Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/02/hp-2133picture-119feb08.jpg

Aangezien de Asus EEEPC ook een aankondigings topic kreeg, vond ik het zeker op z'n plaats om deze HP UMPC ook een eigen topic te geven. Tot nu zijn er enkel korte nieuwsberichten de deur uitgegaan en is er geen concrete informatie vanuit HP zelf gekomen. De berichten die ik langs heb zien komen zullen dan ook in quote blokken komen!
quote:
We've just received these images of HP's rumored UMPC. Honestly, we have no reason to doubt their authenticity. The HP Compaq 2133 "lifestyle accessory" features a big, scratch resistant 8.9-inch 1366 x 766 (WXGA) display, ExpressCard/54 slot, Wireless LAN, nearly full-sized QWERTY (95% of full), integrated webcam, and optional SSD in a 2.5-pound anodized aluminum sex pot running Vista or Linux. Or so say the tipped images. Funny how the once keyboard-less UMPC-class device has now morphed into an Eee PC-like mini. Still, if this is what we can expect from the UMPC crowd come Silverthorne then you can count us in, HP.

Bron: Engadget
http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/hp-2133picture-419feb08Custom.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/hp-2133picture-319feb08Custom.jpg
quote:
If that new HP Compaq 2133 is hitting your ultraportable sweet spot, there's more news on that front to drool over. UMPC Portal has word from a supposed industry insider that the computer is not running an Intel chip as previously suggested, but instead will rock the range of VIA processors. That means the computer could fight it out with Eee PC in the low-end with a C7 processor, or adopt one of those upcoming Isaiah chips and duke it out with Penryn ultraportables. If this is true it'd be a big win for VIA, and consumers might just get some budget-friendly excitement out of the deal as well.

Bron: engadget
Naar aanleiding van dit laatste nieuwsbericht lijkt mij de strategie van Hp veel slimmer. Natúúrlijk kijken ze naar de Eeepc en ze zouden wel gek zijn als ze deze kleine laptop stukken, maar dan ook stukken duurder maken als de concurrent. Wellicht een optie om voor de VIA te kunnen kiezen, maar ook voor de duurdere peryn?

Nu is het wachten op meer info!

Update 27 maart:
quote:
We'd been hearing that HP's slick UMPC 2133 was going sport VIA processors, and now we've got some more info to back that up -- we just received what appears to be a full spec list for the upcoming machine, and it's VIA C7-Ms all around, with graphics courtesy of a VIA Chrome 9 chipset. According to our source, these will hit on April 7th, and it looks like those pricing whispers were pretty accurate as well: $600 will buy you a 1.2GHz C7-M, a 120GB drive, 1GB of RAM and Vista Home Basic, while $749 bumps you up to 1.6GHz and Vista Business and adds Bluetooth, another gig of RAM, and a bigger battery. There's also a mysterious $849 Vista Basic model listed as having "regional" availability (the others are listed as "Smart Buy") with Bluetooth and bigger battery, but we don't see why it's more expensive than the Vista Business version. Regardless, what really caught our eye was the $549 model that shares the same specs as the $600 unit, but looks to be running SuSE Enterprise -- another rumor that's come true. That could be the one that HP expects to sell like hotcakes -- after all, the goal is to have people buy these "without a thought," and that's certainly not going to happen at $749. We'll see soon enough, we suppose. Full spec sheet after the break.

REVIEW
Review 1

Tomino wijzigde dit bericht 08-04-2008 18:03 (22%)

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

Gullible Sceptic

Lijkt me zeker interessant als deze de nieuwe via isaiah proc gaat gebruiken en dan nog goed aan de prijs is.
nieuws: VIA: introductie Isaiah in eerste helft 2008
quote:
De prestaties van VIA's jongste zouden er volgens insiders niet om liegen: de chip zou gemiddeld meer dan tweemaal zo snel zijn als de Esther-core die nu als 'C7' wordt verkocht.
Ik zie dat de frontpage wel zegt dat er een intel 45nm penryn in zit?
nieuws: HP werkt aan umpc voor zakelijke markt
quote:
HP komt mogelijk in april met een umpc voor zakelijke gebruikers op de markt. De kleine notebook zou zijn uitgerust met een 45nm Penryn-cpu en een 8,9"-scherm.
Edit: Nog over de VIA isaiah
http://arstechnica.com/ar...ia/cpu/via-cpu-isaiah.ars
quote:
Isaiah is pin-compatible with existing C7 processors, and VIA is promising two to four times the performance of C7 while staying within the same power and thermal envelope. The company also says that Isaiah will sell for about the same price as existing C7 parts

Reinman wijzigde dit bericht 20-02-2008 18:00 (75%)

Leuk dat je met bronmateriaal komt!

Het bericht op de FP is gebaseerd op een van de eerste bronnen. Engadget heeft hand weten te leggen op andere, recentere bronnen die zeggen dat er toch wel een VIA in komt te zitten. In het oog houdend dat ze ongeveer nu gereleased gaan worden ( die via's dus..) kan dus wel kloppen met de bronnen van de HP UMPC.

Wachten op meer info dus!

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

Gullible Sceptic

Gezien de pincompatibiliteit en zelfde thermalenvelope zou een upgrade van een C7 naar een Isaiah mogelijk moeten zijn. Mits de bios het toelaat.

Ben benieuwd of de EEE ook over gaat op de Isaiah. Als deze het wel heeft en de prijs in de buurt ligt worden ze natuurlijk wel gedwongen.

Edit: Nog een mooi stukje over de isaiah.
http://enthusiast.hardocp...TQ1MCwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Reinman wijzigde dit bericht 20-02-2008 18:38 (58%)

Deze laptop zit ik echt met smart op te wachten.
Mooi topdesign
ik hoop dat hij tussen de prijsklasse 400- 550 euro komt
Wou eerst EEE kopen, maar dit design en het grotere scherm staan me meer aan,
daarnaast denk ik persoonlijk dat er een 100GB5400 HD in komt of een SSD naar keuze...
can't wait

Gsus is my homeboy

Erg erg mooi apparaatje, met wat er tot nu toe bekend is...

Zei het gisteren ook al:
Ben benieuwd hoe de grootte uitvalt.. Zit natuurlijk een 8,9" schermpje in wat een stukje groter is dan m'n Eee schermpje wat 7" is... Mensen liepen veel te vitten op de randen langs het beeldschermpje van de Eee want, 'daar kan makkelijk een 8,9" schermpje in' (of minstens een 8 incher)
Nu heeft HP een 8,9" bekend gemaakt, wat natuurlijk onwijs gaaf is, maar er zitten weer onwijs dikke randen omheen (waar de speakers inzitten) Dit zal wel komen omdat, 'het toetsenbord 95% van de originele toetsenbord maat heeft' :|, maar had het toetsenbord dan stukje kleiner gemaakt (toetsenbord op de Asus Eee typt al goed, 1" groter en je was er) en had de speakers ergens anders in gefixed :)

Lijkt nu net op een 10" a 11" behuizing en hij moet nog wel een beetje klein blijven natuurlijk :Y
Hopelijk is die (hier) snel verkrijgbaar om 'm zo is in reallife te aanschouwen!
Misschien valt het wel reuzemee in vergelijking met m'n 14,1 incher and then it's mine _/-\o_

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Zoals CLB al aangeeft: met zo'n toetsenbord acht ik ook een kans dat de notebook uitvalt naar 10" - 11", Maargoed, deze UMPC heeft een andere doelgroep dan de EEE, namelijk de zakelijke markt. Deze doelgroep wil iets mobiels en wat ook lekker werkt.

Tuurlijk, met de EEE zal dat ook wel lukken, maar HP neemt een andere stap hierin.

Wat mij zeer aanspreekt, is het scherm ;)

* DaMarcus is niet vies van 720P

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

Reg. datum: 25 februari 2003

Zijn de werkelijke afmetingen van het gehele apparaat al bekend?
Of hoegroot is een full-sized qwerty tb?

Edit: Kwam ergens de afmetingen voor voor full-sized 295 x 95mm tegen.

295*0.95=zo goed als de breedte voor de 2133=280.25mm

s0k wijzigde dit bericht 21-02-2008 13:21 (38%)

Gsus is my homeboy

quote:
s0k schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:19:
295*0.95=zo goed als de breedte voor de 2133=280.25mm
Zo goed als inderdaad, maar nog wel stukje behuizing erbij...
a la 2x 5mm = 29 centimeter breed :) HP weegt 1,25kg

7" Asus Eee PC 701: 22,5 centimeter breed en weegt 0,95kg
14,1" Zepto Znote 6224: 34,1 centimeter breed en weegt 2,35kg

tsjaa... ben benieuwd :)

CLB wijzigde dit bericht 21-02-2008 13:32 (5%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Mooi topicje :) Ik zal em ook doornemen!

Kom maarrrrrr met de specs >:)

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Dit topic staat nu ook in mijn bookmarks. Ook erg geïnteresseerd in deze umpc / subnote. Nu wachten op meer nieuws! En naast de specs vind ik de prijs ook belangrijk :P

Ik ga deze ook kopen. En dan ga ik kijken of ik mijn MacBook of EEE PC op marktplaats zet. Echt een schitterend design!

Als dat ding serieus 28 cm breed is dan hoeft het voor mij niet, ik vind dat echt huge, mijn laptop 13,3 inch is al 31.5 cm breed, en 10x beter :P
Wil iets kleins maar fijns, het liefste niet groter dan de EEE PC en dan met een groter scherm ipv de 7 inch :O
naja even afwachten maar :^)
LAat ze gewoon in 1x iets perfects maken !:@

Gullible Sceptic

Waar wil je de boxen nog hebben dan?
quote:
Reinman schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:37:
Waar wil je de boxen nog hebben dan?
Voor mij hoeven er niet eens persé boxen in :o Doe wel oortjes in... maarja ze kunnen gewoon niet zonder shippen..

ik zou ook liever zonder die lompe boxjes hebben
en dan gewoon fullscreen !
maarja, ik vind het er hier al stukken beter eruitzien dan bij de EEE :O!

quote:
younes0807 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:25:
Als dat ding serieus 28 cm breed is dan hoeft het voor mij niet, ik vind dat echt huge, mijn laptop 13,3 inch is al 31.5 cm breed, en 10x beter :P
[...]
En je laptop weegt ook minder dan 1.25 kg :?

Die boxjes kunnen makkelijk in een balkje boven het scherm waar de webcam nu zit. 28 cm is wel veel, maar komt in de buurt van de afmetingen van de PowerBook 12 inch (27,7 x 21,8 x 3,0 cm , 2,1 kg)

En de PowerBook is wel een erg handzaam formaat maar wel met een 12 inch 4:3 scherm. Dit heeft een 9 inch 16:9 scherm. De EEE PC is overigens 22.5×16.5× max.3.5cm, 900 gram.

Als ze de boxen slimmer hadden ingedeeld zou de HP op 24 centimeter uitkomen.

quote:
davidgilmour schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:55:
Die boxjes kunnen makkelijk in een balkje boven het scherm waar de webcam nu zit. 28 cm is wel veel, maar komt in de buurt van de afmetingen van de PowerBook 12 inch (27,7 x 21,8 x 3,0 cm , 2,1 kg)

En de PowerBook is wel een erg handzaam formaat maar wel met een 12 inch 4:3 scherm. Dit heeft een 9 inch 16:9 scherm. De EEE PC is overigens 22.5×16.5× max.3.5cm, 900 gram.

Als ze de boxen slimmer hadden ingedeeld zou de HP op 24 centimeter uitkomen.
Nee helemaal niet
die boxen zit er juist expres
omdat ze 95% full qwert keyboard willen hebben voor het typgemak,
en dan heb je ruimte over als ze zo'n "klein" schermpje erin doen

Gsus is my homeboy

Misser imho, maarja eerst in reallife zien :)

De foto's etc. zijn toch allemaal geruchten wie weet wat HP er echt van maakt, ik vind het iedergeval wel interessant als er een 8.9 inch scherm komt, ben namelijk op zoek naar een kleine draagbare laptop, ik vind de EEEpc te klein scherm en toetsenbord hebben

C is for Camping, F is for Fragging, L is for Lagging, N is for Newbie, O is for Owning, R is for Respawndelay, S is for Sucking, W is for Whining

quote:
HP so confident in the UMPC 2133 it's building 2m units?

HP apparently wasn't kidding when it said it expected people to buy that hot new UMPC 2133 sub-notebook "without a thought": DigiTimes is now reporting that the company has contracted Wistron to crank out two million units this year. That's an astonishingly high number -- almost 10 percent of HP's worldwide laptop sales last year -- and even wilder compared to the EeePC, which completely blew away expectations by selling 350,000 units worldwide last quarter, or Samsung's Q1, which has only moved a couple hundred thousand in two years on the market. Sure, the 2133 looks sexy as hell, but at a rumored $630, HP's going to have to put some serious sales muscle behind this guy to move that many -- it's just slightly too expensive to be an accessory, and probably way too underpowered to be your primary machine. On the other hand, while this is just a rumor and could be totally wrong, we'd actually like to think HP has a product so good it's going to roll the dice a little. Guess we'll find out soon enough, eh?
Engadget

iStijn, dankjewel, wou het net posten!

Tot nu toe niet echte concrete info gehad, kom maar op! :)

In dit artikel gaat het over de CPU van de HP 2133: http://www.fudzilla.com/i...amp;id=6008&Itemid=38

Ze melden ons dat de CPU waarschijnlijk de Via Isaiah in de UMPC gaat komen. Via voelt zich zeker over de goede prestaties en energie bezuiniging van de CPU.
Ik ben benieuwd en hoor dat ie een stuk beter is dan de C7.

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Ziet er heel verleidelijk uit :). Goed alternatief voor de EEE PC die me voorlopig toch een wat te lage schermresolutie heeft. Was aan het kijken naar een Vaio TZ, maar dat was toch een beetje teveel van het goede... Als dit juweeltje erdoor komt dan weet ik het wel denk ik :D.

Borromini wijzigde dit bericht 04-03-2008 15:43 (9%)

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws