Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Ervaringen werken bij Peak-IT? was inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Daarbij past het niet om eerst door honderden berichten te moeten ploegen van vele maanden oud.

Daarom bij deze een nieuw deel om ervaringen met Peak-IT te delen :)

Indien iemand een opzet of informatie heeft voor een uitgebreidere topicstart dan kan dat geplaatst worden door even contact met mij op te nemen.

Rukapul wijzigde dit bericht 17-02-2008 22:44 (40%)

De laatste tijd ook nog wat communicatie gehad van Peak IT. Het lijkt erop dat ze sites zoals Monsterboard afzoeken en gewoon iedereen bellen die op zijn CV iets van IT kennis heeft staan.

Ik had opeens een voicemail (natuurlijk weer een vrouw) en tig gemiste gesprekken, en laatst weer een vrouw aan de telefoon die meldde dat ik in 2005 eens had gesolliciteerd en daarom mijn gegevens had. Van de andere gesprekken van 2 maanden ervoor wist ze niks.
Ik heb ook aan mevrouw verteld dat ik bekend was met Peak-IT en hun uitingen, en dat ik geen interesse had :)

unofficial speedtouch manual en command line configuratie : http://chelydra.dyndns.org/st_resources

Reg. datum: 31 oktober 2007

In een grijsverleden ook is die test gedaan.
scoorde rond de 80%, kwam er ook achter dat je internet gewoon kan opstarten :D
Dus mocht je een antwoord niet weten doe je toch even googlen.

btw ben er niet gaan werken, salaris was erg laag.

Yo peeps ik zal ook maar mijn ervaring met jullie delen:
Ik ben 7 maanden geleden benaderd door Peak-IT. ze hebben me gevonden op Monsterboard.
Ze hebben me gebelt en een afspraak gemaakt. Eerste gesprek ging goed en toen hebben
ze me een contract gestuurd. Op het contract stond een hoger bedrag dan we hadden
afgesproken. Uiteindelijk bleek dat ze me een verkeerd contract hadden gestuurd. Dus dat
werd even recht gezet.

vervolgens heb ik bij de eerste klant een sollicitatie gesprek gehad. ik was niet alleen want
de klant heeft gevraagd om met 3 mensen van peak te praten. uiteindelijk heeft de klant
gekozen om met mij verder te gaan.

Ik ben op de eerste dag van mijn contract meteen bij de klant gestart. ik had geen 2 weken
training. De klant zocht met spoed iemand hebben en Peak heeft aangegeven om de training
achteraf te doen. Ik vond het allemaal wel ok want aan een mcdst heb je toch niets en ITIL
had ik op school al behaald.

Ik heb om de 2 maanden een gesprek gehad met mijn account manager. ze kwam dan even
langs in de pauze om even bij te kletsen. En de vraag die elke keer werd gesteld HEBBEN ZE
MISSCHIEN NOG MEER MENSEN NODIG?

Ik heb wel wat gezeik gehad met de administratie omdat ze elke maand dezelfde fout maken
en mijn salaris weer een week later storten.

De klant bij wie ik 6 maanden heb gezeten heeft al vanaf het begin al aangegeven dat ze me
zouden willen overnemen van Peak. Vervolgens heeft de klant mij overgenomen.

Ik heb mijn auto met veel hartpijn ingeleverd en er werd 200 ingehouden omdat er een kleine
lakschade was.

Conclusie:
Bij peak heb je een grote kans dat je bij een goede bedrijf terecht komt. Vooral bij grote bedrijven
kom je niet zo makelijk meer binnen en via Peak is mij dat wel gelukt. Ik vond mijn salaris zoals iedereen hier niet zo veel maar de auto was wel een dikke bonus voor mij. De administratie is
niet echt geweldig maar ze schijnen daar aan te werken. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik
voor Peak ben gaan werken. Iedereen moet gewoon van beneden beginnen en Peak helpt je daar
gewoon goed bij. Het is geen bedrijf waar je langer dan 3 jaar wilt werken.

Ik heb overigens nu mijn MBO op zak en ben nu deeltijd bezig met mijn HBO (Technische informatica). voor mensen die dat misschien ook willen doen kan ik wel aangeven dat het best
wel te doen is naast je werk. Je moet alleen geen certificaten ernaast gaan doen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

copticboy Bedankt voor je uitleg

Toch zou ik graag wat meer willen weten

Je werkt 40 uur per week,
-hoeveel uren ben je dan nog bezig met het volgen van lessen, en studeren ?
-Hoe zien de lesavonden/ochtenden er uit ? hoeveel uren, wat voor soort lessen etc.
-Is het project matig werken op school, of zelfstandig vakken behalen ?

Iemand die dit wat kan ophelderen

quote:
keescas schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:03:

-Hoe zien de lesavonden/ochtenden er uit ? hoeveel uren, wat voor soort lessen etc.

De Studie gaat gewoon in de avonduren via een online les omgeving, hoeveel tijd je hier aan besteeds ligt een beetje aan jezelf je examen kun je via intranet aanvragen lesavonden/ochtenden zijn er op dit moment niet.

Wat bedoel jij precies met projectmatig werken?

De administratie hebben ze inmiddels sterk verbeterd;)

prologic wijzigde dit bericht 20-02-2008 07:58 (94%)

Wat me wel opvalt is dat iedereen maar iets te zeggen heeft over een werkgever zonder dat ze er zelf ooit gewerkt hebben of zijn geweest, als peak-it zo'n slechte werkgever was als jullie hier allemaal zeggen waarom bestaan ze nog dan en staan ze in de top 50 van beste ict werkgevers?

quote:
keescas schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:03:

Ik werk zelf inderdaad 40 uur. Je gaat 2 avonden per week naar school.
Projectmatig werken meestal thuis of even samenkomen op school.
Je bent per avond 4 uur op school. Totaal ben ik ongeveer 15 uur perweek
bezig met mijn deeltijd HBO TI.

ik werk zelf ook voor peak-it. Ik geef toe, het loop niet altijd lekker, maar dat is bij elke werkgever wel zo. Ik werk er nu bijna een jaar als webdeveloper. Ik ben 25 jaar en verdien 2100 bruto, vind ik zelf niet al te slecht. Ik heb nu al bij een aantal grote namen gewerkt. En dat heeft er toch voor gezorgd dat ik wel een beetje weet waar ik allemaal zou kunnen werken.

Na een half jaar heb ik al een vastcontract gekregen. Ben begonnen met 1950 bruto, bij mijn vastcontract heb ik een loonsverhoging gehad. Als ik overstap naar mijn huidige opdrachtgeven ga ik zo een 400-500 euro omhoog in mijn loon. Als je zekerheid wilt hebben in een baan, maar de arbeidsmarkt wilt verkennen, dan raad ik je aan om te solliciteren bij een detacheringsbureau.

Het is wel een goed idee om jezelf te kunnen verkopen. Zelfs als je alle certificaten haalt wordt je niet snel aangenomen als je blijft zitten en bijna niks zegt.

En ja, de meeste accountmanagers zijn vrouwen, maar dat is op elke ict detacheringsbureau's wel zo.

Waarom peak-it? omdat ik het een leuk bedrijf vind, je hebt toch aardig wat persoonlijk contact met de account managers. Ik heb wel eens zomaar een telefoontje gehad van mijn accountmanager om een beetje bij te praten. En dan zijn het geen enkelzijdige gesprekken. Ik weet net zoveel van mijn accountmanager als hij van mij. Dit was ook het geval bij mijn vorige accountmanager. Persoonlijk touch en informele sfeer is toch wel aantrekkelijk.

Reg. datum: 26 februari 2008

Heb begrepen dat er ondertussen een consultancy unit is opgezet voor de wat meer 'seniore' mensen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Lukt het ze wel om leuke opdrachten voor deze mensen binnen te slepen voor een beetje gunstig uurtarief? (dat bepaald natuurlijk je salaris en bonus aangezien met 50% omzet bonus stunten...:-)

quote:
copticboy schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:30:
---KNIP---
Conclusie:
Bij peak heb je een grote kans dat je bij een goede bedrijf terecht komt. Vooral bij grote bedrijven
kom je niet zo makelijk meer binnen en via Peak is mij dat wel gelukt. Ik vond mijn salaris zoals iedereen hier niet zo veel maar de auto was wel een dikke bonus voor mij. De administratie is
niet echt geweldig maar ze schijnen daar aan te werken. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik
voor Peak ben gaan werken. Iedereen moet gewoon van beneden beginnen en Peak helpt je daar
gewoon goed bij. Het is geen bedrijf waar je langer dan 3 jaar wilt werken.
Deze conclusie komt erg overeen met mijn ervaringen.
Ik ben exact 1 jr in dienst geweest bij peak. In dit jaar heb ik bij verschillende bedrijven ervaring opgedaan, en bij het laatste bedrijf overgenomen.
Dit alles heeft als resultaat dat mijn loon in 1jr tijd gestegen is van 1375 naar 2200 euro.
Dit heb ik voor elkaar gekregen door:
ITIL
MCDST
Vast contract
Server2003
Toen zat ik al op 1800
Bij overstap naar huidige werkgever kwam daar nog eens 400 bij.

Terug

quote:
fraptor schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:36:

En ja, de meeste accountmanagers zijn vrouwen, maar dat is op elke ict detacheringsbureau's wel zo.

Waarom peak-it? omdat ik het een leuk bedrijf vind, je hebt toch aardig wat persoonlijk contact met de account managers. Ik heb wel eens zomaar een telefoontje gehad van mijn accountmanager om een beetje bij te praten. En dan zijn het geen enkelzijdige gesprekken. Ik weet net zoveel van mijn accountmanager als hij van mij. Dit was ook het geval bij mijn vorige accountmanager. Persoonlijk touch en informele sfeer is toch wel aantrekkelijk.
Hum, jij klinkt wel erg tevreden :)

hoe ver gaat die accountmanager van jou eigenlijk met haar "persoonlijke touch" ?

Acties: [view][quote]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
Bigfoot schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:14:
[...]

Hum, jij klinkt wel erg tevreden :)

hoe ver gaat die accountmanager van jou eigenlijk met haar "persoonlijke touch" ?
Dit gaat nergens over en neigt naar een troll. Beperk je aub tot een serieuze inhoudelijke discussie :)

Peak-IT is juist helemaal niet slecht. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Call2 (net zoiets als Peak-IT, alleen dan van Getronics) dan vind ik dat Peak-IT vele malen beter is. Ik hoorde dat je daar, wanneer je niet gedetacheerd bent, allerlei uiteenlopende klusjes moet doen.

Ook dingen die totaal niet ICT gerelateerd zijn. Bovendien zitten die mensen dan op een zolderkamertje de gehele dag te gamen totdat ze bijv. te horen krijgen dat ze een auto weg moeten brengen, post moeten ophalen en andere klusjes moeten doen :)..

Bij Peak-IT kan je binnen 2 dagen je ITIL halen (dit lukt bijna iedereen) en desnoods in iets meer dan een week je MCDST. Meestal zit je 2 weken intern, dus dan kan je al met gemak je ITIL en MCDST halen.

Erg flexibel bedrijf, en tot nu toe heb ik niets te klagen ieder geval.

01000010 01101111 01110010

quote:
Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:15:
Ik hoorde dat je daar, wanneer je niet gedetacheerd bent, allerlei uiteenlopende klusjes moet doen.
Ik hoorde dat ... hoe betrouwbaar is dergelijke informatie :?

Geen schaap.

Reg. datum: 16 september 2001

quote:
Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:15:
Peak-IT is juist helemaal niet slecht. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Call2 (net zoiets als Peak-IT, alleen dan van Getronics) dan vind ik dat Peak-IT vele malen beter is. Ik hoorde dat je daar, wanneer je niet gedetacheerd bent, allerlei uiteenlopende klusjes moet doen.

Ook dingen die totaal niet ICT gerelateerd zijn. Bovendien zitten die mensen dan op een zolderkamertje de gehele dag te gamen totdat ze bijv. te horen krijgen dat ze een auto weg moeten brengen, post moeten ophalen en andere klusjes moeten doen :)..

Bij Peak-IT kan je binnen 2 dagen je ITIL halen (dit lukt bijna iedereen) en desnoods in iets meer dan een week je MCDST. Meestal zit je 2 weken intern, dus dan kan je al met gemak je ITIL en MCDST halen.

Erg flexibel bedrijf, en tot nu toe heb ik niets te klagen ieder geval.
Begin niet over ITIL bij Peak, want daar heb ik ook het 1 en ander over te klagen :')

Ik zal geen namen noemen, want anders is dat makkelijk te traceren naar de gedupeerden. Om toch enigszins kort maar krachtig te houden; het gene waar ik actief lid van ben bood goedkope trajecten en cursusen aan en Peak kreeg lucht daarvan. Om een goede indruk achter te laten als nieuwe sponsor bood Peak gratis ITIL cursussen (en ook een goedkoop examen).

Om verhaal kort te houden;de geïnteresseerden werden onder druk gezet om in dienst te komen en het ITIL certificaat/diploma was een Peak-IT ITIL-certificaat/diploma.

Ondanks mijn vele klachten jegens Peak-IT, heb ik persoonlijk niks tegen het bedrijf. Mij is geen onrecht aangedaan, dus op persoonlijk vlak zal ik geen contact met ze vermijden. Echter op zakelijk gebied.. :X

"onder druk gezet om in dienst te komen" wat is dat nu weer voor onzin :) ? Alsof Peak mensen onder druk gaat zetten om iemand in dienst te nemen... keep dreaming 8)7

Ik heb er vorige jaar gesolliciteerd, en na een gesprek ook afgekapt, omdat het toch niet was wat ik zocht in een baan. Bij sollicitatie gespreken is het bij mij altijd heel simpel, ik heb ooit de enquette meegekregen om aan te spreken/aangesproken te worden met U. Op zich heb ik daar helemaal geen moeite mee. Maar als ik de eerste stap over de drempel zet, en een aantal functionarisseren op me af zie stormen alsof ik een blitse en dynamische jongere ben, dan ben je bij mij al op het verkeerde adres.

Enfin, vervolgens kom ik in een kamer vol met Renate Verbaan foto's, en krijg een video voorgeschoteld met wat Peak-IT allemaal doet. Pure industrie en complete verspilling van mijn toch wel kostbare tijd, daar ik in gesprek binnen 5 regels door kan krijgen wat een bedrijf doet, en graag in overleg heb wat mijn rol hierbij is.

Ik voelde me in dit verhaal echt een puber welke een mobieltje ging kopen, alleen ging het hier om een baan. Mij maak je niet blij met een 'jong en dynamisch' bedrijf.

quote:
Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:29:
"onder druk gezet om in dienst te komen" wat is dat nu weer voor onzin :) ? Alsof Peak mensen onder druk gaat zetten om iemand in dienst te nemen... keep dreaming 8)7
Jij moet vast 1 van die bloed irritante recruiters zijn :w
quote:
merauder schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:43:
Ik heb er vorige jaar gesolliciteerd, en na een gesprek ook afgekapt, omdat het toch niet was wat ik zocht in een baan...

... Pure industrie en complete verspilling van mijn toch wel kostbare tijd, daar ik in gesprek binnen 5 regels door kan krijgen wat een bedrijf doet, en graag in overleg heb wat mijn rol hierbij is.

... Mij maak je niet blij met een 'jong en dynamisch' bedrijf.
Probleem bij Peak is dat ze "te" zijn in veel opzichten. Een goed bedrijf hoeft nooit veel moeite en aandacht te spenderen aan het binnentrekken van starters en/of yups. Het hoort juist andersom te zijn.

Dat je eens in de zoveel tijd de afdeling PR aan het werk zet, omdat er weer een Carriere eventdag aankomt kan je natuurlijk geen enkel bedrijf kwalijk nemen ;)

Porto wijzigde dit bericht 11-03-2008 12:59 (56%)

quote:
P0rt0 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:48:
Probleem bij Peak is dat ze "te" zijn in veel opzichten. Een goed bedrijf hoeft nooit veel moeite en aandacht te spenderen aan het binnentrekken van starters en/of yups. Het hoort juist andersom te zijn.
Ben ik geheel met je eens. Talent werven is een ding, maar het talent moet naar het bedrijf toekomen. Een van de bedrijven waar starters graag heen gaan is Philips. Echter zal je Renate Verbaan daar niet aan de muren treffen.

Peak is dan ook zo'n bedrijf waar ik de meesten gewoon niet een gouden horloge op zie halen, maar meer een springplank. Als je wat ervaring hebt zoals veel GOT-ers dan is het gewoon geen interresante werkgever. Maar als je pas van het Mbo afkomt, je stagebedrijf je niet heeft aangenomen en zoekt naar een snelle springplank. Dan is Peak toch wel een bedrijf waar je heen kan gaan.

Eigenlijk komt het er op neer, Peak zal heus geen regelrechte ramp wezen om voor te werken, ze zetten zich alleen voor lul door de verkeerde mensen op gesprek uitnodigen, die net als ik destijds al over de 2k grens waren.

Hallo,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op ICT gebied, kan iemand me wat meer over wat bedrijven vertellen. Ben bij Peak geweest, daar kreeg ik een start slalris van 1500 euro :S
Vriendin van me werkt bij teksystems en kreeg 2000 als start salaris, maar is wel op project basis..

Vind het gewoon moeilijk wat weet niet ewat ik wil..Jullie nog suggesties?

quote:
Samanthje schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:29:
Hallo,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op ICT gebied, kan iemand me wat meer over wat bedrijven vertellen. Ben bij Peak geweest, daar kreeg ik een start slalris van 1500 euro :S
Vriendin van me werkt bij teksystems en kreeg 2000 als start salaris, maar is wel op project basis..

Vind het gewoon moeilijk wat weet niet ewat ik wil..Jullie nog suggesties?
Standaard salaris is 2000 bruto als ik me niet vergis. Of jij solliciteert voor parttime schoonmaker daar bij Peak :P

quote:
P0rt0 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:48:
[...]

Jij moet vast 1 van die bloed irritante recruiters zijn :w

[...]
haha, nee ik ben een startende werknemer :) Volgens mij ben jij gewoon niet aangenomen en wou je het stiekem heel graag...

Je moet gewoon van de stijl houden die zij gebruiken in het bedrijf. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen het "te" vinden, maar dan wil dat niet zeggen dat dit voor iedereen zo is natuurlijk. Misschien willen ze juist wel een bepaalde doelgroep aanspreken waar jij dan blijkbaar niet in pas? Bovendien valt dat "te" gedoe allemaal wel mee. Op die posters van Nicky na, merk ik niets van een overdreven sfeer van het bedrijf ofzo.

quote:
P0rt0 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:35:
[...]

Standaard salaris is 2000 bruto als ik me niet vergis. Of jij solliciteert voor parttime schoonmaker daar bij Peak :P
Ligt puur aan je leeftijd, je diplomas, certificaten en eisen...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws