Hoofdcategorieën
Topicacties

Medion MD 96430 met andere Shell speelt Video, MP3 + Calc...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 februari 2008

Hallo,

Ik ben de laatste 2 weken druk bezig geweest om de Medion MD 96430 Navigator om te bouwen en te voorzien van een nieuwe Shell. (Werkt ondertussen ook op MD96260, MD96430, MD96310 en eventueel andere Medions!)
Ik wil hier graag de installatieprocedure delen die je toelaat om je Medion om te bouwen. Geen nood, je kan steeds terug naar de originele fabrieksinstellingen, dus de aanpassingen zijn omkeerbaar.

De Medion MD 96430 kwam een paar weken geleden op de markt voor een zeer gunstige prijs van 149 ¤ bij Aldi. Deze navigator bevat GoPal ME 4.0 met detailkaarten van West-Europa, maar bevat bijna geen extra's, enkel een foto-viewer.

Deze Medion is echter een Windows CE 5.0 intern en biedt dus in theorie een pak meer mogelijkheden dan voorzien.:-)

Ik heb met mijn ¥0Shell 1.3 de volgende extra's toegevoegd:
  • GPS Gopal ME 4.0 vanuit shell
  • Berlitz Travel Guide vanuit shell
  • TCPMP 0.72 Media Player: plays Audio, Photo's and Video: MP3/MP4/AVI/AC3/OGG/WMA/MPEG/DIVX/FLAC/JPEG
  • Picture Viewer
  • Alarm Clock
  • Scientific Calculator Q-Calc 0.95
  • Pocket Notepad 4.0
  • SpreadCE 2.02: Excel compatible SpreadSheet
  • File Explorer
  • Pocket XPDF 0.5 PDF Reader
  • MNote 1.21 MP3 Voice Recorder
  • XClock 1.1 Analog Clock and Calendar
  • Flash Player
  • Control Panel
  • Flashdisk SD Card and Memory Inspector
  • Task Manager 2.9 with registry Editor
  • Battery Status
  • Date/Time
Hier zijn enkele screenshots:

Pagina1:
http://www.vanbarel.com/images/shell1.jpg

Pagina2:
http://www.vanbarel.com/images/shell2.jpg

Pagina3:
http://www.vanbarel.com/images/shell3.jpg

Je kan mijn gratis ¥0Shell 1.3 hier vinden:
http://rapidshare.com/files/92649536/_0Shell1.3.zip.html

De installatieprocedure zit in de ReadMe.txt file.

Veel plezier,

¥0&

ps. Er zijn nog een aantal zaken te doen, zoals:
  • De Games werken nog niet. Ik werk momenteel aan een GameBoy emulator voor de Medion. Maar dit werkt nog niet. :-(
  • Agenda werkt nog niet. Kent er iemand een goeie freeware Agenda voor Windows CE (Kalender+Taken)
  • Flash player speelt momenteel maar 1 bepaalde file
  • Het Navigation Splash Screen moet nog aangepast worden

Reg. datum: 18 februari 2008

Prachtig, dit ga ik vanavond eens uitproberen.

Dit was precies waar ik naar op zoek was, ik was al wat aan het prutsen met showtaskbar.exe in de windows\startup directory, maar die bleef maar een fractie van een seconde zichtbaar...

Hiermee zou het dus in principe ook mogelijk moeten zijn om een pocketpc versie van Tomtom te installeren, of heb ik het mis?

Ja, dit moet zeker lukken. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar staat ook op mijn verlanglijstje om uit te zoeken. Maar met mijn ¥0Shell kan je rustig proberen en heb je een explorer en taskmanager en registry editor ter beschikking, wat je regelmatig nodig hebt om verder te testen. :-)
Ik zoek ook nog naar een goei freeware Calender/Taken programma, dat eventueel kan syncen met Outlook of met Essential Pim Pro op de desktop.

ps. de taskbar van Windows CE kan je via mijn Shell eenvoudig tevoorschijn toveren door met je stylus even helemaal onderaan het scherm te tikken.
Daarna kan je de startknop links aantikken :-)
Ik heb verder ook een hotkey toegevoegd waarmee je de balk terug volledig onzichtbaar kan maken.
Alles te lezen in de Readme.txt file in de zip!

Of lees hierbeneden:

¥0Shell v1.3
Author: ¥0& 17-02-2008

About:
------

¥0Shell is a replacement shell for the Medion MD 96430 GOPAL ME 4.0 Pocket Navigator.
This shell replaces the default startup shell of the Medion MD 96430.
It adds some extra PDA and Multimedia functionality.
You can always reset to the Medion factory default shell.

Features:
---------

-GPS Gopal ME 4.0
-Berlitz Travel Guide
-TCPMP 0.72 Media Player: plays Audio, Photo's and Video: MP3/MP4/AVI/AC3/OGG/WMA/MPEG/DIVX/FLAC/JPEG
-Picture Viewer
-Alarm Clock
-Scientific Calculator Q-Calc 0.95
-Pocket Notepad 4.0
-SpreadCE 2.02: Excel compatible SpreadSheet
-File Explorer
-Pocket XPDF 0.5 PDF Reader
-MNote 1.21 MP3 Voice Recorder
-XClock 1.1 Analog Clock and Calendar
-Flash Player
-Control Panel
-Flashdisk SD Card and Memory Inspector
-Task Manager 2.9 with registry Editor
-Battery Status
-Date/Time

Installation:
-------------

01-Connect your Medion MD 96430 via ActiveSync to your pc.
02-Make a backup of de Medion folder "My Flash Disk", since this folder will not be restored after a hard reset.
03-Note: After installing ¥0Shell, you can always return to the factory default Medion settings using the hardreset option (On/Off switch). The On/Off switch at the bottom of the Medion will reset to factory default, which means that all folders will we reset from Rom except the "My Flash Disk" folder.
04-Unzip ¥0Shell.zip to a temporary folder on your harddisk. You will find a folder called "Apps" with subdirs.
05-Copy the "Apps" folder to your Medion at "My Flash Disk\Apps". If you don't have enough free space, you can backup some .psf maps from the "My Flash Disk\MapRegions" to your harddisk.
06-Copy the folder "My Flash Disk\Apps\HardReset\Navigation" over the folder "My Flash Disk\Navigation". This will overwrite the SplashScreen from the Navigation program.
07-Copy the folder "My Flash Disk\Apps\HardReset\Windows" over the folder "Windows" in the root. This will overwrite some system files to enable ¥0Shell to start after softreset.
08-Rename \my flash disk\navigation\shell.exe to shell1.exe (so the Gopal shell does not start).
09-Soft Reset your Medion (Press Start button on top and Press the right most button on the screen).
10-¥0Shell will now start after softreset.
11-Finalise installation by setting some registry settings: Click the Folders Icon and navigate to "My Flash Disk\Apps\HardReset" and double click "RegReset". Close the Explorer.
12-¥0Shell is now ready for use. Enjoy!

Tip: if you want to use the multimediacapabilities, it is best to insert an SD card. Create the following folders on the SD card: Flash, Music, Notes, PDF, Photo, Sheet, Video.

Some Usage Tips:
----------------

-There are currently 3 menu screens:
You can jump to the next screen by touching somewhere in the bottom-right of the screen.
You can jump to the previous screen by touching somewhere in the bottom-left of the screen.
-There are 4 hotkeys defined:
Key1: Close current application
Key2: Start Explorer. If pressed for >1.5 seconds it will show/hide the Taskbar.
Key3: Rotate screen 90 degrees. If pressed for >1.5 seconds it will show the MoveWindow applet.
Key4: Toggle keyboard panel on or off. If pressed for >1.5 seconds it will start the Task Manager.
-If you press the bottom of the screen with your stylus, the Taskbar will show or hide. You can activate the Taskbar by touching the bottom-left corner (like Windows).
-Some windows, like the Voice recorder NoteM , will not show a close button. You have to close this window using Key1.
-Some windows may need text-input. You can show/hide the keyboard panel using Key4.
-If you start the Mediaplayer TCPMP, the function keys are redefined:
Key1: locks and blanks the touchscreen (useful when using your mp3 player in your pocket). Unlock by using Key1 again.
Key2: will jump to the next song, photo, ...
Key3: Volume UP
Key4: Volume Down
-If for some reason you need to hardreset your Medion, you have to redo the following installation steps: step 07, 09, 10, 11
-If you want to reset to factory default: do a hardreset (On/Off switch) and restore your backup of "My Flash Disk" you made in step 02

ToDo:
-----

-Games are not yet functional: I am working on a GameBoy emulator for the Medion.
-Agenda is not yet functional.
-Flash player only plays one flash
-Navigation Splash Screen

Waarschijnlijk draait ¥0Shell ook op andere Medions. Als er testers zijn, weest welkom! :)

Ik heb mijn medion md96310 aangepast zoals je in je text-bestandje hebt omschreven.
Bij het kopieren van het apps-mapje geeft hij een foutmelding bij het kopieren van het NoteM-mapje.
Vervolgens kan ik geen shell.exe in het opgegeven mapje vinden om te hernoemen.
Na een soft-reset krijg ik even jouw aangepaste menu te zien en daarna krijg ik alsnog mijn oude menu met de oude pictogrammen. Het hernoemen van de verschillende exe-bestanden in My flash disk/navigation levert me bij het hernoemen van mnavdce.exe wel de contact viewer en de videoplayer op (van de gopal software denk ik). Na de reset staat er wel een nieuwe mnavdce.exe maar is 0kb i.t.t. de oude die 3,95 mb is. Hoe krijg nu alsnog het aangepaste menu vanuit jouw shell? Hoe voorkom ik dat het gopal-shell opstart, omdat ik shell.exe niet in het opgegeven mapje kan vinden? Hieronder staan de bestanden die in my flash disk/navigation staan.

audiomanager.exe
autorunce.exe
dstcom02.dll
gpstmc.pil
help.exe
mnavdce.exe
mnavdce1.exe
navdata.pf
pathfinder_orig.req
setting.exe

Mijn navigatie start trouwens helemaal niet meer... de rest (mp3-player en pictureviewer enz.) wel.

blade78 wijzigde dit bericht 18-02-2008 20:20 (4%)

Is er easy manier op tcpmp te installeren en in mijn menu te krijgen? Dat heb ik ook al een paar keer geprobeerd op mijn medion md96310. Lukt nog steeds niet op de manieren zoals ik ze op enkele forums heb gelezen.

Blade78, ik denk dat je een iets andere Medion hebt. Jij hebt blijkbaar een MD 96310.
Welke Gopal heb je? Versie 3 of 4? Mijn Medion is MD 96430 met Gopal 4.

In mijn handleiding staat inderdaad wel een foutje. Er staat in stap 8:
08-Rename \my flash disk\navigation\shell.exe to shell1.exe (so the Gopal shell does not start).
Dat moet zijn:
08-Rename \my flash disk\shell.exe to shell1.exe (so the Gopal shell does not start).

mnavdce.exe is je navigator zelf!

Ik zal je vertellen hoe de Medion vanuit de fabriek opstart. Als je een softreset doet van de Medion MD96430 dan wordt eerst FirstStartAP.exe uitgevoerd. Die start een aantal processen oa. het process dat je bovenste aan/uit knop leest, maar ook een process genaamd MainShell.exe vanuit windows en een process dat de Medion shell opstart (shell.exe in de My Flash Disk dir).

Wat ik doe is eerst en vooral MainShell.exe overschrijven met een programmatje dat niets doet.
En ook shell.exe hernoemen zodat de shell van Medion niet opstart.
Daarna zet ik 2 shortcuts die wijzen naar mijn shell en naar een programmatje dat de functietoetsen aan de zijkant herdefinieert. Dus als je dan een softreset doet wordt de shell van Medion niet opgestart maar (door de startup bestanden) wordt mijn shell opgestart + mijn hotkey programma.
Alles wordt aan elkaar gelijmd via mortshell scripts die je zelf kan aanpassen. Ook mijn shell en de iconen etc. zijn allemaal via een texteditor aan te passen, niets is hardcoded.

Een woordje uitleg als je zelf andere programma's wil toevoegen:
Omdat de Medion een gestripte Windows CE is moet je voor iedere applicatie die je toevoegt nakijken dat je de juiste dll's mee in de dir van de applicatie zet, dat is gewoon trial en error, maar voor de applicaties die ik in mijn shell meelever heb ik dat monnikenwerk al voor jou uitgeplozen.

Veel succes en sorry van foutje in install readme.txt

Ik zal een nieuwe versie uploaden met de juiste readme.txt
Ook de TCPMP player kan je gewoon gebruiken want alle nodige dll's staan erbij.

Voor iedereen die wil proberen:
Errata:
In mijn handleiding staat een foutje. Er staat in stap 8:

Dat moet zijn:
08-Rename \my flash disk\menu.exe to menu1.exe (so the Gopal shell does not start).

Indien je nog problemen tegenkomt laat me dan weten aub.

Hier is de nieuwe aangepaste versie: http://rapidshare.com/files/92979587/_0Shell1.4.zip.html

YON wijzigde dit bericht 20-02-2008 09:56 (21%)

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

@ YON: gebruik aub de edit-knop (http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) ipv maar nieuwe berichten te blijven posten :)

Gisteren een beetje aan het testen geweest maar er nog niet in geslaagd om dit draaiende te krijgen. Enkele problemen die ik tegenkwam:

Geen rechten om MainShell.exe te overschrijven, misschien lag dit aan Vista en moet ik eens proberen vanuit XP? Ofwel is het programma in gebruik?

Geen shell.exe te vinden onder My Flash Disk, dus ook niet te hernoemen... (ik heb een search gedaan op de backup die ik van My Flash Disk genomen heb, maar daaronder bevindt zich nergens een shell.exe...)

Al de eerdere stappen van je readme had ik wel al uitgevoerd, met als resultaat een niet werkende GPS. De volledige backup terugzetten ging te lang duren daarom dacht ik een hard reset en factory reset te doen, en zo enkel de nederlandstalige gopal software + enkele kaarten terug te installeren mbv de dvd. (hier ben ik nog mee bezig, momenteel enkel de software geïnstalleerd en dit start al op, zij het zonder kaarten te vinden)

Is het eigenlijk mogelijk om met de gps zodanig te klooien dat het niet meer mogelijk is om dit te herstellen mbv de installatiedvd en een factory reset? Of hoef ik mij hier geen zorgen om te maken en doe ik, als niets meer lijkt te lukken, gewoon een hard reset + factory reset + eventueel een flash format...

Een moderator wijzigde dit bericht 22-02-2008 14:40 (5%)
Reden: Aanhef en groeten is niet nodig

Merkwaardig dat je de mainshell.exe in de windows directory niet kan overschrijven.
Ik denk dat dat toch aan Vista moet liggen, want ik kan die overschrijven terwijl de Medion draait.
Bij mij geeft hij gewoon een warning dat je een executable gaat overschrijven, maar verder geen probleem. Wat je eventueel eens kan testen is of je via de (hot)key4 (langer dan 1,5 seconde indrukken) de process explorer kan opstarten en dan een aantal processen te killen en te kijken wat er gebeurt.
Je kan dan via de andere hotkey2 de explorer opstarten en dan de executables met de hand opstarten en kijken wat er gebeurt, zo krijg je een inzicht in wat er gebeurt en hoe de Medion werkt.

Vreemd dat je ook geen menu.exe terugvindt in de my flash disk directory.
Wat staat er dan in je my flash disk directory? Er moet toch een startup shell ofzo staan?
Welke Gopal versie is dat 3 of 4?

Wat betreft je andere vraag of je de Medion zodanig softwarematig kan manipuleren dat hij niet meer te resetten is naar default, wel dat kan niet, want als je een hardreset doet wordt alles overschreven vanuit ROM behalve de My Flash Disk. Als je dus een goeie backup hebt van de My Flash Disk kan je die na een hard reset terug gewoon copieren en alles werkt zoals voorheen.
En zelfs zonder backup kan de de installatie van je GPS software in geval van nood (lees geen backup) van CD terugzetten. Dus er is nooit een probleem van een dode Medion box te krijgen.

ps. ik heb mijn Medion MD 96430 nog eens een volledige hardreset gegeven en alle stappen van mijn installatieprocedure nog eens uitgevoerd en alles werkt zoals het moet.

YON wijzigde dit bericht 22-02-2008 15:30 (5%)
Reden: Aanhef en/of groeten is niet nodig

Na een hard reset en het leegmaken van My Flash Disk heb ik een herinstallatie gedaan van enkel de software en de kaart van België.

Nog altijd geen shell.exe op My Flash Disk, wel:

MapRegions (dir)
navigation (dir)
settings (dir)
config.sys
menu.exe (deze misschien hernoemen?)
Navi.mvf
started.reg

Ik heb ervoor gezorgd dat hidden files ook getoond worden.

Ik heb wel gemerkt dat er in de \windows directory een shell.exe staat die heel klein is (en verborgen was), misschien is het deze wel...

inderdaad, mijn excuses 8)7 , het is menu.exe in de my flash disk die je moet hernoemen naar menu1.exe
ook de mainshell.exe in de windows directory overschrijven met mijn versie
ook de bestanden uit de windows\startup niet vergeten anders start mijn shell natuurlijk niet en werken de hotkeys niet.

Dus stap 8 van de readme file moet zijn:
08-Rename \my flash disk\menu.exe to menu1.exe (so the Gopal shell does not start).

Hier is de nieuwe versie: http://rapidshare.com/files/93195629/_0Shell1.41.zip.html

YON wijzigde dit bericht 19-02-2008 18:38 (28%)

Ik heb net eens geprobeerd vanaf een xp machine en kan nog steeds de mainshell.exe niet hernoemen.
Ik krijg volgende melding:

---------------------------
Kan de naam van MainShell niet wijzigen: Het bestand bevindt zich mogelijk in alleen-lezengeheugen of op een tegen schrijven beveiligde schijf of is momenteel in gebruik door een andere toepassing.
---------------------------

Het lijkt dus alsof dat programma in de rom staat en niet in de ram...

Suggesties?

Een moderator wijzigde dit bericht 22-02-2008 14:34 (3%)

Wacht, we komen er wel uit.:)

Hernoemen moet je niet doen, gewoon overschrijven.
Maar als overschrijven bij jou ook niet lukt, doe dan hetvolgende:

05-Copy the "Apps" folder to your Medion at "My Flash Disk\Apps". If you don't have enough free space, you can backup some .psf maps from the "My Flash Disk\MapRegions" to your harddisk.
06-Copy the folder "My Flash Disk\Apps\HardReset\Navigation" over the folder "My Flash Disk\Navigation". This will overwrite the SplashScreen from the Navigation program.
07-Copy the folder "My Flash Disk\Apps\HardReset\Windows" over the folder "Windows" in the root.

Als de mainshell.exe overwrite niet lukt, geen probleem, dat lossen we later wel op, je moet alleen zorgen dat de files van de startup folder correct zijn gecopieerd!

08-Rename \my flash disk\navigation\menu.exe to menu1.exe (so the Gopal shell does not start).
09-Soft Reset your Medion (Press Start button on top and Press the right most button on the screen).
10-¥0Shell will now start after softreset.

na deze stap zal na opstarten een deel van de medion menu verschijnen.
Nu druk je kort (aan de zijkant van je toestel) op de 2de knop van boven geteld. Als alles goed is krijg je nu de explorer te zien.
Je voert van hieruit de volgende stap uit:

11-Finalise installation by setting some registry settings: navigate to "My Flash Disk\Apps\HardReset" and double click "RegReset". Close the Explorer.

Nu druk je 2 seconden op knop 4 (de onderste knop). Nu zal de taskmanager verschijnen.
Je kan nu het mainschell.exe process opzoeken en met de hand stoppen (Close)

Nu zou je de mainshell.exe file wel moeten kunnen overschrijven met de mainshell van de my flash disk\apps\hardreset\windows folder, want hij is niet meer running.

Als je nu softreset (niet hardreset, want anders kan je herbeginnen), start mijn shell als alles goed is.

Ik heb gopal 3 op mijn medion md96310

Heb je shell1.4 gedownload en ben begonnen met activesync om de map apps naar mijn medion te kopieren. Bij NoteM gaat het weer fout. Bij bijna alle bestanden de melding: "de conversie is mislukt. het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden". Alleen NoteM.htm, NoteM.exe, note_prj.dll, gx.exe, mfcce300.dll, doclist.dll en aygshell.dll zet hij over.

Ben verder gegaan. Ook bij mij bestaat er geen shell.exe, ook niet in my flash disk\. Heb dus vervolgens menu.exe hernoemt naar menu1.exe. In de map my flash disk\INSTALL staat wel een shell.cab.

Na het verder vervolgen van de readme file.... doet hij het!!!

Ga het verder testen. Tot zover bedankt!!! :) :) :)

Dat probleem met notem kan je oplossen door in ActiveSync opties op je pc de "conversion" flag af te zetten (Convert Files when ... synchronized uitvinken) en daarna de files in Apps folder terug te copieren naar je Medion!
Laat me weten of het lukt aub.

Een moderator wijzigde dit bericht 22-02-2008 14:34 (2%)

Met nog 1 klein verschil tov je extra tips hierboven is het eindelijk gelukt!

Na het killen van het MainShell.exe proces lukte het nog steeds niet om het bestand te overschrijven. Ik probeerde dit vanuit Windows Vista/XP. Ten einde raad probeerde ik het eens vanuit het explorerschermpje (via de 2e shortcut toets) op de medion zelf, vandaaruit te copy/pasten, en dit lukte wel!

Misschien best als extra puntje toevoegen in je readme?

Hartelijk bedankt voor de hulp!

Ik ben blij dat het je uiteindelijk ook gelukt is.
Je ziet dat er heel wat mogelijk is met deze Medions. Het wordt zo een echte PDA.
Als je nog ergens een goeie Calender/Taken beheerder kan vinden dan ga ik die evt. in het pakket opnemen.

Een moderator wijzigde dit bericht 22-02-2008 14:33 (8%)

Enkele vragen/opmerkingen:
  • Als ik op "contacts" klik krijg ik SpreadCe (in portait mode)?
  • Je hoofdmenu, is dit hardcoded? Of is er een mogelijkheid om via één of ander config file extra applicaties toe te voegen of te vervangen door andere?
  • Normaal zou het dus mogelijk moeten zijn om tomtom te installeren en mbv de explorer op te starten, als je hier tips over hebt (over het hoe en wat) mag je die zeker laten weten.

Een moderator wijzigde dit bericht 22-02-2008 14:33 (2%)

>• Als ik op "contacts" klik krijg ik SpreadCe (in portait mode)?

Ja, ik heb ook nog geen goede "contacts" applicatie kunnen vinden vandaar dat ik nu SpreadCE opstart met een vaste contacts.xls file. Die moet staan op je SD kaart op "\Storage Card\Sheet\Contacts.xls" en mag eender welk excel formatted sheet zijn (zonder conversie overzetten van je pc!)
Als je een betere contacts heb, mag je me altijd laten weten.
Je kan de plaatst van de contacts file veranderen in de file: \My Flash Disk\Apps\SpreadCE\Contacts.mscr

>• Je hoofdmenu, is dit hardcoded? Of is er een mogelijkheid om via één of ander config file extra applicaties toe te voegen of te vervangen door andere?

Neen, niets is hardcoded in mijn shell, alles heb ik via scripting en textconfig bestanden aan elkaar gelijmd. Je kan de shell wijzigen in volgende bestanden: \My Flash Disk\Apps\Shell\menu1.ini,menu2.ini en menu3.ini. Je kan alle elementen verplaatsen en nieuwe iconen plaatsen en andere applicaties opstarten of de achtergrond bitmap wijzigen.
Als je die bestanden opent, dan zal je zien dat alles zichzelf uitwijst.
De iconen staan in \My Flash Disk\Apps\Shell\Icons en moeten 48x48 pixel set bevatten.

>• Normaal zou het dus mogelijk moeten zijn om tomtom te installeren en mbv de explorer op te starten, als je hier tips over hebt (over het hoe en wat) mag je die zeker laten weten.

Ja natuurlijk, maar ik heb zelf een fulltime job en heb weinig tijd om alles wat betreft TomTom uit te zoeken, maar via mijn shell kan je gerust TomTom naast GoPal laten draaien op hetzelfde toestel.

ps. ik maak ook veel gebruik van MortScript scripting, dat is een heel krachtige scripting tool voor Windows CE, beter dan DOS Batch files. Hier is de manual van MortScript: http://rapidshare.com/fil...ortScript-Manual.pdf.html

Ook de hotkeys kan je aanpassen in volgende ini file: \My Flash Disk\Apps\HotKey\Hotkey.ini

¥0&

ps. oh ja, ik ben ook nog op zoek naar de MP3 speler van de GoPal Versie 4 (ik heb nu de versie 3 erbij gezet op menu pagina 2 van mijn shell, maar de nieuwe is leuker. Ik heb wel de versie 4, maar voor een breder sherm en dan kloppen de toetsen en bediening niet meer en ik heb de XML file al eens bekeken, maar dat is een bijbel die niet echt leesbaar is en bijzonder lang...

Dus als er mensen zijn die de MP3 speler voor de GOPAL 4 hebben maar dan in 320x240 resolutie, laat me aub. weten. Aan de andere kant gebruik ik nu TCPMP speler die zowat alles perfect afspeelt van foto's over video's over MP3 (MP3/MP4/AVI/AC3/OGG/WMA/MPEG/DIVX/FLAC/JPEG... ), alleen is die speler niet skinnable en niet zo sexy, maar wel oerdegelijk.

Een moderator wijzigde dit bericht 22-02-2008 14:34 (15%)

Ik heb de NoteM kunnen kopieren zoals je het omschreven had. Weet alleen nog niet wat het voor programma is...
Is er een handigheidje voor het volgende. Voor deze shell verandering kon ik vanuit het navigeren de mp3 aanzetten vanuit de extra opties. Kan het zijn dat die optie nou niet meer doet i.v.m. het feit dat tcpmp er nu op staat?

NoteM is een voicerecorder. Je kan daarmee voice memo's opnemen in MP3 formaat.
Een eigenaardigheidje is wel dat je pas ziet wat je opgenomen hebt als je het programma sluit en dan weer opent.
Sluiten moet via de bovenste zijtoets gebeuren want er is geen close button in het programma omdat het origineel een pocketpc programma is.

Wat betreft je 2de vraag, inderdaad, dat komt doordat je originele shell nu niet opgestart is.
Je kan je originele MP3 speler wel achter het MP3 speler icon van het 2de menuscherm hangen zodat die daar opstart. Je moet via de explorer maar eens zoeken waar de .exe van je MP3 speler staat en dan pas je menu2.ini aan in de \my flash disk\apps\shell folder.

Gisteren Tomtom 5 eens uitgeprobeerd, installatie loopt zonder foutmeldingen maar als ik via de explorer de "Tomtom Navigator.exe" probeer te starten krijg ik de melding dat het bestand of bepaalde onderdelen ervan niet gevonden zijn en het programma wil niet starten. Het lijkt er dus op dat er nog extra files (dll's?) nodig zijn...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: