Reg. datum: 06 juli 2005
Ik was eigenlijk opzoek naar een audio winkel waar je deze doppen kan beluisteren.
GoT Index » Portable Media Devices » [Oordopjes] Ervaringen & Discussie over Shure
Vergeet niet dat er een andere driver in de SE210 oordopjes zit. Dat kan zeker veel uitmaken. Mijn SE210's klinken in elk geval erg goed. Ik heb Mijn ZEN standaard staan (equalizer uit). Als ik de SE210 omwissel met de Sennheiser CX300 die hier liggen, dan zijn de CX300's.... brak. Ik kan die wel "goed" krijgen met de equalizer, maar in de buurt van de SE210's krijg ik ze niet. De Shures krijg ik ook niet beter met de equalizer. Ik kan wel de bass iets boosten of de hoge tonen iets versterken, maar het eerste is niet nodig (de combinatie heeft genoeg bass van zichzelf), en het tweede vind ik niet prettig luisteren.quote:SOEDARKMASTER schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:47:Ik lees overal dat de se210 stukken beter zijn op dat front, maar ik geloof niet dat er voor 50 euro zoveel verschil in kan zitten.
Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
Misschien je 110 doppen verkopen met de ongebruikte tips en voor ongeveer 105 euro de SE210's bestellen bij Hand Held Audio in de UK?quote:SOEDARKMASTER schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:47:
Ik zit nu al een aantal maanden met de shure se110 doppen opgescheept. Ik ben er niet blij mee, maar blijf ze toch gebruiken aangezien ik er 110 (he, toevallig) euro voor heb betaald. Ze klinken nu ook weer niet heel verkeerd, maar ik mis toch gigantisch veel sprankelende hoge tonen als ik deze doppen vergelijk met mijn kef cresta 2 speakers. Ik lees overal dat de se210 stukken beter zijn op dat front, maar ik geloof niet dat er voor 50 euro zoveel verschil in kan zitten. De v moda vibe's vind ik ook bagger. Bij deze komen de hoge tonen meer naar voren, maar klinken de midden tonen (lees vocals) weer veel slechter. Maarja, zo blijf je ook bezig.
Ik was eigenlijk opzoek naar een audio winkel waar je deze doppen kan beluisteren.
PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8
Intel Core2Duo E6700 ES // Intel D975X BadAxe2 // OCZ 4GB PC2-6400 Reaper HPC // 8800GT // 4xWD Caviar 160GB RAID0 // DELL 3007WFP-HC
Volgens mij is er zelfs overal beweert dat de SE210's gelijk zijn aan de E3c's.. Daarnaast qua pasvorm; je krijgt alle soorten en maten. De foam sleeves moeten praktisch iedereen passen want die plet je, doe je in je oor en ze vormen zich naar je oorkanaal. Ideaal dus!quote:Lawtje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:52:
Mijn Shure E3c's zijn inmiddels ook overleden,
uit het rechter oordopje komt zachter geluid, ik kan met mn pc volume balans meer naar rechts instellen, maar er blijken ook gewoon tonen weg te vallen. Ik al van alles geprobeerd om hem weer tot leven te wekken, maar tevergeefs. Aankoopsbewijs heb ik niet meer, garantie is ook allang verlopen. Dus ik heb me er bij neergeleg en besloten dat ik nieuwe ga kopen.
Zijn de Shure SE210's een beetje gelijkwaardig aan de E3c's? en hoe zit het met de pasvorm van de SE's? passen ze bij iedereen?
Is er een (buitenlandse)shop aan te raden die de Shure's op het moment voordelig aanbied?
PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8
Waarschijnlijk is je filter verstopt. Dat heb ik ook al twee keer gehad met mijn E3c's en dat is gewoon op te lossen hoorquote:Lawtje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:52:
Mijn Shure E3c's zijn inmiddels ook overleden,
uit het rechter oordopje komt zachter geluid, ik kan met mn pc volume balans meer naar rechts instellen, maar er blijken ook gewoon tonen weg te vallen. Ik al van alles geprobeerd om hem weer tot leven te wekken, maar tevergeefs. Aankoopsbewijs heb ik niet meer, garantie is ook allang verlopen. Dus ik heb me er bij neergeleg en besloten dat ik nieuwe ga kopen.
Ah danke, van die foam sleeves snap ik, dat zijn ook mij favoriete sleeves, heb ik nog een paar pakjes van liggenquote:m4yall schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:37:
[...]
Volgens mij is er zelfs overal beweert dat de SE210's gelijk zijn aan de E3c's.. Daarnaast qua pasvorm; je krijgt alle soorten en maten. De foam sleeves moeten praktisch iedereen passen want die plet je, doe je in je oor en ze vormen zich naar je oorkanaal. Ideaal dus!
Goed nieuwsquote:eamelink schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:50:
[...]
Waarschijnlijk is je filter verstopt. Dat heb ik ook al twee keer gehad met mijn E3c's en dat is gewoon op te lossen hoor
De eerste keer heb ik ze bij tmaudio.nl laten repareren (nieuwe filters erin), dat kostte iets van drie tientjes
De tweede keer was ik in Frankrijk en had ik geen vervangende dus wilde ik ze wat sneller weer aan de praat hebben; toen heb ik dat voorste stukje eraf gedraaid en de filter met wodka gereinigd, dat ging ook goed, alleen heb ik wel dat voorste stukje beschadigd met die actie, waardoor die nu vastgelijmd zitmet secondelijm, waardoor een volgende reparatie lastig kan gaan worden
Maargoed, je hoeft je dopjes dus niet op te geven met dit probleem; de kans is redelijk aanwezig dat ze tegen een redelijk tarief op te lappen zijn
Lawtje wijzigde dit bericht 27-03-2008 20:08 (45%)
Intel Core2Duo E6700 ES // Intel D975X BadAxe2 // OCZ 4GB PC2-6400 Reaper HPC // 8800GT // 4xWD Caviar 160GB RAID0 // DELL 3007WFP-HC
Na een aantal wasbeurten zijn die van mij nu zo, maar ik heb toch het idee dat de seal een stuk minder is. Maar goed als ik eens een keer nieuwe heb kan ik het eens beter vergelijken.quote:Katsunami schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:29:
Zijn er overigens ook mensen die de foamies met shampoo wassen, zodat ze "sponzig" worden in plaats van "schuimig"? Origineel zijn ze indrukbaar en gaan ze langzaam uit elkaar. Als je ze wast met warm water en shampoo, dan worden ze dus "sponzig"; ze gaan direct terug naar hun originele vorm. Ik vind dat prettiger; je hoeft dan ook de foeamies niet op te rollen als je ze in je oren stopt. Het inbrengen vind ik zo prettiger, in het draagcomfort is (voor mij) hoger.
being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze!
Mag ik vragen om welke specifieke redenen het dan wel nodig is om te equalizen als je met een CX300 setje luistert naar je Zen?quote:Katsunami schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:11:
[...]
Vergeet niet dat er een andere driver in de SE210 oordopjes zit. Dat kan zeker veel uitmaken. Mijn SE210's klinken in elk geval erg goed. Ik heb Mijn ZEN standaard staan (equalizer uit). Als ik de SE210 omwissel met de Sennheiser CX300 die hier liggen, dan zijn de CX300's.... brak. Ik kan die wel "goed" krijgen met de equalizer, maar in de buurt van de SE210's krijg ik ze niet. De Shures krijg ik ook niet beter met de equalizer. Ik kan wel de bass iets boosten of de hoge tonen iets versterken, maar het eerste is niet nodig (de combinatie heeft genoeg bass van zichzelf), en het tweede vind ik niet prettig luisteren.
Of de SE110's zijn een stuk minder dan de SE210's, of je hebt een gaar exemplaar. Dat kan ik niet beoordelen want ik heb de SE110 nooit gehoord.
Katsunami wijzigde dit bericht 31-03-2008 08:11 (6%)
Ik herken het probleem. Daarom heb ik op mijn iPod's de equalizer (maar) op "more treble" gezet. Dat vind ik persoonlijk vooralsnog voldoende om het ¤50,- prijsverschil met de 210's goed te praten...quote:SOEDARKMASTER schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:47:
Ik zit nu al een aantal maanden met de shure se110 doppen opgescheept. Ik ben er niet blij mee, maar blijf ze toch gebruiken aangezien ik er 110 (he, toevallig) euro voor heb betaald. Ze klinken nu ook weer niet heel verkeerd, maar ik mis toch gigantisch veel sprankelende hoge tonen
This is my sick nature...
Van mijn E4c is nu het linker dopje stuk, het geluid komt er alleen af en toe goed doorheen. Ze zijn ruim een jaar oud (dus nog garantie) en gekocht bij mp3shop.nl. Als ik naar de Shure site ga, zie ik dat de garantieafhandeling via de winkel van aanschaf verloopt. Kan ik toch rechtstreeks met Shure contact opnemen, en hoe verloopt de afhandeling in dat geval?quote:Cosmic Fool schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:33:
[...]
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn Shure E3 na negen maanden intensief gebruik. Drie weken later had ik wel een nagelnieuw exemplaar. De service van Shure is echt wel goed, hoor. Ik zou rechtstreeks contact opnemen met Shure en de kans lijkt me zeer groot dat je een nieuw paar zult krijgen.
being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze!
veritas, aequitas
De andere sleeves (ik heb ooit de ec2 gehad) die werkte mijn oor allemaal naar buiten, was er letterlijk geen 1 die bleef zitten.quote:Katsunami schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:39:
Bedoel je daarmee de triple flange sleeves?
Die passen op de SE210 ja. Ze worden er zelfs bij geleverd. Als je die uit je oor krijgt zonder eraan te moeten trekken dan heb je rare oren. Die sleeves hebben een zo'n enorm oppervlak dat die zeker moeten blijven zitten. Ze gaan ook het diepst van allemaal.
veritas, aequitas

Volgens mij zijn er sowieso weinig mensen bij wie geen een van de andere sleeves passen. Het is ook echt niet zo dat ze niet passen bij me. Maar mijn oren (de ene erger dan de andere) duwt/werkt de dop naar buiten.quote:Katsunami schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:37:
Als je deze eruit krijgt zonder de sleeves aan te raken dan heb je rare oren
[afbeelding]
Dat zijn de triple flanges; die gaan het diepst van allemaal en hebben de grootste oppervlakte. Ze pikken echter ook het meeste oorsmeer op, en ze sluiten niet het beste af. (Dat laatste gaat het beste met de zwarte foamies.)
veritas, aequitas
No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.
Met het draadje rond mijn oor heen. Er is ook totaal niets wat aan het dopje trekt ofzo. Het is echt mijn oor die ze naar buiten duwt.quote:Hoedje schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:39:
Een andere tip is om de sleeves een klein beetje nat (eigenlijk vochtig) te maken voordat je ze inbrengt dan blijven ze ook beter zitten. Daarnaast vraag ik me af hoe je ze draagt, draag je ze met het draadje over je oor, of gewon recht naar beneden hangend. De eerst manier is namelijk wel superieur, dan trekt het draadje ook niet aan 't oordopje.
veritas, aequitas
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona