quote:
Rusty schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:36:
Zal hij leuk vinden ja

En het is echt (en nee ik probeer het hier te verkopen) super huis in een super wijk. Ligt erg ideaal 5 minuten lopen van het centrum maar toch lekker je auto voor de deur kwijt kunnen (wel betaald maar vergunning kost 30 euro per kwartaal ofzo.) Maar ja relaties lopen niet altijd zoals je in je hoofd had.
Wat een prijs... ik heb in Friesland gewoond en had een soortgelijk huis maar dan 2-onder-1-kap voor nog geen 200.000 euri. Ik woon nu in Limburg en daar is het ook goed te doen.
@ Wotan1:
ook ontopic: 2 maanden is inderdaad vrij lang in Utrecht en je kunt dat positief of negatief zien. Probeer je altijd te verplaatsen in een verkopende partij !! Als jij een huis voor 250K te koop hebt dan wéét je gewoon dat er tussen de 200 en 230 geboden gaat worden en je wilt als verkoper uitkomen rond de 235-240K. Als je dan zo'n bod krijgt van 235 á 240 dan zeg je als verkoper dat de deal rond is en ga je echt niet wachten op iemand die nog meer wil betalen.
Het hangt er ook van af of het huis leeg staat: als dat zo is en de verkopende partij woont elders, dan 'kost' het huis hem 240.000 x 0,05 / 12 = 1000 euro bruto per maand. (of het hypotheekvrij is of niet, dat maakt niet uit) Je hebt dus niet graag het huis lang te koop staan.
Ik geef je ale extra tip om áls je biedt, te beginnen met een zeer ruime aanvaardingstermijn (een maand of

en later, als het onderhandelingsproces bezig is, gewoon zeggen:
- aanvaarding december betaal ik 235.000
- aanvaarding november betaal ik 234.000
- etc.
- aanvaarding juni betaal ik 230.000
Misschien krijg je niet de volle 5000 euro als je een half jaar 'eerder' aanvaardt, maar de makelaar van de verkoper zal zijn klant zeker zeggen dat jouw argument steekhoudend is ! Dit werkt natuurlijk alleen als je het huis in de praktijk ook echt op een redelijk korte termijn (1 tot max 3 mnd) wilt aanvaarden.
Lordy79 wijzigde dit bericht 14-04-2008 22:00 (52%)