Omdat ik ook op 3 meter zit en wel een 42 inch neem?
Ik heb nu zo'n 3 jaar een 26", die was leuk in mijn appartement, maar in mijn nieuwe huis is hij te klein 
Reg. datum: 14 februari 2003
Reg. datum: 14 februari 2003
Ik heb een poosje (ongeveer 2 maanden) de Aurea (42") gehad.
Mijn kijk afstand is / was ongeveer 3 m. Op zich was dit een mooi formaat tijdens het kijken van bijv. een film. Maar ondanks dat het scherm "dun" is was hij te groot op het moment dat hij uit stond.
Mijn oud 32" crt die nu weer terug op die plek staat is stukken dikker maar als die uit staat is hij toch veel minder storend aanwezig en het kleinere scherm vind ik helemaal niet minder. Zodra mijn tv toch weer vervangen zal worden zal het dan ook eerder een 32" of misschien 37" worden dan een 40" / 42". Overigens is een 32" lcd / plasma wat zichtbaar beeld oppervlak al groter dan een 32" CRT.
Mijn kijk afstand is / was ongeveer 3 m. Op zich was dit een mooi formaat tijdens het kijken van bijv. een film. Maar ondanks dat het scherm "dun" is was hij te groot op het moment dat hij uit stond.
Mijn oud 32" crt die nu weer terug op die plek staat is stukken dikker maar als die uit staat is hij toch veel minder storend aanwezig en het kleinere scherm vind ik helemaal niet minder. Zodra mijn tv toch weer vervangen zal worden zal het dan ook eerder een 32" of misschien 37" worden dan een 40" / 42". Overigens is een 32" lcd / plasma wat zichtbaar beeld oppervlak al groter dan een 32" CRT.
Denk je niet dat de aanwezigheid van die aurea vooral kwam door die dikke witte LED-rand eromheen? Dat springt veel meer in het oog dan een zwart toestel.quote:Calvin_Hobbes schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:40:
Ik heb een poosje (ongeveer 2 maanden) de Aurea (42") gehad.
Reg. datum: 09 april 2008
Reg. datum: 09 april 2008
Ik kijk al weer een aardig tijdje rond hier en nu ook maar eens actief worden.
Ben nu ook in de running voor een LCD. Het wordt een Phillips (7000 of 9000 => 9603 serie) of liever nog de Loewe Connect 32". Tja het oog wil ook wat en het moet wel weer een tijdje mee.
Discussie kijk-afstand volg ik met interesse. Ezelsbrug is 10 X de beeld diagonaal (in inches) Dus:
26 inch: 2,6 meter kijk-afstand
32 inch: 3.2 meter kijk-afstand
37 inch: 3.7 meter etc.
Ben redelijk verbaasd dat zoveel mensen nog analoog kijken op een digitale TV. Met alle respect, als je een beetje gevoel voor een strak beeld hebt, dan weet je dat dat nooit echt goed samengaat.
Ik zeg maar zo, je speelt ook geen videoband af met een DVD speler of sluit je 3-weg luisprekers aan op je mini setje... (lukt trouwens ook echt niet).
Ben redelijk aardig thuis in beeld en calibratie daarvan, kijk DVD film via een HD LCD beamer met component aansluiting en heb de nodige ervaring met installatie van LCD televisies zowel met analoog als digitaal signaal.
Bij kijken naar een LCD TV zijn er maar mijn idee een aantal standaard wetten:
- minimaal een digitaal signaal erin stoppen anders haal je er echt NOOIT uit wat er er in zit, blijf dan maar je oude vertrouwde beeldbuis trouw.
- houd minimaal de bovenstaande kijk-afstanden aan
- Resoluties zijn leuk maar ook weer betrekkelijk. Een erg hoge resolutie is aardig bij een LCD waar je met je neus opzit maar speelt veel minder een rol als je op verdere afstand zit. Vergelijk het met de bios. Op de "stijve-nekken-rij" is het beeld veel onrustiger dan achter in de zaal.
- Laat je vooral niet imponeren door het beeld van de TV winkels. Ze bieden vaak alleen een kwalitatief digitaal signaal, DVD scene of High Defenition aan in de winkel.Als je eenmaal de TV thuis installeert valt het beeld opeens zwaar tegen. => vraag dus ALTIJD of ze de TV even op een analoog signaal willen zetten. Dan weet je ook direct dat je dus minimaal thuis ook digitaal erin moet stoppen. Dat zijn dus wel extra kosten voor een abonnement.
- De meeste LCD staan standaard op de fabrieksinstelling ingesteld in de winkel. Vaak veel te veel contrast, veel te felle kleuren, veel te helder etc. etc. Kortom een kwalitatief slecht beeld.
- Een beetje TV instellen vraagt echt om geduld en voor de betere instellingen (tip) moet je vaak juist aan de donkere, doffe en kleur-arme kant beginnen. Vervolgens stap voor stap ophogen. Bij mij staat alles aan de "zuinige" kant en dat geeft een zeer rustig beeld en zeer natuurlijk beeld (CRT Loewe) => er zijn daar zelfs DVD's voor die je daarbij helpen.
- Laat je vooral niet gek maken door alle marketing prietpraat v.w.b. beeld verbetering enz. Een goed LCD paneel moet uit zichzelf gewoon al goed presteren, immers een goed beeld is toch ook goed opgenomen! Een slecht genomen Foto wordt toch ook nooit het perfecte plaatje. Mijn ervaring is dat, bij digitale signalen, de beeld verbeterings technieken in het algemeen niets toe voegen maar juist de boel slechter maken.(!)
- Kijken is een heel erg subjectief proces dat zich in onze hersenen afspeelt, maar we staan wel aan de vooravond van Televisie kijk-ervaringen welke te vergelijken zijn met "het door een raam naar buiten kijken" => HDTV. Dus bezint eer gij begint. Er lopen veel verkopers rond die louter interesse hebben in uw geld, op commissiebasis werken voor het en of andere merk en u vaak niet de juiste informatie verstrekken omdat ze er de ballen verstand van hebben . Wat dat betreft is een forum zoals deze een zegen. Ik hoop dat jullie weer wat wijzer worden en de juiste keuzes maken....
Ben nu ook in de running voor een LCD. Het wordt een Phillips (7000 of 9000 => 9603 serie) of liever nog de Loewe Connect 32". Tja het oog wil ook wat en het moet wel weer een tijdje mee.
Discussie kijk-afstand volg ik met interesse. Ezelsbrug is 10 X de beeld diagonaal (in inches) Dus:
Ben redelijk verbaasd dat zoveel mensen nog analoog kijken op een digitale TV. Met alle respect, als je een beetje gevoel voor een strak beeld hebt, dan weet je dat dat nooit echt goed samengaat.
Ik zeg maar zo, je speelt ook geen videoband af met een DVD speler of sluit je 3-weg luisprekers aan op je mini setje... (lukt trouwens ook echt niet).
Ben redelijk aardig thuis in beeld en calibratie daarvan, kijk DVD film via een HD LCD beamer met component aansluiting en heb de nodige ervaring met installatie van LCD televisies zowel met analoog als digitaal signaal.
Bij kijken naar een LCD TV zijn er maar mijn idee een aantal standaard wetten:
- minimaal een digitaal signaal erin stoppen anders haal je er echt NOOIT uit wat er er in zit, blijf dan maar je oude vertrouwde beeldbuis trouw.
- houd minimaal de bovenstaande kijk-afstanden aan
- Resoluties zijn leuk maar ook weer betrekkelijk. Een erg hoge resolutie is aardig bij een LCD waar je met je neus opzit maar speelt veel minder een rol als je op verdere afstand zit. Vergelijk het met de bios. Op de "stijve-nekken-rij" is het beeld veel onrustiger dan achter in de zaal.
- Laat je vooral niet imponeren door het beeld van de TV winkels. Ze bieden vaak alleen een kwalitatief digitaal signaal, DVD scene of High Defenition aan in de winkel.Als je eenmaal de TV thuis installeert valt het beeld opeens zwaar tegen. => vraag dus ALTIJD of ze de TV even op een analoog signaal willen zetten. Dan weet je ook direct dat je dus minimaal thuis ook digitaal erin moet stoppen. Dat zijn dus wel extra kosten voor een abonnement.
- De meeste LCD staan standaard op de fabrieksinstelling ingesteld in de winkel. Vaak veel te veel contrast, veel te felle kleuren, veel te helder etc. etc. Kortom een kwalitatief slecht beeld.
- Een beetje TV instellen vraagt echt om geduld en voor de betere instellingen (tip) moet je vaak juist aan de donkere, doffe en kleur-arme kant beginnen. Vervolgens stap voor stap ophogen. Bij mij staat alles aan de "zuinige" kant en dat geeft een zeer rustig beeld en zeer natuurlijk beeld (CRT Loewe) => er zijn daar zelfs DVD's voor die je daarbij helpen.
- Laat je vooral niet gek maken door alle marketing prietpraat v.w.b. beeld verbetering enz. Een goed LCD paneel moet uit zichzelf gewoon al goed presteren, immers een goed beeld is toch ook goed opgenomen! Een slecht genomen Foto wordt toch ook nooit het perfecte plaatje. Mijn ervaring is dat, bij digitale signalen, de beeld verbeterings technieken in het algemeen niets toe voegen maar juist de boel slechter maken.(!)
- Kijken is een heel erg subjectief proces dat zich in onze hersenen afspeelt, maar we staan wel aan de vooravond van Televisie kijk-ervaringen welke te vergelijken zijn met "het door een raam naar buiten kijken" => HDTV. Dus bezint eer gij begint. Er lopen veel verkopers rond die louter interesse hebben in uw geld, op commissiebasis werken voor het en of andere merk en u vaak niet de juiste informatie verstrekken omdat ze er de ballen verstand van hebben . Wat dat betreft is een forum zoals deze een zegen. Ik hoop dat jullie weer wat wijzer worden en de juiste keuzes maken....
Reg. datum: 02 februari 2007
Reg. datum: 02 februari 2007
Heeft iemand een idee hoeveel ruimte er onder en boven vrijgehouden moet worden. In handleidingen wordt er vaak gesproken over 10 cm. Mijn nieuwe tv komt in een kast die ca 35 cm diep is en 68 cm hoog
Weet iemand waar ik de nieuwe 7400 of 7600 kan zien? Ben al langs verschillende winkels langs geweest maar sommige winkels wisten nog van levertijden? Wil de tv toch eerst even in het echt zien voor ik 'm bestel (er van uitgaande dat online goedkoper is).
Dat gaat misschien op voor SD, maar als je van full-HD wilt genieten (wat overigens niet zo'n grote stap is als van SD naar 720p, en er is natuurlijk nog niet zo veel echt goed full-HD materiaal) dan wil je echt wel een groter beeld op die afstanden. Je zou het eens in een winkel moeten proberen waar ze 'goede' HD content draaien. Als je op 3.7meter afstand naar 37" full HD kijkt, dan zie je als je dichterbij gaat staan echt wel meer detail...quote:automaiti schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:43:
Voor een rustig beeld wil je ver af zitten, om veel detail te zien wil je vervolgens een enorm scherm
Als je vooral normale (SD) TV kijkt dan heb je inderdaad aan de ezelsbrug een prima indicatie.
Analoog KAN veel beter beeld opleveren dan digitaal (compressie artifacts!) mits het signaal van goede kwaliteit is. Als de bandbreedte van een digitaal signaal in orde is (en het bronsignaal/materiaal) dan maakt het meestal niet uit, behalve dat je bij digitaal iets langer op het beeld moet wachten doordat niet alle frames individueel gecomprimeerd zijn (maar dit is tegenwoordig ook vrij aardig).quote:Ben redelijk verbaasd dat zoveel mensen nog analoog kijken op een digitale TV. Met alle respect, als je een beetje gevoel voor een strak beeld hebt, dan weet je dat dat nooit echt goed samengaat.
Dat klopt. Het is aardig te zien hoeveel je soms aan een beeld kan verbeteren door wat simpele instellingen te veranderen! Voordeel van goed ingesteld (lager contrast/helderheid) is bovendien dat het vaak een stuk minder stroom verbruikt dan de fabrieksinstellingenquote:- De meeste LCD staan standaard op de fabrieksinstelling ingesteld in de winkel. Vaak veel te veel contrast, veel te felle kleuren, veel te helder etc. etc. Kortom een kwalitatief slecht beeld.
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Reg. datum: 10 april 2008
Reg. datum: 10 april 2008
Met de nadruk op "ezel" ?quote:automaiti schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:43:
Ezelsbrug is 10 X de beeld diagonaal
Een betere methode is om naar het oplossend vermogen van het menselijk oog te kijken.
Dat is ongeveer 60 pixels per graad kijkhoek. D.w.z. dat voor 1920 pixels horizontaal (hdtv) je minimaal een beeldhoek moet hebben van 32 graden om alle details te kunnen zien. Hiermee kun je uitrekenen dat de optimale afstand voor hdtv minder dan 2 maal de beeldbreedte is, hier zijn de resultaten voor fullHD, "HD ready" en SD:
1920: kijkafstand = 1,74 * beeldbreedte (= 1,5 * diagonaal)
1280: kijkafstand = 2,65 * beeldbreedte (= 2,3 * diagonaal)
720: kijkafstand = 4,75 * beeldbreedte (= 4,1 * diagonaal)
Kortom een TV is eigenlijk nooit te groot.
Ik zal het mijn vriendin vertellenquote:wellwell schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:52:
[...]
Kortom een TV is eigenlijk nooit te groot.
Reg. datum: 02 augustus 2003
Gisteren de 42pfl5603d gezien bij mijn plaatselijke winkel en er een tijdje mee kunnen spelen. Natuurlijk stond er een HD demo van philips op te draaien die op bijna alle tv's in die zaak aan stond. Ik kon tussen de 5603 en de oudere topmodellen van philips die ernaast hingen in HD geen enkel verschil ontdekken.
De handelaar had ook analoge kabel en sat aansluitingen op alle tv's dus kon ik een paar minuten kijken wat daar het resultaat was. Analoog kan ik kort over zijn, omdat ik dat zelf al jaren niet meer gebruik ziet dat er tamelijk beroerd uit. Sat aan de andere kant zag er prima uit op de 3-4 meter kijkafstand die bij mij thuis de situatie is. Het enige negatieve wat mij opviel was een kleine beweginsonscherpte bij snelle camera bewegingen.
In vergelijk met mijn oude plasma viel de rust van het beeld op en het gebrek aan spiegelingen.
Al met al een zeer goede indruk van de tv kunnen krijgen en hem dan ook maar besteld, niet bij die zaak want die vroeg 1399 euro, maar op internet. Woensdag a.s. komt hij aan en dan zal ik een review schrijven in de dagen daarna.
Ik heb bewust niet gewacht op een 76 of 96 serie, de 76 heeft wat beeldverslechteraars aan boord en dat amiblight. Dat laatste is niet mijn smaak dus dan is de keuze simpel. De tv komt aan een topfield 5000 (scart) en een mediacenter pc (hdmi) te hangen, ben benieuwd !
De handelaar had ook analoge kabel en sat aansluitingen op alle tv's dus kon ik een paar minuten kijken wat daar het resultaat was. Analoog kan ik kort over zijn, omdat ik dat zelf al jaren niet meer gebruik ziet dat er tamelijk beroerd uit. Sat aan de andere kant zag er prima uit op de 3-4 meter kijkafstand die bij mij thuis de situatie is. Het enige negatieve wat mij opviel was een kleine beweginsonscherpte bij snelle camera bewegingen.
In vergelijk met mijn oude plasma viel de rust van het beeld op en het gebrek aan spiegelingen.
Al met al een zeer goede indruk van de tv kunnen krijgen en hem dan ook maar besteld, niet bij die zaak want die vroeg 1399 euro, maar op internet. Woensdag a.s. komt hij aan en dan zal ik een review schrijven in de dagen daarna.
Ik heb bewust niet gewacht op een 76 of 96 serie, de 76 heeft wat beeldverslechteraars aan boord en dat amiblight. Dat laatste is niet mijn smaak dus dan is de keuze simpel. De tv komt aan een topfield 5000 (scart) en een mediacenter pc (hdmi) te hangen, ben benieuwd !
Reg. datum: 07 november 2006
Ben HEEL benieuwd, sta ook op het punt de tv te kopen...maar heb dus de tv nog nergens kunnen vinden. Volgens mij wachten ook een hoop winkels tot dat de ambilight weken afgelopen zijn.quote:HaseMike schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:26:
...
Al met al een zeer goede indruk van de tv kunnen krijgen en hem dan ook maar besteld, niet bij die zaak want die vroeg 1399 euro, maar op internet. Woensdag a.s. komt hij aan en dan zal ik een review schrijven in de dagen daarna....
Kreeg je wel volledig 1080p beeld bij aansluiten via PC?
Heb namelijk uit een andere topic dit:
Bij de mainstream modellen van 2008 is dit probleem opgelost. Ze hebben het Q528.1ELA chasis aangepast en omhoog gekrikt naar: Q528.2ELA. Ik heb nu de 42PFL5603 thuis en dit is 1 van de issues die ik direct wilde testen. Het is een plaatje. Moet ik je wel zeggen dat ik het aan de eene kant jammer vindt dat de max pc resolutie 1024x768 is. Daarin tegen moet ik jullie wel zeggen dat het amper leesbaar is als je 1920x1080 als resolutie instelt dus zo'n ramp vindt ik het niet.
Kijk uit naar je review!
Alvast bedankt!!
Ik woon in duitsland dus ik krijg de duitse versie en daar staat in de handleiding het volgende :quote:deboer.bas schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:46:Kreeg je wel volledig 1080p beeld bij aansluiten via PC?
Unterstützte Anzeigeauflösungen
• Computerformate
Auflösung Bildwiederholfrequenz
640 x 480 60 Hz
800 x 600 60 Hz
1024 x 768 60 Hz
1920 x 1080i 60 Hz
1920 x 1080p 60 Hz
• Videoformate
Auflösung Bildwiederholfrequenz
480i 60 Hz
480p 60 Hz
576i 50 Hz
576p 50 Hz
720p 50 Hz, 60 Hz
1080i 50 Hz, 60 Hz
1080p 24 Hz, 25 Hz, 30 Hz
1080p 50 Hz, 60 Hz
Ik neem aan de de verschillen tussen de diverse landen beperkt zijn tot een dvb-t tuner en de taal keuzes, dus de NL zal het ook wel ondersteunen lijkt me zo. Omdat je hier op alles wat via internet besteld wordt 2 weken retour recht hebt (je hoeft niet eens de verzendkosten zelf te betalen dus het kost echt niets), heb ik hem besteld. Mocht de pc het niet goed doen, of de dvb-s kwaliteit tegenvallen dan gaat die terug voor een ander model. Als de pc 1080p goed werkt zal die wel blijven staan want "gewone tv" wordt buiten wat actualiteiten programma's toch nauwelijks gekeken.
Helemaal mee eens, ik kijk ook weinig gewone tv...bijna alles via uitzending gemist, films of series..
Wie weet bestel ik hem dan wel na woensdag

Wellicht dat deze gebruiker (waarvan ik die quote heb) een vga kabel heeft gebruikt.
Wie weet bestel ik hem dan wel na woensdag
Wellicht dat deze gebruiker (waarvan ik die quote heb) een vga kabel heeft gebruikt.
deboer.bas wijzigde dit bericht 12-04-2008 13:23 (22%)
van de 5603 zijn dit de computerformaten die ondersteund worden volgens de nl philips site:
Computerformaten 640 x 480, 60, 72, 75, 85 Hz , 800 x 600, 60, 72, 75, 85 Hz , 1024 x 768, 60, 70, 75, 85 Hz , Via HDMI-/DVI-ingang,
Computerformaten 640 x 480, 60, 72, 75, 85 Hz , 800 x 600, 60, 72, 75, 85 Hz , 1024 x 768, 60, 70, 75, 85 Hz , Via HDMI-/DVI-ingang,
Dat staat inderdaad op de site, maar in de duitse handleiding staat toch ook wat ik net vermeld heb. Zowieso kan elke ati kaart (van nvidia weet ik het niet) gewoon 720p of 1080p uitsturen dus dat moet geen probleem zijn. Het hele resolutie gebeuren met pc's is toch al niet meer belangrijk, waarom zou je überhaupt iets anders willen aansturen dan 1080p ?
Overigens staat in de NL handleiding hetzelfde als in de duitse; Laten we dus maar van de handleiding uitgaan die is tenslotte meer up to date dan de kleine spec brochures.
Ondersteunde schermresoluties
• Computerformaten
Resolutie Herhalingsfrequentie
640 x 480 60 Hz
800 x 600 60 Hz
1024 x 768 60 Hz
1920 x 1080i 60 Hz
1920 x 1080p 60 Hz
Overigens staat in de NL handleiding hetzelfde als in de duitse; Laten we dus maar van de handleiding uitgaan die is tenslotte meer up to date dan de kleine spec brochures.
Ondersteunde schermresoluties
• Computerformaten
Resolutie Herhalingsfrequentie
640 x 480 60 Hz
800 x 600 60 Hz
1024 x 768 60 Hz
1920 x 1080i 60 Hz
1920 x 1080p 60 Hz
HaseMike wijzigde dit bericht 12-04-2008 23:35 (33%)
Reg. datum: 18 september 2004
Volgens mij kan de 5603 echt maar een computer resolutie aan van 1024 x 768
Zucht... als het nu in de handleiding staat dan zal dat wel zo zijn nietwaar. Een pc resolutie van 1080p = hetzelfde als een ps3 met 1080p of een blurayspeler met 1080p of een washandje met 1080p.quote:deltananie schreef op zondag 13 april 2008 @ 00:23:
Volgens mij kan de 5603 echt maar een computer resolutie aan van 1024 x 768
We zien het wel woensdag.
Het verschil zou wel in de verversingsfrequentie kunnen zitten. Een PC begint in het algemeen vanaf 60Hz. Ik weet niet of een PS3 bij 1080p 30 of 60 Hz doet (zal wel dat laatste zijn?). Een Bluray speler doet neem ik aan 24 Hz.quote:HaseMike schreef op zondag 13 april 2008 @ 08:01:
Een pc resolutie van 1080p = hetzelfde als een ps3 met 1080p of een blurayspeler met 1080p of een washandje met 1080p.
Als de TV dus 1080p alleen tot 30Hz kan, dan *zou* het kunnen dat Bluray/PS3 wel werkt, maar PC niet. Maar ik blijf het ook vreemd vinden dat er tussen PC formaten en video formaten verschillen blijven zitten, ook als je de frequentie er bij neemt (bv wel video 720p 60Hz, maar niet PC 720p 60Hz).
Zou ten slotte nog te maken kunnen hebben met de diverse opties die je aan/uit kan zetten (beeldverbetering e.d.) of bepaalde specifieke HDMI/DVI input poorten met beperkingen?
Wellicht is de lijst gewoon onvolledig, maar ik ben in ieder geval ook benieuwd wat je uiteindelijk precies uit een PC op deze TVs kan krijgen.
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Een aantal foto van de 9603.
http://s2.directupload.net/file/d/1397/s5hrrcx8_jpg.htm
http://s4.directupload.net/file/d/1397/gqmc9kau_jpg.htm
http://s1.directupload.net/file/d/1397/2arhbrdo_jpg.htm
http://s7.directupload.net/file/d/1397/pax9wpxx_jpg.htm
De overige fotos staan op de forum van www.hifi-forum.de
Edit. Nog wat meer fotos
http://s3.directupload.net/file/d/1397/vj575uk3_jpg.htm
http://s6.directupload.net/file/d/1397/5k8mmrp3_jpg.htm
http://s2.directupload.net/file/d/1397/hmv2m2dh_jpg.htm
http://s5.directupload.net/file/d/1397/5t5hq75w_jpg.htm
http://s7.directupload.net/file/d/1397/viwonpi6_jpg.htm
http://s4.directupload.net/file/d/1397/pmrtvudu_jpg.htm
http://s6.directupload.net/file/d/1397/6sgu34q8_jpg.htm
http://s2.directupload.net/file/d/1397/s5hrrcx8_jpg.htm
http://s4.directupload.net/file/d/1397/gqmc9kau_jpg.htm
http://s1.directupload.net/file/d/1397/2arhbrdo_jpg.htm
http://s7.directupload.net/file/d/1397/pax9wpxx_jpg.htm
De overige fotos staan op de forum van www.hifi-forum.de
Edit. Nog wat meer fotos
http://s3.directupload.net/file/d/1397/vj575uk3_jpg.htm
http://s6.directupload.net/file/d/1397/5k8mmrp3_jpg.htm
http://s2.directupload.net/file/d/1397/hmv2m2dh_jpg.htm
http://s5.directupload.net/file/d/1397/5t5hq75w_jpg.htm
http://s7.directupload.net/file/d/1397/viwonpi6_jpg.htm
http://s4.directupload.net/file/d/1397/pmrtvudu_jpg.htm
http://s6.directupload.net/file/d/1397/6sgu34q8_jpg.htm
deltananie wijzigde dit bericht 13-04-2008 18:01 (126%)