Gathering of Tweakers

Quicksearch
@Apocalyptus: Ik heb zelf de E2C's en die bevallen me zeer goed. Ik kwam van de EX71's van Sony af en dat was wel een heerlijke 'wat heb ik allemaal nog meer gemist!?!'-ervaring, terwijl die dopjes al zeker niet slecht waren. Doet me ook wel weer uitzien naar het moment dat ik het budget heb voor nog beter spul :P.

Alleen heb ik geen ervaring met de SE110's dus daar kan ik weer weinig zinnigs over zeggen. Als ik het zo lees echter zie ik vrij veel negatieve woorden over de SE110's (in dit topic lees ik in ieder geval weinig positiefs) en dat heb ik van de E2C's eigenlijk nooit gelezen.

being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze!

@punksmurf

Ik zag dat het gewoon een nieuwere versie is, maar dat ook ik op het internet veel negatieve reacties zie over de SE110 en niet over de E2C.

Ik ga gewoon wachten op de E2C.

quote:
Hoedje schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:39:
Daarnaast vraag ik me af hoe je ze draagt, draag je ze met het draadje over je oor, of gewon recht naar beneden hangend. De eerst manier is namelijk wel superieur, dan trekt het draadje ook niet aan 't oordopje.
Nou, superieur.... ik heb het geprobeerd, maar de draad springt bij de minste beweging achter mijn oor uit. Tevens is het dragen over het oor niet zo prettig als je een brildrager bent. Dan is er niet echt genoeg plaats achter je oor voor de poot van de bril én de draad van de oordopjes :P

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
I'm not done yet...

Als je brildrager bent, dan is het waarschijnlijk een ander verhaal :P. Maar over het algemeen is het superieur. Het draad trekt niet aan het dopje, waardoor niet door de minste of geringste beweging je je seal verliest. Daarnaast heb je geen last van de draadgeluiden :)

No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.

Ik heb een bril, maar totaal een last daarvan. Draadje achter je oor is de beste uitvinding sinds brownies...

Vreemd; heb ik dan een rare vorm oren ofzo?

Ik draag mijn kabel noodgedwongen op de "klassieke" manier voorlangs. Als ik de kabel achter mijn oor doe, dan hoef ik ook maar ietsje met het hoofd te bewegen, en hij wipt erachter uit. (Nee, ik heb geen flaporen.)

Er zijn ook oordopjes, heb ik gelezen, met verwisselbare kabel en een ijzerdraadje in het bovenste stuk van de kabel. Dat is dan wel weer mooi :) Jammer dat Shure dat niet heeft.

Katsunami wijzigde dit bericht 05-04-2008 20:18 (3%)

Misschien kan je er een stukje ijzerdraad rond wikkelen? Evt wat krimpkous erover (moet je wel het snoer verder naar beneden doorknippen wat wel zonde is).

Ja, ik ga effe de kabels van mijn, voor mijn doen veel te dure SE210 doorknippen :D

Jij bent zeker de leukste thuis :P

Ik zou het ook zo gauw niet doen hoor. Maar je kan toch eerst een draadje errond wikkelen en dan eens proberen of dat zit. En isolatietape ipv krimpkous kan natuurlijk ook.

Ik zal 's kijken; isolatietape ligt hier, en als ik het me goed herinner, heb ik ook nog zwarte ijzerdraad van 0.2mm ofzo :) Ik verwacht echter dat het niet veel gaat worden; het schiet me net te binnen dat het opbergen in de tas wel gaar gaat worden als de draad zo gebogen blijft staan :P

Katsunami wijzigde dit bericht 07-04-2008 09:22 (40%)

ondertitel
Reg. datum: 03 augustus 2002

quote:
Katsunami schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:22:
Ik zal 's kijken; isolatietape ligt hier, en als ik het me goed herinner, heb ik ook nog zwarte ijzerdraad van 0.2mm ofzo :) Ik verwacht echter dat het niet veel gaat worden; het schiet me net te binnen dat het opbergen in de tas wel gaar gaat worden als de draad zo gebogen blijft staan :P
Klein veertje uit een balpen werkt ook :)

veritas, aequitas

Dat vormt zich toch niet naar je oor lijkt me?

