foto's te maken. Het gaat erom wat er op de foto's staat, niet hoe en door wie ze gemaakt zijn... imo.quote:CLB schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:38:
[...]
[...]
Het geeft mij het gevoel van even snel Googlen, wat linkjes copy pasten en klaar...
Met eigen foto's zie je nog dat de reviewer de moeite heeft gedaan om er nog wat exta tijd en aandacht aan te besteden en dat trekt mij persoonlijk wel.
Jullie zullen dan vast weer komen met 'beter een fabrieksfoto dan een slecht(e) (gemaakte) foto...' Tsjaa als je zo'n uberreview typt zie je heus wel in of je foto's die je zelf gemaakt hebt goed of niet goed zijn... Je typt echt niet een onwijs goede review en propt er dan vier slechte phonepicjes bij... Natuurlijk zijn er nog wat mensen die niet de mogelijkheden hebben om zelf 'goede' foto's te maken en erbij te posten maar, ja een fabrieksfoto'tje kan ik zelf ook wel vinden op de website vd fabrikant of via Ome Google