Ik heb een gegenereerde codefile die references heeft naar System.Rnutime.Serialization. Dat ziet er zo uit:
code:
Het probleem is simpel: Ik kan geen System.Runtime.Serialization reference toevoegen. Ik kan hem niet vinden bij het scherm add reference > .NET > lijst. Volgens een knakker op dit google resultaat, zit System.Runitme.Serialization in mscorlib.dll, en zou het automagisch moeten worden gereferenced omdat mscorlib.dll automagisch gereferenced staat in elk project.
En dus krijg ik de foutmelding:
code:
Oeps, titel vergeten af te maken. Moest zijn: [C# / VS2008] Kan assembly niet toevoegen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| namespace SettleIn
{
using System.Runtime.Serialization;
[System.Diagnostics.DebuggerStepThroughAttribute()]
[System.CodeDom.Compiler.GeneratedCodeAttribute("System.Runtime.Serialization", "3.0.0.0")]
[System.Runtime.Serialization.DataContractAttribute(Name="Player", Namespace="http://schemas.datacontract.org/2004/07/SettleInCommon")]
public partial class Player : object, System.Runtime.Serialization.IExtensibleDataObject
[SNIP] |
Het probleem is simpel: Ik kan geen System.Runtime.Serialization reference toevoegen. Ik kan hem niet vinden bij het scherm add reference > .NET > lijst. Volgens een knakker op dit google resultaat, zit System.Runitme.Serialization in mscorlib.dll, en zou het automagisch moeten worden gereferenced omdat mscorlib.dll automagisch gereferenced staat in elk project.
Het gekke is dat ik in dezelfde solution wel een ander project heb die wel deze assembly gereferenced heeft. Daar kan het dus blijkbaar wel. Beide projecten zijn .NET 3.5 projecten.quote:The System.Runtime.Serialization namespace is defined in mscorlib.dll, an assembly that's implicitly referenced in any project without you asking for it.
En dus krijg ik de foutmelding:
code:
1
| Error 4 The type or namespace name 'ExtensionDataObject' does not exist in the namespace 'System.Runtime.Serialization' (are you missing an assembly reference?) |
Oeps, titel vergeten af te maken. Moest zijn: [C# / VS2008] Kan assembly niet toevoegen
Compile error: circular reflection detected