quote:
upje schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:59:
[...]
Bedankt voor jouw antwoord. Het komt er dus op neer dat iedereen met een LCD/plasma en een 5.1 setje verplicht is om een receiver aan te schaffen met delay-mogelijkheid? Blijf het toch vreemd vinden, zeker op receivers van een paar jaar oud zit deze functie simpelweg niet. Maakt de aanschaf van een LCD-scherm toch een stuk minder aantrekkelijk als ik dan ook nog een nieuwe receiver nodig heb, terwijl die nog maar een paar jaar oud is, en aan mijn wensen doet, behalve de delay-functie. Jammer, jammer, jammer, ik weet niet of ik dit thuis door de budget-commissie krijg

.
'k weet niet hoe dat bij andere merken het geval is. Heb enkel ervaring met de Philips.
Ook is het niet echt iets wat Philips aan te rekenen is. Als ik het bij het juiste eind heb is de oorsprong van dit volstrekt belachelijke idee te vinden bij, zoals zo vaak met dit soort beperkingen, opgelegd door de filmmaatschappijen in de standaard zoals HDMI moet functioneren. Het idee erachter is dat je digitaal geluid wat via de HDMI aangeleverd word niet nog een keer op dezelfde kwaliteit kan en mag uitsturen. Dit is gedaan om kopieeren tegen te gaan. Alsof dat helpt denk ik dan...
Ik vind wel dat de verkoper (als ze dat zouden weten) óf in ieder geval Philips in de verkoopmaterialen zou moeten vermelden het bovenstaande het geval is en de potentiele koper van te voren weet waar hij aan toe is. Op die manier kan je altijd nog besluiten om er een receiver bij te kopen, of de TV te laten staan...
In principe komt het erop neer dat als we straks een Blu-ray schijfje willen kijken met TrueHD geluid je een nieuwe receiver moet kopen waar een HDMI aansluiting op zit.
De Blu-ray speler sluit je dan op je Receiver aan, en van de receiver gaat dan weer een HDMI kabel naar je tv om dan ook nog het beeld te zien van de Blu-ray.
Sluit je je BR eerst op de tv aan, dan krijg je nooit geen TrueHD meer naar je receiver...
Dubieus verhaal...
pascalbulsing wijzigde dit bericht 19-02-2008 20:31 (8%)