Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Het is mij!
Reg. datum: 14 februari 2006

Wel handig dat je telefonisch kunt opzeggen, de bevestiging komt per mail en per post had ik begrepen van de KS van Orange.
Binnenkort maar even een alice abo aanvragen om de tijd te overbruggen voordat glasvezel wordt opgeleverd hier.

I intend to live forever. So far, so good.

Zit nu ondertussen 4 dagen zonder internet....

Gisteren even een paar belletjes gepleegd naar kpn en Telfort,
Aan kpn gevraagd of ze konden kijken naar de centrale hier, en die was volgens hun test gewoon in orde, dus daar kan m'n probleem niet aan liggen.

Aan telfort gevraagt of ze m'n lijn even willen doormeten, en hier kwam gewoon uit dat ik 19mbit kan halen bij hun... Orange kan de lijn niet eens doormeten... lompe noobs.

Gisteren bij orange ook de opzeg service aan de lijn gehad.. en ik kreeg die persoon achter de telefoon zover dat ik per direct kon opzeggen, maar dit heb ik helaas moeten afslaan... want er is nog altijd de kans dat het volgende week wel werkt ( ik zie de kans laag in... ) want ik kan wel per direct opzeggen, maar dan zit ik zeker weten zonder internet voor de komende 5 weken... en dat is een hell...

moeilijk allemaal weer....

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

Reg. datum: 11 augustus 2003

ga er maar niet vanuit dat je per direct kan opzeggen... Je word gewoon aan je contract gehouden. Vooral als je (pas) 4 dagen zonder verbinding zit. Overigens kan Orange de lijn ook doormeten hoor. Ligt eraan welk netwerk. Op het kpn-netwerk zijn de mogelijkheden soms beperkt. Puur omdat het netwerk van kpn is......... Die storing en dat bijv. upgrades niet worden uitgevoerd ligt puur aan kpn/het netwerk van kpn/laksheid van kpn/concurrentiegedoe/naaistreek van kpn. Er zijn g*dgloeiend mensen die van Orange adsl lite naar Extra gaan en gewoon al 2 weken van te voren van kpn worden afgesloten... Kpn zegt doodleuk pech mevrouw/meneer gaat u maar bij orange zeiken... Meerdere mensen die dit al hebben meegemaakt in mijn omgeving...
Lijkt mij een staaltje van machtsmisbruik...

Reg. datum: 14 januari 2000

Foutje, ik had dit net in het oude topic gepost, maar daarna zag ik pas dat dit nieuwe topic er is.
---
Nog een tip voor mensen die Orange wel willen behouden, maar aan het eind van hun jaar zitten: Gewoon bellen dat je op wilt zeggen, krijg je meteen een kortingsaanbod van 17 euro nogwat voor een half jaar als je besluit te blijven. Dus dan kan het ineens wel...

Het is mij!
Reg. datum: 14 februari 2006

quote:
Helsie schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:26:
Foutje, ik had dit net in het oude topic gepost, maar daarna zag ik pas dat dit nieuwe topic er is.
---
Nog een tip voor mensen die Orange wel willen behouden, maar aan het eind van hun jaar zitten: Gewoon bellen dat je op wilt zeggen, krijg je meteen een kortingsaanbod van 17 euro nogwat voor een half jaar als je besluit te blijven. Dus dan kan het ineens wel...
haha, klopt had ik ook. Maar bij mij was het gewoon voor een heel jaar 17 euro :)

I intend to live forever. So far, so good.

lhoBas

Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik hoop het... Een vriend van me heeft het Familiy abonnement bij Orange, dus met een Livebox. Nu nog zonder WiFI.

Ik lees dus net in de startpost dat je gewoon zelf een PCMCIA WiFI kaart (van bepaalde merken) erin kan gooien. Is er dan nog meer tweaking nodig, moet je nog iets bij Orange zelf afnemen, of is het erin gooien en werkt het? En, wat zijn de instelmogelijkheden (qua beveiliging etc)? Thanks in advance!

De pcmcia-kaartjes van bepaalde merken werken gewoon. Je hoeft bij Orange niks extras af te nemen (je hebt natuurlijk wel een wifi-usbstick of ingebouwde wifi nodig voor je pc). Livebox ondersteundwep en wpa en mac-filtering. Alleen zul je vanuit Orange weinig geen ondersteuning krijgen mocht je er problemen mee hebben. En vergeet niet op het reg-knopje aan de onderkant van de livebox te drukken als je een pc wilt aanmelden.

ManiacsHouse wijzigde dit bericht 17-02-2008 15:32 (4%)

lhoBas

Oki, klinkt goed. Die ondersteuning leek me vrij logisch, maar denk die ook niet nodig te hebben. WiFI in PC/MacBook is aanwezig, dus dat is het probleem ook niet. Die reg-knop had ik ook al ergens gelezen.

Bedankt, dan ga ik hem op zoektocht sturen ;)

desnoods kijk je of het bij bijvoorbeeld Mycom in de schap ligt. Kun je paar dagen proberen en zonder problemen binnen 8 dagen terugbrengen en geld terug ;) Mocht het goed werken dan zoek je via de pricewatch de goedkoopste :P

lhoBas

Goede tip, maar terugsturen is opzich ook het ergste niet en de MyCom is in Almere niet zo "reuze", dus. Er is er inmiddels eentje onderweg van 4Launch ;)

Optimaliseren!

Het is me opgevallen dat m'n ping ineens ~30ms is ipv <20 ms. (Naar je DSLAM)
Zijn er meer mensen waarbij dit het geval is?

Is al weer over. :)

MensionXL wijzigde dit bericht 19-02-2008 17:11 (10%)

Reg. datum: 01 december 2005

In de periode van 20 t/m 26 februari 2008 vinden er 's nachts onderhoudswerkzaamheden plaats aan ons netwerk. U kunt hierdooor problemen ondervinden met uw ADSL (& Telefonie) verbinding. Om de verbinding in dat geval te herstellen haalt u de stroomstekker van de modem uit het stopcontact en doet deze er weer in. Natuurlijk proberen wij de overlast zoveel mogelijk te beperken. Wij bieden u onze excuses aan voor eventueel ongemak dat u desondanks ervaart

bron: http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html#0

Reg. datum: 25 september 2001

Ik zou volgens berekeningen 1.68 kilometer van de centrale af wonen .. terwijl dit pertinent niet juist is. Ik woon er 922 meter vandaan.

Verbiding is hier ook wat trager dan aan de overkant waar ik mijn zaak had. 8)7

Mijn waarde is hier 23.2db :/

Upstream 1016 Kb
DownStream 15588 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

Reg. datum: 02 mei 2006

quote:
Chadi schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:58:
Ik zou volgens berekeningen 1.68 kilometer van de centrale af wonen .. terwijl dit pertinent niet juist is. Ik woon er 922 meter vandaan.

Verbiding is hier ook wat trager dan aan de overkant waar ik mijn zaak had. 8)7

Mijn waarde is hier 23.2db :/

Upstream 1016 Kb
DownStream 15588 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
Volgens mij klopt die berekening wel, want ik zit ook ~ 1.8 KM van de centrale en ik haal(de) ~1760kB per seconde. Nu is dat rond de 450kB.

Ik heb een Linksys WRT54GL met een tomato firmware. Het enige wat ik heb veranderd is dat ik de livbox nu bridge naar de linksys. Eerste week met uistekende resultaten (zoals direct via de livebox) en nu is dat gezakt. Of het ligt aan de werkzaamheden of niet? Ik zou het niet weten. Ik ga iig de livebox opnieuw opstarten, maar volgens mij gaan de brigde instellingen dan weer weg...

Ondertussen 7 dagen zonder internet... die gare idioten hadden vorige week al een case aangemaakt met het probleem, vervolgens iedere dag gebeld, en het blijf hetzelfde gezeik '' geduld hebben '' laatste 3 dagen kreeg ik alleen maar een malloot die gegevens noteerde omdat ze het zogenaamd zo druk hadden... heb ik vandaag nog een keer gebeld en kreeg ik eindelijk weer een normaal iemand aan de lijn... deze kon mij vertellen dat er helemaal geen case was... nog mooier... dus er is weer een case aangemaakt met zogenaamde spoed, orange kennende is dat dus gewoon over een week eens bellen of het al werkt en vervolgens niks doen... ... ...

Ik word hier zo intiegelijk verlept van... ze doen geen moeite, sturen geen monteur, ze wimpelen je af op de telefoon, er is tot 3x toe beloofd dat ze terug zouden bellen op dezelfde dag, word gewoon NIET terug gebeld, ik snap niet dat ze als bedrijf zijnde zo kunnen overleven, zo kan je toch niet met je klanten om gaan...

Het zal niet lang duren voordat ik eens een bezoek aan dat kantoor van ze ga brengen en een verklaring ga EISEN ! en er dus niet wegga voordat ik een waardig antwoord ontvangen heb... anders moeten we maar eens wat drastischere maatregelen gaan nemen...

Current Owner of: PS3 80 GB Killzone 2 pack | Samsung LE40A536 Television | Samsung HT-TZ212 Home Cinemea System

quote:
Fatal Mind schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:05:
Ondertussen 7 dagen zonder internet... die gare idioten hadden vorige week al een case aangemaakt met het probleem, vervolgens iedere dag gebeld, en het blijf hetzelfde gezeik '' geduld hebben '' laatste 3 dagen kreeg ik alleen maar een malloot die gegevens noteerde omdat ze het zogenaamd zo druk hadden... heb ik vandaag nog een keer gebeld en kreeg ik eindelijk weer een normaal iemand aan de lijn... deze kon mij vertellen dat er helemaal geen case was... nog mooier... dus er is weer een case aangemaakt met zogenaamde spoed, orange kennende is dat dus gewoon over een week eens bellen of het al werkt en vervolgens niks doen... ... ...

Ik word hier zo intiegelijk verlept van... ze doen geen moeite, sturen geen monteur, ze wimpelen je af op de telefoon, er is tot 3x toe beloofd dat ze terug zouden bellen op dezelfde dag, word gewoon NIET terug gebeld, ik snap niet dat ze als bedrijf zijnde zo kunnen overleven, zo kan je toch niet met je klanten om gaan...

Het zal niet lang duren voordat ik eens een bezoek aan dat kantoor van ze ga brengen en een verklaring ga EISEN ! en er dus niet wegga voordat ik een waardig antwoord ontvangen heb... anders moeten we maar eens wat drastischere maatregelen gaan nemen...
En dat te denken dat ze in derde landen boos worden om hele andere dingen... Boos? Die fase zijn ze allang voorbij. Overleven om niet te sterven noemen ze dat. En jij zeiken dat je geen internet hebt? Ik vind dat je je prioriteiten weer ff moet herinrichten zetten. Suc6!

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

Ik heb vandaag weer m'n Livebox aangesloten omdat ik niet tevreden was omdat m'n ST546 instabiel werd. De LB is nu rechtstreeks op het ISRA aangesloten (10cm kabeltje) en ik krijg de volgende waardes:

Upstream 1016 Kb
DownStream 9480 Kb
Afname Dichtbij : 28.3 (dB)
Ver weg : 10.2 (dB)
Ver weg : 10 (dB)

De afname dichtbij gedeeld door 13,81 = 2000 meter. Volgens een interne meting bij KPN was het 1,7KM dus dat zou kunnen kloppen. Voor 2km van de wijkcentrale is 9,5Mbit echter nog gewoon te laag? M'n speedtouch had ik getweakt met DMT en daar heb ik 12+ mee gehaald :/

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

quote:
The_Alchemist schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:34:
[...]

En dat te denken dat ze in derde landen boos worden om hele andere dingen... Boos? Die fase zijn ze allang voorbij. Overleven om niet te sterven noemen ze dat. En jij zeiken dat je geen internet hebt? Ik vind dat je je prioriteiten weer ff moet herinrichten zetten. Suc6!
Ik weet niet waar jij het over heb... ik heb alle recht om pissig te zijn als een provider niet doet wat ze '' beloven '' en al zeker als het zo lang moet duren... en bovendien heb ik niks met de 3e wereld te maken en we zitten hier in een '' orange '' topic, dus laten we ontopic blijven ;)

Reg. datum: 22 juli 2005

quote:
The Legend schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:40:
Ik heb vandaag weer m'n Livebox aangesloten omdat ik niet tevreden was omdat m'n ST546 instabiel werd. De LB is nu rechtstreeks op het ISRA aangesloten (10cm kabeltje) en ik krijg de volgende waardes:

Upstream 1016 Kb
DownStream 9480 Kb

De afname dichtbij gedeeld door 13,81 = 2000 meter. Volgens een interne meting bij KPN was het 1,7KM dus dat zou kunnen kloppen. Voor 2km van de wijkcentrale is 9,5Mbit echter nog gewoon te laag? M'n speedtouch had ik getweakt met DMT en daar heb ik 12+ mee gehaald :/
In verhouding tot 1.7km is de downstream wat aan de lage kant ja. Als je met de ST icm DMT 3mbit meer winst kan halen, kan het zijn dat de centrale apparatuur wat vaag doet. Ik zou het voorleggen aan de helpdesk en in ieder geval vragen of ze een meting willen doen.

Reg. datum: 13 maart 2001

quote:
The_Alchemist schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:34:
[...]

Als ik zo de specs van je systeem zie, kun je voor het geld dat je daarvoor betaald hebt een heel dorp in de "3e wereld" voeden.
Dus ik zou zeggen, verkoop het, en stuur het geld op naar een goed doel, zijn wij ook weer verlost van je moralistisch gepreek. :O

(en ja....... ik weet het, mijn post slaat nergens op, en is volledig off-topic, maar dat was die van jou ook)

TifKag wijzigde dit bericht 20-02-2008 08:33 (7%)

Yeah..... right

quote:
TifKag schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:30:
[...]
Als ik zo de specs van je systeem zie, kun je voor het geld dat je daarvoor betaald hebt een heel dorp in de "3e wereld" voeden.
Dus ik zou zeggen, verkoop het, en stuur het geld op naar een goed doel, zijn wij ook weer verlost van je moralistisch gepreek. :O

(en ja....... ik weet het, mijn post slaat nergens op, en is volledig off-topic, maar dat was die van jou ook)
Ik doe genoeg voor het goede doel en daarnaast ben ik redelijk bij verstand om rekening te houden met het feit dat ik ff zonder internet kan zitten en dat ik zonder internet niet dood kan gaan. Dat is meneer blijkbaar niet. Hij doet namelijk bijna alsof de wereld vergaat zonder internet. Boodschap: Internet is geen primaire levensbehoefte!

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
The_Alchemist schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:12:
[...]

Ik doe genoeg voor het goede doel en daarnaast ben ik redelijk bij verstand om rekening te houden met het feit dat ik ff zonder internet kan zitten en dat ik zonder internet niet dood kan gaan. Dat is meneer blijkbaar niet. Hij doet namelijk bijna alsof de wereld vergaat zonder internet. Boodschap: Internet is geen primaire levensbehoefte!
Zo kun je alles wel gaan dood relativeren. De primaire levensbehoeften zijn eten en drinken, slaap, rust en warmte. Over al het andere mag je dus niet klagen? Discussies over ethiek en moraal moet je niet in een ISP topic willen voeren. Het gaat hier om een dienstverlener die z'n werk niet goed doet, daar mag je over klagen lijkt me.

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Reg. datum: 26 november 2003

quote:
The Legend schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:40:

Upstream 1016 Kb
DownStream 9480 Kb

Wauw, ik heb echt precies hetzelfde! Zie mijn waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9384 Kb
Afname Dichtbij : 26.3 (dB)
Ver weg : 7.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 144
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 49
ES-teller van 1 dag 0

Volgens de centrale zou ik 788 meter van de centrale moeten zitten, maar volgens deze waardes rond de 1,9km.

Zijn al die fouten (HEC, CRC) trouwens iets waar ik me druk om moet maken?

Slurpgeit wijzigde dit bericht 20-02-2008 14:48 (3%)

Reg. datum: 11 januari 2008

quote:
[b]Fatal Mind schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:05:[/b

Mag ik met je mee?

*alvast houten knuppel uit kast haalt*

87167191
Reg. datum: 13 november 2001

Ook nog een (vooralsnog) positief bericht over de klantenservice van Orange. Ik belde ze omdat mijn vaste telefoonlijn (via ADSL dus) voortdurend kraakt. Natuurlijk alles al zelf geprobeerd:
- Livebox meerdere malen gereset
- Alle kabeltjes verwisseld en alle mogelijke combinaties geprobeerd
- Ander telefoontoestel
Verder zit ik rechtstreeks op de wandcontactdoos (=isra hier), en werkt het internet verder wel probleemloos en vlot. Modem traint in op ca 16000/1024 mbit, dus wat dat betreft alles in orde.

Ik dacht in eerste instantie dat het aan ons oude telefoontoestel lag, maar nu met een nieuw toestel is het precies hetzelfde. Dus de klantenservice maar eens gebeld. De jongen aan de andere kant van de lijn nam de gegevens rustig op, en heeft volgens mij inderdaad alle mogelijke standaardproblemen genoemd. Maar die had ik dus allemaal al gehad, dus we konden er vrij snel door. Wat de oplossing is weet ik niet, maar hij heeft het doorgespeeld naar de technische dienst. Ik gok zo dat ik een andere livebox moet gaan proberen, dus dat wacht ik maar even af. Hoe dan ook: ik hoefde niet lang te wachten (3 minuten), heb 11 minuten met hem aan de lijn gehangen, en ben dus wel ¤3 Euro armer aan telefoonkosten. Ben vriendelijk en rustig te woord gestaan, altijd prettig :)

Laat nog wel even weten hoe het afloopt, en of ik dan nog steeds tevreden ben ;)

Elwood Blues wijzigde dit bericht 20-02-2008 16:06 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: