Reg. datum: 24 augustus 2005
Echt een TE GEKKE phone!!! alsof al mijn dromen uitkomen!!!
Ben altijd al een SE fan geweest, gezien ze altijd de vetste designs en fotokwaliteit leverden.
Maar deze specs slaan alles:
- GPS
- mini USB aansluiting(de meeste mensen hebben wel een mini-usb kabeltje thuis liggen, dus je kan dus altijd opladen als je je kabeltje bent vergeten)
- microSD (er wordt gebruik gemaakt van de standaard
(SD dus))
- Windows mobile (er zijn al zo veel programma's voor WM gemaakt. UIQ had maar weinig support van de community)
- Groot touchscreen (met groot bedoel ik > 3" zodat je goed kan zien tijdens het rijden met GPS)
- Goede kwaliteits camera(lees SE camera) met autofocus & flash
- QWERTY toetsenbord
- mooi design
Needler vroeg om een filmpje van real-life gebruik en jij post een promo filmpje, waar hij nu net níet om vroeg.
De XPERIA X1 slikt MemoryStick Micro (zie de site van Sony Ericsson) en dus géén MicroSD, wat ook al in dit topic voorbijkwam.
En dat laatste vind ik echt een misser. Een 4GB MemoryStick micro kost ¤39,95 (pricewatch: Sandisk SDMSM2-4096) terwijl 4GB MicroSD van hetzelfde merk slechts ¤26,- euro kost: pricewatch: Secure Digital Card Micro 4GB (Sandisk, micro-SDHC))
Oeps, gefixtquote:The Dolf schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:51:
[...]
Moet je natuurlijk wel een micro nemen ter vergelijking.
(...)
Daar heb je natuurlijk ook wel weer gelijk in.quote:curry684 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 01:35:
(...)
Enorm jammer dat ze hun MemoryStick onzin blijven pushen maar dat maakt me voor die 2 tientjes ook geen ruk uit.
Jaap-Jan wijzigde dit bericht 12-02-2008 11:00 (68%)
| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-
Moet je natuurlijk wel een micro nemen ter vergelijking.quote:Jaap-Jan schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:17:
@Djerique, je hebt blijkbaar wat moeite met lezen.
En dat laatste vind ik echt een misser. Een 4GB MemoryStick micro kost ¤39,95 (pricewatch: Sandisk SDMSM2-4096) terwijl 4GB MicroSD van hetzelfde merk slechts ¤20,- euro kost: pricewatch: Secure Digital Card mini 4GB (Sandisk, SDHC))
pricewatch: Secure Digital Card Micro 4GB (Sandisk, micro-SDHC)
Is namelijk 32.5% duurder dan de mini.
AllroundPC
School PC
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Yep en in combinatie met keyboard en form factor gaat deze definitely later dit jaar m'n Touch Cruise opvolgen: Pocket Putty on the roadquote:
Enorm jammer dat ze hun MemoryStick onzin blijven pushen maar dat maakt me voor die 2 tientjes ook geen ruk uit.
curry684 wijzigde dit bericht 12-02-2008 01:38 (17%)
Lijkt me echt een heel mooi toestel, die intro alleen al
Alleen laten ze in de verschillende filmpjes nog weinig zien van de software. En die software bediening kan toch een mobieltje net dat extra stukje toegevoegde waarde geven naast de snelle hardware.
(zoals de iPhone dat ook heeft gedaan met zijn bediening en gemak van de software)
Maar welk huidig mobieltje zal ongeveer dezelfde software ervaring hebben? Zodat ik binnenkort een beetje kan gaan kijken of 't me een beetje bevalt.

En ik zie hier rechtsonder iets wat lijkt op de XMB (XrossMediaBar) van de PSP en de PS3. Dat lijkt me wel erg gaaf als ze dat voor de multimedia experience (zoals hun dat noemen) gaan gebruiken.
edit:

En hier heb ik nog een PlayNow schermpje kunnen vinden. Maar daar houdt het ook verder mee op.
T-Junkie wijzigde dit bericht 12-02-2008 02:52 (8%)
// users are losers //Kimmo.biz // systeemspecs //
Reg. datum: 31 december 2003
.::. ActionRadio .::.
Reg. datum: 29 augustus 2006
Jij bedoelt natuurlijk windows mobile 7! Die staat gepland begin 2009. WM 6.1 wordt as we speak gereleased op het GSMA congres in Barcelona!quote:Kix@$$ schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:05:
Zou het ook waarschijnlijk kunnen zijn dat windows mobile 6.1 erop staat? Mischien wachten ze wel op die release voordat ze de telefoon uitbrengen...
Denk het wel, en wachten is niet echt meer nodig aangezien WM 6.1 al redelijk goed verkrijgbaar is op de verschillende hobby fora ala XDA-Developersquote:Kix@$$ schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:05:
Zou het ook waarschijnlijk kunnen zijn dat windows mobile 6.1 erop staat? Mischien wachten ze wel op die release voordat ze de telefoon uitbrengen...
Sir_Killalot wijzigde dit bericht 12-02-2008 11:19 (5%)
Jep, maar volgens mij niet de release versie nog...quote:Sir_Killalot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:10:
[...]
Denk het wel, en wachten is niet echt meer nodig aangezien WM 6.1 is al redelijk goed verkrijgbaar op de verschillende hobby fora ala XDA-Developers
[edit]
Die wordt nu gereleased... Dan is daar het wachten dus niet op
Kix@$$ wijzigde dit bericht 12-02-2008 10:31 (10%)
.::. ActionRadio .::.
www.DigitalRacing.nl
www.DigitalRacing.nl
Ja ok, dat wist ik maar dan krijg je bij dit apparaat dus feitelijk loze ruimte boven en onder. Geeft niets, maar ik wilde het gewoon even wetenquote:Alex) schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:50:
Het hoeft geen probleem te zijn: de meeste apps zijn ontworpen voor QVGA (320x240) of voor VGA (640x480). Dit apparaat heeft 800x480 als resolutie, dat past dus prima
Ben ook erg benieuwd naar de GPS functie (agps?). Ik zit nu te denken aan de HTC Touch Cruise maar dit ding brengt me dan weer aan het twijfelen. Ben benieuwd of Tomtom dan met dat aGPS samenwerkt.
Blijft gissen nu natuurlijk. Nah ja, we zien wel, het duurt nog even
www.DigitalRacing.nl
Het past wel, maar wat BeQuietAndDrive bedoelt is, denk ik, dat de aspect ratio's niet overeenkomen, en dat de apps dus óf op moeten rekken, of de aspect ratio behouden en met balken gaan werken.quote:Alex) schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:50:
Het hoeft geen probleem te zijn: de meeste apps zijn ontworpen voor QVGA (320x240) of voor VGA (640x480). Dit apparaat heeft 800x480 als resolutie, dat past dus prima
Ik vraag me eigenlijk ook wel af hoe dat dan opgelost wordt
Dat hangt er dus van af of de applicatie al of niet goed is geschreven. Een TomTom zal probleemloos kunnen renderen op 25% extra scherm, tja, en als ze dat slecht hebben gebouwd hebben ze nog een half jaar om het te patchen.quote:BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:54:
[...]
Ja ok, dat wist ik maar dan krijg je bij dit apparaat dus feitelijk loze ruimte boven en onder. Geeft niets, maar ik wilde het gewoon even weten
Een paar feitjes uit de video:
• De zaken die we dus zien op foto's, zijn extra applicaties die Sony Ericsson heeft ontwikkeld, de Windows Mobile interface is ook gewoon beschikbaar.
• De body is opgetrokken uit roestvrij staal.
• De dialer is gewoon de standaard Windows Mobile dialer.
• Er zit blijkbaar een 1400mAh accu in, wat volgens mij best aardig is. De Kaiser heeft een 1350mAh accu.
• Voor programmeurs: de API's van de Sony Ericsson applicaties wordt openbaar gemaakt, dus er kan geprogrammeerd worden voor de Sony Ericsson applicaties.
Naar mijn mening zien die animaties er heel vloeiend uit. Volgens de demo'er komt dat doordat de ATi videochip die voor zijn rekening neemt.
Iemand op xda-developers vond de overgang van landscape naar portrait mode 'a tad slow'. Dit kan erop wijzen dat de Windows Mobile interface softwarematig gerenderd wordt. Maar 2 seconden vind ik zelf niet zo'n probleem, 't is een flinke verbetering ten opzichte van m'n MDA Vario.
| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."
www.DigitalRacing.nl
Dit topic is gesloten. ![]()