(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
Emiel1984 wijzigde dit bericht 10-02-2008 21:46 (35%)
[LTS][MTS][HTS]
There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.
Nee want dan kan je alleen maar als TS iets editten. Vaak kappen gasten er mee naar 1000 posts ofzo of weet je zelf wat wat er goed in zou passen en dan moet je weer mailen / PMen oid en dan moet hij/zij et weer opnemen. Het idee is dat iedereen die wat wil verbeteren, dit ook gelijk kan doorvoeren. Dit kan dan iets simpels als een typfout zijn, of extra uitleg ofzo. Omdat de drempel dan aanzienlijk lager is, gaat dit wss veel sneller gebeuren.
(\__/)
Reg. datum: 20 februari 2000
Wat me dan helemaal mooi lijkt is om voor de startpost een tag te creeren waarmee je dynamisch de startpost uit de wiki haalt. Dus in de startpost zet je neer [gotwiki=sony_vaio_model_gti_turbo_2008] en dan kan iedereen de startpost bewerken dmv. de wiki. Dan maakt het ook meteen niet meer uit wíe de startpost beheert.
[specs]
Mocht de crew denken dat iedereen alels via de wiki op gaat zoeken ipv het forum en als dit een probleem zou zijn (Niemand meer op het forum
Over het weren van lamers, die alles gaan verprutsen voor een ander: Gewoon een lijst met namen onderaan ofzo met reden van edit.
Tevens de edits bewaren die van deze 2 het langst duren: de laatste 10 edits of de edits van 1 week terug. (Of zo iets althans, iig de zaak backuppen om mafketels tegen te houden. Een rankingsysteem zou ook kunnen ofzo) Zo is de screwup factor wel aardig klein volgens mij.
_eXistenZ_ wijzigde dit bericht 10-02-2008 22:04 (39%)
(\__/)
They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot
Misschien leuk als de crew dan vertelt wat zij ingedachten had, zodat de users daar op kunnen reageren? Gaat het process van brainstormen wellicht wat sneller en is het eindresultaat beter afgestemd op wat de users eigenlijk willen, gok ik zoquote:JHS schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:39:
Er werd intern al enige tijd nagedacht over of dit wenselijk en haalbaar is, en in welke vorm. Het zal echter niet morgen zijn dat daar wat uitkomt
.
(\__/)
Als we nou een wiki hadden konden we zo een overzichtelijke brainstorm-pagina opzetten.quote:_eXistenZ_ schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:26:
[...]
Misschien leuk als de crew dan vertelt wat zij ingedachten had, zodat de users daar op kunnen reageren? Gaat het process van brainstormen wellicht wat sneller en is het eindresultaat beter afgestemd op wat de users eigenlijk willen, gok ik zo
There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.
Als de tijd rijp is dat we vinden dat users 'mee mogen denken' hoor je dat meteenquote:_eXistenZ_ schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:26:
[...]
Misschien leuk als de crew dan vertelt wat zij ingedachten had, zodat de users daar op kunnen reageren? Gaat het process van brainstormen wellicht wat sneller en is het eindresultaat beter afgestemd op wat de users eigenlijk willen, gok ik zo
RobIII wijzigde dit bericht 10-02-2008 23:35 (7%)
We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.
Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!
Daar is het allemaal nog veel te prematuur voor. In de eerste plaats spelen er nog een hoop technische en organisatorische zaken waar zelfs de crew af en toe al aan voorbij gaat. Verder willen wij geen verwachtingen wekken waar we mogelijk uiteindelijk niet aan kunnen voldoen.quote:_eXistenZ_ schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:26:
[...]
Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl
wiki.tweakers.net ... ik zie het helemaal voor me. Met een wiki krijgt deze website er een feature bij die ik op andere techforums/sites nog niet heb gezien. Een goed onderhouden bron van informatie waar iedereen bij kan en die iedereen kan aanpassen. Mods zullen er niet echt nodig zijn (denk ik) omdat het heel anders geschreven word, er worden geen meningen gebruikt maar alles is puur info info info.
Het kan beginnen als een los deel, en zodra de devvers er tijd voor hebben steeds meer geintegreerd worden in tweakers.net, GoT en bijvoorbeeld de pricewatch. Zeer uitgebreide info over producten, over projecten, ideeën.. Een creatieve uitbarsting van tech nederland.
Het is ook motiverend voor de mensen die grotere topics onderhouden en moe worden van herhaalde vragen, en andere dingen die steeds meer naar voren moeten komen. Het trekt veel bezoekers, want als je dan op bijv. google gaat zoeken, dan vind je meteen wat je nodig hebt in plaats van dat je een hele reeks topics af moet gaan over hetzelfde onderwerp.
Het lijkt me een enorme vooruitgang van tweakers.net.
--edit--
waarom geen poll op de FP om te kijken wat de andere gebruikers er van vinden?
_AvA_ wijzigde dit bericht 21-02-2008 14:59 (3%)
Reden: toevoeging
qed
Is al een tijdje offline zie ik.
IorGie wijzigde dit bericht 21-02-2008 16:06 (21%)
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Dat heb ik zekerquote:TheZeroorez schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:01:
Nofi hoor _AvA_, maar heb je de reacties van crisp en RobIII ook gelezen?
Het blijft gewoon een leuk idee
Holoris wijzigde dit bericht 29-02-2008 23:23 (4%)
Zolang het een 'side-project' is en er verder geen integratie met het forum is zal het ook nooit een succes kunnen worden. Volledige integratie is dan ook wmb een voorwaarde, maar dat maakt het ook een stuk minder eenvoudig te realiseren...quote:Holoris schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:22:
GotWiki is al eens geweest en het was geen succes.
Je zou het liefste willen dat als mensen een vraag posten en er een goed antwoord wordt gegeven, dat er een proces ontstaat dat mensen meteen een entry in het wiki plaatsen.
Maargoed, hier is vast al over nagedacht. Ik hoop alleen dit idee een beetje levend te houden.
Loenatik + Linux = Loenix © Q || Blog - Mac - Linux - RAID - other ||
Hoofdzakelijk vanwege de vele topics in W&L over EVO vs GOD , als je een "Twiki" zou hebben kan iedereen lekker zijn individuele standpunt daar neer zetten (voors,tegens,anders met polls enzo), en kan je al die topics sluiten.
Daarmee zouden dus ook startposts mogenlijk zijn die gevarieerd in opbouw zijn en dus meerdere visies behartigen in plaats van "ik denk dit wat denk jij" wat altijd op een voor/tegen discussie uitloopt in plaats van wat nieuwe perspectieven oplevert.
Ook bv dat je in een topic subtopics hebt ,bv een ati/amd-radeon topic waar de hoofd-thread over ati/amd algemeen gaat en de subtopics over specifieke kaarten , dat zou het zoeken heel erg kunnen verduidelijken.
Met een soort wiki concept is dit wat makkelijker op te zetten.
Dus mijn stem heeft degene die dit gaat uitvoeren.
enchion wijzigde dit bericht 09-03-2008 19:14 (18%)
Reg. datum: 23 april 2004
Waarom word er niet een vast layout aangehouden voor een Start Post ... En dat iedereen dan die startpost kan aanpassen toevoegen etc.
..omdat dat technisch niet zo makkelijk is als iedereen denkt, zoals hierboven ook al gezegd isquote:Dewaterweg schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:30:
Dit is echt een geweldig idee !!!
Waarom word er niet een vast layout aangehouden voor een Start Post ... En dat iedereen dan die startpost kan aanpassen toevoegen etc.
61=jiskefet | 06-15275070
God, root, what is difference? | Dell | Talga Vassternich | IBM zuigt
Reg. datum: 23 april 2004
We heten toch niet voor niets tweakersquote:moto-moi schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:04:
[...]
..omdat dat technisch niet zo makkelijk is als iedereen denkt, zoals hierboven ook al gezegd is