Hoofdcategorieën
Topicacties

Samsung G810 topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 september 2008

@Mr. Dichter:

Ik haal mijn *stuff* vanaf Newsnet...uitleg hierover op www.binaries4all.nl
Voor de rest zijn de meeste programmas te krijgen via Jamba.nl of andere betaalsites.
Ik zag laatst ook een programma waarme dingen als VoipBuster e.d. ook werken. Ik zal het even uitzoeken. Kom er later op terug!

@Meija1

Dat is niet mogelijk. Hij zoekt echt naar een SD-card, het is mij niet gelukt zonder cardreader. Oplossing is een goedkope cardreader kopen of een andere pc regelen die je mag lenen. Eventueel trouwens even updates installeren vanaf Windows Update, en anders je stuurprogramma even updaten..

Marckiejj wijzigde dit bericht 25-09-2008 17:15 (9%)

Reg. datum: 15 september 2004

quote:
Meija1 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:40:
Hoi,
Weet iemand hoe je route 66 van de cd op een microSD 8gb kaart kan installeren, zonder een cardreader te gebruiken? Want mijn cardreader van mijn laptop werkt niet. Of iemand die weet hoe je die wel werkend krijgt?
alvast bedankt,
Bram
Waarom zo moeilijk doen?? Je duwt gewoon je SD kaart in je telefoon, die verbind dmw de meegeleverde USB kabel aan je PC / laptop en stelt in je telefoon (als ie er om vraagt) de optie 'Data transfer' in. Nu is je telefoon de card reader en krijg je gewoon bij 'Deze Computer' (of apple / linux varianten) een verwisselbare schijf erbij. Vervolgens duw je gewoon je cd in je drive en volg je de instructies. Klaar.

Werkt bovenstaande niet dan is je telefoon stuk. Wederom klaar ;)
Reg. datum: 07 september 2008

Dat installeren op het 8gb kaartje ging echt snel (via een usb cardreaderstick, die heb je al voor een paar euro)
Hij vroeg wel nog een tweede keer om de vouchercode nadat die was geverifieerd via sms, de tweede keer via internet en toen was het in orde.
Gelijk uitgetest tijdens het wandelen met de hond, werkte prima.
Voice instructies krijgje zeker alleen als hij op auto staat ingesteld of niet?

Ik merk trouwens wel dat zo'n crystalcase krasjes maakt als je het klepje van de camera open en dicht schuift :-s

Helaas werken cardreaders niet goed onder Vista. Maar welk huishouden tegenwoordig heeft niet meerdere computers, even de laptop gepakt met de cardreader, ging super zo!

Voor de rest heb ik steeds meer plezier van mijn telefoon. Gisteren wezen kijken bij een woning die te koop stond, hier gelijk google maps uitgetest, en de navigatie, en het toestel! Zoals al eerder beschreven is het gewoon een toptoestel, maar ook het Geo-tagging is erg leuk! Navigeren naar en van een adres gaat super, snel en duidelijk, het enige nadeel dat ik tot nu toe heb is de connectie met mijn Parrot. Deze valt af en toe uit, en de voiceinstructies van Route66 worden niet via BT afgespeeld helaas. Dat had voor mij echt super geweest.

Iemand nog een paar ideeen hiervoor? En qua add-ons/freeware? :9

Reg. datum: 07 juli 2008

nu eindelijk mijn g810 binnen, werk probleemloos met firmware G810BHHG1 2008-07-22.
GPS en Wifi werken goed. alleen vroeg ik me af of ik een soort van blacklist programma erop kan zetten zodat ik ook anonieme bellers kan blokkeren. weet iemand wat daarvoor geschikt is?

Samsung SGH-G810 firmware "G810BHHG1 2008-07-22"

Dergelijke programma's kan je gewoon op internet vinden. Gebruik de alombekende zoekmachine maar eens.

Toch raad ik een dergelijk programma af. Een nieuw nummer van iemand krijg je dus niet door(als je iemand niet dagelijks spreekt), en je verzekering/baas etc die jou nummer wel hebben maar waarvan jij hun nummer niet in je lijst hebt kunnen je niet bereiken...

Ik vind het alleen maar lastig, het rode hoorntje is een stuk makkelijker te vinden en te gebruiken;)

Reg. datum: 06 augustus 2008

Ik zie zojuist op track & trace van de Vodafofone reparatieservice via servicecenter Dynafix in Nuth (Limburg) dat mijn G810 met usb/gps problemen gerepareerd is met een firmware update. Ik had G810CEHE3 2008-05-26 en heb nu G810CEHE5 2008-05-30. Vreemde zaak want er bestaat ook al een G810CEHE6 van juni en ik lees hier twee postings terug een G810BHHG1 2008-07-22. Het lijkt wel of er iedere maand meerdere nieuwe firmware versies veschijnen. Ik moet nog even wachten voor ik m'n G810 terug heb voor ik kan melden of de problemen voorbij zijn. Ik meld me later weer. :w

Mijn firmware is G810ASHE2 2008-05-07

Gekocht eind september, en nergens problemen mee. Alleen de batterijduurt begint me tegen te vallen.. Weer een andere dan wat ik tot nu toe heb zien staan volgens mij..

Marckiejj wijzigde dit bericht 03-10-2008 13:39 (19%)
Reden: toevoeging

Reg. datum: 03 oktober 2008

Hallo,

Ik heb mijn G810 nu een weekje of twee en ben er eigenlijk zeer tevreden mee. Alles werkt naar behoren: wifi, gps, foto, agenda sync etc...

Maar sinds vandaag kan ik plots niet meer op WLAN :-s De voorbije twee weken kon ik zonder problemen verbinden met netwerk thuis, op 't werk en bij m'n vriendin. Vandaag heb ik op't werk gemerkt dat ik geen connectie kreeg, en thuis lukt plots ook niet meer.

Omdat hij de netwerken nog steeds ziet in het menu "available networks" denk ik dat ik per ongeluk ergens een setting heb veranderd en dat het geen hardwareprobleem is, ook al omdat hij me tegenwoordig niet meer vraagt welk toegangspunt ik wil gebruiken als ik de eerste keer een webadres ingeef (voorheen deed hij dit wel). De setting "toegangspunt" staat nochtans nog steeds op "vragen". Als ik het correcte toegangspunt selecteer hier werkt het ook niet.

Foutmelding is telkens "unable to connect, WLAN network not found"

Heeft er al iemand hetzelfde probleem gehad of heeft er iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

Voor alle duidelijkheid even alles op 'n rijtje ivm m'n settings:

- Toegangspunt gedefinieerd via lijst beschikbare WLAN's (en niets veranderd, alles staat dus standaard. Heb dit ook al paar keer gewist en terug gedefinieerd)
- Toegangspunt in settings browser staat op "allways ask" (en toch kan ik niet kiezen, krijg onmiddellijk de foutmelding. Voorheen kreeg ik het lijstje met gedefiniëerde toegangspunten)
- WLAN thuis en vriendin is WPA beveiligd, netwerk op m'n werk is onbeveiligd

Alvast bedankt

Jerry

Om je toegangspunten keuzelijstje weer te krijgen moet je hem instellen op Door gebr. gedef.
Kies Web, ga bij Opties naar Instellingen, kies voor Algemeen, kies voor Toegangspunt en kies bij Toegangspunt voor Door gebr. gedef.

Succes,
Rob

Hey Rob, eerst en vooral: bedankt voor je hulp!

De instelling die je voorstelt heb ik net op "altijd vragen" staan om mijn lijstje met toegangspunten te krijgen?
"Door gebr. gedef." zorgt er net voor dat de applicatie altijd hetzelfde toegangspunt gebruikt. Toch?

Hoewel ik het voorheen al geprobeerd had heb ik om zeker te zijn nog eens een poging gedaan met "door gebr. gedef." en dat het correcte toegangspunt gekozen. Zonder succes helaas :-(

Wat me wel opviel is dat het apparaat nu wel langer blijft proberen om verbinding te maken (boodschap "connecting via toegangspunt" blijft langer op het scherm). Bij de instelling "altijd vragen" krijg ik bliksemsnel bericht op 't scherm dat de connectie niet lukt.

Toch bedankt dat je de tijd nam hier te reageren :-)

quote:
lowiekators schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:47:

De instelling die je voorstelt heb ik net op "altijd vragen" staan om mijn lijstje met toegangspunten te krijgen?
"Door gebr. gedef." zorgt er net voor dat de applicatie altijd hetzelfde toegangspunt gebruikt. Toch?

Hoewel ik het voorheen al geprobeerd had heb ik om zeker te zijn nog eens een poging gedaan met "door gebr. gedef." en dat het correcte toegangspunt gekozen. Zonder succes helaas :-(

Wat me wel opviel is dat het apparaat nu wel langer blijft proberen om verbinding te maken (boodschap "connecting via toegangspunt" blijft langer op het scherm). Bij de instelling "altijd vragen" krijg ik bliksemsnel bericht op 't scherm dat de connectie niet lukt.

Bij ''altijd vragen'' ben ik m'n eigen WiFi ook kwijt. Bij ''door gebr. gedef.'' krijg ik een lijstje waar ik via opties kan kiezen uit m'n verbindsingspunten waar ook m'n WiFi weer bij staat. Je moet bij Algemeen met Opties kiezen voor Wijzigen en bij Door gebr. gedef OK klikken om je toegangspuntenlijstje te krijgen waar je kan kiezen welk toegangspunt je wilt. Beetje omslachtig, maar het werkt wel :)

quote:
Greyfreeroad schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:02:
Ik zie zojuist op track & trace van de Vodafofone reparatieservice via servicecenter Dynafix in Nuth (Limburg) dat mijn G810 met usb/gps problemen gerepareerd is met een firmware update. Ik had G810CEHE3 2008-05-26 en heb nu G810CEHE5 2008-05-30. Vreemde zaak want er bestaat ook al een G810CEHE6 van juni en ik lees hier twee postings terug een G810BHHG1 2008-07-22. Het lijkt wel of er iedere maand meerdere nieuwe firmware versies veschijnen. Ik moet nog even wachten voor ik m'n G810 terug heb voor ik kan melden of de problemen voorbij zijn. Ik meld me later weer. :w
Ik heb m'n G810 weer terug en inderdaad werkt dankzij de nieuwe firmware de USB connectie met PC-Studio nu wel. Na het terugzetten van de back-up had ik ook m'n eigen instellingen weer terug. Behalve m'n WiFi en Route-66. WiFi heb ik handmatig weer ingesteld en Route-66 was een doffe ellende. Vanaf het micro-sd kaartje was installatie niet mogelijk. Toepassingen installeren via PC-Studio werkte ook niet. Via Bestandsbeheer in PC-Studio kan je het kaartgeheugen openen en op die manier Route-66 opnieuw installeren. Vreemde zaak dat je de G810 als kaartlezer via een pc moet gebruiken om vervolgens de kaartdata op de G810 te installeren. Waarom kan dat niet rechtstreeks? Route-66 werd nu geinstalleerd en ik kon ook weer de vouchercode versturen via SMS. De boel werkt nu weer, maar de welkomst tekst bij het openen van Route-66 is verleden tijd. Ook duurt het af en toe nog steeds een eeuwigheid om de positie via de GPS-satellieten te bepalen. De navigatiefunctie van mijn G810 is dus nog steeds kl......te. Maandag ga ik weer terug naar de Vodafoneshop. (balen :? )

quote:
lowiekators schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:47:

Nog maar een reactie want ook bij mij gaat de WiFi-verbinding niet altijd even soepel.
In de stand ''Door gebr. gedef" staat de gedefinieerde WiFi-verbinding er wel bij, maat werkt niet altijd. Als ik dan terug ga naar ''Altijd vragen'' staat mijn gedefinieerde WiFi-verbinding er niet bij maar kan je wel naar netwerken zoeken. Dat is omslachtig omdat je dan elke keer de sleutel handmatig moet intikken. En als ik dan weer terug naar ''Door gebr. gedef" ga doet mijn gedefinieerde WiFi-verbindfing het opeens weer wel. Het is net alsof je eerst moet schakelen tussen ''Door gebr. gedef" en ''Altijd vragen'' voordat-ie het weer doet.

Wat ik ook vreemd en lastig vind is dat bij je emailaccount het helemaal niet mogelijk is om voor een WiFi-verbinding te kiezen. De G810 is een leuke smartfone, maar met z'n verbindingslogica vind ik 'm niet erg ''smart''.

Misschien dat dit in de zoveelste firmware update verholpen is, maar daar ben je 'm wel elke keer een kleine twee weken kwijt. Zou fijn zijn als Samsung z'n firmware een keertje echt in orde maakt of de gebruiker in de gelegenheid stelt om zelf te updaten :Y

Het probleem is nog steeds niet opgelost, maar ik heb ondertussen al wat meer informatie.
Dit weekend heb ik een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en daarna kon ik zonder problemen verbinding maken met het netwerk bij me thuis.
Probleem opgelost dacht ik. Helaas: gisteren kon ik weer geen connectie maken bij m'n vriendin. Terug reset naar fabriekssettings en hoera: weer geen probleem om verbinding te maken.
's avonds thuis raakte ik echter wéér niet op m'n netwerk. Na een derde reset: inderdaad, connectie wederom géén probleem!

Het lijkt er dus op dat ik na een reset met éen netwerk verbinding kan maken. Verbinding verbreken etc is geen probleem. Van zodra ik probeer te verbinden met een tweede netwerk loopt het fout.

Ik ben er redelijk zeker van dat het niets te maken heeft met de setting "gedef door gebr"/altijd vragen"; als het werkt, werkt het in beide settings. Als het niet werkt, werkt het in geen van beide.

Positief is wel dat een reset blijkbaar toch alle gegevens op de phone behoudt, zodat een reset op zich niet echt een probleem is.Langs de andere kant wil ik natuurlijk graag dat het gewoon werkt zonder meer. Ik vind het ook heel raar dat alles de eerste week wél gewoon perfect werkte.

quote:
lowiekators schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:40:
Het probleem is nog steeds niet opgelost, maar ik heb ondertussen al wat meer informatie.
Dit weekend heb ik een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en daarna kon ik zonder problemen verbinding maken met het netwerk bij me thuis.
Probleem opgelost dacht ik. Helaas: gisteren kon ik weer geen connectie maken bij m'n vriendin. Terug reset naar fabriekssettings en hoera: weer geen probleem om verbinding te maken.
's avonds thuis raakte ik echter wéér niet op m'n netwerk. Na een derde reset: inderdaad, connectie wederom géén probleem!

Het lijkt er dus op dat ik na een reset met éen netwerk verbinding kan maken. Verbinding verbreken etc is geen probleem. Van zodra ik probeer te verbinden met een tweede netwerk loopt het fout.

Ik ben er redelijk zeker van dat het niets te maken heeft met de setting "gedef door gebr"/altijd vragen"; als het werkt, werkt het in beide settings. Als het niet werkt, werkt het in geen van beide.

Positief is wel dat een reset blijkbaar toch alle gegevens op de phone behoudt, zodat een reset op zich niet echt een probleem is.Langs de andere kant wil ik natuurlijk graag dat het gewoon werkt zonder meer. Ik vind het ook heel raar dat alles de eerste week wél gewoon perfect werkte.
Misschien heeft jouw G810 ook een firmware update nodig. Informeer eens bij de Samsung helpdesk of jouw WiFi probleem bij hen bekend is en of jouw firmwareversie misschien de veroorzaker is. Als ik het forum zo lees zijn er opvallend veel firmwareversies in omloop. Er zullen dus evenzovele problemen met de G810 zijn.

quote:
Greyfreeroad schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Wat ik ook vreemd en lastig vind is dat bij je emailaccount het helemaal niet mogelijk is om voor een WiFi-verbinding te kiezen. De G810 is een leuke smartfone, maar met z'n verbindingslogica vind ik 'm niet erg ''smart''.

Misschien dat dit in de zoveelste firmware update verholpen is, maar daar ben je 'm wel elke keer een kleine twee weken kwijt. Zou fijn zijn als Samsung z'n firmware een keertje echt in orde maakt of de gebruiker in de gelegenheid stelt om zelf te updaten :Y
de mijne pakt gewoon (in stand altijd vragen) de wifi verbinding als die beschikbaar is.

Ik vermoed dat alle verschillen in werking van de G810 te maken hebben met de grote verscheidenheid aan firmwareversie's die er gebruikt worden. We zouden dit hier op het forum eens kunnen inventariseren.

Ik had de G810CEHE3 2008-05-06 met USB-problemen en heb nu de G810CEHE5 2008-05-30 zonder USB problemen.

De firmwareversie van de G810 roep je op met *#0000#

Wie volgt?

Weet iemand of het mogelijk is om bepaalde nummers anoniem te bellen (of bij het bellen aan te geven dat je anoniem wilt bellen), terwijl voor andere nummers je nummer gewoon wordt meegezonden? kon dit zo gauw nergens vinden. of is hier aparte software voor nodig?

Reg. datum: 21 augustus 2008

quote:
Greyfreeroad schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:15:
Ik vermoed dat alle verschillen in werking van de G810 te maken hebben met de grote verscheidenheid aan firmwareversie's die er gebruikt worden. We zouden dit hier op het forum eens kunnen inventariseren.

Ik had de G810CEHE3 2008-05-06 met USB-problemen en heb nu de G810CEHE5 2008-05-30 zonder USB problemen.

De firmwareversie van de G810 roep je op met *#0000#

Wie volgt?
de mije is G810CEHE3 2008-05-26

Reg. datum: 21 augustus 2008

quote:
gza2901 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:53:
[...]

de mije is G810CEHE3 2008-05-26
ook met usb problemen

Reg. datum: 31 maart 2005

quote:
reyals schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:39:
Weet iemand of het mogelijk is om bepaalde nummers anoniem te bellen (of bij het bellen aan te geven dat je anoniem wilt bellen), terwijl voor andere nummers je nummer gewoon wordt meegezonden? kon dit zo gauw nergens vinden. of is hier aparte software voor nodig?
dit kun je toch gewoon doen door er #31# ervoor te zetten ofzoeits?

is het mogelijk om mijn telefoon automatisch te laten blokkeren zolang hij op 1 profiel staat? en zodra ik een ander profiel kies hoeft hij dit niet meer te doen.
ik heb nu bij Instell. → Algemeen →
Beveiliging → Telefoon
en SIM-kaart ingesteld dat hij na een minuut automatisch moet blokkeren. alleen wil ik dit enkel hebben als het profiel stil is geselecteerd. zodra ik het profiel algemeen aanzet hoeft dit niet meer. is dit ergens mee in te stellen?

Reg. datum: 10 oktober 2008

Vraag 1 : hoe krijg ik R66 weer Nederlands?

hij werkte in eens niet meer toen her instaleert maar er staat nergens nederlands maar auto lang
maar ... dan pakt die engels ..

Reg. datum: 07 september 2008

Ik heb G810ASHE2 2008-05-07 (dezelfde als Marckiejj dus)
Nergens problemen mee.

Shira wijzigde dit bericht 10-10-2008 23:11 (22%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: