Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
dcoppens schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:17:
Nee, maar wat maakt Centric beter dan de andere detacheerders die wel gewoon allemaal lease-auto leveren?
Ehh.. misschien de lease-auto die je ook gewoon bij Centric krijgt op de betreffende functies? Of is het de werksfeer? Misschien een combinatie van beide?

Ik weet het niet maar ik ben deze week begonnen bij Centric en kan wel zeggen dat de sfeer erg goed is. Ik rij al een aantal dagen van Groningen naar Zwolle op en neer zonder tegenzin (eigen auto !!)

Misschien zoek jij een werkgever die een dikkere leasebak verstrekt zodat je meer bijtelling kunt betalen aan de belasting zodat je in die dikkere bak met tegenzin naar je werk kunt rijden omdat de werksfeer daar misschien iets minder is?

Ik denk als het alleen om de auto gaat dat je beter bij een autobedrijf kan gaan werken :X

Gadgeteer wijzigde dit bericht 03-04-2008 17:48 (0%)
Reden: typo

Reg. datum: 04 april 2008

Ik heb een vraag over de sollicitatieprocedure zoals Centric die hanteert. Tijdens mijn eerste gesprek werd aangegeven dat een bewijs van de politie, kopieen van mijn certificaten en referenties van mijn vorige werkgevers nodig zijn, want ik kan alles opschrijven, was de verklaring.

Mijn gevoel hierbij is dat Centric ervan uitgaat dat ik een crimineel en een oplichter ben, totdat ik het tegendeel heb bewezen. Nou heb ik op zich niets te verbergen, maar ik vind dit geen goed uitgangspunt om een langdurige werkrelatie aan te gaan.

Is dit de normale gang van zaken, of heb ik slechte indruk gemaakt?

Bewijs van de politie? Bedoel je een verklaring omtrent gedrag (het vroeger bewijs van goed gedrag)? Dat is vrij normaal hoor, dat je dat moet hebben tegenwoordig als je in de ICT-werkt. Zeker als er kans is dat je op plekken gaat werken waar je met vertrouwelijke gegevens in aanraking gaat komen..

Kopie van diploma's / certificaten is ook niet bepaald ongebruikelijk. Je kan mensen toch niet op hun blauwe oogjes vertrouwen als ze beweren dat ze een bepaalde opleiding gedaan hebben, je wil toch iets meer zekerheid lijkt me, als je in die mensen wil gaan investeren. Als je weet dat bijna 1 op de 3 sollicitanten het geen probleem vind om te liegen in hun gesprek en de helft er geen problemen mee heeft om dingen te verzwijgen (bron) lijkt het me vanuit de werkgever vrij begrijpelijk.

Referenties idem dito. Als je in je CV opgeeft dat je referenties kan overleggen, lijkt het me niet zo raar dat daarom gevraagd word.

Lees de gemiddelde personeelsadvertentie maar eens door (van andere bedrijven bedoel ik), daar word ook regelmatig om een of meer van deze zaken gevraagd.
quote:
Misschien zoek jij een werkgever die een dikkere leasebak verstrekt zodat je meer bijtelling kunt betalen aan de belasting zodat je in die dikkere bak met tegenzin naar je werk kunt rijden omdat de werksfeer daar misschien iets minder is?
Wat is dit nou weer voor aanval. Ik zeg niet dat ik een dikke leasebak wil. Ik zeg alleen dat ik die reclame campagne een beetje dom vind..

Op en neer rijden naar Zwolle in je eigen auto gaat ook vast nog wel vervelen :)

dcoppens wijzigde dit bericht 04-04-2008 13:32 (10%)

quote:
dcoppens schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:31:
[...]

Wat is dit nou weer voor aanval. Ik zeg niet dat ik een dikke leasebak wil. Ik zeg alleen dat ik die reclame campagne een beetje dom vind..

Op en neer rijden naar Zwolle in je eigen auto gaat ook vast nog wel vervelen :)
Afgezien daarvan..... Bij veel kilometers (1000 per week?) kan een prive auto niet echt goed uit volgens mij...
Reg. datum: 20 maart 2007

Ik vind die fiets wel heel erg cool (met mijn eigen zwarte lak erover). Dus als ik het goed begrijp - mits ik een aanbod krijg - krijg ik die fiets! En als ik dan het aanbod afsla hoef ik die fiets niet terug te geven?

@alex88: In principe is dit normale gang van zaken, ze moeten ook tegenover hun klanten toch kunnen verantwoorden? En mijn afgelopen 2 werkgevers deden het ook, just in case (waar ik in vaste dienst was, geen detachering).

quote:
dcoppens schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:31:
[...]

Niet als aanval bedoeld, erger me gewoon aan het eeuwige leasebak gezeur. Ik denk dat je verder moet kijken dan dat alleen. De campagne... tja de een vindt hem leuk de ander niet. Ik vindt het een leuk fietsie.
quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:45:
[...]

Afgezien daarvan..... Bij veel kilometers (1000 per week?) kan een prive auto niet echt goed uit volgens mij...
Klopt, daarom ben ik blij dat ik, indien ik op zulke afstanden gedetacheerd word, gewoon gebruik kan maken van een poolauto.
quote:
ebia schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:02:
Ik vind die fiets wel heel erg cool (met mijn eigen zwarte lak erover). Dus als ik het goed begrijp - mits ik een aanbod krijg - krijg ik die fiets! En als ik dan het aanbod afsla hoef ik die fiets niet terug te geven?
Zo begreep ik het wel inderdaad :?
quote:
alex88 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:53:
Ik heb een vraag over de sollicitatieprocedure zoals Centric die hanteert. Tijdens mijn eerste gesprek werd aangegeven dat een bewijs van de politie, kopieen van mijn certificaten en referenties van mijn vorige werkgevers nodig zijn, want ik kan alles opschrijven, was de verklaring.

Mijn gevoel hierbij is dat Centric ervan uitgaat dat ik een crimineel en een oplichter ben, totdat ik het tegendeel heb bewezen. Nou heb ik op zich niets te verbergen, maar ik vind dit geen goed uitgangspunt om een langdurige werkrelatie aan te gaan.

Is dit de normale gang van zaken, of heb ik slechte indruk gemaakt?
Is tegenwoordig bij veel werkgevers de normale gang van zaken. Vaak worden referenties niet gecontroleerd maar mochten ze twijfelen dan kunnen je referenties ook in je voordeel werken.

Als Centric ervan uit zou gaan dat je crimineel bent denk ik niet dat je uberhaupt nog een verklaring omtrent gedrag hoeft aan te vragen.. Ik denk dat ze je dan gewoon zouden bedanken voor je interesse en je succes zouden wensen met je verdere sollicitaties :X

quote:
Gadgeteer schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:20:
[...]

Klopt, daarom ben ik blij dat ik, indien ik op zulke afstanden gedetacheerd word, gewoon gebruik kan maken van een poolauto.
[...]

Is tegenwoordig bij veel werkgevers de normale gang van zaken. Vaak worden referenties niet gecontroleerd maar mochten ze twijfelen dan kunnen je referenties ook in je voordeel werken.

Als Centric ervan uit zou gaan dat je crimineel bent denk ik niet dat je uberhaupt nog een verklaring omtrent gedrag hoeft aan te vragen.. Ik denk dat ze je dan gewoon zouden bedanken voor je interesse en je succes zouden wensen met je verdere sollicitaties :X
En waarom kreeg jij geen lease-auto? Omdat je een jaarcontract hebt of omdat je onvoldoende ervaring (Support Medewerker ofzo) bent?

En die Verklaring omtrendt gedrag is vrij standaard, volgens mij is dat vooral omdat Centric veel zaken doet met overheden. Mijn eigen werkgever heeft dat overigens ook....
quote:
TheVMaster schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:44:
[...]

En waarom kreeg jij geen lease-auto? Omdat je een jaarcontract hebt of omdat je onvoldoende ervaring (Support Medewerker ofzo) bent?
Idd, ik heb langere tijd niet in de ICT gewerkt en beschik derhalve niet over recente (bruikbare) werkervaring. Ook heb ik geen recente certificaten, opleiding afgerond in een lastige tijd voor ICT'ers dus in die tijd nooit een baan in ICT kunnen vinden. Aan certificaten wordt al weer gewerkt.

Ik vind het echter geen probleem, heb zelf wel een auto. Zorg er gewoon voor dat ik certificaten ga halen en doe tussentijds de nodige ervaring op. Op die manier kom ik wel verder. En tot die tijd kan ik gewoon mijn KM's declareren (tot een max per dag, daarboven bestaan mogelijkheden voor een poolauto).

Begin maandag bij een klant, ongeveer 30km van huis. Dat doe ik met plezier in mijn eigen auto en kan nog KM's declareren ook.

quote:
Gadgeteer schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:30:
[...]

Idd, ik heb langere tijd niet in de ICT gewerkt en beschik derhalve niet over recente (bruikbare) werkervaring. Ook heb ik geen recente certificaten, opleiding afgerond in een lastige tijd voor ICT'ers dus in die tijd nooit een baan in ICT kunnen vinden. Aan certificaten wordt al weer gewerkt.

Ik vind het echter geen probleem, heb zelf wel een auto. Zorg er gewoon voor dat ik certificaten ga halen en doe tussentijds de nodige ervaring op. Op die manier kom ik wel verder. En tot die tijd kan ik gewoon mijn KM's declareren (tot een max per dag, daarboven bestaan mogelijkheden voor een poolauto).

Begin maandag bij een klant, ongeveer 30km van huis. Dat doe ik met plezier in mijn eigen auto en kan nog KM's declareren ook.
:) Oke....'k snap het. Geen probleem dus...wel lekker bij een klant op 30 km afstand zitten :)
Zozo, ben vrij nieuw hier op het forum. Ik ben iemand van wel veel lezen weinig posten :)

Inmiddels ongeveer een jaar werkzaam bij Centric in de leukste regio van het land (NONL) :p en heb het enorm naar mijn zin moet ik zeggen. Ik zit hier gedetacheerd met nog 5 collega's van Centric en het is altijd erg gezellig! Ook samen met deze club de eerste prijs bij het karten mogen ontvangen ;) Jaja, wij kunnen wel wat!

Morgen maar weer eens even kijken wat de kwartaalmeeting brengt :)
In ieder geval goed eten hahahaha!

//--\\ Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat er in zit //--\\

quote:
FotzeH schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:16:

Morgen maar weer eens even kijken wat de kwartaalmeeting brengt :)
In ieder geval goed eten hahahaha!
Hoop het. Beetje goed eten na een dag werk is wel prettig :)

Helaas heb ik het eten moeten missen. Reed om 18.00 pas uit Leeuwarden weg, dus was om 18.45 pas aanwezig. Hopelijk heeft het voor de rest wel goed gesmaakt :p

Vooral de kennisquiz was een succes :)

quote:
FotzeH schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:06:
Helaas heb ik het eten moeten missen. Reed om 18.00 pas uit Leeuwarden weg, dus was om 18.45 pas aanwezig. Hopelijk heeft het voor de rest wel goed gesmaakt :p

Vooral de kennisquiz was een succes :)
Eigenlijk niet, na vraag 2 zou iedereen er al uit liggen :+

Wat was vraag 2 ook alweer? Zo'n succes was het dus :|

quote:
FotzeH schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:41:
Wat was vraag 2 ook alweer? Zo'n succes was het dus :|
Was die vraag waarbij A en B verwisseld werden :?
Nah who cares.

Ohja, hahahaha, heel bijzonder inderdaad _/-\o_ d:)b

Touch and Burn
Reg. datum: 05 oktober 2003

quote:
FotzeH schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:09:
Ohja, hahahaha, heel bijzonder inderdaad _/-\o_ d:)b
ach, we kunnen Dave bij slechte tijden altijd nog als quizmaster verhuren.. Alleen nog een goeie stage-naam voor em verzinnen :D

Binnenkort de NONLanParty en ik heb gehoord dat er dit jaar veel meer activiteiten op de rol staan dan voorgaande jaren dus het wordt gezellig! :*)

"This is Hell and I'm your Devil"

quote:
Froos schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:26:
[...]

ach, we kunnen Dave bij slechte tijden altijd nog als quizmaster verhuren.. Alleen nog een goeie stage-naam voor em verzinnen :D

Binnenkort de NONLanParty en ik heb gehoord dat er dit jaar veel meer activiteiten op de rol staan dan voorgaande jaren dus het wordt gezellig! :*)
.....en uw quizmaster voor de avond [tromgeroffel] "QUIZMASTER D.".....

Activiteiten zijn goed :).

mmm, dinsdag op sollicitatiegesprek geweest.
het gesprek begon wat stroef, maar ging op zich wel redelijk. (ik ben altijd zo nerveus als de *****)

ik krijg als het goed is deze week nog te horen of het wat word, of niet...
ik hoop er het beste van aangezien ik al een redelijk lange tijd thuis zit, en geen werkervaring heb, dus er zijn niet veel werkgevers waar ik interresant voor ben

ik heb overigens MBO ICT niv4 (3-jarige variant)

Banzaibunny wijzigde dit bericht 24-04-2008 14:14 (6%)

AOC: battlescar: Bear shaman Flessuh Wildsoul: Conquerer Flessuh

Tumbler:Does it come in Black?

Ik heb morgen sollicitatiegesprek in Emmen.

Ik heb +/- 2 jaar werkervaring en MBO ICT niveau 4 + ITIL Foundation

Ik ben hieraan gekomen via Xcent, hoe steekt dat precies in elkaar? Want ik ken Xcent als detacheringsbedrijf opzich. Of heeft Centric dat bedrijf ook overgenomen?

ASUS Striker Extreme, QX6700, 4096MB DDR2 Crucial Ballistix Tracer, 2x500GB Seagate 7200.11, Crucial Ati Radeon X1900XTX Check http://specs.tweak.to/11396 for more!

quote:
Ik ben hieraan gekomen via Xcent, hoe steekt dat precies in elkaar? Want ik ken Xcent als detacheringsbedrijf opzich. Of heeft Centric dat bedrijf ook overgenomen?
XCent is al jarenlang van Centric, zie http://www.centric.nl/ind...D=1407&nCMSPageType=1

Ik werk zelf bij Centric Managed ICT Services en weet dus niet al teveel van XCent af, maar volgens mij doet XCent zowel detacherings- als uitzendwerk. Maar meer dan dat weet ik niet verder, daarvoor zal je op hun site moeten kijken.

wildhagen wijzigde dit bericht 24-04-2008 18:22 (7%)

Touch and Burn

quote:
Banzaibunny schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:13:
mmm, dinsdag op sollicitatiegesprek geweest.
het gesprek begon wat stroef, maar ging op zich wel redelijk. (ik ben altijd zo nerveus als de *****)

ik krijg als het goed is deze week nog te horen of het wat word, of niet...
ik hoop er het beste van aangezien ik al een redelijk lange tijd thuis zit, en geen werkervaring heb, dus er zijn niet veel werkgevers waar ik interresant voor ben

ik heb overigens MBO ICT niv4 (3-jarige variant)
We zijn benieuwd, hou ons op de hoogte :)

Touch and Burn

quote:
Ebbie73 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:58:
Ik heb morgen sollicitatiegesprek in Emmen.

Ik heb +/- 2 jaar werkervaring en MBO ICT niveau 4 + ITIL Foundation

XCent is zoals Wildhagen al zei, een onderdeel van Centric. Zo zijn er wel meer namen :)

Op zich mooi dat je via XCent doorstroomt. Er zijn namelijk wat afspraken gemaakt tussen de verschillende onderdelen met betrekking tot hoe er met personeel omgegaan wordt waar meer potentieel in zit. Kennelijk vond XCent dat jij meer potentieel had dan zij werk voor konden bieden en dan proberen ze je binnen Centric aan een betere baan te helpen. Dus dat klinkt al goed. Hopelijk pakt het nog beter voor je uit :)

Xcent zit nog ook wat meer bij bedrijven met werkplekken onder de 1000, of zit ik nu verkeerd?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws