ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!
Keep up the good work!
Slasher wijzigde dit bericht 11-02-2008 20:29 (11%)
DeX wijzigde dit bericht 11-02-2008 20:31 (28%)
Reden: Argh!
Golf? The 2008 GoT-Open!
vroeger moest dat mijn inziens niet gebeuren,maar tegenwoordig heb je zoveel verschillende platformen: ps2,3,psp, xbox(360), wiiii, gameboy, dat andere spul van nintendo met touchscreen, ...
het wordt denk ik een beetje te onoverzichtelijk.
maar voor de rest is het wel waarheid dat er heel goed gemodereerd word hier
Ja, dat valt immers ook onder Spielerij. Ik zal het er voor de duidelijkheid nog even bijzetten.quote:DeX schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:30:
Even voor de duidelijkheid, is deze topic ook bedoeld om SPV te peilen?
Bedoel je een scheiding van het forum met een apart onderdeel voor consoles?quote:Fr!st! schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:34:
er zijn al topics over in lieve adjes maar wat ik wel graag zou veranderd zien is het scheiden van de platforms en de pc oid.
vroeger moest dat mijn inziens niet gebeuren,maar tegenwoordig heb je zoveel verschillende platformen: ps2,3,psp, xbox(360), wiiii, gameboy, dat andere spul van nintendo met touchscreen, ...
het wordt denk ik een beetje te onoverzichtelijk.
maar voor de rest is het wel waarheid dat er heel goed gemodereerd word hier
Terr wijzigde dit bericht 11-02-2008 20:46 (53%)
ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!
Reg. datum: 10 oktober 2003
Goed. Wordt eigenlijk nooit geflamed en als dat wel plaats vindt, wordt het gauw geblust door de modjes. Ook wordt er niet raar gekeken als je een oud topic (bewust) omhoog schopt omdat een oud onderwerp je interesseert.quote:Terr schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:28:
[...]
Bijvoorbeeld: Hoe vind je de sfeer in Spielerij?
Vaag. Ik merk in veel zaken dat moderators vaak een oogje dichtknijpen. Vaak zijn dit onderwerpen die net wel/niet besproken kunnen worden. Niet dat deze vaagheid erg is: een gedoogbeleid is er niet voor niets, zolang het maar niet uit de hand loopt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het praten over het draaien van homebrew software op een PSP met een firmware versie hoger dan 1.0 of het geven van een URL naar de website van een persoon die firmwares modificeert (waarvan de site geen copyrighted code bevat of naar linkt anders dan dat van de eigen auteur).quote:Wat vind je van het gehanteerde beleid?
Er worden vaak in grote topics technische vragen/problemen behandeld, ondanks dat dit niet het doel zou zijn van dit forum. Ik kan mij wel voorstellen dat weinigen het Spielerij - Problemen & Vragen-forum controleren. Hierom zullen mensen met problemen eerder hier hun heil zoeken, vooral in een goed actief topic. Op de kleine problemen zou ik niet inspelen, maar al wordt het een 'hey, kijk mijn specs en mijn 1337 5 frames meer per seconde'-feest dan moet het snel afgelopen zijn.quote:Zijn er dingen waar we als crew beter op moeten letten? Mis je topics over bepaalde dingen of horen sommige dingen hier juist niet thuis? Andere ideeën of opmerkingen?
Net gedaan.quote:Je hart over de gang van zaken kan je, mits onderbouwd en het liefst met voorbeelden, hier luchten.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Verder zie ik geen noodzaak tot aanpassen?
A Soldiers manual and a pair of boots.
Reg. datum: 12 juli 2007
ja dit bedoel ikquote:Terr schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:43:
[...]
Bedoel je een scheiding van het forum met een apart onderdeel voor consoles?
Mee eens.. Meestal zijn dit de grote brijenquote:1shot1kill schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:07:
Het zou misschien handig te zijn om bepaalde dingen die in 1 topic worden besproken te splitsen. Als voorbeeld neem ik dan het Playstation 3 topic, als ik hier even 3 dagen niet ben geweest kan ik weer 20 pagina's gaan lezen en als ik bijvoorbeeld een discussie volg over de harddisk dan staan er steeds 10 posts tussen over games van de PS3. Dus het lijkt mij handig om met consoles bijvoorbeeld een topic te hebben die over de hardware gaat en een topic die over de software (waaronder de games) gaat. Als er een game populair is dan kan die weer een eigen topic krijgen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
En hoe zou je dat met multi-platform spellen doen? Meerdere topics?quote:
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Nu zie je vaak dat multiplatform spellen niet als 1 spel onderhouden worden, zoals bijvoorbeeld Call of Duty 4. Er zijn 3 platforms waar de game op uitgebracht is (PC / X360 en PS3), en ze hebben allemaal verschillende patches (versies althans). Als iemand het over patches heeft is het erg verwarrend wanneer er niet expliciet bijstaat voor welk platform hij het heeft.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
Splitsing PC / Console is dan nog een twijfel, maar imho blijft dit een tech forum, geen PU gameforum.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Dat gaat echt niet werken, al is het alleen maar omdat we Crisp dan een week in een hermetisch afgesloten ruimte moeten zettenquote:scorpie schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:39:
Multiplatform spellen zijn denk ik beter op te splitsen in meerdere topics naar hun eigen subforum (Ik vind aparte subfora voor de consoles helemaal zo'n slecht idee niet). Misschien 1 startpost die naar de verschillende platformtopics wijst? (Sticky waarbij 1 user een topicstart maakt maar hem wel moet kunnen wijzigen, zodat dat topic ook maar 1 post heeft). Zo kan de topicstart ook onafhankelijk van het aantal replies vernieuwd worden zonder eerst op 1000 replies te hoeven wachten (wat nu wel vaak gebeurt). Ow, het is weer tijd voor een nieuw topic, want deze is vol, ow laat ik maar gelijk de topicstart opschonen / updaten / aandikken. Misschien ook weer niet zo'n erg goed idee, want nu worden de topicstarters nog wel eens aangespoord om de topicstart te updaten omdat er weer een nieuw deel geopend moet worden.
qed
Reg. datum: 12 juli 2007
Reg. datum: 28 november 2004
Kortom ik vind het beetje dubbele moraal. Ik wil er verder niet over zeiken ofzo, maar in deze topic wordt expliciet naar onze mening gevraagd. Hierbij dus de mijne.
Ohja, ik vind spielerij-problemen/vragen zelf ook beetje overbodig.. kan mijns inziens ook hier prima.
am2 wijzigde dit bericht 11-02-2008 23:30 (27%)
Reg. datum: 21 oktober 2004
Spielerij opdelen per console?
Dat is eigenlijk het enige wat ik graag zou willen weten eigenlijk.
Multiplatform games kunnen dan ook gescheiden worden, mede omdat de verschillende platformen online toch niet met/tegen elkaar kunnen spelen en zoals boven al aangegeven is, discussie over specs, patches voor verwarring kunnen zorgen.
PSN ID: DCFreak
Er zijn bepaalde multiplatform spellen die je wel tegen elkaar kan spelen met behulp van verschillende consoles. En wat over single player spellen? Heb je een vraag over hoe/wat je ergens moet doen in het spel, moet je eerst drie topicseries doorspitten voordat je post.quote:DCFreak schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 01:55:
Multiplatform games kunnen dan ook gescheiden worden, mede omdat de verschillende platformen online toch niet met/tegen elkaar kunnen spelen en zoals boven al aangegeven is, discussie over specs, patches voor verwarring kunnen zorgen.
Het is nog nooit toegestaan geweest om te patsen met je warez. Het dubbel moraal klopt wel een beetje ja, we kijken nog wat/of we daar aan gaan doen.quote:am2 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:28:
Ik vind dat hier, net als op de rest van tweakers, nogal een dubbele moraal is tov modchips en dat soort zaken. Er is bv wel een topic over DS copiers, maar als ergens het woord crack valt is het forum te klein. Etc. etc. etc. Je mag ook opscheppen over met hoeveel mbits je je illegale shit uit "nieuws"groepen binnenhaalt, maar je mag dan weer niet noemen wat je precies aan illegale shit binnenhaalt. (nfo's enzo, release names).
En je onderbouwing daarbij is? Kijk hoeveel actieve topics SGD heeft in de afgelopen 24 uur, als je daar met een klein topicje voor problemen komt raakt 1. het overzicht kwijt, en 2. krijg je nooit een oplossing omdat er altijd een 'CoD4, XBox, PS3 en WoW' boven je staan.quote:Ohja, ik vind spielerij-problemen/vragen zelf ook beetje overbodig.. kan mijns inziens ook hier prima.
qed
Voor de rest geen klachten
Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe
Reg. datum: 28 november 2004
Ik heb zelf het idee dat je in het "spielerij problemen" forum (naam ff kwijtquote:TheZeroorez schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:40:
[...]
En je onderbouwing daarbij is? Kijk hoeveel actieve topics SGD heeft in de afgelopen 24 uur, als je daar met een klein topicje voor problemen komt raakt 1. het overzicht kwijt, en 2. krijg je nooit een oplossing omdat er altijd een 'CoD4, XBox, PS3 en WoW' boven je staan.
Een oplossing heb ik niet; maar ik heb het idee dat een opsplitsing naar xbox360 / pc / ps2-3 subforums al helpt omdat de topics dan minder snel uit het zicht verdwijnen.
Wat je trouwens zelf aanhaalt over overzicht vind ik ook van toepassing op de "het grote <...> topic" topics. Als je daar een halve dag niet in gelezen hebt loop je soms al een paar pagina's achter. Dat hou je ook niet bij.
Reg. datum: 31 januari 2006
Sometimes an apple is just an apple