Subfora per console werkt toch niet. Hoe doe je dat dan met GTA 4 bijvoorbeeld? Aparte topics voor de PC versie, de PS3 en de Xbox versie? Of link je de topics aan elkaar vast, zodat je via het PC subforum naar hetzelfde topic wordt gelinkt dat in eerste instantie in het PS3 forum is aangemaakt?
Bovendien wordt het in bepaalde subfora (PSP, Wii) dan wel bijzonder rustig. Zo rustig dat je na 3 maanden de stekker er uit kunt trekken.. heb je daarvoor alle moeite gedaan om alle topics te splitsen (als moderator zijnde).
Om dit probleem te tacklen zou je bij het aanmaken van het topic vinkjes moeten kunnen zetten voor welke console / platform het spel wordt uitgebracht. Vervolgens kun je binnen het subforum SGD filteren.
Sinds bijvoorbeeld een website als Gamer.nl dit systeem hanteert, is het veel prettiger lezen. Nu kan ik met 1 klik alleen de PC-onderwerpen lezen. Het interesseert mij immers niets dat er een demo uit is voor een XboX spel.
Voor de grote topics is er volgens mij maar 1 goede oplossing. Maar dat is geen oplossing die binnen bereik ligt van de SGD/SPV crew. De topic-delen zouden via React aan elkaar gelinkt moeten kunnen worden. Een grote array met alle topic-id's van alle delen. Dit koppelen gebeurd door mods.
Vervolgens krijg je een extra zoekoptie naast 'zoeken in dit topic', namelijk 'zoeken in alle delen'.
Dat vergemakkelijkt het zoeken in grote delen in zeer grote mate, waardoor een vraag niet in alle delen terugkomt en de grote topics weer wat overzichtelijker worden, op termijn.
Tot slot nog een suggestie waar de crew misschien
wel iets mee kan. Het gaat over spellen die alleen gespeeld kunnen worden als je daar eerst door een bestaande member voor wordt uitgenodigd. Het vragen om invites wordt hierbij als hinderlijk gezien, evenals het aanbieden van invites. Toch denk ik dat het best samen kan gaan, de inhoudelijke discussie en het vragen om invites, want het gaat immers in het begin om de invites.
Een voorbeeld waar het zeer goed is verlopen is bijvoorbeeld
het Paiq topic (HK, sorry).
PromWarMachine wijzigde dit bericht 15-02-2008 14:58 (5%)