Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N96

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 maart 2004

quote:
fabio-c schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:07:
[...]

De N96 is 3 mm langer, 2 mm breder en 3 mm dunner...
Dus qua inhoud en aantal cc is de N96 kleiner...daarom is ie ook 4 gram lichter.

Ik denk dat de N96 in de hand kleiner en handzamer aanvoelt dan de blokkige N95.

http://www.sizeasy.com/pa...pple-iPhone-vs-N95-vs-N96
Hier zijn de afmetingen volgens Nokia zelf:

N96:
Volume: 92 cc
Gewicht: 125 g
Lengte: 103 mm
Breedte: 55 mm
Diepte:18 mm, lokaal tot 20 mm

N95:
Volume: 90 cc
Gewicht: 120 g
Lengte: 99 mm
Breedte: 53 mm
Dikte (max): 21 mm

De N96 is niet 4 gram lichten maar juist 5 gram zwaarder!
De N96 is niet 3mm langer maar 4mm, niet dat dit het verschil maakt, maar toch.
De N96 is niet 3mm maar 1 mm dunner, verwaarloosbaar dus.

De N96 zal zeker handzamer aanvoelen. Dat zal ik niet ontkennen. Maar ik had wel een kleiner formaat verwacht, allerminst even groot. Maar zeker niet groter dan de N95.

WD VelociRaptor 300gb 16mb // WD Raptor 76gb 16mb // 4x Maxtor DM10 300gb 16mb // 2x Seagate 320gb 16mb// 3x Samsung 500gb 16mb //

Reg. datum: 31 mei 2004

7 mei zou een heel mooie releasedate zijn, is ten eerste mijn verjaardag en ten tweede loopt 2 weekjes daarna mijn abo met N91 af, dus tijd voor een nieuw toestel... Zou echt toppie zijn als ie der ook echt is in NL in mei. Afgeronde hoeken maken deze telefoon IMO mooier dan de N95 :)

Reg. datum: 05 november 2007

Al die kleine verschillen. Pas geleden werd er hier verteld dat de n96 half mei in de winkels lag, samen met de N78 en n82 black, nu las ik vanochtend in de krant dat primafoon de n82 black al aanbied. Dus ik stel me vraagtekens bij die datums.

Zeker omdat ik op www.mobilecowboys.nl gelezen had dat die gewoon Q3 uitkomt, ook al staat er al op de website 'binnekort beschikbaar'

Dus ja wie zal het zeggen, waarschijnlijk afwachten....

Nullor fetisjist
Reg. datum: 01 maart 2004

Niet echt een revolutionair model zoals de N95. Het is meer een geevolueerde N95. Ziet er verder nogal plastic-achtig uit.

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

quote:
---RRR--- schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:49:
[...]

Hier zijn de afmetingen volgens Nokia zelf:

N96:
Volume: 92 cc
Gewicht: 125 g
Lengte: 103 mm
Breedte: 55 mm
Diepte:18 mm, lokaal tot 20 mm

N95:
Volume: 90 cc
Gewicht: 120 g
Lengte: 99 mm
Breedte: 53 mm
Dikte (max): 21 mm

De N96 is niet 4 gram lichten maar juist 5 gram zwaarder!
De N96 is niet 3mm langer maar 4mm, niet dat dit het verschil maakt, maar toch.
De N96 is niet 3mm maar 1 mm dunner, verwaarloosbaar dus.

De N96 zal zeker handzamer aanvoelen. Dat zal ik niet ontkennen. Maar ik had wel een kleiner formaat verwacht, allerminst even groot. Maar zeker niet groter dan de N95.
De factsheets op de gewone Nokia site staan bekend om hun fouten, voor de correcte maten moet je hier kijken:
http://www.forum.nokia.com/devices/N96
en
http://www.forum.nokia.com/devices/N95_8GB

Daar staan ook meteen allerlei andere nuttige dingen, zoals CPU snelheid, RAM geheugen, etc.
Ik ben een meid !!
Reg. datum: 09 juli 2005

Ik (een meisje en dus een leek) heb een vraagje....

Ik kan in oktober verlengen van abbo (vodafone 27,50). Denken jullie dat áls de N96 echt op 7 mei uitkomt, dat hij dan in oktober al zover is gedaald qua prijs (bij abbo dus) dat je voor 1 jaar maximaal 150 bij zou moeten leggen? Of is dit hopeloos gehoop?

Heb een Samsung F480 en een iTouch!

Reg. datum: 05 november 2003

quote:
AvWijk schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:11:
[...]

Ik vind de vergelijking met de N96 en de SE X1 niet helemaal recht, neem dan de E90 vs. de SE X1.

Reken niet op TomTom, en men is al bezig met Navcore 8, en dat is draaiende op de eigen PND's. Er zijn geen plannen voor navcore 7 voor S60, TomTom is sowieso gestopt met het publiceren van software voor S60, men gaat wel door met Windows Mobile (HTC). Ik heb me aangemeld voor betatesting bij Cygic, naar het schijnt een beter alternatief dat wél met de interne GPS werkt. Jammer overigens dat TomTom zijn naam niet waar maakt.
Het vergelijk N96 en X1 is gemaakt omdat van alle aangekondigde modellen deze 2 de meest gewilde toestellen bleken te zijn in een online poll. (Kan ff de url er niet van vinden, maar als iemand die wil hebben, dan zal ik wel eens wat beter zoeken, ze stonden vrijwel op een gedeelde 1ste plaats)

Wellicht dat ze een andere doelgroep hebben, of niet 'te vergelijken' zijn, maar de prijsklasse zal nagenoeg gelijk zijn, waardoor veel mensen deze 2 dan uiteindelijk toch wél met elkaar vergelijken.

Sygic had ik idd ook al gezien, die vond ik zelf ook erg interessant :) En van TomTom, jammer maar het is niet anders. Zeker teveel piraterij op PDA cq. smartphone gebied. Zonde eigenlijk, want ik vind het een heerlijke routeplanner, en met MapShare op een smartphone met onbeperkt internet abo zou dat toch een héél geduchte concurrent zijn voor vele huidige devices.

offtopic:
En in een vergelijk tussen de X1 en de E90, met alle respect, maar dan vind ik de X1 toch overduidelijk de betere van de 2. Waarbij naar mijn mening de belangrijkste verschillen HSPDA, aGPS en A2DP ten faveure van de X1 zijn, om nog maar te zwijgen over het hoge gewicht van de E90 Je zou Windows Mobile als nadeel van de X1 kunnen aanduiden, maar dat is voor mij iig geen nadeel
quote:
Sterretje6 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:01:
Ik (een meisje en dus een leek) heb een vraagje....

Ik kan in oktober verlengen van abbo (vodafone 27,50). Denken jullie dat áls de N96 echt op 7 mei uitkomt, dat hij dan in oktober al zover is gedaald qua prijs (bij abbo dus) dat je voor 1 jaar maximaal 150 bij zou moeten leggen? Of is dit hopeloos gehoop?
Ik denk dat dit erg lastig wordt, zeker als je geen onbeperkt mobiel erbij neemt. Ik zou het overigens heel goed uitrekenen, toen ik m'n P1i bestelde was hij met 1jr VF 35¤ incl. inet blox en bijbetalen op jaarbasis 40¤ goedkoper dan 1jr VF 27,50¤ zonder inet blox en (meer) bijbetalen. Terwijl ik toen toch meer belminuten/sms had én overal internet. Ik denk dat je tegen de tijd dat je verlengt ook eens goed zou moeten vergelijken. Dat kan je hartstikke veel schelen....! (Overigens had de P1i toen een retailprice van 550¤, en de N96 zal daar nog eens wat bovenop doen, ik hoop voor je dat hij in oktober dan zakt naar de 550¤, wat misschien door de iPhone 3G en de Nokia Tube wel sneller kan gebeuren dan verwacht...)

F-Tim wijzigde dit bericht 19-04-2008 11:47 (23%)
Reden: Quote + Typo

Wanna play?

Ik ben een meid !!
Reg. datum: 09 juli 2005

quote:
F-Tim schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat dit erg lastig wordt, zeker als je geen onbeperkt mobiel erbij neemt. Ik zou het overigens heel goed uitrekenen, toen ik m'n P1i bestelde was hij met 1jr VF 35¤ incl. inet blox en bijbetalen op jaarbasis 40¤ goedkoper dan 1jr VF 27,50¤ zonder inet blox en (meer) bijbetalen. Terwijl ik toen toch meer belminuten/sms had én overal internet. Ik denk dat je tegen de tijd dat je verlengt ook eens goed zou moeten vergelijken. Dat kan je hartstikke veel schelen....! (Overigens had de P1i toen een retailprice van 550¤, en de N96 zal daar nog eens wat bovenop doen, ik hoop voor je dat hij in oktober dan zakt naar de 550¤, wat misschien door de iPhone 3G en de Nokia Tube wel sneller kan gebeuren dan verwacht...)
Dus volgens jou is het het beste als ik nu alvast naar VF 30,00 35,00 ga? (I.p.v VF 27,50. He sjips VF 30,00 bestaat niet.)
Kan ik dan wel nog steeds in oktober verlengen? Of word mijn verlengdatum dan de datum van vandaag (of morgen)? Dus dat ik nog een jaar moet wachten voordat ik kan verlengen? Dan doe ik het nl niet. :P

Heb een Samsung F480 en een iTouch!

Reg. datum: 05 november 2003

quote:
Sterretje6 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:47:
[...]

Dus volgens jou is het het beste als ik nu alvast naar VF 30,00 35,00 ga? (I.p.v VF 27,50. He sjips VF 30,00 bestaat niet.)
Kan ik dan wel nog steeds in oktober verlengen? Of word mijn verlengdatum dan de datum van vandaag (of morgen)? Dus dat ik nog een jaar moet wachten voordat ik kan verlengen? Dan doe ik het nl niet. :P
offtopic:
Ho ho, ik zeg niet dat VF 35 zomaar het beste is voor jou. maar dat je het goed even moet uitrekenen áls je het uiteindelijk wil! Bij mij, en 4 anderen bleek het 35¤ abo op jaarbasis het gunstigste te zijn in vergelijking met 22,50; 27,50 en 50,00! (Vergelijken is héél makkelijk met Excel te doen!)

Ik weet niet zeker of je ook naar een duurder abo kunt verlengen, verwacht van wel, maar ik zou wel even navragen bij de klantenservice / VF winkel als ik jou was (en dan met name vragen hoe het zit met de subsidies op toestellen, of die dan berekend worden op je huidige 27,50 wat je verlengt, of de prijs van je nieuwe abo).

Als je overigens slim bent, sluit je je abo af per X oktober (dus nu al een brief sturen), en zet je je kaartje om naar een VF prepaid-kaartje ivm nummerbehoud (wel even een prepaid pakketje kopen a 10¤).

Als je dan in Oktober de N96 wil, dan kun je dán goed vergelijken, evt ook bij Hi of ergens anders. Misschien is zelfs de combinatie Sim-only + los toestel dan wel goedkoper op jaarbasis, weet jij veel, iig dat kun je dán pas besluiten.

En als VF dan het goedkoopste blijkt te zijn, laat je je prepaid kaartje weer omzetten naar een abo (dan krijg je het tegoed van 5¤ terug bij je 1ste afrekening). Al met al kost het je dan 5¤ mocht je bij VF blijven, en 10¤ als je naar een andere provider zou overstappen. En als de telefoon bij een andere provider 10¤ of meer goedkoper is, heb je dat geld al terug verdiend. Is VF de goedkoopste, ben je 5¤ kwijt.... :) maar dat is uiteindelijk jouw keuze!

(extra voordeel, als je opzegt krijg je van VF een "blijvers-aanbieding", waarbij je in mijn geval bv de inet blox voor de helft van de prijs krijgt, scheelt je dus weer 60¤ op jaarbasis, en dat voor de 'prijs' van 10 minuten in de VF winkel je abo op te zeggen en een fax daar te laten sturen)....

Maar hiermee ga ik wel offtopic. Als je meer wil weten, of een voorbeeld Excel bestandje wil stuur maar een DM

Edit: je verlenging gaat overigens pas in vanaf het moment dat je huidige abo afloopt, als je huidige abo dus in oktober afloopt, zal je verlenging ook dan pas ingaan (terwijl je bij verlengen in juli/augustus al je nieuwe gsm mag uitzoeken).

F-Tim wijzigde dit bericht 21-04-2008 09:04 (4%)
Reden: van [small] naar [offtopic] is wat duidelijker...

Wanna play?

Acties: [view][quote]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

Heren, dit gaat natuurlijk allemaal totaal niet over de N96 maar alleen maar over abo's en dat is niet de bedoeling van dit topic.

Back on topic gaarne :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Astrofotograaf

Hmm, als ik bij Nokia de N95 en N96 ga vergelijken, zie ik dat er op de N95 een nieuwere featurepack draait dan op de N96? Beetje krom lijkt me.
Qua energieverbruik slurpt de N96 nogmeer dan de N95...

Ik begin wel mn twijfels te krijgen... Voor 120 euro heb je namelijk ook al een hele leuke DVB lcd tv :)

Canon eos300D, Sigma 15mm, 24-70 EX, 70-200 EX, 2x TC, Metz 54-MZ3, B&W polfilter

quote:
Ursamajor schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:02:
Hmm, als ik bij Nokia de N95 en N96 ga vergelijken, zie ik dat er op de N95 een nieuwere featurepack draait dan op de N96? Beetje krom lijkt me.
Qua energieverbruik slurpt de N96 nogmeer dan de N95...

Ik begin wel mn twijfels te krijgen... Voor 120 euro heb je namelijk ook al een hele leuke DVB lcd tv :)
Hoe kom je daar bij?
N95 heeft Feature pack 1, de N96 Feature pack 2?
Zie http://www.forum.nokia.com/devices/N95_8GB en http://www.forum.nokia.com/devices/N96.
Astrofotograaf

Als je op de Nokia site de toestellen gaat vergelijken, lijkt er zoiets te staan zoals ik eerder zei...

Canon eos300D, Sigma 15mm, 24-70 EX, 70-200 EX, 2x TC, Metz 54-MZ3, B&W polfilter

Oh Really?
Reg. datum: 30 maart 2001

De grote onduidelijke vraag is, wanneer hij nou precies uitkomt.

AMD X2 4200+, PowerColor X850 XT PCIe - ASUS A8R MVP - 2 x 1 Gb Kingston Hyperx DDR400 (pc3200) 2(CL) Ram - 250 GB SATA Hdd - Samsung Syncmaster 930BF

Reg. datum: 05 november 2007

Hier een video review, die gemaakt is door Cellulare magazine, maakt voor sommige mensen wat dingen duidelijk over de verschillen met de N95. En geeft de telefoon goed weer. Dit is wel een prototype!

http://www.youtube.com/watch?v=KmC1QOZqu3c

Reg. datum: 03 februari 2005

Tsja, heb nu de N95, maar wat zou dit voor mij toevoegen? Zit nog steeds een bagger slechte pauper accu in (net als in de N95) en dat mobiele televisie werkt in NL nog niet. Dan zou je het puur voor het geheugen moeten doen. Tevens zal het (wederom net als bij de N95) wel weer 4 firmwares duren voordat het toestel stabiel en lekker draait.

Samenvattend: neehh, ik doe het maar niet :N

Nokia N95 & TomTom Mobile 6.02 + HP Ipaq 4150 & TomTom Navigator 6.030

Astrofotograaf

quote:
bounzer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:45:
...en dat mobiele televisie werkt in NL nog niet....
Hoezo niet? Werkt toch gewoon met DVBH? Ik weet niet hoe ver ze met de testen zijn in Nederland en Vlaanderen, maar je zou toch denken dat het met het voetbal allemaal wel rond is...

Reg. datum: 26 februari 2007

Het vergelijk N96 en X1 is gemaakt omdat van alle aangekondigde modellen deze 2 de meest gewilde toestellen bleken te zijn in een online poll. (Kan ff de url er niet van vinden, maar als iemand die wil hebben, dan zal ik wel eens wat beter zoeken, ze stonden vrijwel op een gedeelde 1ste plaats)

Wellicht dat ze een andere doelgroep hebben, of niet 'te vergelijken' zijn, maar de prijsklasse zal nagenoeg gelijk zijn, waardoor veel mensen deze 2 dan uiteindelijk toch wél met elkaar vergelijken.

Sygic had ik idd ook al gezien, die vond ik zelf ook erg interessant :) En van TomTom, jammer maar het is niet anders. Zeker teveel piraterij op PDA cq. smartphone gebied. Zonde eigenlijk, want ik vind het een heerlijke routeplanner, en met MapShare op een smartphone met onbeperkt internet abo zou dat toch een héél geduchte concurrent zijn voor vele huidige devices.

Check ff de nwe HTC TOUCH DIAMOND..................................
Deze is al in juni leverbaar ,
Waarom nog langer wachten op de N96 ????????????????????????????????

Drankorgeltje
Reg. datum: 02 maart 2003

Ik zie op die forum.nokia.com dat de N95 een snellere CPU heeft en 3d HW acceleratie. Waarom zit dit niet in de n96?
Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
NoepZor schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:00:
Ik zie op die forum.nokia.com dat de N95 een snellere CPU heeft en 3d HW acceleratie. Waarom zit dit niet in de n96?
N95 - 8GB CPU:

CPU: 32bit Texas Instruments OMAP 2420
CPU Clock: 332MHz
CPU Core: ARM1136
Instruction set: ARMv6
No information
Level 2 cache: No level 2 cache

N96 CPU:

32bit STMicroelectronics Nomadik STn8816
334MHz
ARM926EJ-S
ARMv5TEJ
No information
No level 2 cache

Reg. datum: 07 juni 2005

doordat dit toestel draait op FP2 is het wel mogelijk om tomtom 6 te installeren ?

quote:
wd200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:58:
doordat dit toestel draait op FP2 is het wel mogelijk om tomtom 6 te installeren ?
installeren ging altijd al, alleen het gebruik van de interne gps zal (denk ik) nogsteeds niet werken omdat tomtom zijn software daar nog niet op heeft aangepast en waarschijnlijk ook nooit op aan zal passen.

Maar misschien als ze merken dat er meerder telefoons met hetzelfde type interne gps module komt dat ze dan eens achter hun oren krabben en het eindelijk eens gaan ondersteunen.

De tijd zal het ons leren!

Trouwens ik vind dat er maar bar weinig informatie vrij komt van/over/met deze telefoon

Reg. datum: 26 maart 2000

quote:
Jarnoootje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:53:
[...]

installeren ging altijd al, alleen het gebruik van de interne gps zal (denk ik) nogsteeds niet werken omdat tomtom zijn software daar nog niet op heeft aangepast en waarschijnlijk ook nooit op aan zal passen.

Maar misschien als ze merken dat er meerder telefoons met hetzelfde type interne gps module komt dat ze dan eens achter hun oren krabben en het eindelijk eens gaan ondersteunen.

De tijd zal het ons leren!

Trouwens ik vind dat er maar bar weinig informatie vrij komt van/over/met deze telefoon
Het zou nog steeds opgelost kunnen worden door een stukje software denk ik. Als je TT6 op een Windows Mobile phone installeert (HTC bijvoorbeeld) dan laat je de GPS uitzenden op een bepaalde COM poort, en laat TT luisteren op diezelfde poort. Als er dus een slim iemand is die het signaal van de interne N95 GPS kan aanbieden als externe ontvanger (via COM poort als Symbian dat ondersteunt, of anders BT) dan zou TT 'em gewoon moeten kunnen oppakken.

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

Als het zo makkelijke zou zijn geweest, zou dit allang geregeld zijn door iemand. Er zijn namelijk zoveel mensen bezig met de Symbian S60 dat als die oplossing zo makkelijk zou zijn, was het al bekend, denk ik.

Toch wel dus :X

Ginz wijzigde dit bericht 17-05-2008 10:07 (5%)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Over 5 maandjes loopt me abbonement af, ik was dan van plan om de 95 -8 gb te halen met een abbo te nemen, maar dan wacht ik liever wat langer tot de n96 >:)

Ik heb de n95 nog niet in me bezit gehad, maar zoals ik van iedereen hoor is dit een top telefoon (zakcomputer) dus dan zal de n96 helemaal top worden _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: