Je kunt een ontbindende voorwaarde 'onvoorwaardelijke verkoop eigen woning' laten opnemen in het koopcontractquote:
...voor een HTS-upgrade
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Je kunt een ontbindende voorwaarde 'onvoorwaardelijke verkoop eigen woning' laten opnemen in het koopcontractquote:robert22nh schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:05:
[...]
Maar als ik mijn eigen huis niet verkoop kan ik dat andere huis toch niet financieel rondkrijgen kan ik daar dan niet op terug vallen
...voor een HTS-upgrade
Da's een leuke voorwaarde, maar daar hoef je als verkoper niet akkoord mee te gaan. Ik heb zelf mijn huis al een tijdje te koop staan, maar als een eventuele koper met een dergelijke voorwaarde komt zal ik daar vriendelijk voor bedanken.quote:SpleeffY schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:23:
[...]
Je kunt een ontbindende voorwaarde 'onvoorwaardelijke verkoop eigen woning' laten opnemen in het koopcontract.
Ik heb die voorwaarde nu dus wel toegepast met als uiterste datum 28 maart voor verkoop eigen huis.quote:cyruse schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:57:
[...]
Da's een leuke voorwaarde, maar daar hoef je als verkoper niet akkoord mee te gaan. Ik heb zelf mijn huis al een tijdje te koop staan, maar als een eventuele koper met een dergelijke voorwaarde komt zal ik daar vriendelijk voor bedanken.
Het hoeft niet mijn zorg te worden dat hij zijn huis niet kan verkopen!
Vraag je deze trouwens bij een willekeurige bank, of bij de bank waar je je rekening(en) hebt lopen, of bij je hypotheekverstrekker?quote:luap1982 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:39:
Bankgarantie is geen fysiek bedrag maar een papiertje van de bank dat zij de verantwoording op zich nemen zodra er ontbonden wordt dat ze het geld op jouw verhalen maar wel aan de notaris uitkeren.
heffingen worden gewoon naar rato door de notaris verekend. Stel de overdracht is per 1-7 dan word de helft van dat bedrag door de notaris verekend en uitgekeerd aan de verkopers.quote:TheoQ schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:10:
Een vraagje mbt de eindafrekening bij het kopen van een huis.
Gemeentelijke heffingen zoals afvalstoffenheffing, rioolheffing, moeten die naar verrekend worden?
To be, or not to be, those are the parameters
Ligt er maar net aan wat voordelig is. Vaak word het gewoon bij de hypotheekverstrekker gedaan, maar je kan het net zo goed ergens anders doen.quote:Gast1981 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:12:
[...]
Vraag je deze trouwens bij een willekeurige bank, of bij de bank waar je je rekening(en) hebt lopen, of bij je hypotheekverstrekker?
rwb wijzigde dit bericht 05-03-2008 12:14 (6%)
Ons nieuwe huis is al via de notaris gepasseerd, maar op de eindafrekening stonden deze heffingen niet vernoemd. Verkopers hebben deze afrekening goedgekeurd, alleen was de WOZ waarde 2008 was nog niet bekend en is de WOZ van 2007 berekend, met instemming van beide partijen dat we dit nog verrekenen.quote:rwb schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:12:
[...]
heffingen worden gewoon naar rato door de notaris verekend. Stel de overdracht is per 1-7 dan word de helft van dat bedrag door de notaris verekend en uitgekeerd aan de verkopers.
Als de notaris zegt dat het niet verekend hoeft te worden en er is niks over afgesproken ( op papier ) dan hoef je het dus niet te verekenen. Je zou het hoogstens uit coulance kunnen doen, maar dat is dan wel vrijwillig natuurlijk.quote:TheoQ schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:46:
[...]
Ons nieuwe huis is al via de notaris gepasseerd, maar op de eindafrekening stonden deze heffingen niet vernoemd. Verkopers hebben deze afrekening goedgekeurd, alleen was de WOZ waarde 2008 was nog niet bekend en is de WOZ van 2007 berekend, met instemming van beide partijen dat we dit nog verrekenen.
Nu komen de verkopers dat ook de gemeentelijke heffingen (Afvalstoffen) en Verontreinigingsheffing & ingezetenenomslag verrekend moet worden.
mbt de Verontreinigingsheffing staat op de site van HHdelftland.nl dat dit niet verrekend hoeft te worden. (verhuizing binnen het gebied)
Over de gemeentelijke heffingen kan ik nog niets vinden.
De notaris verteld via email dat het gebruikerslasten zijn die niet verrekend hoeven te worden.
Vandaar mijn twijfel
rwb wijzigde dit bericht 05-03-2008 13:07 (5%)
En hier wordt het dus des te intressanter om notarissen met elkaar te vergelijken.quote:Dr. Quipers schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:34:
Ahha het is dus een bankgarantie van de hypotheekverstrekker of 10% van de koopsom bij de notaris storten...
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
In mijn koopakte staat expliciet dat de sleuteloverdracht plaatsvindt op het moment van tekenen bij de notaris. Dus dan heb ik daar niks mee te makenquote:Jivecar schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:46:
[...]
En hier wordt het dus des te intressanter om notarissen met elkaar te vergelijken.
Stort je 10% van een starterswoning gaat het toch om 20.000 euro x 3% is 600 euro rente op jaarbasis.
Aangezien er soms lang kan zitten tussen tekenen en overdracht kun je rente mislopen (of minder krijgen) door je geld bij een notaris te zetten die een laag rentepercentage hanteert. (mijn notaris gaf mij destijds 3% meen ik, redelijk te doen voor dat jaar (2005), maar een andere notaris gaf maar 1%).
waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?
waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?
voor het eigenaarsgedeelte gaan ze uit van de gegevens van het kadasterquote:DarkChylde schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:31:
In amsterdam verrekent de gemeente de heffing, op basis van wie er inschreven staat op het adres.
Nu ik dit schrijf, vraag ik me af of dit ook geld voor de eigenaarsbelasting...
toch nog ff uitzoeken
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Zo hebben wij het laatst ook aangepakt.quote:FunkyTrip schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:04:
Hmm, heb inmiddels verder geinformeerd en merk toch dat veel mensen een aankoopmakelaar niet nodig achten. Die doen gewoon een bod onder voorbehoud dat een technische keuring/bouwrapport niet ineens duizenden euro's aan extra kosten met zich mee gaan brengen.
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona