quote:
Irby schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:11:
Het appartement staat al 9 maanden te koop (orginele prijs 225k). De eigenaren hebben er geen hypotheek op en waren tot nu toe ook erg star in de onderhandelingen, en ja, ik wil het graag. Mijn vooraf ingestelde maximum zit op 205k, maar ik vraag me af of ik niet te veel betaal als ik zo maar akkoord ga, want als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan te veel betalen
Aan de andere kant, de appartementen in het complex staan over het algemeen voor 20k meer te koop dan deze, dat heeft te maken met het feit dat dit eigenlijk casco is: trieste douche, zeil op de grond, half ontbrekende plintjes, 3 keukenkastjes + spoelbak, verf direct op het beton (mooi effect hoor

), etc.
* Irby gaat er maar eens een goed nachtje over (proberen te) slapen.
Bereken gewoon wat het je kost als je alles netjes laat maken. Bijvoorbeeld:
- nieuwe badkamer: 12.000 (vrij gemiddelde badkamer, sanitair, tegelen en installatie)
- vloerbedekking/laminaat/parket en natuurlijk plinten

4.000 (80m2 x 50 euro, laminaat is doorgaans wat goedkoper)
- keuken 8.000 (lijkt me een gemiddelde keuken)
- stucadoor (plafond en muren 2 lagen, 250 m2 * 20 euro) 5.000
- schilder 2.000
Totale verbouwing: 33.000
Dan wordt je appartement dus rond de 240.000 helemaal klaar, dus eigenlijk net zo duur als die andere appartementen in het gebouw, die al "af" zijn. Alleen kun je hier nog wel wat besparen door dingen goedkoper te doen, of vooralsnog te laten. Een keuken vervangen is bijvoorbeeld niet zo'n hele grote operatie, dan kan eventueel als je al in het appartement woont.