Hoezo? De N95 is al een toptoestel. Wachten op de N96 is niet nodig, al is het altijd interessant om te wachten op dit toestel. Beste van beide werelden, én een boel intern geheugen én de mogelijkheid dit uit te breiden. De DVB-H chip maakt het nog interessanter. Maar als dat geen argumenten zijn, is de N95-1 (of de N95 8GB) momenteel een prima keuze.quote:
Reg. datum: 12 december 2005
Omdat de N96 in Q3 (dus max september) uitkomt, en mijn abbo in okt afloopt. Die laatste maand kan ik dan wel ff met me prepay kaartje overbruggen.
Daarom wou ik de N96 halen, vind hem qua design er strakker uitzien. Ook al lijkt de N96 best veel op de N95.
Maar ik zit nog te twijfelen. De N96 zal ook met een abonnement van 25 euro niet goedkoop zijn....
Daarom wou ik de N96 halen, vind hem qua design er strakker uitzien. Ook al lijkt de N96 best veel op de N95.
Maar ik zit nog te twijfelen. De N96 zal ook met een abonnement van 25 euro niet goedkoop zijn....
Reg. datum: 12 oktober 2004
hij zal zeker niet goedkoop zijn en hou bij Nokia maar rekening met vertraging van de release datum!quote:herculesds schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:31:
Omdat de N96 in Q3 (dus max september) uitkomt, en mijn abbo in okt afloopt. Die laatste maand kan ik dan wel ff met me prepay kaartje overbruggen.
Reg. datum: 14 juli 2004
Misschien handig om te weten...sinds kort werkt TomTom v6 met de interne gps van de N95. Ff Googlen en je vindt de complete info hoe te installeren. Ook kun je op Tweakers forum van de N95 deel 9 eea nalezen...
Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)
Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)
dafmay wijzigde dit bericht 22-05-2008 19:50 (12%)
Reg. datum: 26 februari 2007
Ah jammer... had gehoopt Juni! 
AMD X2 4200+, PowerColor X850 XT PCIe - ASUS A8R MVP - 2 x 1 Gb Kingston Hyperx DDR400 (pc3200) 2(CL) Ram - 250 GB SATA Hdd - Samsung Syncmaster 930BF
kijk dat komt goed uit
september mag ik over op nieuw abbo, of eigenlijk 3 maand daarvoor ... dus dan zou deze telefoon kunnen.
Echter twijfel ik ernstig of ik mijn 'oude' N95 moet gaan omruilen voor de N96, die weinig vernieuwend is maar wel een stuk mooier en hopelijk wat sneller. Tis toch wel een bult geld wat dat weer gaat kosten.
We zullen zien, vind trouwens wel dat er bagger weinig nieuws rond deze telefoon is, was met de N95 wel anders!
Echter twijfel ik ernstig of ik mijn 'oude' N95 moet gaan omruilen voor de N96, die weinig vernieuwend is maar wel een stuk mooier en hopelijk wat sneller. Tis toch wel een bult geld wat dat weer gaat kosten.
We zullen zien, vind trouwens wel dat er bagger weinig nieuws rond deze telefoon is, was met de N95 wel anders!
Als ik die post van nokiaharry mag geloven dan zal die 600 pond gaan kosten, dus zo'n 750 euro gaan kosten.
Zal ook nog wel een duur geintje worden met een abbotje van 25 euries.
Maar me abbo loopt eind oktober af....dus rond half oktober ga ik m halen
Zal ook nog wel een duur geintje worden met een abbotje van 25 euries.
Maar me abbo loopt eind oktober af....dus rond half oktober ga ik m halen
Reg. datum: 18 februari 2006
ik heb deze week even kunnen spelen met dit toestel,
alhoewel ik op de specs afgaande een flauwe n95 8gb opvolger verwachtte,
was dit echt een super ervaring, de menu's zijn heel snel, het afgeronde design voelt veel degelijker dan de n95 aan, de slide is ook veel steviger en de navi-wheel is ook wel een leuk gadget (voor de ipod gebruikers zal dit wel een herkenbaar feature zijn
)
videoplayback is niet te vergelijken met wat je op een n95 ziet, fenomenaal mooi beeld..
enige minpunt: je koopt er best een aantal extra backcovers bij, de deskstand voelt niet echt stevig aan...
qua prijs zou hij in de lijn van de 8gb liggen.
de batterij zou volgens nokia 30% beter presteren dan de 8gb ondanks dat de batterij van een gewone n95 er in zit. (niet echt kunnen testen, het was een prototype)
ah, en het interne geheugen van 16gb is nog eens met een (toekomstige) nokia micro sd van 16gb uitbreidbaar
was dit echt een super ervaring, de menu's zijn heel snel, het afgeronde design voelt veel degelijker dan de n95 aan, de slide is ook veel steviger en de navi-wheel is ook wel een leuk gadget (voor de ipod gebruikers zal dit wel een herkenbaar feature zijn
videoplayback is niet te vergelijken met wat je op een n95 ziet, fenomenaal mooi beeld..
enige minpunt: je koopt er best een aantal extra backcovers bij, de deskstand voelt niet echt stevig aan...
de batterij zou volgens nokia 30% beter presteren dan de 8gb ondanks dat de batterij van een gewone n95 er in zit. (niet echt kunnen testen, het was een prototype)
ah, en het interne geheugen van 16gb is nog eens met een (toekomstige) nokia micro sd van 16gb uitbreidbaar
Dank voor de info/review. Op papier lijkt de N96 inderdaad een weinig vernieuwend toestel t.o.v. de N95. Erg goed dus om te horen dat op belangrijke punten sterke verbeteringen hebben plaatsgevonden. Ik mag pas eind van dit jaar abo verlengen, hoogst waarschijnlijk zijn dan ook de prijzen weer wat gedaald.quote:mobfreak schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:48:
ik heb deze week even kunnen spelen met dit toestel,
was dit echt een super ervaring, de menu's zijn heel snel, het afgeronde design voelt veel degelijker dan de n95 aan, de slide is ook veel steviger en de navi-wheel is ook wel een leuk gadget (voor de ipod gebruikers zal dit wel een herkenbaar feature zijn)
Bij Belcompany zeiden ze tegen mij oktober.
Heb mijn Vodafone abbo opgezegd! Nog 5 maanden en ik heb een iPhone 3G!!
Reg. datum: 04 april 2007
Reg. datum: 04 april 2007
Ik heb vanochtend met Belcompany gebeld: laatste informatie was eind juni/begin juli.
Reg. datum: 02 september 2007
Reg. datum: 02 september 2007
Voor mij word het hem sowieso... heb nu de N95 en doe altijd 1 jaar met een telefoon.De N95 voldoet opzich nog steeds voor mij maar een beetje vernieuwing is altijd leuk! Het enige minpunt aan de N95 voor mij is de accu, maargoed ik durf het wel aan met de N96! Vorige week was ik in de stad en daar zeiden ze release datum: september/oktober. Dus ja nog even afwachten!
Laten we gewoon rustig afwachten wanneer hij uit komt, in iedergeval in Q3 2008.
Dus ergens in Juli/Augustus/September. En met een beetje pech pas in oktober.
Dus ergens in Juli/Augustus/September. En met een beetje pech pas in oktober.
Reg. datum: 27 mei 2008
Reg. datum: 27 mei 2008
Ook bij onze N95-1 is de accu het enige minpunt, ik vraag me dan ook af, hoelang je TV zou kunnen kijken, met deze armzalige accu.
Voorlopig zijn we dan ook van plan, het bij onze N95 te houden..
Armzalige accu??? Je zou eens moeten weten hoeveel power deze moderne accu bevat!quote:MarlyS schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:04:
Ook bij onze N95-1 is de accu het enige minpunt, ik vraag me dan ook af, hoelang je TV zou kunnen kijken, met deze armzalige accu.
Waar je op doelt is het feit dat zelfs deze accu (relatief) snel leeg is door alle powervretende onderdelen.
De N96 zou het gaan worden voor mij maar nu de iPhone 3G op komst is ben ik sterk aan het twijfelen geslagen. Gelukkig nog genoeg tijd om te beslissen en vooral om te genieten van m'n N95, die op elk punt eigenlijk al voldoet.
De N95 is en blijft idd gewoon een top toestel waarin alles zit wat de meesten nodig zullen hebben.quote:ALepH schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:21:
[...]
Armzalige accu??? Je zou eens moeten weten hoeveel power deze moderne accu bevat!![]()
Waar je op doelt is het feit dat zelfs deze accu (relatief) snel leeg is door alle powervretende onderdelen.(al moet je niet miepen, mijn goed getrainde accu houdt het dik 2 dagen uit met veel internetten per dag, mailen, filmpje kijken, sms-en en bellen dus het valt best mee allemaal)
De N96 zou het gaan worden voor mij maar nu de iPhone 3G op komst is ben ik sterk aan het twijfelen geslagen. Gelukkig nog genoeg tijd om te beslissen en vooral om te genieten van m'n N95, die op elk punt eigenlijk al voldoet.
Ik heb in het begin ook zitten twijfelen tussen (straks) de N96 en de nieuwe I-phone. Echter door de belabberde software van de huidige i-phone heb ik die laten afvallen. Heb een avondje mogen spelen met de i-phone, wat overgens erg leuk is, maar hij liep wel meerdere malen vast.
Mijn N95 is maar een paar keer vast gelopen, door foutieve software en dat soort ongein.
Nu is het wachten tot de eerste reviews van de N96 komen, want lang zal het vast niet meer duren!
vind wel dat er erg weinig berichten over de N96 komen in vergelijking met de introductie van de N95. Zou dat komen doordat deze telefoon eigenlijk het vervolg is op een nieuw, toen geweldig, toestel of omdat er echt zo weinig over valt te vertellen?
vind wel dat er erg weinig berichten over de N96 komen in vergelijking met de introductie van de N95. Zou dat komen doordat deze telefoon eigenlijk het vervolg is op een nieuw, toen geweldig, toestel of omdat er echt zo weinig over valt te vertellen?
Toen was er geen competie in de vorm van een Samsung OMNIA , HTC Diamond of SONY Experia X1
Toen was er geen competie in de vorm van een Samsung OMNIA , HTC Diamond of SONY Experia X1
Reg. datum: 19 april 2007
Reg. datum: 19 april 2007
Maar dat zijn wel allen touch screen phones (m.u.v. X1, maar deze wijkt toch ook wel af van conventionele sliders) en met DVB-H heeft de N96 bovendien een feature die nog op weinig phones terug te vinden is, in ieder geval niet op bovengenoemde. De N96 heeft de beste functies van de 3 allemaal (16 GB, camerafuncties, A-GPS), mits je (groot!) touch screen prefereert of zweert bij Windows OS..
Reg. datum: 07 maart 2005
Reg. datum: 07 maart 2005
Ik hoop dat die rond augustus wel uitgekomen is want dan loopt mijn huidige contract af.
En deze telefoon lijkt mij wel wat
.
De vraag is of TomTom op deze gsm werkt.
En deze telefoon lijkt mij wel wat
martijnoss wijzigde dit bericht 15-06-2008 17:47 (14%)
Ja, en met interne gps! Zie N95 forum deel 9.quote:martijnoss schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:42:
Ik hoop dat die rond augustus wel uitgekomen is want dan loopt mijn huidige contract af.
En deze telefoon lijkt mij wel wat.
dafmay wijzigde dit bericht 17-06-2008 15:21 (3%)
Reg. datum: 17 april 2004
Reg. datum: 17 april 2004
volgens mij heeft de X1 ook een touchscreenquote:RdamMike schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:47:
Maar dat zijn wel allen touch screen phones (m.u.v. X1, maar deze wijkt toch ook wel af van conventionele sliders) en met DVB-H heeft de N96 bovendien een feature die nog op weinig phones terug te vinden is, in ieder geval niet op bovengenoemde. De N96 heeft de beste functies van de 3 allemaal (16 GB, camerafuncties, A-GPS), mits je (groot!) touch screen prefereert of zweert bij Windows OS..
volgens onze leveranciers zou het pas voor oktober zijn...nokia is vaak nogal voorbarig met releasedates..
Reg. datum: 30 januari 2007
Reg. datum: 30 januari 2007
Mijn abbo loopt in oktober af en ik zit te twijfelen tussen de N96, Xperia X1 en de Touch pro. Ik vind de schermresolutie van de windows telefoons toch wel doorslaggeven.Vooral de 800x480 van de X1 laat de 240x320 van de N96 vebleken als sneeuw voor de zon. Mobiel internetten gaat praktisch worden. 
@ RdamMike: Ik denk dat de X1 de beste specs heeft.
Batterij: N96 220 uur, X1 580 uur
Schermresolutie: N96 240x320, X1 480x800
Camera: N96 5.0MP, X1 3.2MP
De N96 heeft wel DVB-H en 16GB wat de X1 weer niet heeft. Al is dat geheugen uitbreidbaar in de X1.
Verder verschillen ze niet zo heel veel.
Ik internet liever mobiel op een scherm van 800 pixels breed dan dat ik TV kijk op m'n mobiel.
Dus voor mij eerder de X1 of Touch Pro. Daarbij is de batterij tijd van de N96 erg jammer.
@ RdamMike: Ik denk dat de X1 de beste specs heeft.
Batterij: N96 220 uur, X1 580 uur
Schermresolutie: N96 240x320, X1 480x800
Camera: N96 5.0MP, X1 3.2MP
De N96 heeft wel DVB-H en 16GB wat de X1 weer niet heeft. Al is dat geheugen uitbreidbaar in de X1.
Verder verschillen ze niet zo heel veel.
Ik internet liever mobiel op een scherm van 800 pixels breed dan dat ik TV kijk op m'n mobiel.