Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hooo.. wat ben ik lomp
Ik heb in de finder op 1 of andere manier de map aan de linkerkant verwijdert
en ik krijg het echt neit voor elkaar om hem terug te krijgen!
En ik heb ook uit mijn dok het pictogram van spaces verwijdert(erop geklikt en perongeluk naar bureablad gesleept!), en die krijg ik nu ook echt niet terug!

Wie kan mij helpen?

Danku!

Voor de map aan de linkerkant moet je even op het balkje rechts boven in een finder venster klikken. En voor spaces ga je naar Applications, daar staat ie gewoon bij, spaces naar dock slepen, en klaar is bennyyy

MacBook C2D 2.2 Ghz 4GB Ram

Hoe meet je de capaciteit dan? En temperatuur en fan speeds enzo, hoe kom je daar achter?

Ik zoek hier een goed programmaatje voor, die het liefst alle 3 bovenstaande dingen kan testen.
quote:
_Christiaan_ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:32:
Hoe meet je de capaciteit dan? En temperatuur en fan speeds enzo, hoe kom je daar achter?

Ik zoek hier een goed programmaatje voor, die het liefst alle 3 bovenstaande dingen kan testen.
iStat Pro, te downloaden vanaf http://www.islayer.com/

MacBook 2.1Ghz | iPod Classic 80GB

quote:
Chriztiaan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:03:
Voor de map aan de linkerkant moet je even op het balkje rechts boven in een finder venster klikken. En voor spaces ga je naar Applications, daar staat ie gewoon bij, spaces naar dock slepen, en klaar is bennyyy
Super, dankje!

quote:
Tnx mate, en nog freeware ook :)

Het valt me trouwens vaak op dat freeware beter aan mijn eisen voldoet dan shareware/payware.
als ik via internet een aflevering van gtst probeer te kijken dan krijg ik deze fout:

De pagina 'Goede Tijden, Slechte Tijden (16-06-2008)' bevat materiaal met het MIME-type 'application/x-oleobject'. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, waardoor het materiaal niet kan worden weergegeven.

Wat kan ik hier aan doen?

Volgens mij kun je dit soort vragen beter in een apart topic stellen. Daarnaast bestaat er een topic waar allerlei handige Mac OS tooltjes worden besproken. Dit topic gaat over ervaringen met de MacBook.

MacBook 2.1Ghz | iPod Classic 80GB

Reg. datum: 05 februari 2007

quote:
Bennyyy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:10:
als ik via internet een aflevering van gtst probeer te kijken dan krijg ik deze fout:

De pagina 'Goede Tijden, Slechte Tijden (16-06-2008)' bevat materiaal met het MIME-type 'application/x-oleobject'. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, waardoor het materiaal niet kan worden weergegeven.

Flip4mac installeren...

quote:
Bennyyy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:10:

Ik neem aan dat je Safari gebruikt? Flip4Mac kun je dan gebruiken, werkt prima :)

--> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/wmcomponents.mspx

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
I'm not done yet...

Bedankt voor de topic reports! Ik was alweer enthousiast aan het afsplitsen, maar ik had deze de vorige pagina gemist. Graag dit soort specifieke vragen in aparte topics, het heeft immers niets met de Macbook specifiek te maken. In een nieuw deeltje zullen we daar actiever op modereren, maar we kunnen ook niet alles lezen en volgen, dus maak topic reports aan!

Overigens wie gaat een nieuw deeltje openen?.

Hoedje wijzigde dit bericht 24-06-2008 13:22 (27%)

No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.

Keihard de lekkerste!

Wat een grappemakers bij HTR en A-Mac. Ja meneer 't gaat 2 weken duren, na wat pushen kon 't bij A-mac ineens binnen 5 dagen. Omdat sommige mensen niet terug kwam wanneer zo'n topcase besteld was. Ja leuk, maar ik kan mijn macbookje (zeker nu niet, eigenlijk gewoon nooit niet!) zo lang missen.

Kreeg van HTR de tip dat ik even met de TD van Veenendaal moest bellen die konden 't dan bestellen en op afspraak verhelpen. A-mac kwam met de tip van Card Services. Maar dit zitten in Amersfoort, zij zijn ook certified repair center. Morgen maar 's bellen naar de TD van HTR. Men deed nog een beetje moeilijk omdat ik 'm niet bij HTR gekocht had, maar toen ik begon dat Apple me doorverwees naar hun, omdat 't bij hun snel kon zweeg men snel. Apple gaf overigens zelf aan, dat 't ongeveer een minuutje of 5 tot 10 moet duren en dat 2 weken eigenlijk onzin was. Ze gaven als tip om dat naar een repair center te gaan, daar kon 't snel. De vrouw aan de lijn was erg begripvol en snapte ook wel dat je je MacBook (die net nieuw is, 22 battery cycles) niet zomaar even twee weken kon missen. :)

15-02 Skiën @ Winterberg | 26-04 Boarden @ Val Thorens | 07-06 boarden @ Landgraaf
07-08 ZPF Venlo | 16-08 Chillen in Oost-Europa | 25-08 Nieuwe baan als docent | 01-09 Nieuwe opleiding??
sinds 17 juli Bachelor of Communication!

even een vraagje over de batterij:
ik heb m'n MacBook nu ongeveer 1,5 jaar en mijn batterij gaat nog iets langer dan 2 uur mee wanneer hij volledig is opgeladen.
Op de Apple site staat dat de batterij van de MacBook 4,5 uur moet mee gaan, die van mij heeft het nooit zo lang volgehouden. Ligt dat aan nieuwe hardware of zijn de batterijen verbeterd?? haal ik die 4,5 uur ook als ik een nieuwe batterij bij Apple koop?

Best Relaxed.

Hmm... mijn macbook draait rustig 4 uur op de batterij (nu 4 weken oud). Dan wel met AirPort uit als ik hem niet gebruik en gewoon normaal gebruik zeg maar (beetje word of powerpoint, etc.)

40D + BG-E2n | 17-40 F4 L | 24-105 F4 L | 70-200 F2,8 L IS | 430EX | MacBook 2,1Ghz 2Gb Ram 120GB | iPhone 3g 16GB

Ik heb AirPort wel aanstaan, bluetooth staat wel uit en de helderheid van m'n display staat op de helft

quote:
viper337 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:16:
Ik heb AirPort wel aanstaan, bluetooth staat wel uit en de helderheid van m'n display staat op de helft
Ik haal handig 4 uur hoor, soms zelf wel meer dan 5. Met airport aan btw.

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
zwahiel schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:03:
Wat een grappemakers bij HTR en A-Mac. Ja meneer 't gaat 2 weken duren, na wat pushen kon 't bij A-mac ineens binnen 5 dagen. Omdat sommige mensen niet terug kwam wanneer zo'n topcase besteld was. Ja leuk, maar ik kan mijn macbookje (zeker nu niet, eigenlijk gewoon nooit niet!) zo lang missen.

Kreeg van HTR de tip dat ik even met de TD van Veenendaal moest bellen die konden 't dan bestellen en op afspraak verhelpen. A-mac kwam met de tip van Card Services. Maar dit zitten in Amersfoort, zij zijn ook certified repair center. Morgen maar 's bellen naar de TD van HTR. Men deed nog een beetje moeilijk omdat ik 'm niet bij HTR gekocht had, maar toen ik begon dat Apple me doorverwees naar hun, omdat 't bij hun snel kon zweeg men snel. Apple gaf overigens zelf aan, dat 't ongeveer een minuutje of 5 tot 10 moet duren en dat 2 weken eigenlijk onzin was. Ze gaven als tip om dat naar een repair center te gaan, daar kon 't snel. De vrouw aan de lijn was erg begripvol en snapte ook wel dat je je MacBook (die net nieuw is, 22 battery cycles) niet zomaar even twee weken kon missen. :)
Natuurlijk is het vervelend om je MacBook te missen, maar die reparatieprocessen zijn gewoon lastig. Een technische dienst wil het liefste altijd het systeem zien om te bekijken (wat sommige mensen met een topcase doen.....) en een klant wil natuurlijk het liefste langskomen dat het even in 10 minuten gefixed wordt... Wat ik van A-Mac begreep is dat een reparatie niet langer dan 2 weken duurt, maar ik geloof dat een topcase in een dag of 3/4 gefixed kan worden. Een ideaal moment om een weekje weg te gaan ;). Succes verder! Ben benieuwd hoe snel een bedrijf als card services je kan helpen.
Keihard de lekkerste!

Ter plekken. Want de topcase vervangen is een kwestie van een aantal schroeven en connectors los maken en wordt door Apple volledig vergoed. Dus er hoeft helemaal niet gekeken te worden naar allerlei dingen, maar enkel de casing moet vervangen worden.

Heb nu wel iets interessants, vond 't al vreemd dat mijn fan de hele tijd aan en uitspringt, check ik bij iStat de temps, geeft ie aan dat mijn proc 82 graden is. Terwijl 'm net open klap en mijn book uit hybernate springt...
Zo 's rebooten kijken wat dat uithaalt.

15-02 Skiën @ Winterberg | 26-04 Boarden @ Val Thorens | 07-06 boarden @ Landgraaf
07-08 ZPF Venlo | 16-08 Chillen in Oost-Europa | 25-08 Nieuwe baan als docent | 01-09 Nieuwe opleiding??
sinds 17 juli Bachelor of Communication!

Ik heb mijn Macbook zojuist weer opgehaald van de reparatie.
Mn macbook ziet er weer netjes uit :) Topcase is vervangen, en ook het keyboard staat er op het Service Rapport. En mijn muisvlak is ook vervangen zo te voelen/zien. Erg fijn allemaal :)

http://www.shrien.nl

quote:
Shrien schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:04:
Ik heb mijn Macbook zojuist weer opgehaald van de reparatie.
Mn macbook ziet er weer netjes uit :) Topcase is vervangen, en ook het keyboard staat er op het Service Rapport. En mijn muisvlak is ook vervangen zo te voelen/zien. Erg fijn allemaal :)
De gehele bovenkant is vervangen, dit is namelijk één onderdeel bij die macbookjes

quote:
command-line schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:46:
[...]

De gehele bovenkant is vervangen, dit is namelijk één onderdeel bij die macbookjes
Blijkbaar ja :)

http://www.shrien.nl

quote:
hardcore_bass schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:28:
[...]

Ik haal handig 4 uur hoor, soms zelf wel meer dan 5. Met airport aan btw.
Makkelijk 5 uur met AirPort en BT aan. Dan heb ik natuurlijk wel een laag CPU verbruik, hoofdzakelijk Word, Safari en Mail staan dan aan.
quote:
-elw00d schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:37:
[...]

Makkelijk 5 uur met AirPort en BT aan. Dan heb ik natuurlijk wel een laag CPU verbruik, hoofdzakelijk Word, Safari en Mail staan dan aan.
Ja dat haal ik ook met safari mail en mercury etc. Als ik aan het downloaden ga met Sabnzb dan is het natuurlijk heel wat korter.

Vandaag heb ik een DVD-RAM geprobeerd in m'n Macbook 2.4 met superdrive, en warempel, het werkt :) Dit in tegenstelling tot de verhalen die ik op internet heb gelezen, dat de Macbook de DVD-RAM uitspuugt als je em erin doet.

Komt erg mooi uit, want op m'n oude XP laptop keek ik altijd de opnames van de TV op de laptop. Gelukkig kan ik dat nu blijven doen. Ik heb een Panasonic DVD-recorder, al een paar jaartjes oud, die alleen op DVD-RAM kan opnemen.

Dus hoewel DVD-RAM niet officiëel ondersteund wordt door de superdrive, leest hij hem wel gewoon. Schrijven heb ik nog niet geprobeerd. In OS X kreeg ik het niet zomaar voor mekaar, maar in XP lukt het misschien wel.

Dit geldt overigens voor Macbooks met een MATSHITA DVD-R UJ-857E superdrive. Het zou me niet verbazen als Apple verschillende modellen voor hun superdrive gebruikt.

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
I'm not done yet...

En het is de hoogste tijd voor een nieuw deeltje: [MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 12 :Y)

No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws