Reg. datum: 11 maart 2008
Misschien nu, maar eerder niet...Hoor misschien ook teveel slechte verhalen denk ik...ga zelf bij TEK solliciteren denk ik, die zoeken startende IT'ers voor in den haag en amsterdam en het betaald goed...quote:
GoT Index » Werk en Inkomen » Ervaringen werken bij Peak-IT? - deel 2
Misschien nu, maar eerder niet...Hoor misschien ook teveel slechte verhalen denk ik...ga zelf bij TEK solliciteren denk ik, die zoeken startende IT'ers voor in den haag en amsterdam en het betaald goed...quote:P0rt0 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:35:
[...]
Standaard salaris is 2000 bruto als ik me niet vergis. Of jij solliciteert voor parttime schoonmaker daar bij Peak
Sterker nog, je merkt aan alles dat ze een bepaalde doelgroep voor ogen hebben, en daar is naar mijn mening ook helemaal niks mis mee.quote:Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:54:
[...]
Je moet gewoon van de stijl houden die zij gebruiken in het bedrijf. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen het "te" vinden, maar dan wil dat niet zeggen dat dit voor iedereen zo is natuurlijk. Misschien willen ze juist wel een bepaalde doelgroep aanspreken waar jij dan blijkbaar niet in pas? Bovendien valt dat "te" gedoe allemaal wel mee. Op die posters van Nicky na, merk ik niets van een overdreven sfeer van het bedrijf ofzo.
Eerder andersom. Ik wou niet aangenomen dankzij het gene wat ik al had meegemaakt. Maarja, ik heb ze voor andere doeleinden nodigquote:Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:54:
[...]
haha, nee ik ben een startende werknemerVolgens mij ben jij gewoon niet aangenomen en wou je het stiekem heel graag...
Je moet gewoon van de stijl houden die zij gebruiken in het bedrijf. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen het "te" vinden, maar dan wil dat niet zeggen dat dit voor iedereen zo is natuurlijk. Misschien willen ze juist wel een bepaalde doelgroep aanspreken waar jij dan blijkbaar niet in pas? Bovendien valt dat "te" gedoe allemaal wel mee. Op die posters van Nicky na, merk ik niets van een overdreven sfeer van het bedrijf ofzo.
Ook toevallig gisteren aangemaakt, lijkt een beetje op Peak proberen onderuit te trappen. Maar goed, vuile spelletjes onderling zijn in de ICT ook niet ongewoon, weinig vrij talent en vele vacatures die gevuld moeten worden.quote:Outerspace schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:50:
Waar gaat dit topic nu overBeetje mensen afschieten ofzo?
Op dit moment werk ik naar tevredenheid bij Peak-IT. Heb nu zo'n jaar in een Peak woning gezeten en ben nu bezig met verhuisplannen. Ook aangegeven bij Peak-IT en ze kijken nu in de regio, waar ik ga wonen, voor werk. Mijn salaris zal er waarschijnlijk ook weer door stijgen en dan zie ik wel waar ik terecht kom.
Ik heb het naar mijn zin, ook al wil wel eens wat meer verdienen
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
-= Pick my icon =-
Commentaar over SG, WI, HK, SF of LA? Lucht je hart (onderbouwd) in een DM!
Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600
Wacht op zijn boardje klik En op het lekkere weer..
Thx for de infoquote:Phoeba schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:40:
Hoi flyingdutch,
Over het algemeen bepaalt Peak-IT waar je terecht komt. Hierbij zoeken ze iets wat in de buurt is en voor jouw vakgebied is. Kort geantwoord heb je hier geen inspraak in.
Natuurlijk kan je ze wel wat stimuleren door aan te geven wat je wilt of juist niet wilt. Denk dat dat in de meeste bedrijven wel zo werkt, als je goede contacten hebt / houdt met degene die je plaatsen kan je heus wel wat regelen.
Het is inderdaad begonnen als een 'jong en dynamisch' bedrijf dat zich vooral op de jongere werknemers richtte. Nu staan ze echter op het punt om alles toch wat serieuzer aan te pakken en werknemers in dienst te houden, het kwam/komt heel vaak voor dat werknemers na een jaar overgenomen worden door de klant.
Ook voor de mensen die geen Mini willen rijden, ik kijk naar 'Wijnands', zijn ze(Peak-IT) bezig met een nieuwe leaseregeling. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze die afschuwelijke stikkers gedag zeggen!
Wacht op zijn boardje klik En op het lekkere weer..
Omdat mijn project afloopt, ga ik binnenkort weer naar een ander bedrijf. Ik heb aangegeven in welke regio ik graag zou willen werken en ze hebben mijn project binnen een half uur van mijn woonplaats 'binnen gehaald'. Nu woon ik een kwartier van mijn werk, dus de 'schade' is beperktquote:flyingdutch schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:12:
Hoi mensen
Had me CV laatst ook monsterboard op gegooit,
Binnen paar uur mail van Peak (Die mensen zijn echt fanatiek he) kreeg 2 dagen daar na wee reen mail van of ik nog ging reageren op hun mail O_o
maar vraagje, heb je bij PEAK een beetje inspraak waar je terecht komt ? Waar ergens in NL dus ?
Mag ik vragen wat voor salaris ze je bieden?quote:Dec schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:08:
Ik begin in juli ook bij Peak-IT, als developer. Hiernaast zal ik een deeltijd HBO studie gaan volgen bij het ncoi. Iemand hier ervaring mee?
Ik zal in de regio Rotterdam komen te werken. Aangezien ik nu in het noorden woon, en waarschijnlijk niet gelijk een huis zal kunnen huren (wachtlijsten etc), denk ik er over om in zo'n Peak-IT huis te gaan wonen. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat kan ik verwachten?
thx, rekeningen = hypotheek vandaar dat dat belangrijk is, en ik dus niet zomaar voor minder aan de gang wil gaan, tevens is mijn insteek er zoiezo om er beter van te worden (waaronder financieel natuurlijk), mijn huidige salaris krijg ik hier ook niet zomaarquote:Phoeba schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:01:
Ze bieden je het salaris wat ze je waard vinden en hoe jij je presenteert (dat betekent 'je weet toch!'s vermijden).
Er is geen CAO waar je salaris vast staat.
Leaseregeling kan ik niet zoveel over vertellen, daar wordt aan gewerkt.
Als je serieus op zoek bent naar een nieuwe baan zou ik gewoon een keer langs gaan.
Ik werk er nu bijna een jaar en ben nog steeds zeer tevreden.
offtopic: Als je van 2100 bruto je rekeningen niet betalen zou ik je kosten eens analyseren
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je voor minder dan 2500 een bod moet accepteren.
1700 bruto. 21 jaar, mbo4 diploma, geen werkervaring (behalve stage).quote:Mister_X schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:18:
[...]
Mag ik vragen wat voor salaris ze je bieden?
Dat staat netjes in je contract dat je getekend hebtquote:lefixt schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:20:
Hoi mensen,
Ik werk nu al een tijdje bij Peak, en over een halve maand is mijn contract verlopen (ik heb daar dan 6 maanden gewerkt. Mijn vraag is nu, als ik besluit niet mijn contract te verlengen, moet ik dan nog steeds de resterende studieschuld betalen, of vervalt deze dan? Zo ja, is dit nog juridisch aan te vechten? Ik ben namelijk van plan na de zomervakantie een HBO opleiding te volgen, en kan dus niet meer doorgaan....ook heb ik niet echt zin om de resterende studieschuld (2000 euro ofzo?) te gaan betalen, aangezien ik alleen maar MCDST en ITIL heb gehaald. (volledig hun schuld, zij bleven de examens steeds uitstellen)
Alvast bedankt!
Nikon D70s - Sigma AF 18-50/2.8 EX DC Macro - Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO - Nikon SB-600
Rukapul wijzigde dit bericht 26-03-2008 20:06 (8%)
Nikon D70s - Sigma AF 18-50/2.8 EX DC Macro - Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO - Nikon SB-600
WHWWLMXP
Je studiecontract staat los van je arbeidsovereenkomst lijkt me?quote:lefixt schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:20:
Hoi mensen,
Ik werk nu al een tijdje bij Peak, en over een halve maand is mijn contract verlopen (ik heb daar dan 6 maanden gewerkt. Mijn vraag is nu, als ik besluit niet mijn contract te verlengen, moet ik dan nog steeds de resterende studieschuld betalen, of vervalt deze dan? Zo ja, is dit nog juridisch aan te vechten? Ik ben namelijk van plan na de zomervakantie een HBO opleiding te volgen, en kan dus niet meer doorgaan....ook heb ik niet echt zin om de resterende studieschuld (2000 euro ofzo?) te gaan betalen, aangezien ik alleen maar MCDST en ITIL heb gehaald. (volledig hun schuld, zij bleven de examens steeds uitstellen)
Alvast bedankt!
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea