Hoofdcategorieën
Device Settings
Reg. datum: 31 augustus 2003

Hoi,

Ik heb een hele tijd CX500 gehad. Die ben ik helaas kwijtgeraakt. Kan deze echter nergens meer vinden, wat zijn hier de opvolgers van?

hoi
Reg. datum: 29 juli 2010

quote:
--Christiaan-- schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:28:
Hoi,

Ik heb een hele tijd CX500 gehad. Die ben ik helaas kwijtgeraakt. Kan deze echter nergens meer vinden, wat zijn hier de opvolgers van?
cx870 volgens mij

Reg. datum: 31 augustus 2003

Lekker dan, dubbel zo duur...
quote:

Reg. datum: 27 december 2005

CX270 gehaald voor iets meer dan een tientje (legitiem) op de kop weten te tikken. Niets mis mee voor de prijs, bass valt een beetje tegen maar heb weinig vergelijkingsmateriaal. Heb geen getraind gehoor en ervaring met dure kwalitatieve oordoppen. Goede pasvorm en voelt degelijk gebouwd aan.

Reg. datum: 04 juni 2005

Mensen ik zit te twijfelen tussen deze oordoppen:
Sennheiser CX 270 pricewatch: Sennheiser CX 270 (Zwart)

Sennheiser CX 200 Street II pricewatch: Sennheiser CX 200 Street II (Wit)

Sennheiser XC 250 pricewatch: Sennheiser CX 250 (Zwart)

Sennheiser XC 280 pricewatch: Sennheiser CX 280 (Zwart)

Welke van de vier opties geeft het meeste waar voor je geld. Het liefst zou ik een in ear willen hebben met goed geluid en waarbij je vrij weinig tot niets van de 'omgevingsgeluid' hoort.

Achillias wijzigde dit bericht 02-08-2011 16:45 (7%)

hoi
Reg. datum: 29 juli 2010

quote:
Achillias schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:41:
Mensen ik zit te twijfelen tussen deze oordoppen:
Sennheiser CX 270 pricewatch: Sennheiser CX 270 (Zwart)

Sennheiser CX 200 Street II pricewatch: Sennheiser CX 200 Street II (Wit)

Sennheiser XC 250 pricewatch: Sennheiser CX 250 (Zwart)

Sennheiser XC 280 pricewatch: Sennheiser CX 280 (Zwart)

Welke van de vier opties geeft het meeste waar voor je geld. Het liefst zou ik een in ear willen hebben met goed geluid en waarbij je vrij weinig tot niets van de 'omgevingsgeluid' hoort.
wat is je budget? je zou eventueel ook de cx300 kunnen nemen of deze http://www.hifitogo.com/nl/meelectronics-m6-clear.html die bekent staat om z'n uitstekende prijskwaliteitverhouding...

Reg. datum: 23 januari 2006

Weet iemand toevallig een site waar je die reserve dingen kunt halen? Ik ben er eentje kwijt namelijk.. :(
En misschien handig om een link op de eerste pagina's te zetten..? Scheelt een hoop zoekwerk. Het enige wat ik kan vinden zijn ebay of amazon, maar ik wil gewoon iets in NL bestellen.. :)

= Intel i7 920 = 6Gb Ocz = DFI T3EH8 X58 = 2X Ati HD4890 CF = OCZ SSD RAID0 =

Reg. datum: 10 september 2002

Zojuist mijn CX300-II binnen gekregen van een Nederlandse shop (geen 5 euro China spul dus) en ik vind ze nogal dof klinken (weinig hoge tonen)... gaat dit nog inspelen of moet ik z.s.m. aan de bel trekken bij mijn leverancier? (Ga binnenkort naar China en wil onderweg goed muziek kunnen luisteren...)

update: na een uurtje of 15 aan de pink noise de dopjes weer eens in mijn hoofd gestoken en ik moet zeggen dat het verschil zeker merkbaar is! Waar ik de equalizer eerst echt op "reduce bass" moest zetten om een enigszins acceptabel geluid uit de dopjes te krijgen klinkt het nu zelfs zonder equalizer prima! Het doffe effect is weg en de midden en hoge tonen komen er nu goed uit. Voorlopig dus blij met deze dopjes :)

S0epkip wijzigde dit bericht 07-09-2011 12:04 (41%)

De afgelopen 5 jaar heb ik met veel plezier mijn Sennheiser CX300 (géén II) gebruikt. Helaas is daarvan één kanaal gestorven afgelopen week, en moest ik dus een vervanging aanschaffen. Dit zijn de Sennheiser CX300-II geworden, en daar ben ik niet over te spreken! :(

Ten eerste geven ze op de één of andere manier een stuk meer ruis door dan hun voorganger. Als er veel geluid is, merk ik hier niet zoveel van. Aangezien ik echter voornamelijk klassieke muziek luister, met hoge dynamiek en dus veel relatief stille passages, heb ik hier veel last van. Ten tweede klinkt het geluid een beetje schel en dof tegelijk, een beetje alsof er een equalizer met een dikke U-vorm over het geluid wordt gegooid, dus weinig en slecht gebalanceerde middentonen.

Ik heb nooit zo geloofd in "inspelen", maar misschien moet ik hier eens naar kijken? Aan de andere kant, het meest vervelende is het ruis, en dat zal niet weggaan door inspelen, of wel?

Dit wilde ik eigenlijk gewoon even kwijt. Iemand anders toevallig ook ervaringen dat de CX300-II slechter bevallen dan de originele versie?

(Kort pluspunt: de pasvorm is beter geworden.)
.:Porsche:.
Reg. datum: 26 november 2000

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Sennheiser CX250? Het is typisch dat dit model van Sennheiser een stuk minder populair lijkt te zijn ondanks de aantrekkelijke prijs :).

....911....

stop playing ethnic tunes

quote:
Ruis blijft, heeft te maken met de impedantie van de drivers in de oortjes. Wat ik er tegen heb gedaan is een tussenstuk kopen met daarin een mechanische volumeregelaar. Aangezien de impedantie van de oortjes zo laag is, klinkt alles ook veel luider, inclusief dus de ruis. Door het gehele signaal te dempen met de volumeregelaar kan je weer luisteren aan een niveau dat je gewoon was van vroegere oortjes of hoofdtelefoons. De (quasi-)complete isolatie dankzij de rubbertjes versterken natuurlijk extra het effect waarbij je ruis waarneemt, maar ik heb met zo'n volumeregelaar de ruis echt compleet weggekregen. Met dopjes in mijn oren is er nu dus complete stilte (of gedempt achtergrondlawaai) als er niks speelt. Heerlijk.

Inspelen is echt wel nodig trouwens, in het begin is het inderdaad alsof iemand de equalizer compleet slecht heeft ingesteld, maar dat komt wel goed na een tiental uur gebruik. Laten inspelen met "pink noise" voor zoveel uur is ook een mogelijkheid, zo kan je zelfs beter het verschil waarnemen omdat je de evolutie niet gradueel hebt ervaren.

Los je die ruis niet op door ze over het oor te dragen?

....911....

Parttime Prutser
Reg. datum: 01 december 2007

nee door ze over het oor te dragen verlaag je de "microphonics" dat zijn de tik geluidjes als je de kabel aanraakt

Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.

quote:
brilsmurfffje schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:33:
nee door ze over het oor te dragen verlaag je de "microphonics" dat zijn de tik geluidjes als je de kabel aanraakt
Oke, dat is dus weer iets anders :). Ik ben er nog niet zo helemaal thuis in.

....911....

stop playing ethnic tunes

quote:
ChicaneBT schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:30:
Los je die ruis niet op door ze over het oor te dragen?
Ruis is gewoon de white noise op een signaal dat er altijd zal zijn. Elk apparaat heeft een andere Signal to Noise ratio, dat is hoe luid de white noise doorschemert tov het geluidssignaal op maximaal volume. Bij een lage SNR is de ruis dus sterker aanwezig, en met extra gevoelige oortjes met lage impedantie (zoals de Sennheiser CX300, aka Creative EP630 aka Sharp MD33) klinkt alles (en dus ook de ruis) extra luid, waardoor de ruis al snel storend kan worden. Je kan immers niet genieten van de kraakheldere en klare muziek met zijn oneindig kleine, subtiele details als er ondertussen precies een TV op een kanaal met sneeuw naast je staat. Dat is trouwens ook ruis. ;)
Reg. datum: 22 januari 2008

Ik ben nu al in een heleboel fysieke winkels geweest, maar er is nog geen winkel geweest die de Sennheiser CX-400 überhaupt in het assortiment had. De CX-300 hebben ze wel allemaal op voorraad. Nu is mijn vraag, is de CX-400 behalve dat hij wel symmetische draadjes heeft, beter of niet?

Reg. datum: 25 mei 2004

Het geluid is wel iets subtieler en beter op elkaar afgestemd vind ik, ben weer terug gegaan naar de cx300 voor de overdreven basweergave (waar ik persoonlijk als ik hardstyle luister meer waarde aan hecht).

Voor de rest zijn beide geen troep hoor :)

HP Compaq 8510p (GB967EA#B1A)
Intel X25-M Postville 80GB (SSDSA2MH080G2C1) / Kingston ValueRAM 2x 2GB (KVR667D2S5K2/4G)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Shinza ZeroShock III 15-Inch Widescreen (White)

Reg. datum: 16 september 2008

CX 880 net binnen, ben tevreden tot nu. Jammer dat onderdelen van plastic zijn terwijl zij echter op de fotos op aluminium lijken. Zal na enkele dagen een review plaatsen bij de pricewatch, aangezien er hier niet veel over te vinden is.

360 :Super NL Monkey | LOTRO: Badreend | SC2 : CommandoZerO #523 | WoW: Chickenfang

Reg. datum: 10 september 2002

Mijn CX300-II hebben na een paar maanden last van draadbreuk, gaan dus binnenkort terug voor garantie :(

Iemand ervaring met IE 6? :?

Kan ik die ook ergens beluisteren?

Ik heb nu CX500 en het linkerkanaal stoort soms.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011