Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Whieee schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:10:
[...]

Heb je een linkje waar je dat ziet dan? Op de specs pagina's op apple.com staat het in elk geval niet; daar staat de Remote enkel als optie.
Das vreemd, op de VS site staat inderdaad geen Apple remote bij de 'complete specs'. Op de NL site staat dit:
quote:
Invoer Apple Remote; toetsenbord van volledig formaat; trackpad met scrollfunctie

Mac Mini C2D 1,83 GHz, 1GB mem

Reg. datum: 13 januari 2004

Uuhh als je de MB of MBP wilt bestellen dan staat de Apple Remote er als optie....lijkt me duidelijk toch dat deze er dan niet standaard meer bij zit 8)7

quote:
Daedalus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:11:
Remote zit er dus niet meer bij:

[...]

De specificaties zoals die nu op de Nederlandse website staan, zijn van de vorige versie.
Dan hebben ze hem net ge-update waarschijnlijk. Bij de opties kun je de remote voor 19 euro meebestellen.

SjanSman wijzigde dit bericht 26-02-2008 15:25 (0%)
Reden: Moet wat vaker refreshen ;)

Blijkbaar willen ze bij Apple toch voet aan de grond krijgen in het goedkopere segment. En daar moeten concessies voor gedaan worden.
Nou ja, als consument maak je er geen verlies op, 50 euro goedkoper, maar je mist een remote van 19 euro. Dus dat is nog altijd 31 euro goedkoper voor ongeveer dezelfde configuratie. :)

Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"

iemand opgevallen dat de nieuwe MBP op US-site met 256/512 MB videomem wordt geleverd en op de NL-site kan je kiezen tussen 128/256 MB?

dfi nf4 - amd64 3000 - 1024mb - ati x800xl - audigy 2zs: wow: Gracchus Priest Executus

Reg. datum: 04 april 2007

ORDERED (doorgegeven)kan niet rechtstreeks mijn studente korting krijgen, in belgie)

g4wx3 wijzigde dit bericht 26-02-2008 15:31 (114%)

Als je een MacBook hebt besteld, kun je dat melden in Levertijd Apple producten Deel 4 :)

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Jammer dat de Macbook geen multitouch heeft gekregen. De MBP wel namelijk. Verder wel een mooie update, ook prijs is nu beter. Meeste mensen zullen remote er niet bijkopen denk ik, dus dat scheelt 100 euro (was 1100 toch?).

Ik heb nu net een maand mn MacBook, maar balen van deze update doe ik niet echt. Heb afgelopen maand er al zoveel aangehad, dat compenseert wel redelijk!

MacBook C2D 2.2 Ghz 4GB Ram

Datzelfde heb ik ook, m'n MacBook is zeker de nominatie beste aankoop voor 2008 waard. :) (Maar aangezien ik op het punt sta m'n eerste huis/appartement te kopen staat die titel nogal onder druk. ;) )
Overigens kostte het goedkopste model voorheen 1049 euro. Ik geloof dat alle modellen nu 50 euro goedkoper zijn.

--MeAngry-- wijzigde dit bericht 26-02-2008 15:42 (21%)

leuke update is de prijs van de mid-book ook goedkoper geworden?

quote:
Chriztiaan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:36:
Ik heb nu net een maand mn MacBook, maar balen van deze update doe ik niet echt. Heb afgelopen maand er al zoveel aangehad, dat compenseert wel redelijk!
Sterker nog, ik denk dat ik nog effe wacht totdat de laatste voorraad aan Santa Rosa's in de aanbieding worden gegooid, en dan koop ik voor iets van 1000,- een midrange SR MB MET superdrive, MET apple remote en 2,2GHz + 120GB harddisk. De voordelen van de Penryn, iets langere accu duur, wat efficientere architectuur, wegen wat mij betreft niet op tegen de 200,- extra die je er dan voor betaalt.

@mektoub:
Jep, 50,- goedkoper geworden :)

[J.d.I.] DirtyHarry wijzigde dit bericht 26-02-2008 15:43 (3%)

Reg. datum: 11 augustus 2003

Mooie update voor de MacBook, wilde mijn 'ouwe' MB eigenlijk in gaan ruilen voor een MacBook Pro zodra die geupdate is, maar ga er denk ik toch vanaf zien.

1000 euro prijsverschil voor een beeldscherm dan 2" groter is, een processor die 100mhz sneller is en een videokaartje. Sorry maar dat gaat er bij mij niet in, voor die 1000 euro verwacht ik toch een groter verschil. (Lees, Macbook met Dual Core, 2GB geheugen en MacBook Pro met Quad Core en 4GB geheugen).

I think there is a wold market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Nouja, een MBP heeft wel meer voordelen tov een MB. Denk aan het verlichte toetsenbord, multitouch trackpad, scherm met hogere resolutie, toch wel veel snellere videochip, meer aansluitingen, full aluminium body, etc, etc.
Get my point? :P Kan natuurlijk nog zijn dat al die extra's je niet boeien voor het geld.

quote:
--MeAngry-- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:58:
Nouja, een MBP heeft wel meer voordelen tov een MB. Denk aan het verlichte toetsenbord, multitouch trackpad, scherm met hogere resolutie, toch wel veel snellere videochip, meer aansluitingen, full aluminium body, etc, etc.
Get my point? :P Kan natuurlijk nog zijn dat al die extra's je niet boeien voor het geld.
De vraag die je je moet stellen is simpel: heb ik het nodig, en/of wil ik er het geld aan uitgeven? Als een van de deelvragen met 'nee' wordt beantwoord zou ik het niet doen. Ik heb privé een MacBook Pro (SR Merom) maar voor zakelijk gebruik heb ik gekozen voor een zwarte MacBook (SR) omdat ik voor mijn werkzaamheden geen MacBook Pro nodig heb (virtualisatie, bewerken van documenten, veel terminal werk, en wat internetgebruik). Het grotere scherm van de MBP is prettig (erg prettig zelfs), maar de MacBook voldoet ruimschoots voor de werkzaamheden.

Natuurlijk vind ik de MBP veel mooier, maar dat is niet relevant voor de vraag 'heb ik het nodig?' :P

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

quote:
@mektoub:
Jep, 50,- goedkoper geworden :)
dankje voor je reactie.
wat de maximaal korting dat ik kan krijgen als een student
in %

thanks

mektoub wijzigde dit bericht 26-02-2008 16:16 (4%)

Reg. datum: 11 augustus 2003

quote:
--MeAngry-- schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:58:
Die boeien mij inderdaad niet echt, ik hang er toch een extern toetsenbord/muis aan, videobewerking doe ik niet aan, ik programmeer alleen veel en de meerwaarde van een Pro ten opzichte van een gewone Macbook is er nu gewoon niet meer voor het werk dat ik er mee doe. Zeker niet nu de Macbook evenveel geheugen heeft.

Vind ik overigens al veel langer hoor, dat de MacBook Pro te zwak is qua pure rekenkracht in vergelijking met de Macbook als je het prijsverschil ziet. De Macbook krijgt de ene prachtige update na de andere, en bij de Pro vind ik de updates altijd 'net niet'.

Ik zou zo 2500 euro neerleggen voor een 15" Pro met 1080p resolutie, 4GB geheugen en een Quad Core, maar de configuratie zoals die er nu is kan ik niks nuttigs van maken.

I think there is a wold market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Oehh.. Dit is wel een hele fijna update én prijsverlaging. :)
Ook het verschil tussen de low- en de midimacbook is verbeterd vind ik.

Over een weekje of twee eens langs de MacStore gaan om eventueel zo'n midi op te halen!
Fijne update. Net een Macbook 2.4Ghz, 2GB, superdrive en 160GB harddisk besteld via surfspot. Wilde er eigenlijk afgelopen vrijdag al een bestellen maar toen was er nergens voorraad en werd mij geadviseerd deze dinsdag af te wachten. Prima keuze blijkt nu! ;)

quote:
nadd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:36:
Fijne update. Net een Macbook 2.4Ghz, 2GB, superdrive en 160GB harddisk besteld via surfspot. Wilde er eigenlijk afgelopen vrijdag al een bestellen maar toen was er nergens voorraad en werd mij geadviseerd deze dinsdag af te wachten. Prima keuze blijkt nu! ;)
nice! hoeveel % korting heb je gekregen via surfspot

quote:
mektoub schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:14:
[...]

dankje voor je reactie.
wat de maximaal korting dat ik kan krijgen als een student
in %

thanks
6% als je online bestelt, en bij winkels ook 4 of 6%. Een poos geleden had ik nog gevraagd bij MacHouse en toen zeiden ze 4%.. Misschien dat dat wel per winkel scheelt. Maar online kun je de goedkoopste macbook nu voor 938,91 vinden :)

Inderdaad, via Surfspot kan ik hem voor 918,68 bestellen. Das 8% korting. Maar bij sommige onderwijsinstellingen krijg je 10 of 12% korting. Niet slecht :)

[J.d.I.] DirtyHarry wijzigde dit bericht 26-02-2008 18:06 (15%)

Nou ik heb hem voor ongeveer 880 hoor. Ik krijg 12% korting, via surfspot en zit op de Haagse Hogeschool.
Surfspot heeft bij ons 10 tot 12 procent (Hanzehogeschool Groningen) Voor 880 heb ik niet die entry lvl daar moet ik 920 voor betalen.

hee nadd, waarom meld je dat niet eens in ons eigen Mac topic @diz ;)

congrats!

Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!

Reg. datum: 09 augustus 2003

Goed, update doorgevoerd voor de startpost.

Wel even ter verduidelijking, het is niet de bedoeling hier over kortingen of prijzen te gaan praten, daar is dit topic niet voor bedoeld.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws