Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
timlawson1 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:42:
Wilde even deze ervaring met jullie delen.

Ik ben altijd heel voorzichtig met mijn Touch geweest maar helaas kreeg ik na een maand of 2 plotseling een blauwe streep door mijn scherm. Deze streep werd een week later 2 strepen, en een halve dag later kreeg ik een wit scherm en deed de telefoon verder niets meer. Bij Bel Company kreeg ik te horen dat dat te maken heeft met het feit dat ik de telefoon onbeschermd in mijn broekzak bewaar en dat de touch screen hier niet goed tegen kan (teveel druk ontvangen ondanks dat het scherm geen krassen had). Mijn reactie was hier uiteraard op 'wat voor telefoon mag je nou weer niet in je broekzak stoppen'. Viel niet onder garantie maar ik kon gelukkig beroep doen op mijn telefoonverzekering en vandaag, 5 weken later, heb ik mijn touch zonder enige verdere kosten gerepareerd en al weer netjes terug. In de papieren kon ik aflezen dat de reparatie mijn verzekering 270 euro heeft gekost (een nieuwe printplaat en een nieuw touch screen!).

Een bekend advies maar toch nooit verkeerd om aan iedereen te melden, verzeker je touch!!!! en koop een degelijke (dure) bescherming voor je telefoon als je m in je broekzak stopt. Ik ben nog aan het kijken naar een goede hoes, de crystal case beschermt zover ik kon zien niet het touch screen zelf, maar wel de andere delen van de phone, die naar mijn mening van nature al erg krasvast zijn..ook een aantal leren hoezen gezien maar die maken de phone weer erg groot voor de broekzak...nog andere mensen met suggesties?
Ik heb een leren tasje van Krusell, werkt perfect.
Ik heb hem gewoon aan de riem hangen, en s'avonds gaat ie netjes in het bijgeleverde tasje.

Krusell is klasse spul _/-\o_

Vandaag even naar de mediamarkt geweest en daar de htc touch even getest maar wat een onding.. zit er geen 'pennetje' bij waarmee je op het touch-screen tekeer kan gaan? Ik vond hem heel onnauwkeurig en lastig om te bedienen..

Xbox 360 Live GamerTag: KVD88

quote:
the_bbk schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:32:
[...]

Wat bij mij werkt is eerst een netwerkverbinding maken, dan even de communicatiemanager openen en de gegevensverbinding uitschakelen. Daarna kan ik gewoon via wifi internetten...
Dit heb ik net uitgeprobeerd, helaas werkt dit bij mij niet. Hij wil percee verbinding maken met GPRS. Als ik de gegevensverbinding uitschakel, geeft de Internet explorer een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
In elk geval bedankt voor je hulp, ik blijf verder proberen.

quote:
Thrilled schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:10:
Vandaag even naar de mediamarkt geweest en daar de htc touch even getest maar wat een onding.. zit er geen 'pennetje' bij waarmee je op het touch-screen tekeer kan gaan? Ik vond hem heel onnauwkeurig en lastig om te bedienen..
Volgens mij heb jij niet goed geprobeerd dan om eerlijk te zijn.
Want ja er zit een stylus bij, gewoon aan de bovenkant.
De precieze met het pennetje is goed hoog.
Je kunt niet alles met je vinger doen, maar daarvoor heeft HTC de cube enzo ook gemaakt. De mini dingetjes van WM6 zelf kun beter met een pennetje doen (en een goede nagel)

Google is your friend...

quote:
Havocnl schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:26:
[...]

Volgens mij heb jij niet goed geprobeerd dan om eerlijk te zijn.
Want ja er zit een stylus bij, gewoon aan de bovenkant.
De precieze met het pennetje is goed hoog.
Je kunt niet alles met je vinger doen, maar daarvoor heeft HTC de cube enzo ook gemaakt. De mini dingetjes van WM6 zelf kun beter met een pennetje doen (en een goede nagel)
Haha je mag eerlijk zijn hoor! 't verklaart wel waarom die verkoper zo raar stond te kijken naar me :') Kheb nog even gekeken of ik een stylus (kon niet op het woord komen) zag zitten, maar ik las nergens in de startpost over een stylus, continue over 'vinger'-bewegingen en dergelijke, dus ging er vanuit dat alles met de hand moest ;)

Van 't weekend nog maar een keertje langs :P

quote:
Thrilled schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:10:
Zelfs zonder "pennetje" ( ook wel bekend als stylus) is het apparaat goed te bedienen. Alleen tekst invoeren is met het standaard virtuele toetsenbord een crime...maar ook daar zijn oplossingen voor.
Waarschijnlijk is iemand jou voor geweest die van zijn eigen Touch de stylus kwijt is ;)

haha of ze halen die er preventief al uit.. maar de startknop bijvoorbeeld, of een applicatie kiezen in de lijst met programma's.. kon ook zo snel geen standaard video / geluid vinden op dat ding (en het was vrij druk) dus heb er niet veel aandacht aan besteed verder.. mijn vraagtekens liggen juist bij dat touch-screen gebeuren dus zonder stylus ga ik er zeker niet aan beginnen..

Ik doe trouwens tegenwoordig bijna niks meer met de stylus, maar alles met m'n nagel. Je moet het even aanleren, maar dan werkt het supersnel.

Ik neem nu zelfs nooit meer een aantekeningenblok mee naar vergaderingen of een seminar, maar alleen nog m'n Touch. Denkt iedereen dat ik de hele vergadering zit te SMS-en, totdat ze direct na de vergadering alle notes in een net Word-documentje in hun mail vinden. :) Lang leve de touchscreen en Word op de Touch!

[/quote]Alleen heb ik het om 03.00 uur weer uitgezet, want ik werd steeds wakker van het gestoor op mijn wekkerradio en mijn tv die op standby staat. Echt zwaar irritant. [quote]

Dat had ik eerst ook, maar wat helpt is om je Touch dan erg laag te leggen, bijvoorbeeld op de grond. Bij mij hielp dat en is het storen een stuk minder geworden. Raar maar waar :)

@Thrilled: ik ben niet zo heel erg thuis in de specs van de Blackberry, maar volgens mij kan de Touch echt véél meer. Kun je op de Blackberry bijvoorbeeld: foto's maken, filmpjes maken, films bekijken (bv een DVD of uitzending gemist overzetten), gratis navigatie draaien, MP3's afspelen, 6 of 8 GB geheugen insteken (voor al die films en MP3's), google maps draaien, spraakopnames maken, MSN draaien?

Bij mijn weten kunnen de meeste van deze dingen niet op de gangbare Blackberry en ze kunnen allemaal wél op de Touch. Bovendien is de Touch toch een stuk kleiner en slanker en vond ik hem dus veel mooier. Maar da's natuurlijk een kwestie van smaak :)

quote:
Thrilled schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:52:
haha of ze halen die er preventief al uit.. maar de startknop bijvoorbeeld, of een applicatie kiezen in de lijst met programma's.. kon ook zo snel geen standaard video / geluid vinden op dat ding (en het was vrij druk) dus heb er niet veel aandacht aan besteed verder.. mijn vraagtekens liggen juist bij dat touch-screen gebeuren dus zonder stylus ga ik er zeker niet aan beginnen..
Behalve touchscreen heb je ook de navigatiebutton en Touch Flo (al gebruik ik dat zelf niet zo veel) tot je beschikking. Verder gebruik ik zelf Mobile Shell als homescreen en app.launcher. Vaak gebruikte prog'jes kunnen hierin worden opgenomen en kan je dus met je vinger en/of navigatiebutton starten. Stylus gebruik ik vooral om tekst te typen, na wat gewenning gaat dat behoorlijk snel...

quote:
Monty_malden schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:36:
[...]

Dit heb ik net uitgeprobeerd, helaas werkt dit bij mij niet. Hij wil percee verbinding maken met GPRS. Als ik de gegevensverbinding uitschakel, geeft de Internet explorer een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
In elk geval bedankt voor je hulp, ik blijf verder proberen.
Start > instellingen > wirelesslan > tabblad Enegiemodus >
Zet hier je instelling van Beste accu naar Beste prestaties dat was bij mij de oplossing.

Nu heb ik een vraagje.
Ik heb zelf geen instelling van GPRS ingesteld op de HTC.
Ik heb wel mijn WIFI werkend als ik thuis ben en heb mijn mail instellingen (wifi) op handmatig staan.

Vanavond zelf geen enkele pogiging gedaan om mail op te halen, en ineens heb ik 32 ongelezen mailtjes ???????????????? Hoe kan dit en met welke verbinding is dit binnen gehaald?
Telefoon lag via de USB kabel aan de laptop.
Ik heb geen GPRS abbo (nog niet) dus hoe kan dit gebeuren?
Instelling staat op handmatig.

Vind het nogal vreemd

Edit
Mail wordt op de pc binnengehaald met Outlook Express, en de agenda wordt bijgewerkt met Outlook zonder E-mail instellingen.

vuurvreter1963 wijzigde dit bericht 15-02-2008 00:06 (6%)

quote:
Chris.nl schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:58:
[...]

'k Heb geen zin om het te testen, maar als dit programmatje kan doen wat ie beloofd, is het probleem wellicht opgelost.
Super, Chris! Werkt perfect. Bedankt!!! _/-\o_

quote:
Thrilled schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:43:
[...]

Haha je mag eerlijk zijn hoor! 't verklaart wel waarom die verkoper zo raar stond te kijken naar me :') Kheb nog even gekeken of ik een stylus (kon niet op het woord komen) zag zitten, maar ik las nergens in de startpost over een stylus, continue over 'vinger'-bewegingen en dergelijke, dus ging er vanuit dat alles met de hand moest ;)

Van 't weekend nog maar een keertje langs :P
het is geen iPhone :P
Het toestel is degelijk te bedienen met vingers maar het is toch beter om de stylus te gebruiken bij langere tijd op het toestel. Een misdruk kan toch irritant zijn en voor nagel bijters is stylus zeker aan te raden ;)

quote:
IC3M4N schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:21:
Sinds kort krijg ik altijd deze melding als ik een sms wil versturen:

Kan een of meer geadresseerden niet herkennen of het adres is ongeldig. Wilt u het bericht toch verzenden?

Op een ander forum zeiden ze dat dit komt door geinstalleerde software, maar ik heb niks meer geinstalleerd... Het gekke is ook dat hij het sms-je door op OKE te klikken gewoon verstuurd...

Weet iemand iets of heeft dit ook meegemaakt?
Deze melding krijg ik ook.
Volgens mij is deze verschenen nadat ik de trial versie van spb Mobile Shell er af gehaald heb.
Ook na een soft reset blijft de melding.

Iemand die kan helpen pls?

quote:
vuurvreter1963 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:50:
[...]

Start > instellingen > wirelesslan > tabblad Enegiemodus >
Zet hier je instelling van Beste accu naar Beste prestaties dat was bij mij de oplossing.

Nu heb ik een vraagje.
Ik heb zelf geen instelling van GPRS ingesteld op de HTC.
Ik heb wel mijn WIFI werkend als ik thuis ben en heb mijn mail instellingen (wifi) op handmatig staan.

Vanavond zelf geen enkele pogiging gedaan om mail op te halen, en ineens heb ik 32 ongelezen mailtjes ???????????????? Hoe kan dit en met welke verbinding is dit binnen gehaald?
Telefoon lag via de USB kabel aan de laptop.
Ik heb geen GPRS abbo (nog niet) dus hoe kan dit gebeuren?
Instelling staat op handmatig.

Vind het nogal vreemd

Edit
Mail wordt op de pc binnengehaald met Outlook Express, en de agenda wordt bijgewerkt met Outlook zonder E-mail instellingen.
quote:
Telefoon lag via de USB kabel aan de laptop
In dit geval gebruikt de Touch de internetverbinding van je laptop.

quote:
EllenTouch schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:18:
@Thrilled: ik ben niet zo heel erg thuis in de specs van de Blackberry, maar volgens mij kan de Touch echt véél meer. Kun je op de Blackberry bijvoorbeeld: foto's maken, filmpjes maken, films bekijken (bv een DVD of uitzending gemist overzetten), gratis navigatie draaien, MP3's afspelen, 6 of 8 GB geheugen insteken (voor al die films en MP3's), google maps draaien, spraakopnames maken, MSN draaien?

Bij mijn weten kunnen de meeste van deze dingen niet op de gangbare Blackberry en ze kunnen allemaal wél op de Touch. Bovendien is de Touch toch een stuk kleiner en slanker en vond ik hem dus veel mooier. Maar da's natuurlijk een kwestie van smaak :)
Specificaties in het kort van de Blackberry 8820:
Bluetooth: Ja
Camera: Ja
Handsfree: Ja
Organiser: Ja
SMS: Ja
Video: Ja
Wifi: Ja
Navigatie: Ja
MMS: Ja
E-Mail: Ja

* Wireless email
* Organiser
* Browser
* Phone
* BlackBerry® Maps
* Multi-media player
* Corporate data access 1
* SMS
* MMS 1
* GPS 1
* Wi-Fi support so you can connect to virtually any Wi-Fi network**
* 64 MB of memory and expandable memory via microSD card†
* Full QWERTY keyboard
* Dedicated Send, End and Mute keys, a trackball navigation system, plus user definable convenience keys
* Speakerphone and Voice Dialling
* High capacity battery
* Bluetooth® capability for hands-free dialogue via headsets and car kits
* Stereo headset capable
* Integrated attachment viewing
* Compatibility with popular Personal Information Management (PIM) software
* High resolution, light sensing screen that adjusts lighting levels automatically for ideal indoor and outdoor viewing
* Easy email integration with your business and/or personal email accounts

Gratis bij een Vodafone ¤ 27,50 abo :)

http://www.gsmvergelijker.nl/images/gsm/more/big/388_2.jpg

OK, de Blackberry lijkt wel veel te kunnen, maar toch mis ik wat dingen: MSN, gratis navigatie (dus geen Tom Tom meer nodig) en voor de Blackberry maps moet je waarschijnlijk apart betalen voor de kaarten, ook lijkt hij geen voice recorder te hebben.

Een ander belangrijk argument vóór de Touch is dat'ie gewoon veel slanker en kleiner is. Daardoor kan de Touch makkelijk mee in een binnenzakje en de Blackberry kan dat wat minder. Bovendien vind ik de Touch veel sjieker en de BlackBerry te 'techno', maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.
De Touch is trouwens niet zo veel duurder, denk ik. Ik kreeg de Touch gratis bij een Vodafone abo van 1 jaar (!) van E 25 bellen en E 10 internet. :) En dat was al in juni 2007, dus de aanbiedingen zullen nu ongetwijfeld weer scherper zijn.

quote:
EllenTouch schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:03:
OK, de Blackberry lijkt wel veel te kunnen, maar toch mis ik wat dingen: MSN, gratis navigatie (dus geen Tom Tom meer nodig) en voor de Blackberry maps moet je waarschijnlijk apart betalen voor de kaarten, ook lijkt hij geen voice recorder te hebben.
Nee hoor, MSN kan je downloaden voor de blackberry en de navigatie (google maps kan je ook downloaden) is gewoon gratis. Als ik even google op 'blackberry voice recorder' komen daar ook resultaten naar boven dat het mogelijk moet zijn ;-)
quote:
Een ander belangrijk argument vóór de Touch is dat'ie gewoon veel slanker en kleiner is. Daardoor kan de Touch makkelijk mee in een binnenzakje en de Blackberry kan dat wat minder. Bovendien vind ik de Touch veel sjieker en de BlackBerry te 'techno', maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.
De Touch is trouwens niet zo veel duurder, denk ik. Ik kreeg de Touch gratis bij een Vodafone abo van 1 jaar (!) van E 25 bellen en E 10 internet. :) En dat was al in juni 2007, dus de aanbiedingen zullen nu ongetwijfeld weer scherper zijn.
Uiterlijk en looks zijn inderdaad smaakgebonden. Ook zijn er smallere blackberry's (8120)
Blackberry 8120 Titanium + Silver

Ik heb gelukkig nog wat tijd om te vergelijken en zoeken dus komt wel goed.. :)

Weet iemand een plek waar ik het originele jasje van de Touch kan aanschaffen?

<?php print "Hello world"; ?>

quote:
EllenTouch schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:05:
Ik neem nu zelfs nooit meer een aantekeningenblok mee naar vergaderingen of een seminar, maar alleen nog m'n Touch. Denkt iedereen dat ik de hele vergadering zit te SMS-en, totdat ze direct na de vergadering alle notes in een net Word-documentje in hun mail vinden. :) Lang leve de touchscreen en Word op de Touch!
http://members.home.nl/testwebsite/touchmetkeyboard.jpg

'k Gebruik ook vrijwel geen stylus meer, menu's etc zijn best met de vingertop te doen ('k heb geen nagels), sms'n en mailen gaat prima met alternatief touchscreen-keyboard. Voor vergaderingen pak ik toch liever een bluetooth speeltje :)

quote:
Chris.nl schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:03:
[...]

[afbeelding]

'k Gebruik ook vrijwel geen stylus meer, menu's etc zijn best met de vingertop te doen ('k heb geen nagels), sms'n en mailen gaat prima met alternatief touchscreen-keyboard. Voor vergaderingen pak ik toch liever een bluetooth speeltje :)
Leuk speeltje ... wa kost da? :P

ter informatie:

via T-Mobile is er nieuwe software te downloaden voor de MDA Touch XL (Elfin)

Rom versie: 2.26.114.52 NLD
Rom datum: 11/22/07
Radioversie: 03.08.90

N95 | Wii | Digitenne |

Duty calls........on my mobile

quote:
Antwoord hier op is al gegeven :)
quote:
Een ander belangrijk argument vóór de Touch is dat'ie gewoon veel slanker en kleiner is. Daardoor kan de Touch makkelijk mee in een binnenzakje en de Blackberry kan dat wat minder.
Euh, de Blackberry 8100 weegt 86 gram t.o.v. de 112 gram van de Touch 8)7

Ik gebruik de Touch naar volle tevredenheid hoor.
Vooralsnog kan er sowieso niets op tegen Windows Mobile _/-\o_ .
Maar ik heb de Pearl in mijn handen gehad (ik kan iedere 4 maanden shoppen voor nieuw toestel :9 )
en ik was toch wel erg onder de indruk moet ik zeggen.
Ook het navi pareltje werkt heel erg super (lijkt op scroll-balletje van Apple muis) en ingebouwde GPS spreekt mij erg aan.
Deze keer is het hem niet geworden, ik heb nu naast mijn Touch een Nokia N81 8Gb erbij genomen.
De Touch blijft voorlopig mijn favoriet hoewel ik snel internet onderweg mis, maar ik twijfel toch of ik nu wel de goede keuze heb gemaakt.
Iemand een 3 dagen "oude" Nokia N81 ruilen voor een BB 8100? ;) (de rode graag, 8120 dus)

edit:
Van de week Pointui Home op mijn Touch gezet, zekers een aanrader 8) .
(alleen achtergrond aanpassen is me nog niet gelukt)

Redchilly wijzigde dit bericht 15-02-2008 13:55 (4%)

nu in gebruik:iPhone16Gb US1.1.4 - Spijker Laviolette - HTC Touch Diamond - HTC TouchXL

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws