Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mmmmike the TV

Ik vind het sowieso nu een erg vage review geworden.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

01000010 01101111 01110010

Ik heb er één ster voor gegeven en wilde eerst (zonder mijn beoordeling te zeggen) weten wat jullie deze review zouden geven. Ik vind het eigenlijk geen waardige review. Een beoordeling van 0 sterren was wanneer mogelijk door mij uitgedeeld. Het gevoel bekruipt mij dat de review vooral bedoelt is als plaats om het ontevreden over de aftersales te plaatsen ipv echt een review van het product.

Geen schaap.

Acties: [view][quote]

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
Ik zie het ook niet als een product review maar meer als een rant over de betrokken webshops/partijen. Er gaan volgens mij maar 3 of 4 regels van de gehele review over het product. Eén ster uitgedeeld.

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

Door: Longbeard Productmanager Pricewatch, FPC
VNU Factuurterreur slachtoffer

Is geen Productreview maar een Shopreview rant, dus verwijderd.

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

Het aantal productreviews lijkt enorm toe te nemen met de nieuwe beoordelingen :)

Wat je wel ziet is dat er een onderlaag van erg-kort-door-de-bocht reviews komt wat natuurlijk te verwachten is. Het word als ware een piramide met de slechtste reviews onderop en de meest briljante aan de top (in hoeveelheden).

Word er ook iets bijgehouden over het aantal reviews? Ik zou het wel leuk vinden om eens te zien of het aantal reviews is toegenomen en hoeveel reviews er per ster zijn etc.

Geen schaap.

Reg. datum: 01 februari 2006

Het is natuurlijk te verwachten er meer middelmatige dan zeer goede reviews zijn, dat heb je ook op de FP. Daar heeft lang niet elke reactie een +1 of zelfs een +2, nog niet eens de helft. Ik hoop in ieder geval niet dat het een piramide is of wordt, ik heb vandaag wel een stuk of drie reviews gezien van zeer bedenkelijke kwaliteit en het is niet te hopen dat deze 1-ster reviews het grootste deel van het totaal gaan vormen. Ik denk meer dat het een ruit is, weinig reviews op 1 ster, het grootste deel op 3 sterren en weer een stuk minder op 5 sterren. Lijkt me in ieder geval wat optimistischer dan een piramide :).
Leuk initiatief dit topic. Het is misschien wel zo eerlijk dat mensen hun oude reviews op deze manier weer even onder de aandacht kunnen brengen, zodat ze ook beoordeeld worden.
Verkapte "zouden-jullie-mijn-reviews-ook-willen-beoordelen" post ;)
Edit: ik zie dat er al behoorlijk wat waarderingen bij zijn gekomen. Mijn dank _/-\o_

Deismyna wijzigde dit bericht 28-02-2008 23:06 (13%)

Gsus is my homeboy

Wat vinden jullie van: productreview: Asus Eee PC 4G review door CLB

Goed of toch te kitscherig met al z'n plaatjes/ screenshots...
Zelf houd ik wel van veel pics en dergelijke en inmiddels zijn er ook al redelijk wat stemmen gegeven met een gemiddelde waardering van 4 sterren dus dat is best relaxed... Maar jullie meningen hierover? :)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Ik vind het wel een nette review, maar zoveel internetpagina's had niet gehoeven. Na twee plaatjes van internetpagina's is wel duidelijk hoe dat eruit ziet op deze laptop, die andere zeven (!) zijn wat mij betreft overbodig. Ook de screenshots van de video-weergave zijn wat mij betreft overbodig, aan een screenshot kan je de kwaliteit van het schermpje natuurlijk niet zien. Het enige wat je ziet is dat een 720p bestand niet helemaal op het scherm past. Wel creatief gedaan met de animated gifs, er is duidelijk moeite gedaan voor de review. Ook 4 sterren van mij.

Dit topic is volgens mij niet helemaal bedoeld voor 'wat vinden jullie van mijn review die al beoordeel is', maar eerder voor 'ik vind dit te hoog', 'ik vind dit te laag', 'deze goede review is nog niet beoordeeld' of een algemene discussie over het beoordelen van productreviews.

Ik vind het aantal screenshots te veel, zeker omdat ze niet allemaal echt iets over het device zelf zeggen. Ik heb 3 sterren uitgedeeld.

Geen schaap.

One Lemming to rule them all!

Zelf heb ik de afgelopen dagen ook wat extra reviews geplaatst - ook omdat het sterrenidee mij wel leuk leek - en daarvoor heb ik ook over het algemeen vier en vijf sterren gekregen en dat vond ik ook wel prettig, echter had ik nog wel één opmerking over een review van mij, namelijk deze over mijn GeIL geheugen.

Nu wil ik niet zeurderig overkomen of iets dergelijks, maar ik heb er maar twee sterren voor gekregen terwijl - als ik dit topic zo lees - ik minimaal vind dat ik een drie zou moeten hebben. Zelf heb ik namelijk argumentatie gegeven waarom het geheugen goed is namelijk;
  • Mooie behuizing tov ander geheugen
  • Goede stabiliteit (Memtest86 en Memtest86+ doorstaan)
  • Veel snelheid voor weinig geld
en toch heb ik de neiging om te stellen dan dat ik die twee sterren heb gekregen omdat ik het geheugen niet heb ge-OC'd. Moet dat dan?! Kijk ik snap best dat dit tweakers is en dat het vooral gaat om het tweaken van een systeem, maar is het ook niet belangrijk - en dan vooral in de Pricewatch - om aan te geven welke spullen nu gewoon kwalitatief goed zijn? Al ben je niet opzoek naar overclocken of iets dergelijks?

Dit is natuurlijk ook maar one man's opinion en daarom wilde ik toch graag horen wat jullie/een van jullie ervan vind? Dan ook mijn argumentatie hierbij meegerekend of course.

And remember, Respect is Everything !

Gsus is my homeboy

quote:
Ik zou al een ster minder geven om het feit dat hij er fabrieksfoto's heeft bijgepost...
Voor de rest wel erg netjes en zeer uitvoerig beschreven, maar bij mij zouden het 4'n zijn.

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

quote:
Beide erg goede reviews. 2x 5 sterren gegeven met veel plezier :)

Geen schaap.

quote:
CLB schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:47:
Ik zou al een ster minder geven om het feit dat hij er fabrieksfoto's heeft bijgepost...
Voor de rest wel erg netjes en zeer uitvoerig beschreven, maar bij mij zouden het 4'n zijn.
Wat is er mis met persfoto's dan? Als er maar een plaatje bij staat, ik vind het niet zo relevant wie die plaatjes gemaakt heeft. Misschien heeft de schrijver van de review wel alleen maar een mobiele telefoon en op foto's die daarmee gemaakt zijn zit je echt niet te wachten. Doe mij dan maar fabrieksfoto's. Ik heb beide reviews 5 sterren gegeven, zo zou iedereen het moeten doen :).

Ik vind het gebruik van persfoto's niets afdoen aan de reviews eigenlijk. Sterker nog, liever een goede persfoto dan slecht gemaakte eigen foto's.

Geen schaap.

ik heb voor mijn nieuwste review over de Everglide Titan Monstermat Fnatic ook even gegoogled, hoe ik de mat heb liggen (in een half donkere kamer) staat niet heel erg charmant op de foto.
Ook voor mijn andere reviews heb ik eerst gekeken of er goede/betere online foto's waren die ik kon gebruiken.

Wat ik nu nog mis bij de productreviews is het goed aangeven van de score!!
Niet iedereen geeft hetzelfde aantal sterren. Als er nou een soort 'youtube ratingssysteem' ingevoerd wordt dan wordt de score een heel stuk duidelijker. Op youtube kan alleen hele sterren toekennen en wordt de score gemiddeld en zie je dus dat iemand bijvoorbeeld 4,5 ster heeft ipv hier op tweakers de volledige 5, waar volgens mij naar boven afgerond wordt.

Ook een kleurtje zoals eerder voorgesteld is hier op GoT zou ook niet misstaan.
Iets in de trant van de kleuren die nu gebruikt worden voor de reacties op Frontpage nieuws en Meukposts ed.

waarschijnlijk dump ik dit laatste nu op het verkeerde topic, maar hier wordt het wel gelezen en er wat mee gedaan ;)
Ik merk dat als ik een bepaalde review 2 sterren wil geven de derde ster geel blijft, maar niet met een oranje rand maar een grijze. Als ik 1 ster probeer te geven blijft de 2e ster geel/grijs (de 3e wordt in dat geval wel wit). Bovendien kan ik geen 5 sterren aan de betreffende review (productreview: AMD Phenom X4 9500 review door moirten) geven. Iemand een idee hoe dit komt?

In de beschrijving plan: Productreviews uitgebreid met sterwaarderingen kan ik hierover niets vinden.

Gsus is my homeboy

quote:
Groever schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:08:
Wat is er mis met persfoto's dan? Als er maar een plaatje bij staat, ik vind het niet zo relevant wie die plaatjes gemaakt heeft. Misschien heeft de schrijver van de review wel alleen maar een mobiele telefoon en op foto's die daarmee gemaakt zijn zit je echt niet te wachten. Doe mij dan maar fabrieksfoto's. Ik heb beide reviews 5 sterren gegeven, zo zou iedereen het moeten doen :).
quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 03 maart 2008 @ 08:35:
Ik vind het gebruik van persfoto's niets afdoen aan de reviews eigenlijk.
Sterker nog, liever een goede persfoto dan slecht gemaakte eigen foto's.
Het geeft mij het gevoel van even snel Googlen, wat linkjes copy pasten en klaar...
Met eigen foto's zie je nog dat de reviewer de moeite heeft gedaan om er nog wat exta tijd en aandacht aan te besteden en dat trekt mij persoonlijk wel.
Jullie zullen dan vast weer komen met 'beter een fabrieksfoto dan een slecht(e) (gemaakte) foto...' Tsjaa als je zo'n uberreview typt zie je heus wel in of je foto's die je zelf gemaakt hebt goed of niet goed zijn... Je typt echt niet een onwijs goede review en propt er dan vier slechte phonepicjes bij... Natuurlijk zijn er nog wat mensen die niet de mogelijkheden hebben om zelf 'goede' foto's te maken en erbij te posten maar, ja een fabrieksfoto'tje kan ik zelf ook wel vinden op de website vd fabrikant of via Ome Google :)

quote:
grizzlybeer schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:27:
Ik merk dat als ik een bepaalde review 2 sterren wil geven de derde ster geel blijft, maar niet met een oranje rand maar een grijze. Als ik 1 ster probeer te geven blijft de 2e ster geel/grijs (de 3e wordt in dat geval wel wit). Bovendien kan ik geen 5 sterren aan de betreffende review (productreview: AMD Phenom X4 9500 review door moirten) geven. Iemand een idee hoe dit komt?

In de beschrijving plan: Productreviews uitgebreid met sterwaarderingen kan ik hierover niets vinden.
De hoeveelheid oranje sterren geven aan wat de stand is als gemiddelde van alle moderaties. De oranje rand geeft aan welk getal jij hebt gegeven. Geef jij een 3, dan is 1, 2 en 3 met een oranje rand. Is het gemiddelde echter 2, dan blijven sterren 3, 4 en 5 grijs.

Als jij 2 sterren geeft en de derde blijft geel, dan is het gemiddelde drie. De derde heeft dan geen oranje rand, dat hebben de eerste twee. 5 sterren geven kan wel, maar als het gemiddelde lager is, dan heb je alleen 5 oranje randen en bijv 3 of 4 gekleurde sterren.
Bedankt, duidelijk verhaal. Blijkbaar wordt er naar boven afgerondt, want als ik 2 sterren geef aan een review die 1 beoordeling met 3 sterren heeft, blijft de review op 3 sterren staan. Of zijn er net als bij het moderatie-systeem "expert-beoordelaars" waarvan de stem zwaarder telt?

Nee, gewoon plain and simple afronden naar boven :)
Zoals ik al eerder zei:
quote:
Wiethoofd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:52:
Wat ik nu nog mis bij de productreviews is het goed aangeven van de score!!
Niet iedereen geeft hetzelfde aantal sterren. Als er nou een soort 'youtube ratingssysteem' ingevoerd wordt dan wordt de score een heel stuk duidelijker. Op youtube kan alleen hele sterren toekennen en wordt de score gemiddeld en zie je dus dat iemand bijvoorbeeld 4,5 ster heeft ipv hier op tweakers de volledige 5, waar volgens mij naar boven afgerond wordt.

Ook een kleurtje zoals eerder voorgesteld is hier op GoT zou ook niet misstaan.
Iets in de trant van de kleuren die nu gebruikt worden voor de reacties op Frontpage nieuws en Meukposts ed.

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
CLB schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:38:
[...]

[...]

Het geeft mij het gevoel van even snel Googlen, wat linkjes copy pasten en klaar...
Met eigen foto's zie je nog dat de reviewer de moeite heeft gedaan om er nog wat exta tijd en aandacht aan te besteden en dat trekt mij persoonlijk wel.
Jullie zullen dan vast weer komen met 'beter een fabrieksfoto dan een slecht(e) (gemaakte) foto...' Tsjaa als je zo'n uberreview typt zie je heus wel in of je foto's die je zelf gemaakt hebt goed of niet goed zijn... Je typt echt niet een onwijs goede review en propt er dan vier slechte phonepicjes bij... Natuurlijk zijn er nog wat mensen die niet de mogelijkheden hebben om zelf 'goede' foto's te maken en erbij te posten maar, ja een fabrieksfoto'tje kan ik zelf ook wel vinden op de website vd fabrikant of via Ome Google :)
De plaatjes zijn ter ondersteuning van de review.. om de lezer een beeld te geven van waar het precies over gaat. Als je met fabrieksfoto's dat doel kunt bereiken, dan zie ik niet in waarom je moeite zou doen om zelf foto's te maken. Het gaat erom wat er op de foto's staat, niet hoe en door wie ze gemaakt zijn... imo.

Gsus is my homeboy

Different opinion :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws