Gathering of Tweakers

Quicksearch
* Potjiekos *

Ik heb SP1(Engelse versie) nu ook geinstalleerd op Vista Ultimate.
Ga vanavond eens proberen een languagepack NL te installeren.

Iemand al geprobeerd?

Howzit?

ligt het aan mij, of waren de updates voor vista taalonafhankelijk? ja toch?

you had me at EHLO

ye olde farte

quote:
Haaglander schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:37:
De benodigde updates heb ik al, dus waarom nog zo lang wachten met SP1?
Denk eens na? :)
Reg. datum: 23 november 2005

quote:
TheNymf schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:44:
ligt het aan mij, of waren de updates voor vista taalonafhankelijk? ja toch?
Ik denk het niet. Als ik de eigenschappen van enkele DLL bestanden bekijk in system32, zijn vele van die bestanden Nederlands en sommige ook Engels.

quote:
kdhoe schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:50:
[...]

Ik denk het niet. Als ik de eigenschappen van enkele DLL bestanden bekijk in system32, zijn vele van die bestanden Nederlands en sommige ook Engels.
hmm ik dacht dat ik ooit eens had gelezen dat ze voor zowel 2008/Home server en voor vista waren, met speciale taalpakketten (dus taalonafhankelijk)..

ik zal het wel mis hebben :+

TheNymf wijzigde dit bericht 14-02-2008 12:53 (3%)

you had me at EHLO

quote:
Ik heb nagedacht:
- ik heb de benodigde updates om SP1 straks te kunnen downloaden
- Vista SP1 RTM Nederlands is gereed

Waarom moet ik nog langer wachten?

ye olde farte

Anders gezegd: denk groter, niet alleen aan jezelf.
Als MS Vista SP1 uitbrengt op 1 datum dan kunnen de lijnen naar de servers van microsoft het niet aan en dan heeft niemand hem.. daarom brengt MS hem altijd met pauzes er tussen uit..
Ook mogen altijd de Technet en MSDN mensen hem eerder hebben zodat ze hem kunnen testen voordat hij via Windows Update uitgebracht wordt...

-TCM

quote:
The CarNagE Man schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:31:

Ook mogen altijd de Technet en MSDN mensen hem eerder hebben zodat ze hem kunnen testen voordat hij via Windows Update uitgebracht wordt...
Wat testen? De code is toch al klaar .... finished .... ready to go?
Zet dat ding gewoon op Windows Update en ik (plus miljoenen anderen :) ) kan 'm binnenhalen.

quote:
Haaglander schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:35:
[...]

Wat testen? De code is toch al klaar .... finished .... ready to go?
Zet dat ding gewoon op Windows Update en ik (plus miljoenen anderen :) ) kan 'm binnenhalen.
Mja, het punt is dat je dan alle MS server massaal gaat DDOSen. :P

Verder gaan de geruchten dat build tag 080118 helemaal niet de laatste versie is. Hij is wel RTM verklaard, maar er schijnt een bug in te zitten waardoor de final 080126 of zelfs 080131 gaat zijn.

Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"

quote:
--MeAngry-- schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:39:
[...]

Verder gaan de geruchten dat build tag 080118 helemaal niet de laatste versie is. Hij is wel RTM verklaard, maar er schijnt een bug in te zitten waardoor de final 080126 of zelfs 080131 gaat zijn.
Hoe weten jullie dat toch? Zitten jullie in geheime comite's van MS of zo?

quote:
alt-92 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:27:
Anders gezegd: denk groter, niet alleen aan jezelf.
Alsof íedereen die verplichte updates wel geïnstalleerd heeft als SP1 dadelijk wel op de markt wordt gegooid...

Ik snap in het geheel niet waarom MS wacht met het uitbrengen. Het is toch niet zo lastig om SP1 een check te laten doen of je die updates hebt en zo niet deze alsnog te installeren alvorens de installatie van SP1 te laten plaatsvinden?

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

* Potjiekos *

quote:
RoelJewel schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:52:
[...]

Alsof íedereen die verplichte updates wel geïnstalleerd heeft als SP1 dadelijk wel op de markt wordt gegooid...

Ik snap in het geheel niet waarom MS wacht met het uitbrengen. Het is toch niet zo lastig om SP1 een check te laten doen of je die updates hebt en zo niet deze alsnog te installeren alvorens de installatie van SP1 te laten plaatsvinden?
Bij mij ging de installatie inderdaad eerst de updates ophalen alvorens de service pack 1 te installeren.

Howzit?

ye olde farte

quote:
RoelJewel schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:52:
Ik merk dat jij uitermate ervaren bent in het uitrollen van major updates in een zeer grote en diverse omgeving en daar goed op kan plannen? ;)
quote:
alt-92 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:24:
[...]

Ik merk dat jij uitermate ervaren bent in het uitrollen van major updates in een zeer grote en diverse omgeving en daar goed op kan plannen? ;)
Het uitrollen van SP1 is niks anders dan een maandelijkse update uitbrengen via Windows Update. Dat gaat toch ook goed?

quote:
alt-92 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:24:
[...]

Nee, daarin ben ik niet ervaren :).
Maar moeten er dan vele weken zitten tussen de verschillende 'doelgroepen'?

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

Niet als het blijkt dat je applicatie het niet meer doet na die installatie.. dan wacht je liever even..
Jullie denken allemaal als particulieren en je moet denken als een bedrijf..
Bedrijven komen ook altijd eerder bij MS dan particulieren..

-TCM

quote:
Haaglander schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:30:
[...]
Het uitrollen van SP1 is niks anders dan een maandelijkse update uitbrengen via Windows Update. Dat gaat toch ook goed?
_O- _O- :+

Als er iets is wat nogal eens met maatwerk geprogrammeerde software bijt, dan zijn het wel SP pakketten van MS. Dan wil je echt wel eerst images maken en dan pas uitrollen op diverse werkplekken....
quote:
Coach4All schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:38:
[...]

_O- _O- :+

Als er iets is wat nogal eens met maatwerk geprogrammeerde software bijt, dan zijn het wel SP pakketten van MS. Dan wil je echt wel eerst images maken en dan pas uitrollen op diverse werkplekken....
Ik ben particulier, ik heb al lang een image gemaakt. Kom maar op met die SP, zou ik zeggen.

ye olde farte

quote:
RoelJewel schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:36:

Maar moeten er dan vele weken zitten tussen de verschillende 'doelgroepen'?
Wat zou jij doen als je wereldwijd letterlijk miljoenen PCs in verschillende taalvarianten wil updaten? :)
quote:
alt-92 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:59:
[...]

Wat zou jij doen als je wereldwijd letterlijk miljoenen PCs in verschillende taalvarianten wil updaten? :)
Wat doet MS dan braaf elke maand met zijn updates? :P

Dinsdag heb ik 45 MB gedownload van WU.
SP1 Vista is 50 MB (naar zeggen)

Kortom, oeverloos gezeur van MS-protagonisten. :)

ye olde farte

quote:
Haaglander schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:00:
[...]
Wat doet MS dan braaf elke maand met zijn updates? :P

Dinsdag heb ik 45 MB gedownload van WU.
SP1 Vista is 50 MB (naar zeggen)
Minimaal 50MB.
Maar uiteraard ben jij zó goed dat jij feilloos weet te bepalen dat iedereen aan die minimale 50MB genoeg heeft, nietwaar? :)
quote:
alt-92 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:24:
[...]

Minimaal 50MB.
Maar uiteraard ben jij zó goed dat jij feilloos weet te bepalen dat iedereen aan die minimale 50MB genoeg heeft, nietwaar? :)
Tja, je kan MS wel blijven verdedigen maar echt sterke argumenten heb je niet.

doe niet zo kinderachtig

Wave 1 is de enige versie van SP1 die op dit moment beschikbaar is. oftewel, als je een engelse installatie hebt en je bent beta tester geweest dan mag je er al mee spelen.
voor zover is wave 2 nog NIET beschikbaar. (alle andere talen zegmaar)

de reden dat microsoft zo lang blijft wachten met het uiteidelijke releasen, is niet om de tweakers onder ons te pesten, maar vooral om het probleem (ja probleem met een SP) van de wegvallende drivers te laten verdwijnen.
er zijn namelijk problemen die er voor zorgen dat sommige drivers niet meer worden geladen nadat SP1 is geinstalleerd (een soort van Systemprep met niet-whql drivers effect)

de oorzaak zit niet in de drivers noch in vista zelf, maar schijnt iets te zijn met de manier waarop de drivers in windows zitten ofzo. heb er wel iets over gelezen.

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Tubes Only

SP1 geinstalleerd (NL) en systeem is voelbaar sneller (ben de boel nog aan het verkennen). Sharen van m'n netwerk is ook eindelijk opgelost..alle software werkt gewoon. Wel geduld hebben duurd een ruim een uur op m'n HP notebookje

:)

Service pack met 36talen is overgens 550mb
quote:
Haaglander schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:30:
[...]
Denk dat sommige eerst eens moeten verdiepen wat SP1 inhoud....Wat ik toch allemaal lees ;(

Vooruit ben de beroerste niet;
http://technet2.microsoft...ea0a03e1033.mspx?mfr=true

:)

silitek wijzigde dit bericht 14-02-2008 18:01 (55%)

Tubes....It's what make music music!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws