Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Jid schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:26:
[...]

Die is toch alleen voor NL?! Of ook voor buitenland?

Het is wel goede website. Om een indicatie te krijgen van de salaris bij je functie (met daarbij behorende werkervaring).
Niet voor NL. Je kan het buitenland niet gaan vergelijken met salarissen hier.
Reg. datum: 21 april 2008

quote:
FrankGuthrie schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:08:
[...]

Niet voor NL. Je kan het buitenland niet gaan vergelijken met salarissen hier.
Ja, ok. Dat is wel zo, maar daarom zei ik "hier is een leuke website". Anders had ik gezegd "hier is een proffesioneel website voor salaris indicaties".

ik heb zelf ook voor peak gewerkt ( 14 dagen welteverstaan :S) Ze vonden dat ik niet goed mijn best deed. Hoe kan je dat zien in 14 dagen ? ik had 3 "sollicitaties" 1 was toen ik nog bij mijn oude baan werkte en ik moest zeggen dat ik al bij peak werkte en die man wist te vertellen dat ik nog bij mijn oude baas werkte( wat ook zo was :S)en bij de 2e was met 3 andere bij een bedrijf dat mensen zoch voor op de servicedesk ik was met 2 andere die hadden daar ervaring met servicedesk werk ( kansloos dus :S) 3 keer was bij een bedrijf toen had ik net gehoord dat mijn opa was overleden dus was niet echt in de mood maar moest toch gaan en over de studies sja ook niet echt positief want je kon doen wat je wou daar de ene was aan het gamen dus kon me totaal niet concentreren dus ik persoonlijk heb er niet echt goede ervaringen mee

Reg. datum: 16 september 2001

Op een dag zul je erachter komen dat je zij jou een dienst hebben gedaan ;)

daar ben ik al lang en breed achter :)

127.0.0.Joost

* LocalJoost toch ook maar even zijn ervaringen met Peak-IT delen met zijn mede-tweakers

Juni vorig jaar begonnen bij peak omdat mijn toenmalige baas besloot te stoppen met IT activiteiten in het bedrijf.

De voordelen van het werken bij peak zijn wel bekend, dus toch even mijn persoonlijke, helaas vooral negatieve, ervaringen:

Ik heb een half jaar voor ze gewerkt;

- 3 verschillende accountmanagers gehad, ik heb er twee van gezien, 1tje in maand 1, en 1tje in maand 6, dus eigenlijk in de 4 a 5 tussenliggende maanden niemand gezien of gesproken.
- Salaris is niet echt super, maar dat is ook wel bekend.

Ik heb in maand 6 besloten toch maar eens verder te gaan kijken en toen gebeurde het leukste;

Het is gebruikelijk bij peak om een studieovereenkomst te tekenen a EUR 4000,00 waarbinnen je alle studies kunt volgen. Als eerste behoor je dan twee weken intern een opleiding (MCDST) te volgen. Dit heb ik nooit kunnen doen ivm een opdracht vanaf dag 1.

Ik heb in die 6 maanden nooit gebruik gemaakt van opleidingen, maar men vond het nodig dat ik toch nog even 2450,-- ging ophoesten om mijn studieschuld af te lossen.

Na dat ik voorstelde om alsnog die twee weken intern te doen vonden ze het wel goed :P

Verder kwam er ook een nogal dreigend telefoontje van de directeur die mijn huidige werkgever dreigde met juridische stappen.

Niet echt positief dus..

Zo. Ik heb gesproken :P
How about a <nice big cup>STFU!</nice big cup>?

Reg. datum: 10 december 2007

Of je nu gebruikt maakt van die studie of niet(met wat voor reden dan ook), je hebt een overeenkomst getekend voor die 4000 euro schuld.

Wat was de reden om verder te gaan kijken? Die kan ik niet uit je post halen, was dat vanwege gebrek aan contact met Peak-IT en het salaris?

Acties: [view][quote]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
Phoeba schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:05:
Of je nu gebruikt maakt van die studie of niet(met wat voor reden dan ook), je hebt een overeenkomst getekend voor die 4000 euro schuld.
Een studieschuld die hoger is dan de daadwerkelijk gemaakte kosten lijkt me binnen het arbeidsrecht niet mogelijk.

127.0.0.Joost

quote:
Rukapul schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:22:
[...]

Een studieschuld die hoger is dan de daadwerkelijk gemaakte kosten lijkt me binnen het arbeidsrecht niet mogelijk.
Klopt, ze zouden het nooit hard kunen maken... :) maar ze proberen je toch zover te krijgen, vergeet niet dat het voor veel medewerkers van Peak hun eerste baantje is na school.. dus nog weinig/geen ervaring in de arbeidsmarkt en wat daarbij hoort.
quote:
Phoeba schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:05:

Wat was de reden om verder te gaan kijken? Die kan ik niet uit je post halen, was dat vanwege gebrek aan contact met Peak-IT en het salaris?
Reden om verder te kijken voor mij was vooral het gebrek aan contact en het karakter van de organisatie. Met 1500+ deta medewerkers ben je echt een nummertje... vandaar... Het salaris speelde uiteraard wel mee, maar was niet echt een hoofdreden.

quote:
Rukapul schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:22:
[...]

Daar heb je een goed punt :)

quote:
Jid schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:53:

http://www.salaryexpert.com/?FuseAction=Home.Dsp_Homepage

Maar wou liever meer richting zuiden en spanje betaalt ook beter dan NL, 1/5 meer. Let je wel op de Currency, want het is niet allemaal in euro's, starks zie je dat je in Mexico ruim 1 mil verdient ;)
Offtopic: die site klopt niet als ze zeggen dat je in spanje 1,5 meer verdient dan in NL
Mijn vrouw is spaans, en heb dus spaanse schoonfamilie en vrienden.
Heb zelf in Barcelona gewoond en gewerkt, en ik kan je melden dat de loonen veel en veel lager dan in NL liggen.
Starterslonen voor mensen van 23 zijn daar tussen de 800 en 1000 euro.
En dat zijn lonen in de grote steden(Barcelona ,Madrid).
Wij zijn onder andere voor het salaris terug naar Nederland verhuisd , juist omdat het in spanje juist zo beroerd is gesteld met de salarissen.

alle gekheid op 1 site op www.zatteadjes.tk

quote:
LocalJoost schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:56:
* LocalJoost toch ook maar even zijn ervaringen met Peak-IT delen met zijn mede-tweakers

Juni vorig jaar begonnen bij peak omdat mijn toenmalige baas besloot te stoppen met IT activiteiten in het bedrijf.

De voordelen van het werken bij peak zijn wel bekend, dus toch even mijn persoonlijke, helaas vooral negatieve, ervaringen:

Ik heb een half jaar voor ze gewerkt;

- 3 verschillende accountmanagers gehad, ik heb er twee van gezien, 1tje in maand 1, en 1tje in maand 6, dus eigenlijk in de 4 a 5 tussenliggende maanden niemand gezien of gesproken.
- Salaris is niet echt super, maar dat is ook wel bekend.

Ik heb in maand 6 besloten toch maar eens verder te gaan kijken en toen gebeurde het leukste;

Het is gebruikelijk bij peak om een studieovereenkomst te tekenen a EUR 4000,00 waarbinnen je alle studies kunt volgen. Als eerste behoor je dan twee weken intern een opleiding (MCDST) te volgen. Dit heb ik nooit kunnen doen ivm een opdracht vanaf dag 1.

Ik heb in die 6 maanden nooit gebruik gemaakt van opleidingen, maar men vond het nodig dat ik toch nog even 2450,-- ging ophoesten om mijn studieschuld af te lossen.

Na dat ik voorstelde om alsnog die twee weken intern te doen vonden ze het wel goed :P

Verder kwam er ook een nogal dreigend telefoontje van de directeur die mijn huidige werkgever dreigde met juridische stappen.

Niet echt positief dus..
Ik vind het ook erg dom van je dat je niet duidelijk hebt aangegeven dat je een half jaar blijft. Sowieso vind ik het dom dat je tekent voor een studieschuld van 4000 euro als je niet van plan bent ook daadwerkelijk te gaan studeren 8)7

Ik zelf heb het wel duidelijk aangegeven dat ik niet met een studieschuld opgezadeld wil zitten, en dat is ook helemaal geen probleem. ITIL en MCDST zitten bij je loon inbegrepen, dus die kan je gewoon halen zonder schulden te maken.

Het lijkt mij ook niet dat ze je kunnen verplichten om bijvoorbeeld MCSA te gaan halen natuurlijk, maar als je echt langetermijn ambities hebt bij Peak-IT en wil doorgroeien dan is dat natuurlijk wel verstandig. Ik weet niet precies hoeveel ze dan van je loon inhouden, maar dat is te verwaarlozen...

Wel vind ik dat Peak beter moet aangeven hoe dat precies zit met die studieschuld etc. Als je er naar vraag krijg je wel meteen duidelijkheid, maar wanneer je er niet om vraag kan het nogal onduidelijk zijn en voor je het weet zit je met een studieschuld aan je broek :)

Overigens moet je gewoon goed lezen, en ik snap aan de ene kant ook wel dat Peak daar vanuit gaat :) En zoals je zelf al zei werd na wat overleg jouw probleem gewoon opgelost, dus het is best flexibel allemaal.

Dannydeman wijzigde dit bericht 06-05-2008 12:49 (4%)

127.0.0.Joost

quote:
Dannydeman schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:47:
Ik vind het ook erg dom van je dat je niet duidelijk hebt aangegeven dat je een half jaar blijft. Sowieso vind ik het dom dat je tekent voor een studieschuld van 4000 euro als je niet van plan bent ook daadwerkelijk te gaan studeren 8)7
Nou ik was wel degelijk van plan om te gaan studeren, MCSA af te maken, en mijn MCSE te gaan halen. Dan zou een studieschuld dus normaal zijn. Echter zat ik vanaf dag 1 op een drukke opdracht en ivm prive zaken weinig tijd voor zelfstudie.
Ik was overigens ook niet van plan om een half jaar te gaan blijven, dan had ik dat uiteraard wel aangegeven.
quote:
...
ITIL en MCDST zitten bij je loon inbegrepen, dus die kan je gewoon halen zonder schulden te maken.
Hmmz. .dat zijn ze voor de handigheid dus vergeten te vermelden.
quote:
[knip]
Overigens moet je gewoon goed lezen, en ik snap aan de ene kant ook wel dat Peak daar vanuit gaat :) En zoals je zelf al zei werd na wat overleg jouw probleem gewoon opgelost, dus het is best flexibel allemaal.
Dat is dus niet waar. Ik heb ze verteld dat ik de twee weken (MCDST/ITIL) interne cursus in mijn laatste weken van mijn contract alsnog zou willen doen. Deze heb ik niet kunnen volgen ivm eerder genoemde opdracht vanaf dag 1.
Dat zou ze dus 2x40 =80uur a EUR45 = EUR 3600,-- kosten.
Waarschijnlijk hebben ze dat toen zelf ook wel uitgerekend en dus besloten die studieschuld te laten vallen.

Dit was pas na dat ze mij (zeer dringend, enigzins dreigend) verzocht hadden maar te regelend dat de EUR 2450 betaald ging worden, anders zouden ze het wel inhouden van mijn salaris. Ze wilden me dus laten betalen voor studie die ik nooit gevolgd had.

Hoe zit het nou eigenlijk met die salaris verhogingen? Het is 50 euro per certificaat. Maar bedoelen ze dan dat (ik ben met MCSA bezig) als ik heel MCSA heb 50 euro omhoog kan gaan, of gaat dat per onderdeel bijv 70-270 ook direct omhoog.

Je zou namelijk zeggen dat het anders niet echt op schiet.

127.0.0.Joost

Per onderdeel. tot een max van 150 per maand

Oh, dat is wel beter. Ik dacht dat het per certificaat was, dat zou namelijk niet opschieten (ik zat al te denken MCSA + MCSE volledig 100 euro loonsverhoging)

peak heeft nieuwe website online

Alleen werkt die nog voor geen meter....

Hey, je hebt gelijk ;). Er is een nieuwe website.
Ik vind het kleurgebruik beter, maar sta nog niet echt te springen om naar de site te gaan.

Er mist nog het een en ander volgens mij.

quote:
anakin24 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:20:
Alleen werkt die nog voor geen meter....
Is al gefixed :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws