Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:46

Rukapul

Admin General Chat
Ervaringen werken bij Qmagic was inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Eerst door een honderdtal oude reacties heen moeten ploegen hoort daar niet bij. Daarom dit nieuwe deel.

Indien iemand informatie heeft voor een startpost over QMagic dan kan dat doorgegeven worden en kan ik dat hier verwerken :)

Rukapul wijzigde deze reactie 17-02-2008 22:17 (40%)

• whateverman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11-02-2011
Ik werk nu al een hele tijd voor ze en ik vind het echt prima geregeld allemaal. Kan niet anders zeggen. Ik verdien gewoon normaal (ook als ik het vergelijk wat m'n maten verdienen), heb m'n certificaten gratis kunnen behalen en de projecten zijn ook okee. Aardige mensen bovendien. Doen gewoon wat ze beloven. Ik blijf hier voorlopig lekker zitten, helemaal als je die stories over andere detacheerders hoort en leest. En meegemaakt hebt. :)

• joenevd
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-09 15:07
whateverman.. je kan dan wel bij qmagic werken.. ben je geen accountmanager of recruiter van hun?

• Cafun
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:04
quote:
joenevd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:31:
whateverman.. je kan dan wel bij qmagic werken.. ben je geen accountmanager of recruiter van hun?
Ik moet zeggen dat ik het helemaal eens ben met whateverman. Zoals hij de bovenstaande punten voelt, voel ik dat ook. Ik blijf voorlopig ook nog daar ff lekker zitten. Zit er nu iets meer dan 2 jaar en het bevalt me tot nu toe nog zeer goed.

Natuurlijk scheelt het wel wat voor klant je hebt, maar over het algemeen zijn het leuke klanten.

• whateverman
Jazekers ben ik een recruiter.

• cvdc85
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-09 10:18
Qmagic wordt groter... Qmagic krijgt meerdere opleidings mogelijkheden en vooral meer klanten!

Afgelopen week m'n nieuwe contract getekend na een half jaar contract en ben er helemaal tevreden mee :)

Nadat ik 2 jaar terug afgestudeerd ben als sys beheerder mbo4, een tijdje op reis ben geweest en begin dit jaar weer ging solliciteren merkte ik al snel dat je kennis tekort komt om direct als junior systeembeheerder aan de slag te kunnen. Daarom is het slim om eerst wat kennis op te doen en daar bied Qmagic een prima mogelijkheid toe. Ze verzorgen voor je een bedrijf waar je kan gaan werken (op het niveau waar je dan zit.) daarnaast maken ze een opleidings plan voor je welke je zelf kan indelen en naarmate je de tijd ervoor neemt ook steeds verder in komt qua certificaten, kennis en inkomsten.

Al met al voor mij een ideale opstap tot op heden om op het niveau te komen welke bedrijven verwachten van iemand die ze aannemen als (junior) systeem beheerder welke kan aantonen met certificaten, projecten die je hebt afgerond te beschikken over de nodige kennis en ervaring om binnen dat bedrijf direct goed te functioneren zonder dat ze je alles nog met de paplepel moeten inscheppen op een jonge leeftijd.

Ben nu 22, heb een prima salaris en begin 24 vermoed ik m'n MCSE in de pocket te hebben en klaar te zijn voor het echte werk. Het heeft gewoon z'n tijd nodig om alles te leren en jezelf hiervoor te certificeren ;)

• slinky89
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-01 14:02
Ik ben hier vanmiddag op gesprek geweest. Me eerte indruk van dit bedrijf was opzich best goed. Ik heb het vorige deel van deze topic helemaal van begin tot eind gelezen en wat me opviel is dat naarmate de posts recenter werden de reacties ook positiever waren. Moet ik hier uit opmaken dat ze op de goeie weg zijn?

Wat is verder een beetje een normaal loon voor iemand als ik? Ik heb de omstandigheden niet echt mee en dat weet ik want ik ben maar 19 jaar en heb eigenlijk geen ICT diploma. Wel heb ik MBO niv. 3 ICT opleiding gedaan en ben daar nu ook verder klaar mee maar me diploma kan ik pas in januari halen.

Zoals de zaken dus nu staan heb ik op stage's na geen werkervaring, ben ik pas 19 jaar en heb ik geen ICT diploma.

• pinodambini
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 11:28

pinodambini

Dr. Z. Vago

Dan denk ik dat als je rond tussen de 1500 en 1650 euro wel goed zit. Maar wellicht dat ze een lager loon aanbieden.
Je kan mijn inziens het best nog doorgaan met school en diploma's halen, daar kom je in de toekomst ook een stuk verder mee. Denk ook dat je later spijt krijgt als je niet door gaat.

• slinky89
Hoe bedoel je? Ik ga in januari gewoon me MBO niv. 3 diploma halen hoor. Ik ben niet gestopt ofzo. Maar niv. 4 of iets dergelijks ben ik niet meer van plan, wil gewoon me Microsoft certificaten gaan halen en dergelijke.

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-09 16:07

bord4kop

maximaal 100KB!

quote:
slinky89 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:18:
Hoe bedoel je? Ik ga in januari gewoon me MBO niv. 3 diploma halen hoor. Ik ben niet gestopt ofzo. Maar niv. 4 of iets dergelijks ben ik niet meer van plan, wil gewoon me Microsoft certificaten gaan halen en dergelijke.
En DAT kun je dus prima bij Qmagic doen ;)

Ik werk nu een paar maanden -weer- bij Q en het bevalt me op zich goed. Ooit werkte ik bij EXA, zeg maar de "voorloper".

Het ligt eraan wat je zelf maar wil.
Ga je voor het hoogste salaris, de beste voorwaarden etc. etc. zoek gerust verder. Maar wil je gewoon een goede werkgever waarbij je zelf bepaalt hoeveel je krijgt is het echt een prima werkgever. Zeker als je Q gebruikt als 'opstapje' om jezelf te certificeren.

Het is een commercieel bedrijf, dus:
de werknemers "duur" wegzetten + zo min mogelijk betalen = meeste winst
Maar wat dacht je dan? Er is geen enkele detacheerder die filantropisch is hoor! Ze maken allemaal winst op die manier!

Bij Qmagic krijg je kansen, die moet je pakken. Je houdt je aan de regels die Q maakt en er is niets aan de hand. Sterker nog; als jij laat zien dat je graag wil en goed werk aflevert, zal de account manager ook meer voor jou doen.

Die kansen pakken is trouwens erg simpel: certificaten halen (dat wil je sowieso) en goed werk leveren bij de klanten (en dat doe je ook sowieso toch wel).
Hoe moeilijk kan het zijn?

Maar het klopt wel; ze moeten het eerst zien bij Qmagic, daarna kun je pas wat terugverwachten. Daarom is er zoveel verloop denk ik. De meeste mensen willen een gespreid bedje, een lieve werkgever. Dat moet je bij hen eerst waarmaken.

De leaseauto/projectauto/huurauto voorwaarden zijn ronduit kut, zeker wat het eigen risico betreft. Wel beter dan eigen auto, dat wel, ik klaag niet, maar ben wel extreem voorzichtig!

En het is zeker waar dat je niet de hoogste salarissen krijgt.
Maar aan de andere kant; certificaten halen is per keer 50 euro... (en ik heb gehoord dat bij MCSA en MCSE je nog extra een verhoging krijgt, dus...)

Foei wat een lang bericht om te zeggen dat ik best tevreden ben :)

.. handig nog handiger of..

• slinky89
Dat doet Qmagic idd erg goed, maar ik geloof niet dat alleen Qmagic dat doet, elk detacherings bureau heeft opleidingsmogelijkheden. Wat ze niet allemaal hebben (maar veel ook wel) is dat je klassikale lessen kunt volgen.
Maargoed wat je zegt klopt verder, zo'n bureau moet uiteindelijk gewoon aan je verdienen.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Nee, klopt, je zult bij iedere detacheerder certificaten kunnen halen.
Zij hebben daar zelf namelijk ook veel baat bij.

Verschil met Qmagic is echter dat je geen studie schuld opbouwt. Je zou bij wijze van spreken zelfs iedere maand één of twee papiertjes kunnen halen en meteen na het behalen van je titel ontslag nemen.

Vrijwel alles moet je zelf(-studie) doen. Q regelt de boeken en het voucher voor het examen. Discipline is dus wel een verreiste!
(maar heel soms is er een klassikale training op HQ...)

• startkabels
  • Laatst online: 11-12-2008
Ik heb een MBO opleiding gevolgd voor ICT systeembeheerder 4, maar deze niet afgerond. Ik heb verder geen werkervaring in de ICT, wel redelijk wat kennis. Op dit moment werk ik in vaste dienst bij een telecom bedrijf op de afdeling logistiek, een hele andere richting dus, ik verdien nu 1650 bruto (door veel opgebouwde ervaring en verantwoordelijkheid).

Ik heb een eerste gesprek gehad bij QM in Eindhoven. Deze vestiging is pas geopend en detacheerd mensen in regio Zuid-Nederland. Ik kreeg een goede indruk, ik heb ook een test moeten doen waarin ik vrij hoog scoorde (was me verteld). Ik heb een aanbod gekregen voor een vast contract van 6 maanden en een salaris van 1550 bruto (komt 50 euro onkostenvergoeding bij en reiskostenvergoeding), ik ga er dus qua salaris niet echt op achteruit. Wel staat in het aanbod dat ik bij het behalen van ITIL geen loonsverhoging krijg.
Donderdag heb ik het tweede gesprek om de contractuele zaken te regelen etc. Ik denk dat ik het wel ga doen aangezien ik de Microsoft certificaten goed kan gebruiken, ik vind het ook niet erg om als helpdeskmedewerker te beginnen om ervaring op te doen.

Ik heb het eerste deel van het forum ook doorgelezen en begin nu toch te twijfelen, ik schrik wel een beetje van de ervaringen van mensen.
Vooral de soms erg lange reistijden lijken me erg vervelend, terwijl ze in het gesprek hebben verteld dat ze hier zeker rekening mee houden.
Ook de berichten waarin stond dat accountmanagers van QM mensen naar projecten zou sturen die veel te zwaar waren voor ze vind ik niet leuk om te lezen.
In het gesprek kwam namelijk naar voren dat mijn startsalaris nogal fors was voor een starter zonder certificaten (ik heb toen aangegeven dat ik zeer gemotiveerd ben om mezelf te certificeren), als ze me dalijk als een zware ICTer weg gaan zetten om veel winst te maken zou ik veel te zwaar werk krijgen dat ik niet aan kan. Ik begin liever als helpdeskmedewerker om zo snel mogelijk veel certificaten te halen.

Toch is het laatste deel van het forum veel positiever dan het eerste, kan iemand mij advies geven?

• Mastermind
  • Laatst online: 22-09 23:44
quote:
slinky89 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:18:
Leer eerst maar eens "mijn" te schrijven in plaats van "me" want als je zo sollicitatiebrieven of rapporten schrijft neemt niemand je serieus.

• Tigergirl_NL
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 30-06-2008
Ik ben afgelopen vrijdag op een eerste gesprek geweest in Eindhoven en ze hebben me meteen al een contract voor 6 maanden aangeboden. Daarna zou ik al een contract voor onbepaalde tijd krijgen.
Zelf heb ik mijn ITIL al en ben bij de vorige werkgever al begonnen met MCDST, dus daar ga ik mee verder. Verder heb ik MBO4 gedaan en zo'n 3 jaar ervaring. Met m'n 23 ben ik nog steeds jong en zie ik hier kans om mijn MCSE uiteindelijk te halen en nog meer ervaring op te doen.
Ze bieden al een goed salaris (voor mijn leeftijd) en direct in dienst en dus eerst flink studeren totdat ze een project voor me hebben. Dus tot dan zit ik wel op de bank ja, maar wat maakt dat uit als je fulltime en betaald kan studeren. :) Maar aangezien ik in zuidlimburg woon, vraag ik me af of dat niet te lang gaat duren.
Er staat bij mij trouwens in de algemene arbeidsvoorwaarden, dat je je studiekosten 100% moet terugbetalen als je binnen een jaar na het behalen van het certificaat vertrekt en 50% binnen 2 jaar. Maar voor eigen opleiding geld dat weer niet. Is wel een beetje vaag. :?
Aangezien nog 2 detacheerders wel direct een project voor me hebben, wacht ik daar toch eerst nog even op, denk ik. Of zou ik dit toch gewoon moeten pakken? Wat is jullie advies hierin.

Greetzzz, Tigergirl_NL

• startkabels
quote:
Tigergirl_NL schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:29:

Er staat bij mij trouwens in de algemene arbeidsvoorwaarden, dat je je studiekosten 100% moet terugbetalen als je binnen een jaar na het behalen van het certificaat vertrekt en 50% binnen 2 jaar. Maar voor eigen opleiding geld dat weer niet. Is wel een beetje vaag. :?
Aangezien nog 2 detacheerders wel direct een project voor me hebben, wacht ik daar toch eerst nog even op, denk ik. Of zou ik dit toch gewoon moeten pakken? Wat is jullie advies hierin.
In de arbeidsvoorwaarden staat dat als je uit eigen initiatief binnen 1 of 2 jaar weggaat je altijd terugbetaald (100 of 50%) en verder dat als je van QM wegmoet door een gewichtige of dringende reden die aan jou te wijten is, je ook 100% binnen een jaar of 50% binnen 2 jaar moet terugbetalen.
Wat tricky is hieraan is: Wat vinden zij een gewichtige of dringende reden die aan mij te wijten is?
Dat van die eigen opleiding waar het dan niet van toepassing zou zijn heb ik niet gelezen.

Ik weet verder niet of je eerst dat andere project moet doen, scheelt het qua salaris? Ik zou zeggen dat fulltime betaald studeren verstandiger is. Toch weer een papier erbij, toch?

startkabels wijzigde deze reactie 30-06-2008 11:37 (3%)

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Wat zij dringend vinden is niet zo heel interessant. Het moet een algemeen dringende reden zijn (dus bij wijze van spreken als het bij de rechtbank zou voorkomen).

Het kan niet zo zijn dat je werkgever je zat is en maar iets gaat verzinnen.
Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Wat betreft de studiekosten;
Alles wat je betaald krijgt => terugbetalen als je vertrekt (logisch)
Alles wat zelf doet => niet terugbetalen.

Anders gezegd; ga je bijvoorbeeld een week op cursus, hebben ze liever niet dat je dan zomaar weer binnen een jaar vertrekt maar willen ze de investering eerst terugverdienen. Hetgeen mij ook logisch lijkt.
Maar doe je alles m.b.v. zelfstudie zal er geen prijskaartje aan hangen.

Zo is het dacht ik bij mij ook. Zal het voor de zekerheid nog even nakijken...

• startkabels
quote:
bord4kop schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:47:
Wat zij dringend vinden is niet zo heel interessant. Het moet een algemeen dringende reden zijn (dus bij wijze van spreken als het bij de rechtbank zou voorkomen).

Het kan niet zo zijn dat je werkgever je zat is en maar iets gaat verzinnen.
Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Wat betreft de studiekosten;
Alles wat je betaald krijgt => terugbetalen als je vertrekt (logisch)
Alles wat zelf doet => niet terugbetalen.

Anders gezegd; ga je bijvoorbeeld een week op cursus, hebben ze liever niet dat je dan zomaar weer binnen een jaar vertrekt maar willen ze de investering eerst terugverdienen. Hetgeen mij ook logisch lijkt.
Maar doe je alles m.b.v. zelfstudie zal er geen prijskaartje aan hangen.

Zo is het dacht ik bij mij ook. Zal het voor de zekerheid nog even nakijken...
Er staat letterlijk een dringende of gewichtige reden. Volgens mij kan dat op verschillende manieren geinterpreteerd worden: Als QM op basis van de gesprekken een bepaalde verwachting van mij heeft die ik niet waar maak of er is op een bepaald moment geen werk meer dat bij mij past, omdat het te zwaar is voor mij is, dan zijn dat gewichtige redenen om de arbeidsovereenkomst niet te verlengen, maar zijn die aan mij te wijten omdat ik onvoldoende kennis heb? Dat heeft verder niets te maken met of het verzonnen is of niet.

Is het trouwens zo dat het geldig is 1/2 jaar na het laatst gehaalde certificaat of vanaf het moment dat je in dienst treedt?

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Feit blijft dat een werkgever jou niet zomaar op straat kan gooien omdat er even geen werk is, of als het even wat moeilijk gaat met ze, of wat dan ook.

Hij mag jou niet ontslaan omdat hem dat "nu ff beter uitkomt". Dat bedoelde ik met 'verzinnen'.

Een werkgever moet altijd een ontslag procedure aanvragen en dan zal hem gevraagd worden om de (dringende) reden.

Dat kan bijvoorbeeld zijn: failissement, of als werknemer heeft gestolen en ga zo maar door. Dwingende, gewichtige redenen dus!

Google anders even op arbeidsrecht.
quote:
startkabels schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:28:
[...]

.....

Is het trouwens zo dat het geldig is 1/2 jaar na het laatst gehaalde certificaat of vanaf het moment dat je in dienst treedt?
Wat is trouwens zo? Ik begrijp je vraag niet...

• Tigergirl_NL
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 30-06-2008
Ik heb net nog contact gehad met QM en het terugbetalen van studiekosten geld voor een HBO-studie die je voor hen volgd of iets dergelijks. Voor de standaard Microsoft opleiding, die zij dus zelf faciliteren geld dat niet. :)
Verder hadden zij momenteel nog geen project voor me en ze konden me ook niet zeggen hoelang dat dan wel zou gaan duren. Ze zoeken dan iets met een maximum van anderhalf uur rijden en aangezien ik in zuidlimburg woon en het daar erg rustig is qua werk, kan ik er wel redelijk vanuit gaan dat ik ook ergens bij Eindhoven uitkom. Maar dat is weer een uur rijden, zonder spits, en ik hou het liever op maar een half uurtje. Die andere twee vallen wel binnen dat gebied, maar daar die weten ook verder nog niets. En salaris hebben we het daar natuurlijk nog helemaal niet over gehad, maar dat zal wel hetzelfde zijn. Dus ik wacht nog even af tot eind deze week. :/

• startkabels
Tigergirl,

Waar is dat andere project dan ergens waar je ook kunt werken? Zuid-Limburg naar Eindhoven is ongeveer 200km per dag die je dan zou maken. Dan zou je toch wel iets moeten regelen aangezien je volgens de arbeidsvoorwaarden maar 40 km vergoed krijgt. Anders zou je met openbaar vervoer moeten, dat wordt wel 100% vergoed.

Ik zal donderdag, als ik dat tweede gesprek heb, vragen of het klopt dat je die Microsoft certificaten nooit terug hoeft te betalen.
Verder moet ik het nog over die reiskosten hebben.
Wat wel vervelend is in de arbeidsvoorwaarden is het ziekteverzuimbeleid, je krijgt namelijk de eerste 2 dagen 0% salaris en daarna 70%. Verder mag je max 25 vakantieuren meenemen naar het volgende jaar en kun je ze niet uit laten betalen (wat overigens nadeliger is als tijd v tijd).

startkabels wijzigde deze reactie 01-07-2008 10:00 (4%)

• Doane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 18:16
Net een voorstel van ze binnen, op het eerste gezicht niet onaardig.
Gevraagd of ze projecten in de de regio hebben, tijdens een gesprek knik ik op alles, maar een aanrijtijd van anderhalf uur vind ik best veel...jammer dat UWV dat niet zo 'ziet'... |:(

Vraag: Hoe zijn de ervaringen met reistijd t.o.v. woonplaats? Ze hanteren anderhalf uur max., maar doen ze moeite om iets in je regio te vinden of komen ze 1 minuut na tekenen met een vaag klusje in Schubbekutteveen aanzetten?

Doane wijzigde deze reactie 12-07-2008 13:00 (31%)

Wuk!? Pop quiz, hot shot!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Het verschilt per regio en per persoon.

Ik hoor meestal goede verhalen en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ze echt veel moeite hebben gedaan om me dichtbij te plaatsen.

Het ligt er natuurlijk aan waar je woont en wie je bent;
Woon je in A 'dam en ben je starter; geheid dat je 'om de hoek' geplaatst wordt. (bij wijze van spreken)

Maar als je zoals ik:
* in de achterhoek woont
* een redelijke senior bent

Nou, zie dat daar maar eens wat voor te vinden, dat A. leuk is, B. aansluit bij kennis & kunde en C. dichtbij is!
Dat is dus ook niet gelukt...
Ik heb nu wel een hele leuke klus. Maar ja, dat is dus wel ongv. 1,5 uur enkele reis... :(

Volgende is dichtbij! (hoop ik dan maar)

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-09 16:44

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik ben afgelopen vrijdag op gesprek geweest bij de mensen vah QM. Heb een positieve indruk van het bedrijf en zij hebben een positieve indruk van mij. De test heb ik niet hoeven doen omdat "de computers defect waren". Ze hebben me direct een zéér net aanbod gedaan.

Ik ben nog in onderhandeling met mezelf, maar mijn eerste indruk is zéér positief, heb contact opgenomen met een oud-collega van me en is er ook over te spreken.

Hoezee!!! Ik heb een nieuwe handtekening.

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:16
Ik heb dit topic en het vorige ook even doorgelezen. Aangezien ik zo mijzelf eens op de markt aan het oriënteren ben, heb ik ook mijn CV eens op monsterboard geplaatst.

Nu werd ik deze middag gebeld door iemand van Qmagic. Ze had mijn CV online gezien en ze wou eens weten of ik nog interesse in een baan had.

Nu heb ik uit de 2 topics een beetje op kunnen maken dat Qmagic een ideaal bedrijf is wanneer je als starter jezelf op de arbeidsmarkt begeeft, maar niet wanneer je een "doorstromer" bent.

Mijn gegevens:

- Leeftijd: 28
- Huidige functie: medewerker serverbeheer ( medior engineer )
- Opleidingsniveau: MBO + MCSA 2003 certificering + bezig voor MCSE 2003 / 2008
- Aantal jaren werkervaring: 6
- Salaris: ¤ 2650 bruto bij een 36-urige werkweek ( 4 dgn van 9 uur )

Zou het interessant zijn om eens bij Qmagic op gesprek te gaan of kan ik dit bedrijf beter voorbij laten gaan ? Ik wil namelijk, als ik een nieuwe baan krijg, minimaal hetzelfde salaris verdienen + dezelfde arbeidsvoorwaarden

VDI's met Desktop Cloud Orchestrator

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Praten kan altijd... :)
Doen ze je een leuk aanbod, dan kun je ermee in zee gaan. Zo niet, sja.. ga je toch lekker verder kijken. :)

• startkabels
Ik heb getekend bij QM en begin op 1 september.

Heb wel een pak moeten aanschaffen ivm intakegesprekken. Na de proeftijd mag ik een pak op hun kosten uitzoeken.
Ik heb ook het boek voor de eerste module gekregen (ITIL) en daar ben ik nu hard voor aan het leren zodat ik, als ik begin, direct exame aan kan vragen.

Ben benieuwd waar ik aan het werk word gezet!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Doe je -ook- de 27e ITIL examen in Weesp?

(bordje moest nog steeds een keer examen afleggen voor ITIL :$ )

• Falcon
  • Laatst online: 23-09 15:45
Het is toch zo dat QMagic van Centric Holding B.V. is? Zo ook Xentric.

"You never come second by putting other people first"

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

quote:
Falcon schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:55:
Het is toch zo dat QMagic van Centric Holding B.V. is? Zo ook Xentric.
Google 5e hit

bord4kop wijzigde deze reactie 22-07-2008 12:59 (45%)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

quote:
startkabels schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:10:
Ik heb getekend bij QM en begin op 1 september.

Heb wel een pak moeten aanschaffen ivm intakegesprekken. Na de proeftijd mag ik een pak op hun kosten uitzoeken.
Ik heb ook het boek voor de eerste module gekregen (ITIL) en daar ben ik nu hard voor aan het leren zodat ik, als ik begin, direct exame aan kan vragen.

Ben benieuwd waar ik aan het werk word gezet!
Collega.. Ook ik begin op 1 september. Ben inderdaad benieuwd naar wat ze voor me in petto hebben. De gesprekken waren echter zeer positief en ik heb er wel een goed gevoel bij.
Mocht het zo zijn dat ze niet meteen een project hebben, zie ik je misschien op het hoofdkantoor in Eindhoven :)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik geef dit topic even een rotschop..

Aanstaande woensdag zijn er de kennismakingstraningen van Qmagic op het hoofdkantoor in Weesp. Zijn er van jullie nog meer die hier naartoe mogen/moeten?

Voor mij overigens niet echt langs de deur. Venlo - Weesp = 144 kilometer, enkeltje uiteraard.. Dat word hier dus om 6.45 aanrijden om daar om 8.30 te zijn

• startkabels
Klinkt goed een kennismaking, maar weesp is mij een beetje te ver weg.

Had trouwens nog even gebeld wat maandag de bedoeling is. Ze kon nog niets zeggen over of ze al werk voor me hadden, het is de bedoeling dat ik ITIL ga leren. Ik heb het boek al een keer helemaal doorgelezen en denk dat ik het redelijk goed ken al. Misschien hebben ze nog een soort oefenexame ofzo. Ik wil iig zo snel mogelijk op exame!
Ik moest trouwens wel mijn pak meenemen ivm mogelijk intake gesprek en ik mocht kiezen hoe laat ik begin (8 uur, half 9 of 9 uur).

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Klopt, ik ga er maandagmorgen met de trein naartoe. Voor zo als het er nu uitziet zit ik maandag en disndag op kantoor. Woensdag naar Weesp en wat er verder gaat gebeuren, daar heb ik werkelijk geen idee van. :)
Als je maandag in Ehv moet zijn, dan zal ik je daar gegarandeerd wel tegen het lijf lopen. ITIL heb iik nog niet echt naar gekeken, verhuizen enzo, maar heb het op school al gehad. We zullen wel zien.

• startkabels
Oke, komen we elkaar wel tegen.

ITIL is niet echt moeilijk, denk ik. Exame is meerkeuze. Alleen erg veel afkortingen en het boek is een beetje langdradig geschreven. Ook wordt het taalgebruik, naarmate je verder komt in het boek, steeds meer popiejopie. Moeilijk doen waar het makkelijk kan.
Maar al met al goed te begrijpen.

• BMW_M3
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hoe zien de leaseauto's van Qmagic er eigenlijk uit? De Polo en de Golf. Zijn ze ook zo volgeplakt zoals de Peak-IT auto's? :P Zijn het 3 of 5 deurs? Ik kan namelijk nergens een foto van vinden op Internet. :+

En hoe zien ze van binnen eruit? Automatisch airco, mp3 speler, etc?

Signature

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

quote:
BMW_M3 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:07:
Hoe zien de leaseauto's van Qmagic er eigenlijk uit? De Polo en de Golf. Zijn ze ook zo volgeplakt zoals de Peak-IT auto's? :P Zijn het 3 of 5 deurs? Ik kan namelijk nergens een foto van vinden op Internet. :+

En hoe zien ze van binnen eruit? Automatisch airco, mp3 speler, etc?
Rijdt er dan niemand in een Qmagic auto :9 of ook nog nooit een gezien?

Signature

• Cafun
quote:
BMW_M3 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:07:
[...]

Rijdt er dan niemand in een Qmagic auto :9 of ook nog nooit een gezien?
Op beide zijkanten staat het Qmagic logo. Op de achterkant staat het webadres.
Volgens mij zijn er van Polo en Golf zowel 3 als 5-deurs. Ik heb een 5-deurs Polo gehad iig.

• EvoN1020v
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09-12-2009
Volkswagen Fox MET logo... :P

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Niemand een foto van de auto's? Hoe hoog bedraagd het onkostenvergoeding? En zijn er nog opmerkelijke secundaire voorwaardes?

Signature

• Cafun
Onkostenvergoeding is ¤ 45,- netto per maand.
Opmerkelijke secundaire voorwaarden,,,Niet die mij zo te binnen schieten.

Toevallig had ik nog een foto liggen waar een Fox én Polo op staan:
http://img171.imageshack.us/my.php?image=afb005wf9.jpg

Heb je al een keer een gesprek gehad? Zo nee: gewoon eens doen. Ik werk nu inmiddels een kleine 3 jaar bij Q.

Cafun wijzigde deze reactie 03-10-2008 10:47 (6%)
Reden: Foto even opnieuw geupload

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

quote:
Cafun schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:26:
Onkostenvergoeding is ¤ 45,- netto per maand.
Opmerkelijke secundaire voorwaarden,,,Niet die mij zo te binnen schieten.

Toevallig had ik nog een foto liggen waar een Fox én Polo op staan:
[afbeelding]

Heb je al een keer een gesprek gehad? Zo nee: gewoon eens doen. Ik werk nu inmiddels een kleine 3 jaar bij Q.
Foto is wel erg klein :P

Zo te horen ben je wel tevreden bij Qmagic :) Krijg je langere projecten, of lopen ze na max 6 maanden al af? Waren je meeste projecten in de buurt van waar je woont, houden ze daar beetje rekening mee?

Signature

• Cafun
Oeps... beetje dom.. Ik heb er nu gewoon even een linkje van gemaakt.

De duur van de projecten ligt aan de klant. ik heb bijvoorbeeld een project van 3 maanden gehad, maar heb ook 19 maanden bij een klant gezeten.. Erg verschillend dus.

Eerste project was gewoon lekker 25 minuten rijden, maar heb ook een keer een uur van een klant afgezeten.
Ze houden als richtlijn maximaal 1,5 uur enkele reis aan... Maar ligt er natuurlijk aan waar je woont.. Ik woon in een boerengat....Ja dan moet je een beetje rijden..

• Cafun
@BMW_M3: En...Heb je al een gesprekje aangevraagd? :P

• lexophilia
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-04-2013
Werk:
Werk nu bijna een jaar voor Qmagic en heb onlangs een vast contract getekend.

Bij sollicitatie boden ze me 400 euro minder dan mn vorige werkgever. Hier ben ik helaas op in gegaan want ik was allang blij dat ik mn oude werkgever kon laten voor wat het is.

Na een maandje kreeg ik het toch wel moeilijk met mijn loon en ben ik een gesprek met ze aangegaan. Ik heb er toen 250 euro bovenop gekregen. maar dan nog zat ik onder het loon van mijn vorige werkgever. na nog 3/4 maandjes ben ik nog een gesprek aangegaan. Ik heb er toen nogmaals 200 euro bij gekregen waardoor ik 50 euro boven mijn vorige werkgever zat. Ook meteen een regeling getroffen mbt tot mijn eerste 2 microsoft examens.

Al met al heb ik na heel veel moeite doen om mijn loon terug te krijgen. het is wel gelukt alleen heb ik het gevoel dat ik een zeikert ben wat loon betreft.

Auto:
Na 2 maanden gedetacheerd te zijn en mijn eigen auto defect raakte, heb ik een Splinternieuwe Volkswagen polo ter Lease gekregen. Hele relaxte auto zeg.

Na ongeveer 3/4 maandjes moest ik hem weer inleveren voor een Aygo. Wat een teleurstelling alles wat de polo had, had de Aygo niet. Het enige wat de polo niet had en de Aygo wel waren van die Huge Qmagic stickers waar ze mij niks over hadden vertelt.

Ik heb hierover mijn beklag gedaan bij Qmagic, ik heb alleen het idee dat er niks mee gedaan is. Het enige dat ik te horen heb gekregen was dat ik straks wel blij wordt van het leasebedrag..na berekening blijkt een collega van een andere detacheerder slechts de helft te moeten betalen dan mij als hij hem zou leasen. En er is zelfs een collega die geld toe zou krijgen als hij deze zou leasen omdat ze daar met een leasevergoeding werken en het overblijfsel gewoon bij je salaris gestort wordt.

Certificeringen:
Het certificeringssysteem is prima daar zul je me niet over horen klagen.

Loon:
De lonen zijn vrij laag. Ik denk dat Qmagic deze lage lonen te danken heeft aan het feit dat ze een lage huurprijs hebben voor hun personeel. Ik wordt bij een andere detacheerder gedetacheerd, welke mij weer detacheerd bij nog een andere detacheerder(volg je het nog?). Ik ben door een misverstand te weten gekomen wat de detacheerder die mij van Qmagic huurt aan mij verdiend(bijna het dubbele dan wat Qmagic vraagt).
Het zou een heel stuk schelen als de werknemer gewoon een goed loon krijgt aangeboden bij de sollicitatie.

Regelen:
Als je een vraag hebt of iets geregeld wilt hebben dan staan ze direct voor je klaar. Dingen zijn vlot geregeld en ze zijn best soepel in het zoeken van oplossingen.

Algemeen:
Al met al vindt ik Qmagic een goed bedrijf waar wel goed mee te praten valt als iets je niet aanstaat. Lonen zijn in vergelijking laag.
Het bedrijf komt wel als een stabiel bedrijf over.

Ik ben tevreden met Qmagic als werkgever, echter het stukje loon en het stukje auto kan wat mij betreft beter.

• Jdzj
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-01-2009
Ik weet niet hoe dat nu is, maar ik heb in 2007 bij dit bedrijf gewerkt van April tot December (kerstdagen). Ik zal mijn, helaas (zeer) slechte mening nog even geven. Ik ga het posten zoals het in het verleden was, het zal nu wel anders zijn.

Ik had een mail gestuurd naar Qmagic, binnen 4 uurtjes had ik antwoord dat ze wel iets in mij zagen, of ik me kon melden op kantoor om het een en ander door te nemen en een kleine test te maken. Ik was toen 18 jaar, dus had nog niet echt ervaring en was trots dat er zo snel reactie werd gegeven op de mail.

Afijn, ik moest daar 2 dagen later al op gesprek komen, leuk gesprek met een mevrouw die wist waar ze het over had, wel een beetje veel goed-praat over het bedrijf. Test (veel rare vragen) had ik redelijk afgerond, 52%, op dat moment was het gemiddelde 27%.

Ik ging toen 2 weken op vakantie, was helemaal geen probleem en na mijn vakantie kon ik gelijk beginnen, het loontje was in mijn ogen zeer hoog voor een beginner van mijn leeftijd (1050 starter op rekening)..

Ik moest ook al 1 week later gelijk solliciteren bij een klant, helaas was ik nog met iemand naast mij die iets meer ervaring had en wat meer met linux had gewerkt dan ik, ik werd dus afgewezen.

Hierna heb ik 2 weken op kantoor gezeten, wachtend op het moment dat ik ergens bij een klant kon beginnen, leren voor ITIL. Helaas was er niet heel veel toezicht van de managers daar en was de helft van het bedrijf aan het gamen, wow, cs, cod, alles kwam langs. Is opzich wel vervelend als je probeerd te leren, natuurlijk heb ik soms ook wel is meegedaan (maar er waren er aanwezig die alleen maar aan het gamen waren). Na 3 weken kon ik eindelijk beginnen bij een klant, gemeente den haag, een weekje meelopen en kijken hoe het daar aan toe ging, jammer dat het zo kort duurde, want het was best wel een fijn jobje.

Ik heb daarna 3/4!! maanden moeten wachten voor ik weer bij een klant ana het werk kon, en met mij nog 15/20 personen, wat elke dag meer werd, op een gegeven moment zat ik meer thuis dan op het werk (omdat er geen plek was, moesten we maar thuis leren).

Ik was blij dat ik eindelijk een baan had, helaas was het niet de baan die ik had gehoopt, ik heb een opleiding ICT gedaan en niet Infojuf. Ik kwam aan op de baan en werd gelijk op de infodesk gezet, wat dus inhoud dat ik mensen moest gaan informeren over achterstallige betalingen, facturen, administratieve dingen, omzetten van abonnementen. Heel kansloos, ik gaf aan dat ik hier niet mee verder wou, omdat ik gewoon werd neergezet ergens waar ik me niet op me gemak voelde, ze hadden ook gewoon een Helpdesk voor internet en voor Radio en televisie, daar had ik veel liever neergezet! Ik dus bellen naar Q, en daar begon het gezeik, als ik vroegtijdig daar wegging dan zagen ze dit als Werkweigering en kreeg ik 1 officiele waarschuwing, bij 2 dan knikker je er uit. Ik ben toch maar doorgegaan, en gelukkig merkte de klant dat ik niet meer motiverend was en heeft maar zelf het (moeilijke) gesprek met Q gestart, ik werd er dus weggehaald) Oja.. dat bedrijf zat in Naaldwijk, ik woon in Zoetermeer, ik had geen rijbewijs.. elke dag moest ik dus om 7 uur weg, en was om half 9 oid thuis, lekker kansloos geregelt

Hierna heb ik weer anderhalve maand/2 maand uit mijn neus zitten peuteren thuis, tot ik op Vrijdag Avond (toen ik in de kroeg stond) werd gebelt, of ik Maandag maar even naar Belgie kon gaan voor een week-opdracht (migreren van servers), als ik die zou weigeren zou dat ontslag betekenen.. Ik vond dit wel erg kortdag, en zeker omdat ik jarig was die week en ook nog is een belangrijke skiwedstrijd had. Ik heb het toch maar gedaan en heb alles verzet, ik vond het niet netjes dat dit in het weekend werd geregelt, zelfs zeer onbeschoft. Ik moest van hun maar alles opzij zetten zodat ik naar Belgie ging.. Achja..weekje in belgie was niet zo heel erg, was wel leuke sfeer en mooie hotels waar we in zaten (3 en 4 sterren).. dus daar had ik neits over te klagen.

Vrijdag middag zou het heel erg gaan sneeuwen, waardoor we eerder naar Nederland terugmochten. In de middag moest ik op kantoor verscheinen, ik had een gesprek met de manager, dat hij mij moet ontslaan omdat ik 2x werkweigering had gedaan (volgens mij was ik gewoon naar belgie gegaan, en ben ik ook gewoon bij dat andere bedrijf gebleven, maar ik vond het niet erg, had het helemaal gehad met Q)... Ik kreeg nog wel een maandsalarisje mee, omdat hij mij niet per direct kon ontslaan, dat was dan wel weer beetje netjes.

Niet zo'n leuke periode, voor een jong iemand als ik toen was.. ik denk dat het nu wel beter is.

Jdzj wijzigde deze reactie 15-01-2009 15:18 (3%)

• Koosie
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-04-2009
Je bent niet de enige met nare ervaringen, een vriend van me heeft ook maanden op de bank moeten zitten. Mocht en kon niks anders dan wachten op werk. Daarnaast kreeg hij een salaris van 1200 euro voor een fulltime skilled servicedesk medewerker. Kreeg pas na een tijd weer werk waarvoor hij ongeveer 80KM moest gaan rijden (heen en terug). Toen kon hij niet anders dan het doen maar wel op een geniale manier. Hij had al werk gevonden maar ging toch solliciteren op de functie die Qmagic heb aanbod.. Van de 25 sollicitatie was hij uitgekozen maar een probleem, Qmagic was vergeten dat zijn contract bijna was afgelopen.
Toen hij eenmaal aangenomen bij het bedrijf en dat hij de maandag daarop zou komen werken heeft hij contact gemaakt met Qmagic om te praten over zijn contract. Wel nu de laten we zeggen 40 uur in de week + 3 tot 4 uur per dag in de auto (reistijd) ja dan moest die 1200 wel wat omhoog, sterker nog ze hadden hem al toegezegd bij de klant. Max 1500 euro werd geboden door Qmagic en het bedrijf waar hij toen al op soliciteerde buiten Qmagic 2000 (bruto) das nog al een verschil.

Daarnaast heeft hij een gehele MSCE bootcamp gedaan waarde van 15000 euro en een auto van de zaak gekregen.
Kijk eerst is verder dan Qmagic, geloof niet in de sprookjes en zorg dat je geen 10 jaar bezig bent om de functie te krijgen die je wilt. Veel van jullie hebben al ICT gedaan bij Qmagic moet je het weer opnieuw doen voor een trieste vergoeding van 50 euro per certificaat, minder salaris dan gemiddelde vakkenvuller bij AH.
Dat is gewoon niet eerlijk je zit niet voor niets 3/4 jaar MBO te doen.
Waardoor Qmagic je voor de volle bak wegzet en jij er geen reet aan verdient, onder het motto je hebt geen ervaring..... Niet eerlijk

Koosie wijzigde deze reactie 17-03-2009 12:48 (12%)

• whateverman
Laat me beginnen met zeggen dat ik zelf voor Qmagic werk. Dus ik weet waar ik het over heb en mijn mening telt dus ook.

@ Koosie

Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening vormen en zelf kijken waar hij wil werken en/of wat hij wil verdienen. Dat respecteer ik volledig.

Ik begrijp alleen niet waarom je het niet eerlijk vindt.

Uit jouw verhaal begrijp ik het volgende:

-Je vriend heeft een aantal maanden op de bank gezeten en keurig zijn salaris ontvangen. Qmagic heeft daarna zelfs nog moeite gedaan om hem te behouden.

- In die tijd heeft hij kunnen studeren om gratis zijn Microsoft certificaten te kunnen behalen (inderdaad, per behaald certificaat gaat je salaris bij Qmagic met 50 euro omhoog). Ik begrijp dat hij wel voor 40 uur per week betaald werd door Qmagic maar geen enkel certificaat heeft gehaald ( je beklaagt je er immers over dat zijn salaris pas steeg toen hij door de klant werd uitgekozen). Dus hij heeft maandenlang 40 uur per week niets gedaan, alle kans gehad om zijn salaris te verbeteren door het behalen van certificaten, maar dit niet gedaan. Als hij bijvoorbeeld 4 certificaten had gehaald was zijn salaris met 200 euro omhoog gegaan in een paar maanden tijd.

- Verder is er een verschil tussen MBO ICT en de Microsoft certificering. Het is dus niet zo dat je het "bij Qmagic weer opnieuw moet doen". Misschien vind je het niet leuk, of niet eerlijk, maar bedrijven hechten veel waarde aan die certificaten. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je vriend bij zijn nieuwe werkgever meteen met zijn MCSE-opleiding aan de slag ging. Inderdaad, die opleidingen zijn duur, bij Qmagic kun je ze kostenloos behalen. Op die manier investeert het bedrijf toch ook in jou? Als je alleen MBO ICT hebt, zonder certificaten, heb je het een stuk lastiger om een leuke baan te vinden. Detacheringorganisaties kunnen je helpen door projecten voor je te vinden (waardoor je ervaring opdoet) en je gratis opleidingen aan te bieden (waardoor je kennis toeneemt). Let wel; hiervoor hoef je bij Qmagic GEEN studie-overeenkomst te tekenen. Bij andere bedrijven moet dit vaak wel, waardoor je verplicht bent om langer bij het bedrijf te blijven dat je opleiding betaalt. Vraag maar eens aan die vriend van je hoe dat zit.

- Verder geeft je vriend aan dat hij moeite heeft met de reistijd. Hiervoor toont Qmagic begrip, en biedt hem een salarisverhoging van 300 (!) euro ter compensatie.

Wat is daar nu allemaal "niet eerlijk" aan?

Iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij gaat werken, het is immers een vrij land.

In je hele verhaal lees ik echter niets over dingen die Qmagic niet eerlijk zou hebben gedaan, of dat Qmagic 'sprookjes' zou hebben verteld. Het stoort me dan ook dat je deze termen gebruikt.

Qmagic investeert in jonge ICT-ers door hun MCDST/MCSA/MCSE-opleidingen te betalen. Je salaris kun je verder voor een deel zelf bepalen door het behalen van certificaten. Verder valt mij op aan bovenstaande posts dat er altijd in alle redelijkheid te praten is over je salaris.

Dat is gewoon de deal met detachering: veel werkervaring in relatief korte tijd, gratis opleidingen zonder studie-overeenkomst. Daar kun je voor kiezen of niet. Dat heeft verder niets met sprookjes te maken.

• Sierra176
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-10-2011
Whateverman is gewoon een recruiter van Qmagic! :)

• Noork
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Sierra176 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:03:
Whateverman is gewoon een recruiter van Qmagic! :)
Dat was toch in post 2 a 3 van dit topic al duidelijk?

Maar enfin, ik vind het verhaal over behalen van certificaten duidelijk. Het is in elk geval een prima kans om je CV op te poetsen en tegelijk iets meer te gaan verdienen, zeker als je ook nog eens een bankzitter bent.

Wat er oneerlijk aan het hele proces is, dat snap ik niet. Je weet wat ze bieden, en hier kun je mee akkoord gaan of niet. Je kan ook de rest van je leven vakkenvuller blijven....

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb zelf ook een tijdje voor Q gewerkt, vestiging Ehv. Op zich geen kwaad woord over Qmagic, ze doen hun best om je op een functie te krijgen, alleen soms happen de vissen niet. Al met al heb ik in het half jaar een project van 3 weken en een aantal losse flodder gesprekken gehad. Dan kun je wel tot 10 tellen dat ze je niet gaan houden.

Hee; vervelend allemaal. Heb er mijn ITIL gehaald, wegens prive omstandigheden heb ik me niet tot het behalen van meer certificaten op kunnen trekken. Maar dit is weer verhaal apart.

Al met al ben ik er met een goed gevoel en zonder al te veel bombarie weggegaan., De managers hebben nog een goed woordje voor me gedaan en ze hebben zelfs een intenieverklaring afgegeven zodat ik mijn huisje kon kopen.

Ga er soms nog wel eens op de koffie.. Nu ik er zo over denk, misschien dat ik er binnenkort weer eens naartoe ga :)

Of ik er iets aan heb gehad? Nee, of ik het iemand aan ga raden.. ligt eraan, wil je vastigheid.. dan niet, je weet immers nooit hoe een week eruit ziet.

Calitomnication wijzigde deze reactie 30-06-2009 19:36 (8%)

• ebia
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-09 09:39
quote:
whateverman schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:34:
Laat me beginnen met zeggen dat ik zelf voor Qmagic werk. Dus ik weet waar ik het over heb en mijn mening telt dus ook.
Heheh... of je mening telt bepaald iedereen voor zichzelf mag ik hopen ;)

Maar goed even serieus een reactie op onderstaand bericht.
quote:
Natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening vormen en zelf kijken waar hij wil werken en/of wat hij wil verdienen. Dat respecteer ik volledig.

Ik begrijp alleen niet waarom je het niet eerlijk vindt.

Uit jouw verhaal begrijp ik het volgende:

-Je vriend heeft een aantal maanden op de bank gezeten en keurig zijn salaris ontvangen. Qmagic heeft daarna zelfs nog moeite gedaan om hem te behouden.
Aantal maanden op de bank zitten is natuurlijk het bedrijfsrisico van een detacheerder als Qmagic. Dat hij dan zijn salaris krijgt doorbetaald is niet meer dan logisch, er is immers sprake van een dienstverband. Of die nu wel door de werkgever kan worden ingevuld of niet. Ik zie het al een non-argument in ieder geval.
Voor wat ik begrijp is dat zijn vriend zelf contact heeft gezocht met Q aangezien zijn contract afliep, persoonlijk vind ik dat niet netjes. Een goede werkgever hoort zelf in de gaten te houden welke contracten aflopen en ruimschoots op tijd aan te geven aan de desbetreffende persoon of zijn dienstverband al dan niet verlengt wordt.
quote:
- In die tijd heeft hij kunnen studeren om gratis zijn Microsoft certificaten te kunnen behalen (inderdaad, per behaald certificaat gaat je salaris bij Qmagic met 50 euro omhoog). Ik begrijp dat hij wel voor 40 uur per week betaald werd door Qmagic maar geen enkel certificaat heeft gehaald ( je beklaagt je er immers over dat zijn salaris pas steeg toen hij door de klant werd uitgekozen). Dus hij heeft maandenlang 40 uur per week niets gedaan, alle kans gehad om zijn salaris te verbeteren door het behalen van certificaten, maar dit niet gedaan. Als hij bijvoorbeeld 4 certificaten had gehaald was zijn salaris met 200 euro omhoog gegaan in een paar maanden tijd.
Uit het verhaal kan ik niet geheel afleiden hoe lang hij 'niets' heeft gedaan, maar ik begrijp wel uit zijn verhaal dat hij niks mocht doen. Of dat waar is of niet laat ik even in het midden. Bij Q weten ze het leuk te brengen met het behalen van certificaten. Maar iedereen die ooit zo'n ding heeft gehaald weet wat voor een moeilijk traject dat is, zeker als je er meerdere wilt hebben. Bij een Q krijg je gewoon een boek in je handen gedrukt, misschien een CBT erbij, en dan is het 'succes'! Een serieus certificeringstraject (waar er dus wordt gekeken naar de mogelijkheden en wensen van het personeel) is meer dan dat. Je moet ook wel, want hoe blijf je mensen motiveren maar die boeken op de pakken -terwijl- zij niet aan de slag kunnen, omdat ze een werkgever hebben die ze geen werk verschaft. Ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk dat is.
quote:
- Verder is er een verschil tussen MBO ICT en de Microsoft certificering. Het is dus niet zo dat je het "bij Qmagic weer opnieuw moet doen". Misschien vind je het niet leuk, of niet eerlijk, maar bedrijven hechten veel waarde aan die certificaten.
Over het algemeen hechten bedrijven bar weinig aan certificaten. Ik en al mijn collega's (en bij mijn vorige werkgever en die daarvoor) hebben geen van allen MS certificaten. Toch is het werkinhoud en salaris er niet minder om. Een hoop bedrijven (vaak klein en onwetend) worden gek gemaakt met de gedachte dat zodra iemand maar MCSA/MCSE als titel heeft 'het wel een goeie moet zijn'. Het grappige is dat detacheerders dit zelf in de hand hebben gebracht, door het als een soort minimum te presenteren naar de markt.
quote:
Dat blijkt ook wel uit het feit dat je vriend bij zijn nieuwe werkgever meteen met zijn MCSE-opleiding aan de slag ging. Inderdaad, die opleidingen zijn duur, bij Qmagic kun je ze kostenloos behalen. Op die manier investeert het bedrijf toch ook in jou?
Lol. Een MCSE bootcamp (ja bootcamp!) á 15K is heeeeeeel iets anders dan wat Qmagic doet. De Qmagic cursusmethode kost één boek á 60 euro en tripje naar Prometric á 150 euro. Ga dus niet lopen pochen dat Qmagic investeert, want de kosten van het toiletpapiergebruik van een gemiddeld kantoor zijn per dag al hoger dan dat :P
quote:
Als je alleen MBO ICT hebt, zonder certificaten, heb je het een stuk lastiger om een leuke baan te vinden. Detacheringorganisaties kunnen je helpen door projecten voor je te vinden (waardoor je ervaring opdoet) en je gratis opleidingen aan te bieden (waardoor je kennis toeneemt). Let wel; hiervoor hoef je bij Qmagic GEEN studie-overeenkomst te tekenen. Bij andere bedrijven moet dit vaak wel, waardoor je verplicht bent om langer bij het bedrijf te blijven dat je opleiding betaalt. Vraag maar eens aan die vriend van je hoe dat zit.
Tja tja. Ik ben het met je eens dat er een hoop 'troep' van de MBO ict opleidingen afkomt. Die 'troep' nemen jullie op als jullie kroost, en met minimale investering (in salaris, arbeidsvoorwaarden en studieregelingen) wordt, zeg, 25% van die troep 'verkoopbaar'. En blijkbaar is dat kostendekkend genoeg om de 'troep' waarmee het niks wordt toch maar voor een jaarcontractje aan te houden. (Nofi komen er ook goede MBOers van school en komen daar ook ongetwijfeld weer een paar van bij Q).

Dat er bij Q geen studieovereenkomst is, ach wat koop je daarvoor. Als er vervolgens ook geen werk is dan kun je je c.v. ook niet aanvullen en dat verhoogt ook niet je inzetbaarheid in de markt. Ik ga 100x liever aan de slag bij een bedrijf waar ik 'voor de studieregeling' een jaar moet blijven zitten, maar wel een superleuke job heb dan een toko waar je 'elk moment weg kan gaan' maar waar blijkbaar het totale arbeidsmoraal ook ver te zoeken is.
quote:
- Verder geeft je vriend aan dat hij moeite heeft met de reistijd. Hiervoor toont Qmagic begrip, en biedt hem een salarisverhoging van 300 (!) euro ter compensatie.

Wat is daar nu allemaal "niet eerlijk" aan?
Ja, zo kun je het ook lezen. Je kunt het ook lezen: Qmagic bood slechts 1500 euro terwijl een ander bedrijf 2000 bood.

Het Scheertopic

• Noork
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Misschien moeten mensen de definitie van eerlijk er nog maar op naslaan.

• Typnix
  • Laatst online: 21:24
Ik heb ooit in het verleden een "sollicitatiegesprek" gehad bij Q in Zoetermeer.

Dat ging als volgt: ik kwam binnen, werd uiteindelijk geleid naar een kamertje waar een MS toets afgelegt moest worden. Toets gemaakt.

Desbetrefende mevrouw zat dusdanig uit de hoogte te doen met uitspraken als "Linux net zoiets was als Windows(wat het voor mij in iedergeval deed als onprofessioneel gezever) terwijl ik daar de nodige ervaring al mee had als beheerder. Einde van de rit was voor beide partijen niet door gegaan, wat ik jammer vond. Want ik had best op een professionele manier zaken willen doen.

• mickeywauw
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2009
GA HIER NIET WERKEN!!!! mijn ervaringen met dit bedrijf zijn ronduit om triest van te worden.
Dat dit bedrijf nog kan bestaan heeft te maken met het feit dat zij een dochter van de Centric holding zijn en zo dus het hoofd boven water kunnen houden.
De mensen die daar werken zijn ronduit arrogant en hebben totaal geen kennis van zaken.
PAS OP EN STINK ER NIET IN!!! voor het weet zit je op de bank en ben JIJ het PROBLEEM geworden door hun onprofessionele, niet integere en arrogante manier van werken.

• whateverman
@ Ebia

Ik respecteer je mening, maar ik lees NIETS in je reactie dat erop zou wijzen dat Qmagic "niet eerlijk" te werk gaat. En daar ging de post nu juist over. Je mist het punt dus totaal.

Q is volstrekt helder en transparant in wat je kunt verwachten m.b.t. opleidingen indien je in dienst treedt. Je maakt dus zelf je keuze.

Verder is het overgrote deel van onze medewerkers altijd aan het werk op een project. Dat is ook nu aantoonbaar het geval.

Soms zit iemand even op de bank, soms is iemand ontevreden, dat proberen we dan op te lossen. Q draait al 9 jaar succesvol mee in deze markt, dus daar schrikken we echt niet van. De ervaring leert echter dat we er vrijwel altijd in slagen iemand op een project te plaatsen. Dat zie je ook weer aan dit verhaal.

En ja, certificaten halen kost moeite. Dat gaat niet zomaar, daar moet je echt voor studeren. Dat kan altijd, ook als je op de bank zit. Wij zien in onze organisatie dat het grootste deel van onze medewerkers heel regelmatig doorgroeit in hun opleidingstraject. Het kan dus prima. Dit stimuleren we overigens ook met klassikale trainingen, dus niet alleen op basis van zelfstudie.

Je geeft zelf aan er nog nooit een behaalt te hebben. Dat is dan blijkbaar jouw keuze.

Je zegt vervolgens dat bedrijven er niet om vragen ( oh wacht, toch wel, omdat die 'gek gemaakt' zijn door detacheerders, jaja..). Je schijnt te denken dat die bedrijven allemaal "onwetend" zijn.

Onze jarenlange ervaring bij duizenden klanten is totaal anders. Maar je hebt natuurlijk recht op je eigen mening.

Verder is het ongepast wat je zegt over veel mensen die net van school afkomen.
Ik begrijp niet dat je die mensen "troep" noemt.

Deze mensen zijn namelijk gewoon starters op de arbeidsmarkt. En die bieden wij gratis opleidingen, een passend salaris en veel werkervaring aan.

Je hebt zelf de vrijheid om er wel of niet voor te kiezen, het is wat het is.

• Cafun
@mickeywauw
Ik voel me toch wel aangesproken. Dus jij noemt mij arrogant? Lijkt me nou niet echt netjes, want je kent mij helemaal niet.

Elk bedrijf heeft zo zijn voor en nadelen.
Ik werk nu ruim 3,5 jaar bij Qmagic en Qmagic wordt steeds professioneler. Heb mijn ITIL en MCSA gehaald.
Het ligt natuurlijk ook aan je eigen instelling hoe je behandeld wordt.

Verder heeft whateverman de rest al beschreven.

• ebia
quote:
whateverman schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:14:
Ik respecteer je mening, maar ik lees NIETS in je reactie dat erop zou wijzen dat Qmagic "niet eerlijk" te werk gaat. En daar ging de post nu juist over. Je mist het punt dus totaal.
Neuh, het ging mij ook niet over die 'eerlijk' discussie ja of nee, het ging mij gewoon om jouw repliek en de visie van Q in dit geheel.
quote:
En ja, certificaten halen kost moeite. Dat gaat niet zomaar, daar moet je echt voor studeren. Dat kan altijd, ook als je op de bank zit. Wij zien in onze organisatie dat het grootste deel van onze medewerkers heel regelmatig doorgroeit in hun opleidingstraject. Het kan dus prima. Dit stimuleren we overigens ook met klassikale trainingen, dus niet alleen op basis van zelfstudie.
Het kan altijd, echter ik reageerde op het verhaal van deze specifieke situatie. Ik zou het als werknemer slecht kunnen opbrengen in -ook al is het in de baas zijn tijd- te leren voor iets wat er wellicht erg nutteloos uitziet of wat niet een direct doel dient (salaris is gebleken eens slechte motivator te zijn, dus dat tel ik even niet mee). Want als er geen klussen voorhanden zijn is het moeilijk de motivatie hoog te houden natuurlijk.
quote:
Je geeft zelf aan er nog nooit een behaalt te hebben. Dat is dan blijkbaar jouw keuze.

Je zegt vervolgens dat bedrijven er niet om vragen ( oh wacht, toch wel, omdat die 'gek gemaakt' zijn door detacheerders, jaja..). Je schijnt te denken dat die bedrijven allemaal "onwetend" zijn.

Onze jarenlange ervaring bij duizenden klanten is totaal anders. Maar je hebt natuurlijk recht op je eigen mening.
Ok, ik moet eerlijk toegeven dat ik wel degelijk één MS certificaat heb behaald ooit (en ondertussen al lang weer is verlopen). Imho is de essentie van het goed kunnen uitoefen van beheer van één of meer servers dat je verstand hebt van hetgeen wat je doet. Dat je van diverse concepten af weet, dat je de knowledge base van MS goed kunt gebruiken en dat je af en toe een boek erop moet naslaan om te kijken 'hoe het ook alweer zat'. In mijn opinie krijg je deze ervaring met de jaren, niet door als een complete newbie in dit vakgebied een boek van MS open te slaan of onderricht te krijgen. Zo ben ik dus ook ooit een aan certificaat gekomen, complete nonsens, kwestie van wat antwoorden stampen en hopelijk slagen op een examen. Dat is niet de manier hoe je kennis opbouwt, gebruikt en deelt binnen een organisatie.

Een hoop grote en serieuze organisaties welke het IT beheer zelf uitvoeren hechten minder grote waarde aan het hebben van een certificaat dan aan het hebben van de daadwerkelijke kennis om het werk goed te kunnen uitoefenen (meestal gepaard met een HBO papier (of MBO met serieuze werkervaring).

De markt waar Q zich opricht is voor zover ik weet de MKB. Kleine tot middelgrote organisaties die enkele servers hebben met standaardtoepassingen zodat alles niet te ver uit de pas loopt. Inderdaad kan het gros van de mensen met een beetje hulp zulke servers beheren. IT lijkt voor een hoop organisaties een hoop acrabadabra, maar in wezen valt dat allemaal wel mee.

Het aanbieden van 'gecertificeerde' mensen biedt een stukje vertrouwen op papier, maar ik ken genoeg voorbeelden van MCSAers die echt compleet clueless zijn. Zelfs vrij simpele taken konden zij niet uitvoeren omdat zij zogenaamde papieren-MCSAers zijn; wel de examens behaald maar nooit met de praktijk in aanraking geweest. Ik wil verder niet beweren dat de gecertificeerde mensen die Q oplevert van dat kaliber zijn, echter probeer ik maar eens duidelijk te maken dat wel of niet hebben van certificaten vaak niet in een groot belang is voor de werknemer zelf (en dus alleen voor de werkgever die 'erin gelooft'.)
quote:
Verder is het ongepast wat je zegt over veel mensen die net van school afkomen.
Ik begrijp niet dat je die mensen "troep" noemt.

Deze mensen zijn namelijk gewoon starters op de arbeidsmarkt. En die bieden wij gratis opleidingen, een passend salaris en veel werkervaring aan.
Misschien waren mijn woorden iets te scherp uitgezocht, mijn excuus daarvoor. Als oud-student van een MBO IT-opleiding kan ik wel vertellen dat er heden ten dage een hoop mensen kiezen voor een opleiding in de IT omdat ze 'wel aardig met FTD kunnen downloaden' of 'vrij snel kunnen typen in msn'. Het is nu eenmaal zo dat er in de IT behoorlijk wat werkgelegenheid is en de verdiensten vrij goed, dat heeft zeker de laatste jaren veel mensen aangetrokken tot het vakgebied. Maar IT zal nooit snel jong modern of wat dan ook worden (hoe graag werkgevers als Q en anderen ook dit plaatje willen presenteren). Dit is namelijk ook inherent aan het vak, het is een redelijk conservatieve business. Ik heb de afvallers gezien, het is gewoon niet het publiek wat een functie in de IT kan bemannen.

Ik kan me niet haast niet anders voorstellen dat Q mensen in dienst heeft die vroeger of later (als eerste baantje na hun schoolcarrière) er achter komen dat dit type werk niks voor ze is. Ik kan me (omdat jullie aan die onderkant van de markt zitten) ook niet anders bedenken dat bij een werkgever als Q deze afvallers vaker voorkomen dan bij en werkgever waar mensen echt bewust er voor hebben gekozen hun centen te verdienen in de IT.

Het Scheertopic

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

@ Ebia, ik denk dat je je mening wat moet nuanceren. Papieren MCSA/E-ers zijn inderdaad niets waard, er is echter een verschil tussen:

...complete nonsens, kwestie van wat antwoorden stampen en hopelijk slagen op een examen...

en de boeken doorwerken, vragen en cases maken en dán slagen op het examen.
Ik mag toch hopen dat je het met me eens bent dat die manier echt wel zin heeft bij het omhoog brengen van je kennis? (anders zou bijv. school ook geen zin meer hebben ;) )

Ook doe je enkele aannames (MKB, onderkant van de markt) die denk ik niet gegrond zijn. Wat je daarna zegt over het bedienen van dit soort markten kan ik me wel in vinden trouwens ( misschien alleen ietsje minder zw/wit :) )

Ik heb voor Qmagic gewerkt.
De 'slechte' verhalen zijn deels waar (kom ik zo op), maar bij Q kies je wel zélf voor je cariere.
Het is natuurlijk wel zo dat Q zoveel mogelijk geld wil verdienen (aan jou). Maar ik ben nog niet 1 werkgever tegengekomen die dat niet doet hoor. Zeker in de detachering.

Je kiest voor detachering, dan moet je niet gaan huilen als het soms tegenzit. En soms moet je ver rijden ja. Daar staat tegenover dat je een auto krijgt.
Mensen vergeten nog wel eens dat een leaseauto ook een verplichting met zich mee brengt. (Het is natuurlijk ook 100% waar dat als je werkgever jou op 80Km van je huis plaatst, hij ook een verplichting naar jou heeft ;) )

Bij Qmagix (en misschien bij iedere detacheerder) krijg je een soort tegoed punten (virtueel, niet echt dus hè!), goodwill zeg maar. Hoe beter je je best doet, hoe meer geld je voor ze kan verdienen (dus jezelf opleiden!) hoe meer punten je zult krijgen.
Wil jij dan op een bepaald moment iets, is dat meestal echt wel mogelijk hoor!

Maar blijf jij moeilijk doen, je wil echt niet meer iedere dag 1,5uur enkele reis rijden 8 werken en weer terug (ik ook niet). Je komt nooit op de meetings, je blijft maar "zeuren" over dingen... tja dan krijg je het steeds moeilijker ;)
En als je dan ook nog eens niet de moeite neemt om jezelf op te leiden, verlies je je goodwill heel snel.
Dan wordt je echt gewoon 'weggezet' tegen de voor Qmagic gunstigste voorwaarden!

Ik heb bewust gekozen voor Q en ik verwachte ook dat ik er geen jaren en jaren zou werken.
Maar bij welke werkgever staat je carierepad zo duidelijk uitgestippeld? Gratis opleiding hè, kost alleen inspanning hoor. En er staat wel degelijk veel tegenover!
50 euro per gehaald certificaat en een verhoging bij MCSA, en weer bij MCSE (al bleken die tegen te vallen :D ). En een grotere kar kunnen rijden etc. Zonder boete als je weer uit dienst gaat!
Met een beetje inspanning gewoon 500 extra binnen een jaar! En als je dan een andere baan wil ben in ook ineens meer waard ;)
En daarbij; elke IT-er zal bij moeten blijven, dat hoort nou eenmaal bij ons vak.

Je begint misschien vrij laag, maar daarna ligt het aan jezelf.

Het enige is, dat je niet teveel moet 'zeuren'. Of TEVEEL certificaten willen halen, dan gaat het ook mis :P
En het is in principe alléén ITIL en Microsoft...

Q is een prima bedrijf voor starters, gewoon om te leren, ze wijzen je de weg, geven mogelijkheden om je kennis uit te diepen / vergroten en leren je solliciteren (op een bepaalde manier).
Als je wilt kun je soms ook blijven zitten bij een klant, als je het daar naar je zin hebt!

Het is géén maatstaf. Het blijft toch een beetje, snel geld maken, jong, snel en wild zeg maar. De meeste mensen zijn ook nog vrij jong die er werken. Maar alles is wel geregeld, niet altijd goed voor jou, maar wel geregeld.
Als je -later- bij andere werkgevers in dienst komt zie je het verschil wel. Je moet gewoon je ogen open houden en ervoor zorgen dat je niet genomen wordt.
Ik wist wat ik zo ongeveer kon verwachten en dat kreeg ik -helaas- uiteindelijk ook :(
Maar goed, ondertussen was ik wel weer een stap verder / vooruit

En nog 1 opmerking over de mensen die klagen over maanden op de bank zitten. Je krijgt de hele dag gratis om te leren, betaald en wel! En daarna krijg je ook nog eens ¤50 per maand erbij!
Ik heb maar een paar weken 'op de bank' gezeten maar had wel meteen 2 certificaten in mn zak!
En als JIJ laat zien dat je wél werkt en niet zit te gamen, mag je echt wel een aantal dagen thuis leren en anders zijn er ook nog koptelefoons)
En opleiden doe je niet alleen voor je baas, maar -vooral- voor jezelf.

Het is trouwens schofterig om te gaan zitten gamen, de rest te storen! maar wel je handje ophouden aan het eind van de maand en maar huilen dat je niet genoeg krijgt. Ga dan wat doen vent!

(3/4 maand is trouwens drie kwart maand, niet 3 a 4 maanden)

bord4kop wijzigde deze reactie 15-07-2009 11:40 (5%)

• Skyforger
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-07-2009
ik heb er 1x gesolliciteerd, moest je een test afleggen, echt ontzettend niet werk gerelateerde systeembeheerdersvragen.

afijn daar was ik geslaagd, kreeg een contract, maar het salaris-aanbod is zo ontzettend laag, dat ik er niet mee in zee ging.

ik denk als ze met start-salarissen komen rond de 2250 bruto dat meer mensen gaan happen. 1750 vond ik destijds veels te laag.

• Worran
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
Skyforger schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:12:
ik heb er 1x gesolliciteerd, moest je een test afleggen, echt ontzettend niet werk gerelateerde systeembeheerdersvragen.

afijn daar was ik geslaagd, kreeg een contract, maar het salaris-aanbod is zo ontzettend laag, dat ik er niet mee in zee ging.

ik denk als ze met start-salarissen komen rond de 2250 bruto dat meer mensen gaan happen. 1750 vond ik destijds veels te laag.
ligt natuurlijk ook aan je starters niveau ervaring en papieren , als bol2 denk ik dat je vrij goed zit, met een hbo op zak natuurlijk wat minder , maar ik denk dat vele te veel verwachten als startende , (werken zal je niet rijk worden enzo ;) )

als je net van school komt als automonteur , verdien je ook niet meer als 1100 netto ,

always under construction

• roflcakes
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 18:48
Ik werk nu ongeveer 1+/- jaar bij Qmagic. Heb het altijd wel naar mijn zin gehad tot ongeveer 3/4 maanden terug sinds er "nieuwe regios' zijn door de merge met Centrix. Normaliter zat ik bij regio oost waar ik prima met de mensen kon opschieten maar sinds ik bij een nieuw regio hoor begon alle drama.. Verkeerd ingelicht worden over tijdelijke projecten .. afspraken die niet nagekomen worden.. Je moet ze letterlijk achter hun kont aan zitten anders vergeten hun het weer is.Er zijn ook regio's ( begrepen van collega's ) waar alles wel prima geregeld wordt ( Zoetermeer is er een van ) maar bij welke regio ik momenteel zit laat ik even achterwegen voordat ik weer daar gezeik over krijg ;).

• Cafun
quote:
roflcakes schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:11:
......door de merge met Centrix.
Je bedoeld door de merge met Xcent.
Ik behoor tot regio Zuid en daar is het ook vrij goed geregeld.

• ebia
quote:
bord4kop schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:28:
@ Ebia, ik denk dat je je mening wat moet nuanceren. Papieren MCSA/E-ers zijn inderdaad niets waard, er is echter een verschil tussen:

...complete nonsens, kwestie van wat antwoorden stampen en hopelijk slagen op een examen...

en de boeken doorwerken, vragen en cases maken en dán slagen op het examen.
Ik mag toch hopen dat je het met me eens bent dat die manier echt wel zin heeft bij het omhoog brengen van je kennis? (anders zou bijv. school ook geen zin meer hebben ;) )
Natuurlijk, maar is dat dé manier waarop de werknemers van Qmagic hun examens doen? Het zou me niks verbazen dat een groot aantal (en niet alleen bij Q, maar overal natuurlijk) wel degelijk van die test king's etc erbij pakt. Die Microsoft materie is gewoon erg droog als je niks meer hebt dan alleen een boek en een CBT. Als je op die manier kan studeren prima, dan ben ook geschikt voor een LOI of een OU.

Wat het verschil met school is is natuurlijk een stukje begeleiding. De vraag die je even snel kan stellen en beantwoord krijgt, enzovoorts.
quote:
Ik heb voor Qmagic gewerkt.
De 'slechte' verhalen zijn deels waar (kom ik zo op), maar bij Q kies je wel zélf voor je cariere.
Het is natuurlijk wel zo dat Q zoveel mogelijk geld wil verdienen (aan jou). Maar ik ben nog niet 1 werkgever tegengekomen die dat niet doet hoor. Zeker in de detachering.
Natuurlijk wil een detacheerder aan je verdienen. De vraag is uiteindelijk (bij elke detacheerder) voor hoeveel geld wordt jij weggezet en hoeveel komt daarvan op jouw bankrekening aan het eind van de maand. Een beetje detacheerder is daar geheel transparant in. Als werknemer weet je precies je marktwaarde, en vrijwel inherent daaraan ligt je salaris.

Ik werk trouwens bij een non-profit organisatie, ondersteunende diensten kosten alleen maar geld, dus zo kan het wel degelijk ook.
quote:
Je kiest voor detachering, dan moet je niet gaan huilen als het soms tegenzit. En soms moet je ver rijden ja. Daar staat tegenover dat je een auto krijgt.
Mensen vergeten nog wel eens dat een leaseauto ook een verplichting met zich mee brengt. (Het is natuurlijk ook 100% waar dat als je werkgever jou op 80Km van je huis plaatst, hij ook een verplichting naar jou heeft ;) )

Bij Qmagix (en misschien bij iedere detacheerder) krijg je een soort tegoed punten (virtueel, niet echt dus hè!), goodwill zeg maar. Hoe beter je je best doet, hoe meer geld je voor ze kan verdienen (dus jezelf opleiden!) hoe meer punten je zult krijgen.
Wil jij dan op een bepaald moment iets, is dat meestal echt wel mogelijk hoor!

Maar blijf jij moeilijk doen, je wil echt niet meer iedere dag 1,5uur enkele reis rijden 8 werken en weer terug (ik ook niet). Je komt nooit op de meetings, je blijft maar "zeuren" over dingen... tja dan krijg je het steeds moeilijker ;)
En als je dan ook nog eens niet de moeite neemt om jezelf op te leiden, verlies je je goodwill heel snel.
Dan wordt je echt gewoon 'weggezet' tegen de voor Qmagic gunstigste voorwaarden!
Zo werkt het natuurlijk bij elke baas. De vraag is natuurlijk alleen als je blijkbaar niet mag zeuren over 3 + 8 = 11 uur per dag voor je baas 'op pad' bent, dat mijn inziens daar een zeer goed salaris tegenover hoort te staan. Het basissalaris is niet veel, maar ook dan moet je niet 'zeuren' als je klus verder weg is? Alleen als ik afspraken maak zwart op wit wat mijn inzet is en wat deze oplevert op termijn zou ik hiermee akkoord gaan.

Maar ik denk dat ik dan een zeur ben en blijkbaar niet geschikt voor detacheringswerk :P.
quote:
Ik heb bewust gekozen voor Q en ik verwachte ook dat ik er geen jaren en jaren zou werken.
Maar bij welke werkgever staat je carierepad zo duidelijk uitgestippeld? Gratis opleiding hè, kost alleen inspanning hoor. En er staat wel degelijk veel tegenover!
50 euro per gehaald certificaat en een verhoging bij MCSA, en weer bij MCSE (al bleken die tegen te vallen :D ). En een grotere kar kunnen rijden etc. Zonder boete als je weer uit dienst gaat!
Met een beetje inspanning gewoon 500 extra binnen een jaar! En als je dan een andere baan wil ben in ook ineens meer waard ;)
Ach is dat niet zo bij elk bedrijf? Een bedrijf wat niet doet aan het ontwikkelen van het personeel zou ik sowieso links laten liggen. Bij een detachering kan je natuurlijk altijd sneller hop hop hop doen, ook inherent aan je positie en het vakgebied meestal. Al met al vind ik ze absoluut geen spannende werkgever en hebben ze niks te bieden wat een andere doorsnee detachering ook niet te bieden heeft.

Het Scheertopic

• Sierra176
  • Laatst online: 22-10-2011
Hoi Mensen,

Qmagic haalt mensen met mooie beloften en afspraken binnen, maar ik heb ervaren ze die beloften vaak niet nakomen of afspraken gewoon veranderen.

Absoluut geen bedrijf waar je als werknemer het gevoel hebt dat je werkgever het beste met je voor heeft. Je accountmanager denkt ook alleen maar aan zijn target halen, wat jij voor werk doet of waar het is interesseert hem geen bal!

Laat je niet misleiden door de mooie praatjes en solliciteer gewoon zelf voor een leuke baan.

Groeten!

• endylan
  • Laatst online: 10-03-2010
Ik heb woensdag gesprek bij Qmagic. Ben heel benieuwd!!
Ben nu 2,5 zelfstandige ondernemer geweest en heb een probleem met mijn compagnon gehad zodat ik besloten heb uit de onderneming te stappen.

Heb nu 3 gesprekken gehad met andere bedrijven waarvan ik het best goede gesprekken vond. De meningen hier zijn aardig verdeeld en ga het zelf ondervinden. Zal na woensdag posten wat mijn ervaringen zijn met Qmagic.

www.endylan.nl www.endylanshop.nl

• endylan
Ben net terug van het gesprek.

Mijn bevindingen zijn goed ben gastvrij ontvangen en vond het gesprek ook erg positief.
Had wat vragen waar ik duidelijk antwoord op heb gekregen.

Vind het een goed punt dat je na dit gesprek nogmaals een gesprek krijgt met een commercieel directeur om te kijken wie hij voor zich heeft.

Ik ga dit gesprek ook afwachten en mijn bevindingen plaatsen tot nu toe is het heel positief.
Maar je moet natuurlijk Qmagic het nog wel waarmaken.(en ik ook)

• Cafun
Fijn dat het gesprek positief is verlopen.
Waar heb je het gesprek gehad? Ikzelf zit bij regio Zuid (Eindhoven).

• drugsbunny
  • Laatst online: 21-09 21:38
Ik ben recentelijk op gesprek geweest bij Q, en hoewel de recruiter heel enthousiast was over mijn profiel was ik helemaal niet zo onder de indruk eigenlijk. Q had geen concrete opdrachten klaar liggen en men kon niet verder gaan dan een projectencontract.

Met een projectcontract kom je in loondienst gedurende de looptijd van een project. Met het eindigen van het project verloopt automatisch ook het arbeidscontract. De werkgever (Q) schuift met deze constructie heel eenvoudig het risico van "bankzitten" af op de werknemer. Deze constructie vanuit de werkgever gezien natuurlijk heel slim, maar vanuit de werknemer gezien helemaal niet interessant. (weinig tot geen zekerheid)

De opdrachtgever heeft namelijk ten alle tijden het recht het project te staken of de externe op te zeggen. Als werknemer ben je dan in 1 klap je opdracht EN je baan kwijt! Voor de werkgever is het risico 0, voor de werknemer des te groter.

Ter daarbij op het concurrentiebeding en het relatiebeding en je kunt in no-time geen kant meer op.
Voor mij waren bovenstaande overwegingen in ieder geval reden om niet op de 'aanbieding' van Q in te gaan.

Narf!

• makila
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-09-2011
quote:
drugsbunny schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:35:
Ter daarbij op het concurrentiebeding en het relatiebeding en je kunt in no-time geen kant meer op.
Ik kan me niet inbeelden dat dit laatst stand houdt, tenzij je er minstens een jaar werkt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je na bijvoorbeeld 2 weken door de klant opzij gezet wordt, dat Q je ontslaat en dan doodleuk je gaat houden aan je concurrentiebeding! Een rechter gaat dit echt niet als een redelijke eis aanzien.

Maar dit terzijde is het inderdaad een groot risico om een contract aan te gaan die enkel de duur van een project covered. Je kunt naar mijn inziens dan nog beter Midlancen. Het risico voor de werkgever is dan ook nihil maar je verdient wel véél meer.

makila wijzigde deze reactie 18-08-2009 08:46 (38%)

• endylan
Heb net gesprek gehad in Zwolle en dat was een zeer goed gesprek.
Nu maar afwachten...

• ebia
quote:
drugsbunny schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:35:
Met een projectcontract kom je in loondienst gedurende de looptijd van een project. Met het eindigen van het project verloopt automatisch ook het arbeidscontract. De werkgever (Q) schuift met deze constructie heel eenvoudig het risico van "bankzitten" af op de werknemer. Deze constructie vanuit de werkgever gezien natuurlijk heel slim, maar vanuit de werknemer gezien helemaal niet interessant. (weinig tot geen zekerheid)
Het kan natuurlijk wel interessant zijn als je tijdelijk een baan zoekt. Maar dan ben ik wel van mening dat dat ook een zeer boven marktconform salaris tegenover hoort te staan natuurlijk.
quote:
De opdrachtgever heeft namelijk ten alle tijden het recht het project te staken of de externe op te zeggen. Als werknemer ben je dan in 1 klap je opdracht EN je baan kwijt! Voor de werkgever is het risico 0, voor de werknemer des te groter.
Ja dat is raar natuurlijk. Normaliter spreek je toch van de duur van het project zoiets af, met duidelijk op papier de lengte van het project. Ik kan me haast niet voorstellen dat een Q ook akkoord gaat met zoiets, dat is ook een risico voor hun natuurlijk...
quote:
Voor mij waren bovenstaande overwegingen in ieder geval reden om niet op de 'aanbieding' van Q in te gaan.
Ja dit moet je dan ook laten schappen, want bij zulke contracten kun je beter, zoals makila al zegt, midlancen. Zelfde risico's maar meer flexibiliteit en inkomen.

Het Scheertopic

• Roadrunner
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:32
Beste mensen, ik zit even met een lastige keuze. Onlangs heb ik een gesprek gehad bij QMagic. Ze hebben mij een voorstel gedaan voor een contract op projectbasis. Ik wilde liever geen detachering maar detavast leek mij wel wat. Omdat ik dan op den duur in dienst kan komen bij de opdrachtgever. Hierboven wordt er al over gesproken maar ik wil er nog even verder op in gaan. Een projectovereenkomst houdt dus in dat als de overeenkomst tussen Q en de opdrachtgever stopt (en voor zover ik begrijp kan dat van de ene op de andere dag) dat ik dan ook mijn baan kwijt kan zijn. Ik weet alleen niet in hoeverre Q dit echt zomaar kan doen of dat ze voor mij een ander project moeten zoeken. In de overeenkomst komt het er op neer dat de arbeidsovereenkomst eindigt als het project bij de opdrachtgever eindigt, ongeacht de manier waarop. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En zoals hierboven al over het relatiebeding wordt gezegd, is dat ook niet verstandig om aan te nemen lijkt mij. Ze doen mij verder ook erg snel een aanbieding. Dit klinkt misschien gek, maar van mijzelf vind ik dat ik niet zo'n heel sterke indruk maakte op het gesprek (ben hier gewoon echt niet goed in) Ik heb overigens verder ook geen test hoeven doen terwijl ik van anderen heb gelezen dat ze dat wel moesten doen. Wellicht dat dit ook meespeelt. Als voor hun het risico klein is met een projectcontract, zullen ze deze mensen misschien eerder aannemen?
Verder staat er in de concept overeenkomst dat men mij op iedere plek in Nederland kan plaatsen. Ik wil liever niet al te ver reizen maar als ze voor mij een project hebben redelijk ver van huis dan zal ik die toch aan moeten nemen. Verder zouden reiskosten vergoed worden tot max. 155,- netto p/maand. In de algemene voorwaarden staat echter max. 20 km. per enkele reis per dag. Dus zeg maar in totaal 40 km. per dag (heen en terug) Maar als ik bijvoorbeeld 40 km. van huis geplaatst wordt, dan zou per dag alsnog de helft voor eigen rekening komen. Natuurlijk kan ik deze vragen ook stellen aan Q en dat zal ik ook zeker doen. Ik wilde het echter ook even vragen aan mensen die ervaring hebben met deze werkgever omdat ze daar in dienst zijn of zijn geweest. Ze kunnen natuurlijk allemaal mooie dingen beloven en er een aantrekkelijk plaatje van maken, in de praktijk zullen ze er wellicht minder rekening mee houden. De ervaringen die ik hier lees hieromtrent zijn nogal wisselend.
Het is gewoon wat onzeker allemaal. Ik begrijp dat dit ook een beetje hoort bij detachering e.d. en het heeft z'n voor -en nadelen. Het is voor mij op het moment erg moeilijk om een geschikte baan te vinden en daarom ben ik ook met QMagic gaan praten. Ik wil echter wel wat zekerheid en ik kan wel met ze in zee gaan, maar als ik nog niet weet waar en bij wat voor bedrijf ik geplaatst wordt en of deze mij uiteindelijk wel of niet wil overnemen en ik dan ook nog de kans loop zonder werk te komen zitten, heb ik niet echt zekerheid.

Mijn nick is gewijzigd van wildcat1 naar Roadrunner | Steam Profiel

• drugsbunny
  • Laatst online: 21-09 21:38
quote:
wildcat1 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:31:
een heel verhaal over de vorens & tegens van het projectcontract van Qmagic
De projectovereenkomst garandeert jou eigenlijk alleen dat Qmagic de intentie heeft om jou bij een klant te plaatsen ALS er een passende opdracht voor je bij zit. Zoals je zelf al zegt: Geen opdracht bij de klant = geen inkomen voor jou.
Juist door dit lage risico voor de tussenliggende partij (Qmagic) kunnen ze jou rustig een contract aanbieden dat per direct ingaat. Zolang ze geen project voor je hebben kost je niets.

Mocht de opdrachtgever jou uitkiezen en je blijkt toch tegen te vallen, dan kan de opdrachtgever per direct (aan het eind van de lopende maand) van je af. Zodra de opdrachtgever ervoor kiest jou op te zeggen verloopt meteen ook de betalingsverplichting van Qmagic aan jou. Qmagic kan & zal de loonbetaling aan jou dus direct opschorten zodra jouw werk voor hun klant stopt. (Vandaar de naam "projectcontract")
quote:
wildcat1 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:31:
een heel verhaal over reisafstand Woon>Werk
Ik heb geen ervaring met detachering, maar voor zover ik begrepen heb hoort dit erbij als je voor detachering kiest. Hier moet je gewoon een beetje geluk mee hebben.

Overigens heb ik inmiddels een baan gevonden op 15 minuten reistijd van huis met uitzicht op een vast contract. (Ook nog eens in "mijn" richting ook :)) Qmagic hoeft dus zeer zeker niet je laatste hoop te zijn, als je geen haast hebt kun je altijd even verder kijken naar betere aanbiedingen. Slechtere aanbiedingen zul je niet snel vinden ;)

Narf!

• Roadrunner
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:32
quote:
drugsbunny schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:39:
De projectovereenkomst garandeert jou eigenlijk alleen dat Qmagic de intentie heeft om jou bij een klant te plaatsen ALS er een passende opdracht voor je bij zit. Zoals je zelf al zegt: Geen opdracht bij de klant = geen inkomen voor jou.
Juist door dit lage risico voor de tussenliggende partij (Qmagic) kunnen ze jou rustig een contract aanbieden dat per direct ingaat. Zolang ze geen project voor je hebben kost je niets.
Sorry, was idd een heel verhaal maar ik ben vrij lang van stof. Dat zou dan ook wat zijn... dan zou ik een contract tekenen en dan moet ik nog maar afwachten of ik wel centjes krijg aan het einde van de maand. Het 'bankzitten' en doorbetaald krijgen terwijl men aan de studie werkt geldt dus eigenlijk alleen voor de mensen die op detacheringsbasis werken? Niet dat ik dat wel zou zien zitten maar dan ben je tenminste zeker van inkomen. Ik zal nog het één en ander aan Q vragen hierover en dan kijk ik wel wat ik doe. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Mijn nick is gewijzigd van wildcat1 naar Roadrunner | Steam Profiel

• Typnix
  • Laatst online: 21:24
Zo'n project contract kan natuurlijk ook lucht voor jezelf bieden. Als zij nog geen opdracht voor jou kunnen vinden dan kan je echt wel vrijblijvend verder zoeken zonder dat je van contractbreuk beschuldigd kan worden.

• LouisXV
  • Niet online
Zijn er nu ook mensen met recente ervaringen bij Qmagic? Ik heb een (niet afgemaakte) opleiding HBO informatica gedaan, maar de praktijk kant van de studie voelt toch onvoldoende als ik de gemiddelde vacature bekijk.

Biedt Qmagic hierin mogelijkheden? En krijg je altijd standaard een contract waarin je niets verdient totdat er een opdrachtgever is gevonden, wat dus blijkbaar heel lang kan duren?

Wat moet ik me voorstellen bij de opleidingen die ze bieden?

• Jeffroiscool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-08 09:30

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Dit ziet er eigenlijk best leuk uit. Ik ben al op zoek naar een eventuele baan voor als ik mijn MBO niveau 3 afrond op het GLR. (Kom uit Niveau 4 oorspronkelijk maar kon deze helaas niet afmaken) Is het verstandig om het direct bij QMagic te proberen en daarvanuit door te groeien? :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• LouisXV
  • Niet online
*Kick*

Blijkbaar is er niemand meer die bij Qmagic werkt en dit forum leest?

• Jeoh
  • Laatst online: 23-09 14:26

Jeoh

blaat

quote:
LouisXV schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:51:
*Kick*

Blijkbaar is er niemand meer die bij Qmagic werkt en dit forum leest?
Ik werk er sinds maandag, helaas nog zonder project. Vind het intern (technisch gezien) in vergelijking met mijn vorige werkgever niet echt lekker draaien, maar zolang ik betaald krijg terwijl ik wat certificaten binnenhaal klaag ik niet.

Hopelijk komt er binnenkort een project binnen...

• Donde
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:16
quote:
Jeoh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:51:
[...]

Vind het intern (technisch gezien) in vergelijking met mijn vorige werkgever niet echt lekker draaien, maar zolang ik betaald krijg terwijl ik wat certificaten binnenhaal klaag ik niet.
En dat al na 1,5 dag werken voor deze toko? 8)7

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Jeoh

Jeoh

blaat

quote:
Donde schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:56:
[...]

En dat al na 1,5 dag werken voor deze toko? 8)7
Uhm, vorige week maandag :+

• Donde
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:16
quote:
Jeoh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Uhm, vorige week maandag :+
Dat is dan alweer een stuk langer... ;)

Maar voor een MBO-er lijkt me Qmagic wel een 'redelijke' werkgever om bij te starten.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• LouisXV
  • Niet online
quote:
Jeoh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:51:
[...]

Ik werk er sinds maandag, helaas nog zonder project. Vind het intern (technisch gezien) in vergelijking met mijn vorige werkgever niet echt lekker draaien, maar zolang ik betaald krijg terwijl ik wat certificaten binnenhaal klaag ik niet.

Hopelijk komt er binnenkort een project binnen...
Wat is je achtergrond (opleiding, werkervaring), en wat ga je doen? Zit je nu eerst op kantoor in de boeken totdat er iets binnenkomt? Wat biedt Qmagic voor mogelijkheden? En krijg je wel direct betaald of pas wanneer er een project is? En is jouw startsalaris beter dan dat van de andere posters in dit topic in het verleden?

• Jeoh

Jeoh

blaat

quote:
LouisXV schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:48:
[...]

Wat is je achtergrond (opleiding, werkervaring), en wat ga je doen? Zit je nu eerst op kantoor in de boeken totdat er iets binnenkomt? Wat biedt Qmagic voor mogelijkheden? En krijg je wel direct betaald of pas wanneer er een project is? En is jouw startsalaris beter dan dat van de andere posters in dit topic in het verleden?
Ik heb hiervoor MBO Medewerker Beheer ICT gedaan (da's niveau 3), ze spraken over tweedelijns helpdeskmedewerker. Daarnaast heb ik een jaartje werkervaring. Nu zit ik inderdaad in de boeken tot er iets binnenkomt. Qua mogelijkheden ligt het aan jezelf, maar denk vooral aan het standaard Microsoft traject (MCSA, MCSE, MCTS etc).

Mijn salaris komt gewoon binnen, wat imo vanzelfsprekend is. In vergelijking met andere posters met vergelijkbare ervaring / scholing is het wel een stuk lager, namelijk 1100 euro bruto (verdere details staan in de 'Wat verdient een ICTer gemiddeld' thread).

• Jeffroiscool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-08 09:30

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

quote:
Jeoh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:12:
[...]

Ik heb hiervoor MBO Medewerker Beheer ICT gedaan (da's niveau 3), ze spraken over tweedelijns helpdeskmedewerker. Daarnaast heb ik een jaartje werkervaring. Nu zit ik inderdaad in de boeken tot er iets binnenkomt. Qua mogelijkheden ligt het aan jezelf, maar denk vooral aan het standaard Microsoft traject (MCSA, MCSE, MCTS etc).

Mijn salaris komt gewoon binnen, wat imo vanzelfsprekend is. In vergelijking met andere posters met vergelijkbare ervaring / scholing is het wel een stuk lager, namelijk 1100 euro bruto (verdere details staan in de 'Wat verdient een ICTer gemiddeld' thread).
Klinkt niet slecht voor mij om mee te beginnen. Ik heb dezelfde opleiding ook bijna voltooid nu (alleen nog een eindopdrachtje) en ik denk dat ik daar prima zou kunnen beginnen :D

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Niorun
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11-08-2011
Vandaag ook gesprek bij Q-Magic gehad.

Ben zeer tevreden over de mogelijkheden die ze bieden. Met name de opleidings mogelijkheden, kan namelijk upgrade doen van ITIL 2 naar 3 en upgrade examen van MCDST (Windows XP) naar Windows 7. Verder MCSA en MCSE wat hier al eerder genoemd word.

N.a.v. mijn werk ervaring gaven zij aan dat ik geen 1st-liner meer ben, dus ben benieuwd waar ze mij gaan plaatsen. Ik ga er toch van uit dat ik toch weer 1stline wordt geplaatst. Kan het namelijk nooit tegenvallen. :)

Start salaris wat ze hebben geboden is 1870¤ bruto p/maand bij mijn huidige werkgever verdien ik nu 1982¤ bruto p/4 weken. Dan met het oog op die 50 ¤ extra p/behaalde certificaat, zal ik in no-time weer op mijn oude Salaris zitten.

Het is voor mij in ieder geval nog even afwachten, ik vond het geen slecht gesprek wat ik heb gehad. Ben nog wel verder aan het kijken om te zien wat er op de markt is.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:43
quote:
Niorun schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:31:

Start salaris wat ze hebben geboden is 1870¤ bruto p/maand bij mijn huidige werkgever verdien ik nu 1982¤ bruto p/4 weken. Dan met het oog op die 50 ¤ extra p/behaalde certificaat, zal ik in no-time weer op mijn oude Salaris zitten.
Krijg je die loonsverhogingen op papier of staan ze in de bedrijfs-CAO?

Het aanbod is al 14% onder je huidige salaris. Tel daarbij op dat je bij je huidige baas misschien over een paar maanden een verhoging kan verwachten, dan heb je financieel wel een flink stuk goed te maken.

Voor het geld zou ik de stap dus zeker niet maken. Misschien wel voor de opleidingsmogelijkheden en daarmee je lange-termijn vooruitzichten.

• Niorun
Het staat in principe op papier, echter heb ik geen keus... aangezien mijn huidige werk ophoud te bestaan. :)

• cpusaparts
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-04-2012
Heb hier vorig jaar een uitnodiging gekregen om hier te komen werken. Maar heb dit afgewezen vanwege het salaris vergeleken met de reistijd.

Ik zou er 1400euro bruto gaan verdienen en dit was voor mij niet relevant omdat ik elke dag dan 45 a 60 min moest reizen. Dit is dus de reden van het niet doorgaan met werken bij Qmagic

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23-09 12:57
1400 bruto is ook wel erg laag

http://www.datacrash.net

• Yarno
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-09 22:28
quote:
Vandaag ook gesprek bij Q-Magic gehad.

Ben zeer tevreden over de mogelijkheden die ze bieden. Met name de opleidings mogelijkheden, kan namelijk upgrade doen van ITIL 2 naar 3 en upgrade examen van MCDST (Windows XP) naar Windows 7. Verder MCSA en MCSE wat hier al eerder genoemd word.

N.a.v. mijn werk ervaring gaven zij aan dat ik geen 1st-liner meer ben, dus ben benieuwd waar ze mij gaan plaatsen. Ik ga er toch van uit dat ik toch weer 1stline wordt geplaatst. Kan het namelijk nooit tegenvallen. :)

Het is voor mij in ieder geval nog even afwachten, ik vond het geen slecht gesprek wat ik heb gehad. Ben nog wel verder aan het kijken om te zien wat er op de markt is.
Mag ik vragen wat je leeftijd is?
En over wat voor soort contract gaat het? (Project, 1jr of vast.)

Yarno wijzigde deze reactie 13-10-2010 10:12 (3%)

• klapperkaak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10-2010
weet het al..

klapperkaak wijzigde deze reactie 14-10-2010 08:23 (93%)

• Falcon
  • Laatst online: 23-09 15:45
Haal in ieder geval je naam even weg uit je tweakers profiel.. lijkt mij niet handig met zo'n vraag!

"You never come second by putting other people first"

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:43
(antwoord niet meer relevant na verdwijnen van de vraag)

t_captain wijzigde deze reactie 14-10-2010 12:02 (94%)

• Niorun
quote:
Yarno schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:07:
[...]

Mag ik vragen wat je leeftijd is?
En over wat voor soort contract gaat het? (Project, 1jr of vast.)
25 en Project

• Jeoh

Jeoh

blaat

quote:
Als je een project krijgt. Ben zelf blij dat ik er vorige maand bij weg ben gegaan, weet niet in welk gebied je zit maar ik had nou niet echt positieve ervaringen met QMagic.

• Yarno
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-09 22:28
Niorun en Jeoh,
Waar het uiteindelijk allemaal om draaid is pure winst. (Echt waar joh :F )
Wanneer je dus een hoog salaris vraagt, wordt dit gewoon doorberekent naar de klant. Als de klant dat bedrag te hoog vindt blijf jij dus gewoon op de bank zitten. (En zonder salaris omdat je een project contract hebt.)

Dus kort gezegt, al vraag jij 4000 euro, heb je dus ook kans dat Qmagic jou een projectcontract aanbiedt.
(Hoewel ze dat niet zullen doen omdat ze zich dan belachelijk bij de klant maken.)
Maar, zolang jij niet op een project zit, kost je hun toch geen geld.
En wanneer jij wel op een project zit verdienen ze aan je.

Je moet eigenlijk alleen de detachering in wanneer je zoveel mogelijk werkervaring wil opdoen en het je niet zo veel uitmaakt dat het niet dik betaald wordt.

• blastfire
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 01-11-2012
Vorige werkgever verdiende ik 1700 bruto

Qmagic zijn oplichters :P Wilde maar 1500 eurie geven

blastfire wijzigde deze reactie 22-06-2011 14:59 (88%)

• drmoebius
  • Laatst online: 27-08 23:59
1400 is erg laag, zeker met 3 jaar ervaring. Zeg dat je 1750 wil en zak imo niet lager dan 1700. Je hebt mbo toch... Certs kun je zonder qmagic ook halen.
Pagina: 1 2 Laatste

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneiPhone

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013