ondertitel
Reg. datum: 03 augustus 2002

quote:
Punksmurf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:04:
Dat vormt zich toch niet naar je oor lijkt me?
Sommige pennen hebben een heel dun, maar echter wel vormbaar penveertje om de vulling zitten. Het is het proberen waard :)

veritas, aequitas

Reg. datum: 23 februari 2005

Misschien weet iemand:
Als ik Shure oordopjes vanuit een webshop Engeland bestel (hifiheadphones.co.uk of handheldaudio.co.uk) hoef ik toch geen BTW en invoerrechten te betalen?

Waizzit?

quote:
miranon schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:34:
Misschien weet iemand:
Als ik Shure oordopjes vanuit een webshop Engeland bestel (hifiheadphones.co.uk of handheldaudio.co.uk) hoef ik toch geen BTW en invoerrechten te betalen?
Nope! Heb het zelf ook Shure's (SE210) besteld bij handheldaudio.

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8

quote:
Zaren schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:31:
[...]

Sommige pennen hebben een heel dun, maar echter wel vormbaar penveertje om de vulling zitten. Het is het proberen waard :)
True enough :).

Nadat ik mezelf de vraag had gesteld of ik de SE110 of the E2C moest kopen, is het uiteindelijk toch nog de E2c geworden. Het was wel een lastige zoektocht. Ben bij een aantal winkels geweest die nog wel adverteren dat ze de E2C verkopen, maar elke keer krijg je de melding dat ze niet meer te leveren zijn, niet meer gemaakt worden en dat de SE110 de opvolger is.

Na lang zoeken, kwam ik toch nog bij een nederlandse website terecht die ze voor 73 euro verkoopt en op voorraad had liggen. Er kwam nog voor 5.60 aan verzend kosten bij.
Had gisterochtend het geld overgemaakt en kreeg 19:30 diezelfde dag een mail waarbij ik de melding kreeg dat ze verstuurd waren plus de barcode zodat ik het pakketje kon "volgen" via de TNT track&trace website. Vanmiddag om 14:00 stond de courier al voor de deur.

Voor een prijs van 78.60 ben ik toch zeer tevreden, vooral als je ziet dat deze oordoppen in de winkel vaak nog 89 of 99 kosten. Internet is zeker goedkoper, maar 73 vond ik wel een heel mooi prijsje.
Ik kan nu al zeggen dat het geluid over het algemeen beter is als mijn Bose in-ear oordoppen.Geluid klink veel helderder en ze zitten ook erg lekker. Ik krijg de oordoppen wel goed langs mijn oor. Wat mij wel opvalt is dat bose wat meer gericht is op de wat lagere tonen en de bas vind ik dan ook iets beter op dit moment. Oordoppen zijn natuurlijk nog maar een paar uren oud en zullen vast nog wel wat beter worden na het "inspelen".
Kan nog niet echt een keuze maken welke opzetstukjes het beste zijn. Tot nu toe vind ik de gewone zwarte opzetstukjes het lekkerst zitten en ik krijg met deze opzetstukjes ook het beste geluid. Ik moet nog wel het een en ander uitproberen.

Voor de rest ben ik echt super tevreden.

quote:
cordi schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:37:
Ik heb de Shure SE530PTH en de E4C. Mijn SE530 speelde na drie maanden of ongeveer 10 uur gebruik nog maar uit één oortje. Ik heb deze bij Expansys gekocht.
Ik kan de Shures bij de expansys webshop (NL, BE, UK, FR) niet vinden. Wanneer heb je hem daar gekocht?

Ik heb de Shure SE 530 gekocht eind augustus 2007 voor 450 euro. Toen stonden ze nog wel op hun site. Ondertussen heb ik nog steeds niets ontvangen. Ook geen reactie op aantgetekend schrijven! Ellendig. Die kerel aan de telefoon blijft maar zeggen dat hij nog in Amerika is. Volgens de leverancier in België kan dit niet. Wat een winkel zeg!

quote:
cordi schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:48:
Ik heb de Shure SE 530 gekocht eind augustus 2007 voor 450 euro. Toen stonden ze nog wel op hun site. Ondertussen heb ik nog steeds niets ontvangen. Ook geen reactie op aantgetekend schrijven! Ellendig. Die kerel aan de telefoon blijft maar zeggen dat hij nog in Amerika is. Volgens de leverancier in België kan dit niet. Wat een winkel zeg!
Dan cancel je de order en bestel je ergens anders?

Hebben anderen hier ook dat je de E500/SE530 (Ik heb het oude model) te ver in je oren stopt, waardoor ze slechter klinken en minder goed zitten?

Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec

quote:
phantom_Dream schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:32:
Dan cancel je de order en bestel je ergens anders?
Als ik het me goed herinner, probeert hij garantie te claimen vanwege een defect.
quote:
Hebben anderen hier ook dat je de E500/SE530 (Ik heb het oude model) te ver in je oren stopt, waardoor ze slechter klinken en minder goed zitten?
Dat is ook bij mijn SE210 zo. Als ik niet oplet en de dopjes te ver in mijn oor stopt, zodat de foamie met de rand in de gehoorgang terechtkomt, dan is dat ronduit pijnlijk.

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
I'm not done yet...

quote:
Katsunami schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:05:
[...]
Dat is ook bij mijn SE210 zo. Als ik niet oplet en de dopjes te ver in mijn oor stopt, zodat de foamie met de rand in de gehoorgang terechtkomt, dan is dat ronduit pijnlijk.
Bij de foamies kan ik me dat nog voorstellen, maar bij andere opzetstukjes gebruik je dan toch echt de verkeerde maat. Alhoewel de triple flanges soms wel erg diep lijken te gaan of ver uitsteken (daarom worden ze ook gemod tot bi-flanges).

No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.

Is er een groot verschil tussen SE420 en SE530 qua geluid? Zijn de SE530 de extra 80-90 euro waard?

Ik heb ook op head-fi gelezen dat de SE530 te veel bass heeft waardoor de hoge tonen minder aanwezig zijn, en dus de SE420 in dat opzicht beter is (qua weergave van hoge tonen).
Kan iemand dat bevestigen?

quote:
Hoedje schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:25:
Bij de foamies kan ik me dat nog voorstellen, maar bij andere opzetstukjes gebruik je dan toch echt de verkeerde maat. Alhoewel de triple flanges soms wel erg diep lijken te gaan of ver uitsteken (daarom worden ze ook gemod tot bi-flanges).
Ik gebruik alleen maar de middenmaat foamies :) De andere sleeves geven naar mijn mening niet de isolatie die ik wens te behalen. Een grotere maat foamies past niet, een kleinere isoleert niet goed. Het zit ondertussen allemaal perfect, maar ik moet wel opletten, zoals ik zei, dat ik de foamie niet voorbij de rand in de gehoorgang steek. Dat is vrij pijnlijk omdat de rand van de foamie dan vanaf de binnenkant nogal "snijdend" tegen je gehoorgang drukt.

In de startpost las ik over het wassen van de foamsleeves.

Ik wil daarbij even opmerken dat er, bijvoorbeeld via ebay, makkelijk en goedkoop nieuwe foamsleeves aan te schaffen zijn. Voor 15 euro heb je al 10 paar.
Vergelijk maar eens wat foam sleeve's die je gewassen hebt enzo. Ze zijn wel bruikbaar, maar meer ook niet. De afdichting ed verminderd gewoon veels te veel. Vroegah deed ik dat ook, maar toen ik nieuwe had, wou ik dat ik dat eerder had gedaan.

Maarja, Nederlanders he ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws