Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
monkey is gone to heaven

quote:
Whieee schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:53:
[...]

je grafische chip dient accellerated Core Image te ondersteunen om een transparante menubalk te hebben. De PowerBook 12" (met FX5200) zou dit overigens wel moeten kunnen. De MacBook kan het sowieso (maar ik heb het zelf disabled)
Ik werk nu op een PowerBook 12 met FX5200, en de menubalk is nooit transparante geweest in een final van Leopard. In de beta's wel trouwens. :)

En inderdaad op een iBook van een klasgenoot wel. Op mijn MacBook die nu onderweg is ook hoop ik. :Y)

daniëlpunt wijzigde dit bericht 22-02-2008 12:46 (9%)

20" Cinema Display / 13" MacBook black / 3.5" iPhone 3G Wit / last.fm

Reg. datum: 10 oktober 2005

Volgens Apple heeft de FX 5200 niet genoeg features om de transparante menubalk goed te ondersteunen:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306894

Roll on!

@pxa270 en super-muffin: jullie hebben inderdaad gelijk (zie ook de edit in mijn vorige post). Wat overigens wel vreemd is, is dat de Intel videochips in Apples matrix slechts als OpenGL1.2 compliant weergegeven worden en de transparante menubar gewoon ondersteunen ;)

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

Reg. datum: 07 juni 2000

Gisteren geprobeerd een macbook te kopen maar de jongen van de applestore gaf aan dat er niks op voorraad was en niks besteld kon worden op het moment en dat dat wel eens kon betekenen dat er een update of iets zat aan te komen. Meer mensen die deze geruchten hebben gehoord of dit kunnen bevestigen?

Reg. datum: 15 juni 2000

quote:
nadd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:44:
Gisteren geprobeerd een macbook te kopen maar de jongen van de applestore gaf aan dat er niks op voorraad was en niks besteld kon worden op het moment en dat dat wel eens kon betekenen dat er een update of iets zat aan te komen. Meer mensen die deze geruchten hebben gehoord of dit kunnen bevestigen?
Macbook pro of normaal ? Macbook pro zit nu wel op z'n update punt, macbook niet (over 90 dagen pas). macrumors en 9to5mac hebben geen geruchten over mogelijke updates.

Reg. datum: 23 juni 2003

Na 1 jaar en 7 maanden heeft Apple nog onder garantie mijn topcase vervangen wegens een scheurtje. Wie hier dus nog last van heeft kan dus buiten de garantietermijn een reparatie claimen. Ook was mijn batterij al buiten de garantietermijn vervangen, netjes van Apple.

quote:
Ybox schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:50:
[...]

Macbook pro of normaal ? Macbook pro zit nu wel op z'n update punt, macbook niet (over 90 dagen pas). macrumors en 9to5mac hebben geen geruchten over mogelijke updates.
Gewone macbook, helaas is de MBP even buiten budget ;)

quote:
nadd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:08:
[...]

Gewone macbook, helaas is de MBP even buiten budget ;)
Maar wel interessant, ik wil(de) eigenlijk vandaag ook eem MB gaan aanschaffen maar als er een update komt ... :/
Beetje vreemd allemaal

Die jongen van de applestore zei dat er dinsdag meer duidelijkheid over was. Misschien een update van het touchpad a la air/touch?

quote:
nadd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:55:
Die jongen van de applestore zei dat er dinsdag meer duidelijkheid over was. Misschien een update van het touchpad a la air/touch?
Er was een gerucht dat er maandag een apple event zou zijn maar dat is niet waar.

www.ymoona.com
Reg. datum: 10 januari 2004

Ik heb gist een mini-dvi naar video gehaald. Deze werkt prima en ik kan mijn tv goed configureren. Maar wat ik niet voor elkaar krijg is fullscreen video afspelen op mijn TV. Zowel met quicktime als VLC speelt hij af op het scherm van mijn macbook. Ik gebruik OSX Tiger.

hobby elektronica op www.ymoona.com

Keep trying

Met Quicktime Player: View > Present Movie... en dan je tweede scherm kiezen. In VLC: of je videovenster naar het tweede scherm slepen dan fullscreen zetten, of via Video > Video Device.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 212 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Reg. datum: 09 augustus 2003

quote:
Die geruchten gaan toch echt over de MBP, de Macbook moet waarschijnlijk nog wat langer geduld hebben.

Reg. datum: 17 december 2006

quote:
nadd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:44:
Volgens de advertentie in Het Parool (Zaterdag) van de Media Markt heeft men daar wel de mac in voorraad, de prijs aldaar is 888 euro dus wellicht even daar kijken? :)

quote:
[messageZ=29658079,noline]JottemJ schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:48[/message]:
[...]

Die geruchten gaan toch echt over de MBP, de Macbook moet waarschijnlijk nog wat langer geduld hebben.
Er wordt inderdaad gesproken over het upgraden van de MBP met het multi-touch-trackpad. Toch wel een erg fijne feature. Zou zo'n trackpad ook zijn weg naar de MacBook vinden? Zo ja: welke termijn moeten we dan aan denken?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

www.ymoona.com
Reg. datum: 10 januari 2004

quote:
Daedalus schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:42:
Met Quicktime Player: View > Present Movie... en dan je tweede scherm kiezen. In VLC: of je videovenster naar het tweede scherm slepen dan fullscreen zetten, of via Video > Video Device.
Dank u. De quicktime optie werkt alleen als je pro hebt, en die heb ik dus niet. De VLC optie werkt gelukkig wel!

hobby elektronica op www.ymoona.com

quote:
argro schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:59:
[...]
Er wordt inderdaad gesproken over het upgraden van de MBP met het multi-touch-trackpad. Toch wel een erg fijne feature. Zou zo'n trackpad ook zijn weg naar de MacBook vinden? Zo ja: welke termijn moeten we dan aan denken?
Als je kijkt naar het update patroon dan zou je kunnen zeggen over ongeveer 100 dagen maximaal. Dat blijft natuurlijk lekker wazig, maar ik vraag me dan ook af of het op dit moment al nuttig is om te wachten op een volgende revisie van de Macbook, ik zou er persoonlijk niet op wachten (anders blijf je bezig). Als je voor een MBP gaat dan zou ik zeggen wachten als je kan, de updates laten niet heel lang op zich wachten.

quote:
JottemJ schreef op maandag 25 februari 2008 @ 07:58:
[...]

Als je kijkt naar het update patroon dan zou je kunnen zeggen over ongeveer 100 dagen maximaal. Dat blijft natuurlijk lekker wazig, maar ik vraag me dan ook af of het op dit moment al nuttig is om te wachten op een volgende revisie van de Macbook, ik zou er persoonlijk niet op wachten (anders blijf je bezig). Als je voor een MBP gaat dan zou ik zeggen wachten als je kan, de updates laten niet heel lang op zich wachten.
Dat ben ik helemaal met je eens. Anders kun je wel blijven wachten en zul je nooit iets kopen, er zal namelijk altijd wel een update komen. Het loont inderdaad wel de moeite om het e.e.a. in de gaten te houden zodat je niet een paar dagen voor een update nog een nieuw product gaat kopen. Ik vroeg mij alleen af of we het multi-touch-trackpad op de MacBook gingen zien, vandaar mijn vraag.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Roll on!

quote:
nadd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:55:
Ik vind het wel knap dat 'die jongen van de Apple Store' dat zo stellig kan beweren. Hij weet namelijk 99,9999% zeker niets meer dan wij. Sterker nog: 1 van de basisregels als medewerker van een Apple Premium Reseller is "jij weet niets over mogelijke updates, ook als je het eigenlijk wel weet".

Kortom: ik zou -zeker gezien de ervaringen qua kennis van het APR personeel tegenwoordig- niet afgaan op dat soort verhalen. Zij baseren hun 'redenaties' doorgaans ook gewoon op MacRumors...

edit @ MacRumors link:
Dit is gewoon de zoveelste 'Next Tuesday?' :z Als ze dit elke week doen hebben ze het vanzelf een keer goed he 8)7

* Whieee neemt een paar korrels zout

Whieee wijzigde dit bericht 25-02-2008 10:31 (11%)

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

Reg. datum: 21 juli 2006

Straks in juni wil ik een MB meenemen uit de States. Ook neem ik er applecare bij. Nu heb ik zitten zoeken en is me opgevallen dat op ebay ook applecare wordt aangeboden. Is hier iemand die dat daar op ebay wel eens heeft gekocht? Volgens een kennis hoeft die verkoper alleen maar een nummer op te sturen per mail, zodat je geen verzendkosten hebt. Dit is ongeveer 199 dollar, t.o. Applestore 249 dollar. Laten we het maar niet hebben over de nederlandse prijzen, daar word je niet vrolijk van. Wat ik nu nergens kan vinden is antwoord op deze vragen:

- Wat zit er in die doos van Applecare? een serialnummer?, een cd met software?
- Hoe moet je je MB activeren voor die extra garantie van 3 jaar? Per telefoon?

bedankt alvast voor jullie hulp.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

In mijn AppleCare zat:

-TechTools CD, heb je niet veel aan
-Serienummer
-Boekje.

Registratie van het serienummer gaat via Apple.com.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

BB4E^Guerilla

Twee vragen:

1. hoe maken jullie die MacBook schoon? Zowel het scherm als de shell.
2. ik gebruik Boot Camp. XP draait als een zonnetje. Toch nog een paar puntjes:
- volgens mij heeft winupdate een stokoude Real driver binnengehaald. Ik zie me daar toch een oud rood icoontje in de tray. Wel hip dat die ziet als ik een koptelefoon aansluit.
- Bekend probleem: Het opstartscherm waar je zou moeten kunnen kiezen komt niet als je MacOSX als opstartschijf doet. Als je Windows kiest ook al niet. Enige manier is default op Windows zetten en als je dan MacOSX wil via Option bij de Mac HD komen.

*disclaimert* ik gebruik 99% vd tijd MacOSX hoor, no worries ;)

var contactme = webdevelopers.Select(webdeveloper => webdeveloper.IsEnthusiastic);

quote:
Jazzper schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:34:
2. ik gebruik Boot Camp. XP draait als een zonnetje. Toch nog een paar puntjes:
- volgens mij heeft winupdate een stokoude Real driver binnengehaald. Ik zie me daar toch een oud rood icoontje in de tray. Wel hip dat die ziet als ik een koptelefoon aansluit.
- Bekend probleem: Het opstartscherm waar je zou moeten kunnen kiezen komt niet als je MacOSX als opstartschijf doet. Als je Windows kiest ook al niet. Enige manier is default op Windows zetten en als je dan MacOSX wil via Option bij de Mac HD komen.
Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar gewoon 'alt' ingedrukt houden tijdens het witte opstartscherm?

BB4E^Guerilla

ja dat is wat ik nu doe. Maar dan kan je alleen kiezen voor MacOSX. Dit is een bekend probleem. Eenmaal in OSX bij systeemvoorkeuren kun je wel kiezen voor Windows.

hier meer info:
http://www.macwindows.com/bootcamp.html#121407e

var contactme = webdevelopers.Select(webdeveloper => webdeveloper.IsEnthusiastic);

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: