Hoofdcategorieën
Topicacties

Medion MD 96430 met andere Shell speelt Video, MP3 + Calc...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 februari 2008

Ja, dat is normaal. Omdat de Medion een gestripte WINCE is en dus een aantal DLL's niet bevat moet je zelf in de directory waar de applicatie (in casu TomTom) staat de nodige DLL's zetten.
Ik zal zelf later hier een DLL's zip file posten met alle DLL's die ik her en der heb verzameld.

Wat ik ook voor de andere applicaties heb gedaan is eerst alle DLL's in de directory van de applicatie copieren en dan de applicatie starten en dan terwijl de applicatie actief is via Active Sync explorer 1 voor 1 de overbodige DLL's te deleten. DLL's die nl. actief zijn kan je dan niet deleten.
Zo hou je alleen de nodige DLL's over.

Er is nog een andere mogelijkheid, dat is het programma Dependency Walker 2.2.6 (van Microsoft site) te installeren op je PC, vervolgens copieer je de exe van tomtom naar je pc en opent deze in Dependency Walker. Deze zal dan alle ontbrekende DLL's oplijsten. Dat kan je gebruiken als er vreemde DLL's ontbreken.

Reg. datum: 18 februari 2008

Dat was exact wat ik wou proberen, die dependency walker. Nu heb ik dit eens geprobeerd met de Tomtom 6 navigator exe en daarop krijg ik oa de melding dat coredll.dll niet gevonden is...

Als jij een pakketje hebt met bruikbare dll's dan is dit altijd welkom!

Een moderator wijzigde dit bericht 22-02-2008 14:34 (2%)
Reden: Aanhef en/of groeten is niet nodig

Ik heb geprobeerd TomTom Navigator v7 op de medion te krijgen. Geprobeerd via deze installatie TomTom Home 2 te installeren op de sd-kaart. Bij het openen van tomtom home 2 gaf de medion md96310 aan dat het niet compatible was met windows ce. Moet ik dan een minder nieuwe versie van tomtom hebben? Meende toch, dat tomtom op de medion kon... Ben niet zo heel bekend met navigatiesystemen, maar misschien hebben jullie een idee.

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

Mensjes... eventjes een hele kleine huishoudelijke mededeling: Het is niet nodig om steeds een aanheft te gebruiken. Ook groeten of danken is niet nodig.

P.s. Let ook even op met TomTom en andere copyrighted software... Wij mogen het hier alleen maar over legale software hebben. Zorg er dus voor de wij niet kunnen weten dat jij het over een illegale versie hebt.

Hint naar boven: TomTom 7.0 is volgens mij (correct me when I'm wrong) nog nooit officieel gelanceerd voor Win CE, alleen voor de standalone TomTom apparaten

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Zoals beloofd, hierbij de missing DLL's voor de Medion.
Deze kunnen gebruikt worden voor eender welke applicatie die DLL's mist.
Er staan dikwijls meerdere versies van 1 DLL in deze zip, het is dus trial&error om uit te zoeken welke best past.
http://rapidshare.com/fil...on_Missing_DLL_s.zip.html

quote:
blade78 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:55:
Ik heb geprobeerd TomTom Navigator v7 op de medion te krijgen. Geprobeerd via deze installatie TomTom Home 2 te installeren op de sd-kaart. Bij het openen van tomtom home 2 gaf de medion md96310 aan dat het niet compatible was met windows ce. Moet ik dan een minder nieuwe versie van tomtom hebben? Meende toch, dat tomtom op de medion kon... Ben niet zo heel bekend met navigatiesystemen, maar misschien hebben jullie een idee.
Ja dat is dikwijls normaal dat hij tijdens de installatie zegt dat deze versie niet compatibel is, maar je kan dan toch proberen de installatie te doen en de folder te voorzien van de nodige DLL's en/of met Dependency Walker (zie eerder) te zien welke DLL's missing zijn.

Missing DLL's zie: http://rapidshare.com/fil...on_Missing_DLL_s.zip.html
Dependency Walker: zie Microsoft Technet

Met executabilitycheck.exe heb ik kunnen achterhalen dat tomtom navigator.exe van tomtom 5 volgende files te kort heeft: winsock.dll, wininet.dll en coredll.dll. Nochtans bevinden deze files zich in de windows directory van de medion... Aangezien ik nog een oude pocketpc heb met daarop windows mobile 2002, dacht ik van eens te proberen die dll's van dat toestel te kopiëren maar daarop krijg ik een foutmelding (niet mogelijk om files vanuit rom te kopiëren), en ook van de medion zelf lukt het niet om die te kopiëren naar de tomtom directory. Zelfs na het plaatsen van een coredll.dll uit jouw dll-zip blijf ik dezelfde meldingen krijgen met executabilitycheck.exe. Iemand een idee?

En ben je al iets verder gekomen Dnine?
Ik heb verder ook geen suggesties, maar ben wel geinteresseerd moest iemand er in slagen om TomTom 5 of 6 te installeren op de Medion MD 96430 of gelijkaardig.

Tomtom 5 werkt! Via google heb ik *knip* gevonden en die bevat de nodige dll's (winsock.dll, wininet.dll en coredll) alsook de extra dll's die tomtom 6 nodig heeft (ole32.dll en oleaut32.dll). Na het plaatsen van die dll's in de tomtom directory start die zonder probleem op. Tomtom 6 vindt echter geen kaarten (ook al heb ik die gekopieerd naar zowel het intern geheugen als een sd kaartje). Tomtom 5 werkt wel perfect, de enige eigenaardigheid is dat hijblijft zeggen dat hij 0 satellieten vindt terwijl hij wel degelijk ontvangst heeft en perfect werkt...

pven wijzigde dit bericht 03-03-2008 12:07 (3%)

Wil je je informatie delen? Zou je me kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt? Heb op diverse manieren al tomtom geinstalleerd op mijn medion md96310, maar zonder goed resultaat.

Eens YOT's shell geïnstalleerd is, is het enkel een kwestie van Tomtom te installeren op dezelfde manier als op pocketpc, en dan via de verkenner op de Medion naar de directory van tomtom te gaan en daar de nodige dll's copy pasten. Jij heb wel een ander model Medion dan die waar het topic oorspronkelijk over begonnen is, dus ik weet niet of alles wat hier staat voor jouw toestel geldt...

Zal het eens proberen. Heb alleen tomtom 6 hier liggen. Zal bij de missing dll's van yon kijken of ik daar de benodigde bestanden kan vinden. Hopen dat het apparaat bij mij wel de kaarten herkent...

Diverse manier geprobeerd om tomtom6 op mijn md 96310 te krijgen, maar geen succes. Ook met de dll's niet. Ik krijg niets opgestart op mijn medion

Dnine, dat is fantastisch dat je TomTom5 hebt kunnen installeren op je Medion.

Oproepen om bestanden te delen willen we hier niet zien. Wij kunnen immers niet beoordelen of de betreffende bestanden legaal gedeeld mogen worden.

pven wijzigde dit bericht 03-03-2008 12:06 (46%)

Dit mag niet volgens de policy.

Er mag over worden gepraat, maar URLs met daarin bestanden uit een TomTom-installatie willen we niet zien.

pven wijzigde dit bericht 03-03-2008 12:12 (102%)

Beste ForumModerator, dit zijn geen bestanden van TomTom die ik vraag, maar het gaat hier om dll's van Windows CE die ontbreken om TomTom te installeren, dit heeft dus niets met TomTom te maken. Mag ik dus vragen dat u dit bericht terug online plaatst aub.

Neem volgende keer aub persoonlijk contact met me op. Zoals gemeld kunnen we niet nagaan of deze gedeeld mogen worden. Daar het bestanden betreft uit WM5, heb ik twijfels of dit legaal is. Bij twijfel kiezen we het zekere voor het onzekere.

pven wijzigde dit bericht 08-03-2008 21:57 (33%)

Ook Tomtom 6 werkt nu! Om ervoor te zorgen dat Tomtom de kaarten vindt moet je een kleine registry aanpassing doen. Tomtom verwacht de kaarten namelijk onder de directory die in de registry aangegeven staat als de "My Documents" directory. Dit is standaard \My Documents maar deze bevindt zich op de ingebouwde ram van de Medion die te klein is om kaarten te bevatten. Daarom dien je dit te wijzigen naar \Storage Card (als je de kaarten op een SD kaartje geplaatst hebt) of \My Flash Disk (als je de kaarten op de ingebouwde flash schijf van de Medion geplaatst hebt).

Via Yon's bijgevoegde registry editor ga je naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Explorer\Shell Folders] en wijzig je "My Documents"="\My Documents" naar "My Documents"="\Storage Card" of "My Documents"="\My Flash Disk". Zo vindt Tomtom de kaarten in de root van die schijven.

Het enige minpuntje is dat Tomtom 6 ook nog steeds zegt dat er geen satellieten gevonden zijn, ook al is er ontvangst en werkt navigeren perfect.

Fantastisch Dnine! Knap werk!

Mag ik nog eens vragen of je de missende DLL's van Windows CE (noot aan de moderator PVEN: dit is niet de TomTom software zelf, maar de missende DLL's van Microsoft Windows CE, dus legaal! :-)) in een zip wil plaatsen en via rapidshare wil delen aub of een link waar we ze kunnen vinden aub.

*knip*

Zoals gemeld kunnen we niet nagaan of deze gedeeld mogen worden. Daar het bestanden betreft uit WM5, heb ik twijfels of dit legaal is. Bij twijfel kiezen we het zekere voor het onzekere en modden we het weg.

Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik het beste die tomtom6 kan installeren op mijn medion md96310? Ik heb de software en de dll's, maar ik doe waarschijnlijk elke keer iets fout, waardoor het niet lukt.

pven wijzigde dit bericht 08-03-2008 21:55 (38%)

Het is me ook perfect gelukt om TomTom6 met BeNeLux kaarten dankzij de missing Windows CE dll's te installeren op mijn Medion 96430. Bij mij herkent hij direct de GPS sattellieten en ontvanger. Ik moest die registry settings die Dnine heeft gemeld ook niet uitvoeren. Ik had wel eerst op voorhand op mijn SD kaart (Storage Card) een directory TomTom6 aangemaakt en daarin een folder geplaatst met de BeNeLux kaarteninfo. Nadat ik TomTom had geinstalleerd heeft TomTom deze kaarten dan zelf gevonden tijdens opstarten van TomTom. Ik moest deze dan registreren voordat ze bruikbaar werden.

TomTom6 werd wel geinstalleerd onder \Program Files\Navigator. Ik heb deze Navigator folder dan naar My Flash Disk\Apps gemoved en daarna hernoemd naar TomTom6.
Daarna heb ik de 5 missing DLL's die Dnine eerder had opgenoemd in die zelfde folder gecopieerd.
Ik had ook gezien dat TomTom tijdens de installatie ook nog 3 dll's in de Windows directory had gecopieerd. Die heb ik zelf verplaatst naar mijn TomTom6 directory, omdat anders na een hard reset de windows directory opnieuw wordt gereset naar fabrieksinstellingen zodat je die 3 dll's kwijt bent.
Het gaat om de volgende DLL's: BtCoreIf.dll, BtSdkCE30.dll, ttn6bt2003.dll.
Ik vermoed ook dat TomTom tijdens de installatie ook een en ander in registry heeft bijgeschreven, dus heb ik via mijn registry editor die je onder apps\regedit vindt, een registry backup gemaakt. Ik ga nu eens een hardreset uitvoeren en kijken of alles nog werkt. :-)

Come and fetch my bone

Deze DLL's zijn om via BlueTooth een GPS ontvanger aan te sluiten, maar dat ding heeft afaik geen BlueTooth, dus zijn ze niet nodig voor het apparaat zelf :)

Virus Infections, Spyware, Trojans & Adware.....kortom VISTA

Kan iemand me misschien alsjeblieft helpen met die tomtom6 op de medion te krijgen?! Heb nu al diverse keren en op diverse manieren het proberen te installeren, maar zonder resultaat. Via sd-kaart, via active sync, enz. Kan iemand me misschien stap voor stap vertellen hoe tomtom 6 op de medion geinstalleerd moet worden? Alvast bedankt

blade78, jouw medion is een ander model dan Yon's en de mijne (MD96430), dus met een pasklare oplossing kunnen wij moeilijk voor de dag komen...

pasklaar hoeft ook niet, maar misschien dat iemand me kan vertellen hoe die het heeft gedaan. Kan ik kijken waar het bij mij anders is en hier wat aanpassingen doen...

Ter Info: zoals je weet aanvaardt TomTom routes onder de vorm van .itn files. Die moet je plaatsen onder de itn directory van TomTom. Maar... Medion Gopal 4 aanvaardt ook routes in een veel geavanceerder formaat dan TomTom nl. xml. Overal op Internet vindt je de zgn. universele .gpx routebestanden (bv. http://www.fietsroute.org/Gpsfietsroutes.htm )
Je kan deze .gpx routes converteren naar andere formaten, zoals TomTom .itn, maar wat betreft GoPal is er bij mijn weten nog maar 1 programma dat naar GoPal 4 .xml formaat kan omzetten.
Ik heb op een Duits forum een link gevonden naar een prerelease van RouteConverter.exe die je nog niet rechtstreeks op de officiele site vindt (http://www.routeconverter.de/index_en.html)
De officiele versie ondersteunt dit GoPal formaat nog niet, deze prerelease versie wel, een aanrader dus (noot aan de moderator: RouteConverter is gratis!): http://www.routeconverter...teConverterPrerelease.jar
Enjoy!
ps. GoPal route bestanden moet je hier plaatsen: \My Flash Disk\settings\Navigation\tour

YON wijzigde dit bericht 08-03-2008 21:31 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: