|
Suggesties en opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom, neem dan even contact op via DM of e-mail. Je kunt natuurlijk ook in het topic posten
Hoedje wijzigde dit bericht 24-09-2008 21:10 (106%)
Forum » Overige » Accessoires & Navigatie » [Oordopjes] Ervaringen & Discussie over Shure
|
Hoedje wijzigde dit bericht 24-09-2008 21:10 (106%)
Canon A75 | Nikon D700 | 24-70 2.8 | 70-300VR | 85 1.4 | SB-600 | Tamron 17-35 | Sigma 50 1.4 | Notion Ink Adam
Ik heb hetzelfde meegemaakt en wel reeds na acht maanden. Ruimschoots binnen de garantietermijn dus en alles werd uiteraard netjes geregeld. Als de twee jaar nog niet te lang overschreden zijn zou ik toch even contact opnemen met Shure. Ze zijn over het algemeen zeer genereus en je hebt toch niets te verliezen.quote:Rudedadude schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:58:
Een van mijn Shure E3 dopjes is overledenIk moet nu het geluid behoorlijk hard zetten om nog zachtjes iets te horen. Dat is uiteraard geen optie, want dan ben ik aan mijn andere oor binnen een seconde doof. Ik ben helaas wat slordig geweest en heb mijn doppen een paar maanden voorin mijn laptoptas laten zitten en blijkbaar is die teveel in de verdrukking gekomen.
als men tips heeft om er misschien nog wat aan te redden (ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat het een draadbreuk is) dan lees ik het graag. Garantie is geen optie meer: meer dan 2 jaar oud en uit de VS.
Your soul lives not in your body, your body lives in your soul.
hbokh wijzigde dit bericht 24-02-2008 11:43 (6%)
Reden: Antwoorden gevonden
This is my sick nature...
eerdepeer wijzigde dit bericht 23-02-2008 17:39 (9%)
Ricoh GXR-M / VF2 | Carl Zeiss: Biogon 21mm f/2.8 | Biogon 35mm f/2 | Planar 50mm f/2 | Voigtländer: Color Heliar 75mm f/2.5
Ricoh GXR-M / VF2 | Carl Zeiss: Biogon 21mm f/2.8 | Biogon 35mm f/2 | Planar 50mm f/2 | Voigtländer: Color Heliar 75mm f/2.5
Katsunami wijzigde dit bericht 18-03-2008 21:18 (10%)
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn Shure E3 na negen maanden intensief gebruik. Drie weken later had ik wel een nagelnieuw exemplaar. De service van Shure is echt wel goed, hoor. Ik zou rechtstreeks contact opnemen met Shure en de kans lijkt me zeer groot dat je een nieuw paar zult krijgen.quote:cordi schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:37:
Ik heb de Shure SE530PTH en de E4C. Mijn SE530 speelde na drie maanden of ongeveer 10 uur gebruik nog maar uit één oortje. Ik heb deze bij Expansys gekocht. Ik ben nu al twee maanden aan wachten op mijn hersteld toestel. Ik was blij dat ik de Shure E4C nog had zodat ik deze nog kon gebruiken. Maar wat bleek, deze had hetzelfde defect. Hij speelde ook nog maar uit één oortje of 50 uur gebruik. De hoofdtelefoon is meer dan twee jaar oud dus achter mijn garantie kon ik fluiten. Sorry maar ik vind het echt niet kunnen dat zulke dure toestellen het zomaar begeven. Ik vind dat Shure hier zijn verantwoordelijkheid moet nemen en onder ogen zien dat het hier een constructiefout betreft. Ik heb ivia nternet nog verschillende gevallen zoals de mijne opgezocht en het blijkt veel voor te komen. Als er mensen zijn met dezelfde fout wil u dan zo vriendelijk zijn om dat hier eventueel te melden?
Canon A75 | Nikon D700 | 24-70 2.8 | 70-300VR | 85 1.4 | SB-600 | Tamron 17-35 | Sigma 50 1.4 | Notion Ink Adam
Hetgeen je nu meemaakt, namelijk 2 maanden moeten wachten, dat zal je zeker ook via een handelaar kunnen gebeuren. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Ik had Expansys allang op hun donder gegeven.quote:cordi schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:10:
Ik heb contact opgenomen met Shure en de service van Shure België is echt wel schitterend. Ze gaan me helpen het probleem op te lossen met de E4C. Nu nog juist blijven wachten op de SE530 die nog steeds bij Expansys is na twee maanden wachten op mijn herstelling. Dit is de eerste maal dat ik via internet iets gekocht heb en het is mij al direct dubbel en dik tegengeslagen. In het vervolg koop ik toch liever bij een handelaar.
Schitterend gedaan vind ik dit topic over Shure.
PSN iD: AEON-M --- MacBookPro 13" i5
veritas, aequitas
m4yall wijzigde dit bericht 22-03-2008 12:49 (19%)
Volgens mij kan dat. Shure is modulair en je kan verschillende dingen bijkopen en volgens mij is de verlengkabel ook wel los te krijgen.quote:Relis schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:28:
Weet iemand of je de lange helft van je Shures kan extra bijkopen?
Ben heel erg blij met mn shures enzo maar er zit ergens (vermoed ik) een kabelbreuk in het lange uiteinde, fijnste natuurlijk als ik gewoon ff een nieuwe kabel kan kopen ipv gehannes over garantie/nieuwe doppen kopen
Vergeet niet dat er een andere driver in de SE210 oordopjes zit. Dat kan zeker veel uitmaken. Mijn SE210's klinken in elk geval erg goed. Ik heb Mijn ZEN standaard staan (equalizer uit). Als ik de SE210 omwissel met de Sennheiser CX300 die hier liggen, dan zijn de CX300's.... brak. Ik kan die wel "goed" krijgen met de equalizer, maar in de buurt van de SE210's krijg ik ze niet. De Shures krijg ik ook niet beter met de equalizer. Ik kan wel de bass iets boosten of de hoge tonen iets versterken, maar het eerste is niet nodig (de combinatie heeft genoeg bass van zichzelf), en het tweede vind ik niet prettig luisteren.quote:SOEDARKMASTER schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:47:Ik lees overal dat de se210 stukken beter zijn op dat front, maar ik geloof niet dat er voor 50 euro zoveel verschil in kan zitten.
Misschien je 110 doppen verkopen met de ongebruikte tips en voor ongeveer 105 euro de SE210's bestellen bij Hand Held Audio in de UK?quote:SOEDARKMASTER schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:47:
Ik zit nu al een aantal maanden met de shure se110 doppen opgescheept. Ik ben er niet blij mee, maar blijf ze toch gebruiken aangezien ik er 110 (he, toevallig) euro voor heb betaald. Ze klinken nu ook weer niet heel verkeerd, maar ik mis toch gigantisch veel sprankelende hoge tonen als ik deze doppen vergelijk met mijn kef cresta 2 speakers. Ik lees overal dat de se210 stukken beter zijn op dat front, maar ik geloof niet dat er voor 50 euro zoveel verschil in kan zitten. De v moda vibe's vind ik ook bagger. Bij deze komen de hoge tonen meer naar voren, maar klinken de midden tonen (lees vocals) weer veel slechter. Maarja, zo blijf je ook bezig.
Ik was eigenlijk opzoek naar een audio winkel waar je deze doppen kan beluisteren.
Intel Core i7 @ 4.2GHZ HT ON // Asus P6T Deluxe // 6GB Triple Channel OCZ DDR3 PC3-12800 // 2x 4850 Crossfire // DELL 3007WFP-HC // Lian Li A70: TFC 480QUAD, EK Supreme, Laing MCP355 + XSPC Reservoir Top
Volgens mij is er zelfs overal beweert dat de SE210's gelijk zijn aan de E3c's.. Daarnaast qua pasvorm; je krijgt alle soorten en maten. De foam sleeves moeten praktisch iedereen passen want die plet je, doe je in je oor en ze vormen zich naar je oorkanaal. Ideaal dus!quote:Lawtje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:52:
Mijn Shure E3c's zijn inmiddels ook overleden,
uit het rechter oordopje komt zachter geluid, ik kan met mn pc volume balans meer naar rechts instellen, maar er blijken ook gewoon tonen weg te vallen. Ik al van alles geprobeerd om hem weer tot leven te wekken, maar tevergeefs. Aankoopsbewijs heb ik niet meer, garantie is ook allang verlopen. Dus ik heb me er bij neergeleg en besloten dat ik nieuwe ga kopen.
Zijn de Shure SE210's een beetje gelijkwaardig aan de E3c's? en hoe zit het met de pasvorm van de SE's? passen ze bij iedereen?
Is er een (buitenlandse)shop aan te raden die de Shure's op het moment voordelig aanbied?
Waarschijnlijk is je filter verstopt. Dat heb ik ook al twee keer gehad met mijn E3c's en dat is gewoon op te lossen hoorquote:Lawtje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:52:
Mijn Shure E3c's zijn inmiddels ook overleden,
uit het rechter oordopje komt zachter geluid, ik kan met mn pc volume balans meer naar rechts instellen, maar er blijken ook gewoon tonen weg te vallen. Ik al van alles geprobeerd om hem weer tot leven te wekken, maar tevergeefs. Aankoopsbewijs heb ik niet meer, garantie is ook allang verlopen. Dus ik heb me er bij neergeleg en besloten dat ik nieuwe ga kopen.
Ah danke, van die foam sleeves snap ik, dat zijn ook mij favoriete sleeves, heb ik nog een paar pakjes van liggenquote:m4yall schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:37:
[...]
Volgens mij is er zelfs overal beweert dat de SE210's gelijk zijn aan de E3c's.. Daarnaast qua pasvorm; je krijgt alle soorten en maten. De foam sleeves moeten praktisch iedereen passen want die plet je, doe je in je oor en ze vormen zich naar je oorkanaal. Ideaal dus!
Goed nieuwsquote:eamelink schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:50:
[...]
Waarschijnlijk is je filter verstopt. Dat heb ik ook al twee keer gehad met mijn E3c's en dat is gewoon op te lossen hoor
De eerste keer heb ik ze bij tmaudio.nl laten repareren (nieuwe filters erin), dat kostte iets van drie tientjes
De tweede keer was ik in Frankrijk en had ik geen vervangende dus wilde ik ze wat sneller weer aan de praat hebben; toen heb ik dat voorste stukje eraf gedraaid en de filter met wodka gereinigd, dat ging ook goed, alleen heb ik wel dat voorste stukje beschadigd met die actie, waardoor die nu vastgelijmd zitmet secondelijm, waardoor een volgende reparatie lastig kan gaan worden
Maargoed, je hoeft je dopjes dus niet op te geven met dit probleem; de kans is redelijk aanwezig dat ze tegen een redelijk tarief op te lappen zijn
Lawtje wijzigde dit bericht 27-03-2008 20:08 (45%)
Intel Core i7 @ 4.2GHZ HT ON // Asus P6T Deluxe // 6GB Triple Channel OCZ DDR3 PC3-12800 // 2x 4850 Crossfire // DELL 3007WFP-HC // Lian Li A70: TFC 480QUAD, EK Supreme, Laing MCP355 + XSPC Reservoir Top
Na een aantal wasbeurten zijn die van mij nu zo, maar ik heb toch het idee dat de seal een stuk minder is. Maar goed als ik eens een keer nieuwe heb kan ik het eens beter vergelijken.quote:Katsunami schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:29:
Zijn er overigens ook mensen die de foamies met shampoo wassen, zodat ze "sponzig" worden in plaats van "schuimig"? Origineel zijn ze indrukbaar en gaan ze langzaam uit elkaar. Als je ze wast met warm water en shampoo, dan worden ze dus "sponzig"; ze gaan direct terug naar hun originele vorm. Ik vind dat prettiger; je hoeft dan ook de foeamies niet op te rollen als je ze in je oren stopt. Het inbrengen vind ik zo prettiger, in het draagcomfort is (voor mij) hoger.
being high is my total existence
Catch Interactive
Mag ik vragen om welke specifieke redenen het dan wel nodig is om te equalizen als je met een CX300 setje luistert naar je Zen?quote:Katsunami schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:11:
[...]
Vergeet niet dat er een andere driver in de SE210 oordopjes zit. Dat kan zeker veel uitmaken. Mijn SE210's klinken in elk geval erg goed. Ik heb Mijn ZEN standaard staan (equalizer uit). Als ik de SE210 omwissel met de Sennheiser CX300 die hier liggen, dan zijn de CX300's.... brak. Ik kan die wel "goed" krijgen met de equalizer, maar in de buurt van de SE210's krijg ik ze niet. De Shures krijg ik ook niet beter met de equalizer. Ik kan wel de bass iets boosten of de hoge tonen iets versterken, maar het eerste is niet nodig (de combinatie heeft genoeg bass van zichzelf), en het tweede vind ik niet prettig luisteren.
Of de SE110's zijn een stuk minder dan de SE210's, of je hebt een gaar exemplaar. Dat kan ik niet beoordelen want ik heb de SE110 nooit gehoord.
Katsunami wijzigde dit bericht 31-03-2008 08:11 (6%)
Ik herken het probleem. Daarom heb ik op mijn iPod's de equalizer (maar) op "more treble" gezet. Dat vind ik persoonlijk vooralsnog voldoende om het ¤50,- prijsverschil met de 210's goed te praten...quote:SOEDARKMASTER schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:47:
Ik zit nu al een aantal maanden met de shure se110 doppen opgescheept. Ik ben er niet blij mee, maar blijf ze toch gebruiken aangezien ik er 110 (he, toevallig) euro voor heb betaald. Ze klinken nu ook weer niet heel verkeerd, maar ik mis toch gigantisch veel sprankelende hoge tonen
Van mijn E4c is nu het linker dopje stuk, het geluid komt er alleen af en toe goed doorheen. Ze zijn ruim een jaar oud (dus nog garantie) en gekocht bij mp3shop.nl. Als ik naar de Shure site ga, zie ik dat de garantieafhandeling via de winkel van aanschaf verloopt. Kan ik toch rechtstreeks met Shure contact opnemen, en hoe verloopt de afhandeling in dat geval?quote:Cosmic Fool schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:33:
[...]
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn Shure E3 na negen maanden intensief gebruik. Drie weken later had ik wel een nagelnieuw exemplaar. De service van Shure is echt wel goed, hoor. Ik zou rechtstreeks contact opnemen met Shure en de kans lijkt me zeer groot dat je een nieuw paar zult krijgen.
Catch Interactive
veritas, aequitas
De andere sleeves (ik heb ooit de ec2 gehad) die werkte mijn oor allemaal naar buiten, was er letterlijk geen 1 die bleef zitten.quote:Katsunami schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:39:
Bedoel je daarmee de triple flange sleeves?
Die passen op de SE210 ja. Ze worden er zelfs bij geleverd. Als je die uit je oor krijgt zonder eraan te moeten trekken dan heb je rare oren. Die sleeves hebben een zo'n enorm oppervlak dat die zeker moeten blijven zitten. Ze gaan ook het diepst van allemaal.
veritas, aequitas

Volgens mij zijn er sowieso weinig mensen bij wie geen een van de andere sleeves passen. Het is ook echt niet zo dat ze niet passen bij me. Maar mijn oren (de ene erger dan de andere) duwt/werkt de dop naar buiten.quote:Katsunami schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:37:
Als je deze eruit krijgt zonder de sleeves aan te raken dan heb je rare oren
[afbeelding]
Dat zijn de triple flanges; die gaan het diepst van allemaal en hebben de grootste oppervlakte. Ze pikken echter ook het meeste oorsmeer op, en ze sluiten niet het beste af. (Dat laatste gaat het beste met de zwarte foamies.)
veritas, aequitas
Met het draadje rond mijn oor heen. Er is ook totaal niets wat aan het dopje trekt ofzo. Het is echt mijn oor die ze naar buiten duwt.quote:Hoedje schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:39:
Een andere tip is om de sleeves een klein beetje nat (eigenlijk vochtig) te maken voordat je ze inbrengt dan blijven ze ook beter zitten. Daarnaast vraag ik me af hoe je ze draagt, draag je ze met het draadje over je oor, of gewon recht naar beneden hangend. De eerst manier is namelijk wel superieur, dan trekt het draadje ook niet aan 't oordopje.
veritas, aequitas
Catch Interactive
Nou, superieur.... ik heb het geprobeerd, maar de draad springt bij de minste beweging achter mijn oor uit. Tevens is het dragen over het oor niet zo prettig als je een brildrager bent. Dan is er niet echt genoeg plaats achter je oor voor de poot van de bril én de draad van de oordopjesquote:Hoedje schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:39:
Daarnaast vraag ik me af hoe je ze draagt, draag je ze met het draadje over je oor, of gewon recht naar beneden hangend. De eerst manier is namelijk wel superieur, dan trekt het draadje ook niet aan 't oordopje.
Catch Interactive
Katsunami wijzigde dit bericht 05-04-2008 20:18 (3%)
Catch Interactive
Catch Interactive
Katsunami wijzigde dit bericht 07-04-2008 09:22 (40%)
Klein veertje uit een balpen werkt ookquote:Katsunami schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:22:
Ik zal 's kijken; isolatietape ligt hier, en als ik het me goed herinner, heb ik ook nog zwarte ijzerdraad van 0.2mm ofzoIk verwacht echter dat het niet veel gaat worden; het schiet me net te binnen dat het opbergen in de tas wel gaar gaat worden als de draad zo gebogen blijft staan
veritas, aequitas
Catch Interactive
Sommige pennen hebben een heel dun, maar echter wel vormbaar penveertje om de vulling zitten. Het is het proberen waardquote:Punksmurf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:04:
Dat vormt zich toch niet naar je oor lijkt me?
veritas, aequitas
Nope! Heb het zelf ook Shure's (SE210) besteld bij handheldaudio.quote:miranon schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:34:
Misschien weet iemand:
Als ik Shure oordopjes vanuit een webshop Engeland bestel (hifiheadphones.co.uk of handheldaudio.co.uk) hoef ik toch geen BTW en invoerrechten te betalen?
True enoughquote:Zaren schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:31:
[...]
Sommige pennen hebben een heel dun, maar echter wel vormbaar penveertje om de vulling zitten. Het is het proberen waard
Catch Interactive
Ik kan de Shures bij de expansys webshop (NL, BE, UK, FR) niet vinden. Wanneer heb je hem daar gekocht?quote:cordi schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:37:
Ik heb de Shure SE530PTH en de E4C. Mijn SE530 speelde na drie maanden of ongeveer 10 uur gebruik nog maar uit één oortje. Ik heb deze bij Expansys gekocht.
Dan cancel je de order en bestel je ergens anders?quote:cordi schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:48:
Ik heb de Shure SE 530 gekocht eind augustus 2007 voor 450 euro. Toen stonden ze nog wel op hun site. Ondertussen heb ik nog steeds niets ontvangen. Ook geen reactie op aantgetekend schrijven! Ellendig. Die kerel aan de telefoon blijft maar zeggen dat hij nog in Amerika is. Volgens de leverancier in België kan dit niet. Wat een winkel zeg!
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Als ik het me goed herinner, probeert hij garantie te claimen vanwege een defect.quote:phantom_Dream schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:32:
Dan cancel je de order en bestel je ergens anders?
Dat is ook bij mijn SE210 zo. Als ik niet oplet en de dopjes te ver in mijn oor stopt, zodat de foamie met de rand in de gehoorgang terechtkomt, dan is dat ronduit pijnlijk.quote:Hebben anderen hier ook dat je de E500/SE530 (Ik heb het oude model) te ver in je oren stopt, waardoor ze slechter klinken en minder goed zitten?
Bij de foamies kan ik me dat nog voorstellen, maar bij andere opzetstukjes gebruik je dan toch echt de verkeerde maat. Alhoewel de triple flanges soms wel erg diep lijken te gaan of ver uitsteken (daarom worden ze ook gemod tot bi-flanges).quote:Katsunami schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:05:
[...]
Dat is ook bij mijn SE210 zo. Als ik niet oplet en de dopjes te ver in mijn oor stopt, zodat de foamie met de rand in de gehoorgang terechtkomt, dan is dat ronduit pijnlijk.
Ik gebruik alleen maar de middenmaat foamiesquote:Hoedje schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:25:
Bij de foamies kan ik me dat nog voorstellen, maar bij andere opzetstukjes gebruik je dan toch echt de verkeerde maat. Alhoewel de triple flanges soms wel erg diep lijken te gaan of ver uitsteken (daarom worden ze ook gemod tot bi-flanges).
Heb je ook een link naar een ebaystore met foamsleeves voor de SE210. Ik heb namelijk wel trek in 10 paar mediumquote:Pantalaimon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:51:
In de startpost las ik over het wassen van de foamsleeves.
Ik wil daarbij even opmerken dat er, bijvoorbeeld via ebay, makkelijk en goedkoop nieuwe foamsleeves aan te schaffen zijn. Voor 15 euro heb je al 10 paar.
Vergelijk maar eens wat foam sleeve's die je gewassen hebt enzo. Ze zijn wel bruikbaar, maar meer ook niet. De afdichting ed verminderd gewoon veels te veel. Vroegah deed ik dat ook, maar toen ik nieuwe had, wou ik dat ik dat eerder had gedaan.
Maarja, Nederlanders he
De SE210 is toch de hippe opvolger van de E2? Zoek gewoon op 'E2 foam sleeve' oid. Ik weet zeker dat je dat kan en iets vindtquote:m4yall schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:52:
[...]
Heb je ook een link naar een ebaystore met foamsleeves voor de SE210. Ik heb namelijk wel trek in 10 paar medium
Nee juist niet. De opvolger van de E3. De E2's hebben aparte foam tips die niet universeel zijn. De E3 foam sleeves passen wel. Ik heb ze gevonden. 14 dollar thuis op de deurmatquote:Pantalaimon schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:08:
[...]
De SE210 is toch de hippe opvolger van de E2? Zoek gewoon op 'E2 foam sleeve' oid. Ik weet zeker dat je dat kan en iets vindt
quote:NOT compatible with E2c, E2g, i2c, i2c-t or QuietSpot models.
Catch Interactive
Catch Interactive
Katsunami wijzigde dit bericht 19-04-2008 17:56 (16%)
Dat houdt dus in dat ik mijn Shures naar Amerika moet gaan sturen ofzo? Eigenlijk een beetje absurd. Ik weet niet eens hoe ik contact kan opnemen met Shure, vanuit Nederland. edit: Volgens de Shure website moet ik op "Shure Global" klikken voor ondersteuning buiten de USA. De distributeur in Nederland is Vivanco. Apple zegt dat ik contact op moet nemen met de fabrikant, de fabrikant zegt dat ik onder "Shure Global" moet kijken voor support, waar ik weer een 3de bedrijf vind... ik ga Vivanco maar eens bellen dan, al heb ik het gevoel dat die me terugsturen naar Apple.quote:Ondersteuning voor niet-Apple producten
Voor niet-Apple Producten geldt dat alle ondersteuningsverzoeken en aanspraken op garantie het best rechtstreeks bij de fabrikant kunnen worden ingediend...
Katsunami wijzigde dit bericht 22-04-2008 10:51 (37%)
Dat dacht ik ook al. Ik ga eerst eens contact opnemen met de Apple Store. Voor de rest ga ik ervan uit dat ik binnenkort mijn SE210 voor een maand kwijt ben ofzo. Ik ga wel rondbellen. (De CX300 is ook al kapot geweest en vervangen, en ik doe er niets anders mee dan erheen luisterenquote:RoD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:50:
Volgens mij mag Apple dit niet eens doen. Jij hebt een product van hen gekocht, dus zijn zij je verplicht te helpen als er iets misgaat met je gekochte producten.
Daarom zeggen ze ook het "best". Immers als je het via de Apple Store doet zit er weer een extra schakel tussen. Maar als je niet gemakkelijk direct garantie kun claimen bij Shure, dan kun je het beste even contact opnemen met de Apple Store, wat Katsunami dus ook gaat doenquote:RoD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:50:
Volgens mij mag Apple dit niet eens doen. Jij hebt een product van hen gekocht, dus zijn zij je verplicht te helpen als er iets misgaat met je gekochte producten.
Als je hier trouwens verder over door wil gaan raad ik je aan een topic te starten in het Shopping Forum
Het is bijna inherent aan oordopjes, omdat er gewoon relatief grote krachten op in werken. Het draadje blijft eens ergens achter haken, je rolt ze een keertje onzorgvuldig op etc.quote:Katsunami schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:12:
[...]
(De CX300 is ook al kapot geweest en vervangen, en ik doe er niets anders mee dan erheen luisteren)

miranon wijzigde dit bericht 27-04-2008 02:29 (15%)

Nee dat maakt niet uit.quote:Queetnie schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:46:
Hallo allemaal,
Overal op de website van Shure staan de oordoppen met het draadje over de oren gedragen. Ik zelf heb veel liever dat het draadje gewoon naar beneden hangt. De site vemeldt dat dat ook mogelijk is, maar verder wordt er geen aandacht aan besteed.
Mijn vraag is nou of het voor de geluidskwaliteit (sterkte van de bass ect) veel uitmaakt op welke manier je de doppen draagt?
Groet Queet
Ik vraag me af of dat niet heel simpel zelf te maken is met een stuk klei n je oren. Even een mal maken en ingieten met siliconen.quote:miranon schreef op zondag 27 april 2008 @ 02:24:
Weet misschien iemand waar men in Nederland goedkoop een full-custom sleeve can maken voor de Shure/andere in-ear oordopjes? (zie foto)
Ik heb een bedrijf gevonden, maar de prijs is te duur - 150 euro, terwijl men dat in de VS voor minder dan 50$ kan maken.
Oyster wijzigde dit bericht 27-04-2008 22:14 (90%)
Lees verder »
Ik heb beiden geprobeerd, maar besloten om de oordopjes "gewoon" naar beneden te dragen, omdat over de oren niet prettig zit in combinatie met mijn bril.quote:Queetnie schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:46:
Hallo allemaal,
Overal op de website van Shure staan de oordoppen met het draadje over de oren gedragen. Ik zelf heb veel liever dat het draadje gewoon naar beneden hangt. De site vemeldt dat dat ook mogelijk is, maar verder wordt er geen aandacht aan besteed.
Mijn vraag is nou of het voor de geluidskwaliteit (sterkte van de bass ect) veel uitmaakt op welke manier je de doppen draagt?
Groet Queet
MacBook C2Duo 2Ghz | iPhone 4S 32GB | Canon EOS 550D | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | EF70-200mm f4L | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM
Een ander voordeel van het draadje om je oor doen is dat het draadje niet trekt aan het dopje. Dus over het algemeen blijven ze wat beter zitten. Dat is wel belangrijk, want als je de seal verliest, dan zijn de lage tonen ook voor een groot gedeelte wegquote:Katsunami schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:27:
[...]
Zelf heb ik geen verschil in geluidskwaliteit gehoord, maar je hebt wel sneller last van microphonics: geluidjes die via de draad worden doorgegeven, zoals schuren langs de kleding. Als je de oordopjes over je oren draagt, is dat minder, omdat het geluid van buitenaf door die manier van dragen gedempt wordt voordat het via de kabel in je oordopjes terechtkomt.
Alleen de shure olive-sleevs die er standaard op zitten zijn moelijk te verwijderen. Andere gaan heel makkelijk. Probeer gewoon wat steviger te trekken, maar niet draaien!!!quote:[b][message=30037646,noline]zijn er nog mensen met dit probleem die de sleeves niet kunnen verwisselen.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: