Gathering of Tweakers

Quicksearch
Misschien een vraag die ergens al eerder voorbij gekomen is maar ik kan het nergens vinden.
Mijn vriendin heeft vorig jaar juli of zo bij AT&T in de VS een Iphone gekocht. Terug in Nederland heeft ze hem bij één of ander vaag tentje op de Zwarte Markt laten unlocken. Ik denk dat het om firmware 1.11 gaat, kan het even niet controleren omdat ze ermee in Thailand zit :'(
Alleen is de 8GB geheugen niet benaderbaar. Itunes ziet maar 300kb en meer niet. Nu lees ik hier veel over iPlus en Ziphone. Kan ik nu gewoon via Itunes restoren naar de officiele 1.11, dan naar 1.13 en dan hetzij via iPlus of Ziphone Jailbreaken? Zou dan ook die 8GB geheugen weer benaderbaar worden? Of is het gewoon defect? Ik heb overigens tot nu toe nog nergens een relatie kunnen vinden tussen een unlock en het niet werken van het geheugen. Iemand wel die ervaring?

Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

Je kan het altijd proberen. Sowieso hoef je niet te restoren naar 1.1.1, gewoon hup 1.1.4 laten downloaden en daar naar restoren, vervolgens jailbreaken etc. met iPlus of ZiPhone, whatever your voorkeur is :+

quote:
Muthas schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:17:
Je kan het altijd proberen. Sowieso hoef je niet te restoren naar 1.1.1, gewoon hup 1.1.4 laten downloaden en daar naar restoren, vervolgens jailbreaken etc. met iPlus of ZiPhone, whatever your voorkeur is :+
Thanks, volgende week is ze terug en dan gaat haar iPhone eraan geloven... >:)

quote:
regmaster schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:40:
[...]

Thanks, volgende week is ze terug en dan gaat haar iPhone eraan geloven... >:)
Dit heeft niet meer alleen met voorkeur te maken.. maar eerder met een veilige methode kiezen, en als je veilig wilt spelen dan kies je NIET voor ZiPhone, maar WEL voor iPlus

Reg. datum: 10 maart 2008

Nou kan het gewoon zijn dat ik stom ben, maar het lijkt erop dat er gewoon geen manieren zijn om een 114 ipod touch van 16 gb te jailbreaken als windows user?
Of het is mac, of het is alleen voor de iphone ofzo of het is sterk af te raden vanwege een dubbele geheugenkaart? :S

quote:
Fredd-E schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:21:
[...]

Dit heeft niet meer alleen met voorkeur te maken.. maar eerder met een veilige methode kiezen, en als je veilig wilt spelen dan kies je NIET voor ZiPhone, maar WEL voor iPlus
Goede tip, dank je. Ik had al het één en ander gelezen over het verschil tussen iPlus en Ziphone.
Ben wel heel erg benieuwd of die 8GB geheugen dan ook vrij komt. Wel een vreemde zaak. Anyway, het kan ook gewoon defect zijn. Ze is volgende maand toch weer in Houston dus dan neemt ze maar weer een nieuwe mee :*)

quote:
Relis schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:43:
Nou kan het gewoon zijn dat ik stom ben, maar het lijkt erop dat er gewoon geen manieren zijn om een 114 ipod touch van 16 gb te jailbreaken als windows user?
Of het is mac, of het is alleen voor de iphone ofzo of het is sterk af te raden vanwege een dubbele geheugenkaart? :S
ik heb hem met ziphone ge-JB'ed onder windows. dus het kan zeker.

iPhone 2.0 Beta Firmware Already Jailbroken!

De screenshots bij 't artikel zijn helaas niet allemaal duidelijk...

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

Ik ga zaterdag dus naar de UK om een Iphone, nu stel ik me de vraag als ik daar een 1.1.2 firmware iphone krijg hoe ga ik dan te werk?

update ik hem eerst in itunes naar 1.1.4 en jailbreak hem dan met Ziphone

Kan dit alles zonder internet verbinding en kan er niets fout gaan met de iphone?
Hi, I'm Sackboy!

quote:
Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:13:
Ik ga zaterdag dus naar de UK om een Iphone, nu stel ik me de vraag als ik daar een 1.1.2 firmware iphone krijg hoe ga ik dan te werk?

update ik hem eerst in itunes naar 1.1.4 en jailbreak hem dan met Ziphone

Kan dit alles zonder internet verbinding en kan er niets fout gaan met de iphone?
iPhone in DUF modus, restore met iTunes naar 1.1.4, verder raad ik je aan alles (Jailbreak/Activate/Unlock) met iPlus te doen ipv ZiPhone.

XBL/PSN: Freeply

is er een goede werkende versie voor apple met een gui van Iplus.

Ziphone did the trick voor de meeste mensen die ik ken maar ik sta open voor sugesties

edit DUF mode?

Soul__assasin wijzigde dit bericht 12-03-2008 10:34 (6%)

Hi, I'm Sackboy!

quote:
Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:29:
is er een goede werkende versie voor apple met een gui van Iplus.

Ziphone did the trick voor de meeste mensen die ik ken maar ik sta open voor sugesties
Als je niet oppast downgrade ZiPhone je 4.6 BL naar 3.9, dat kan in de toekomst betekenen dat je bepaalde exploits niet kan gebruiken om custom bootloaders te installeren. Je kan namelijk niet terug van 3.9 naar 4.6.
iPlus downgrade je 4.6 BL naar de zgn. 3.9FakeBlank BL, dat is een speciale versie van 3.9 waarmee je wel terug kan naar 4.6.
Verder heeft iPlus absoluut geen nadelen tov ZiPhone.

En nee, er is geen GUI voor iPlus, maar zo ingewikkeld is de commandline toch ook weer niet?
quote:
Google is your friend, in het kort: een recovery mode.

Minnema wijzigde dit bericht 12-03-2008 10:36 (20%)

heb het inderdaad net gezien maar dat werkt enkel onder Windows volgens wat ik zie :p
Hi, I'm Sackboy!

quote:
Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:41:
heb het inderdaad net gezien maar dat werkt enkel onder Windows volgens wat ik zie :p
A *fully automatic* tool for setting up your iPhone! For Windows and Mac OS X

Waizzit?

Ik volg de iphone al een tijdje en vroeg mij af of je tegenwoordig nog steeds zo'n 'SIM-oplossing' nodig hebt om je SIM in de Iphone te stoppen en te unlocken. Naar wat ik heb gelezen niet meer, maar ik kom elders ook weer mensen tegen die wel een StealthSim of TurboSim gebruiken...

Waarschijnlijk komt er op korte termijn een Iphone uit Engeland aangezien een kennis in Londen woont. De prijs in Amerika is leuk, maar de euro is ten opzichte van de pond ook al een stuk sterker geworden waardoor het verschil ongeveer 50 euro is en je dus geen gedoe meer hebt met de douane.

Verder lijkt Iplus de beste oplossing voor het unlocken e.d.

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

Hi, I'm Sackboy!

quote:
m4yall schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:58:
Ik volg de iphone al een tijdje en vroeg mij af of je tegenwoordig nog steeds zo'n 'SIM-oplossing' nodig hebt om je SIM in de Iphone te stoppen en te unlocken. Naar wat ik heb gelezen niet meer, maar ik kom elders ook weer mensen tegen die wel een StealthSim of TurboSim gebruiken...

Waarschijnlijk komt er op korte termijn een Iphone uit Engeland aangezien een kennis in Londen woont. De prijs in Amerika is leuk, maar de euro is ten opzichte van de pond ook al een stuk sterker geworden waardoor het verschil ongeveer 50 euro is en je dus geen gedoe meer hebt met de douane.

Verder lijkt Iplus de beste oplossing voor het unlocken e.d.
Alles kan op het moment softwarematig.

quote:
Ok nu heb ik denk ik alles op succesvol te kunnen jailbreaken

ik heb op mijn desktop Iplus en libreadline staan dus als ik de howto die hier staat gebruik zou ik moeten slagen

zelf zoeken en tweakers is toch een schitterende oplossing eh

EDIT: begrijp ik het juist dat ik de iphone eerst in itunes moet upgraden naar 1.1.4
kan dit als de iphone nog niet geactiveerd is of is het eerste

jailbreak, upgrade, jailbrake

sorry voor de vele vragen maar ik wil beetje zekerheid

Soul__assasin wijzigde dit bericht 12-03-2008 11:07 (16%)

Hi, I'm Sackboy!

quote:
Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:05:
[...]

EDIT: begrijp ik het juist dat ik de iphone eerst in itunes moet upgraden naar 1.1.4

Vandaar dat je hem eerst in DUF modus moet zetten, dan wil iTunes hem wel upgraden (maar dan heet het restoren/herstellen).

Minnema wijzigde dit bericht 12-03-2008 11:35 (28%)

Waizzit?

quote:
Minnema schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:00:
[...]

Alles kan op het moment softwarematig.
Thanks! Weer een pluspunt erbij!

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

quote:
Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:05:
[...]

Ok nu heb ik denk ik alles op succesvol te kunnen jailbreaken

ik heb op mijn desktop Iplus en libreadline staan dus als ik de howto die hier staat gebruik zou ik moeten slagen

zelf zoeken en tweakers is toch een schitterende oplossing eh

Heb je iLiberty al bekeken: http://ipluspwns.blogspot...ivate-only-check-out.html
quote:
Need SAFE Jailbreak/Activate only and don't want to wait for iPlus 2.1? George Zhu has a brand new Windows GUI tool for the iPhone. This initial version does not unlock, but it will do Jailbreak or Activate only, for those people who like to keep-it-simple. ZERO chance of ending up with a downgraded bootloader by accident (as with some other programs).
En sowieso vooraleer je begint lees ALLES op http://ipluspwns.blogspot.com/ van voor naar achter en van achter naar voor. Tot je weet waar aan je begint.

En gebruikt NOOIT ZiPhone. *NOOIT*

Reg. datum: 18 november 1999

quote:
Fredd-E schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:18:

En gebruikt NOOIT ZiPhone. *NOOIT*
...want?

Acties: [view][quote]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
De schijnt je bios onherstelbaar te downgraden, echter weet ik niet wat daar zo erg aan is :?

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

quote:
Lezen is ook een kunst? :-) Dit is al gepost hierboven, zie maar: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29744908

Downgrade bootloader = not done! Alleen hierom al raad ik af om ZiPhone te gebruiken.

En ook wel: http://ipluspwns.blogspot.com/2008/03/iplus-v-ziphone.html

quote:
Fredd-E schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:21:
[...]

Lezen is ook een kunst? :-) Dit is al gepost hierboven, zie maar: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29744908

Downgrade bootloader = not done! Alleen hierom al raad ik af om ZiPhone te gebruiken.

En ook wel: http://ipluspwns.blogspot.com/2008/03/iplus-v-ziphone.html
Dat is nog een discussiepunt tegenwoordig.. iedereen zegt dat de ZiPhone methode slecht is en dat je niet de bootloader moet downgraden... het rare is dat de iPlus hem ook downgrade maar alleen de FakeBlank methode gebruikt (BL die geschikt is om weer te upgraden als dat ooit nodig is)
Maar nergens staat dat het in de toekomst ook nodig gaat zijn.. en niemand heeft aan de Zibri gevraagd of je terug kan naar een BL 4.6...

Ook vind ik de tekst van iPlus wel erg vaag:

iPlus patches afc2, uses the 3.9Blank bootloader if you unlock and allows you to make custom payloads.

Ziphone empties your refrigerator and makes your dog pregnant.

Niet echt een sterk argument vind ik.. laat ze maar eerst bewijzen zien dat het echt beter werkt..

Waizzit?

quote:
The CarNagE Man schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:37:
[...]

Dat is nog een discussiepunt tegenwoordig.. iedereen zegt dat de ZiPhone methode slecht is en dat je niet de bootloader moet downgraden... het rare is dat de iPlus hem ook downgrade maar alleen de FakeBlank methode gebruikt (BL die geschikt is om weer te upgraden als dat ooit nodig is)
Maar nergens staat dat het in de toekomst ook nodig gaat zijn.. en niemand heeft aan de Zibri gevraagd of je terug kan naar een BL 4.6...

Ook vind ik de tekst van iPlus wel erg vaag:

iPlus patches afc2, uses the 3.9Blank bootloader if you unlock and allows you to make custom payloads.

Ziphone empties your refrigerator and makes your dog pregnant.

Niet echt een sterk argument vind ik.. laat ze maar eerst bewijzen zien dat het echt beter werkt..
Bij iplus heb je gewoon de mogelijkheid om te upgraden mocht dit nodig zijn. 3.9FB en 3.9 werken beide goed op dit moment en het is ook niet nodig om te upgraden. Als dit in de toekomst wel is zit je dus vast met de Ziphone methode. Maar wat is vast tegenwoordig, ze zullen vast wel weer iets bedenken.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws