Ook maar eens de tijd genomen die FAQ door te lezen.
Er staat wel iets in dat in mijn optiek niet geheel klopt. Namelijk in
Formfactor en behuizingen FAQ onder het kopje "Past de hardware erin?" staat dat optische stations zonder problemen zullen passen. Nu is dit echt niet het geval. Er zijn namelijk wel degelijk kasten waarbij optische stations niet in de kast passen, doordat de kast veel te ondiep is. Ik heb het eigenlijk alleen meegemaakt bij de goedkope rotzooi (om het zo maar even te noemen, denk dus aan sweex en 'no-name' kastjes).
Hierdoor is het onmogelijk om een optical drive volledig in de kast te duwen, bij het gebruik van een normaal ATX bord, doordat er altijd wel een IDE connector, ATX connector of stel condensatoren in de weg zitten.
Nu komt dit niet zo vaak voor (gelukkig) zeker met kasten van een deugdelijk merk, maar als we de FAQ volledig willen houden is het misschien wel handig users te waarschuwen dat ze bij het gebruik van goedkope compacte kastjes nog wel eens bedrogen uit kunnen komen. Ik heb bij het inbouwen van het prut vaker dan eens raar opgekeken toen een cdbrander 5cm uitstak aan de voorkant.