Reg. datum: 21 februari 2001
Ja, ik heb nog geen geblokte poorten gevondenquote:
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
[Nieuw Topic]Heb 7 jaar speedlinq gehad, maar in die periode altijd dezelfde IP adres gehad. In de praktijk komt het erop neer dat je toch wel je IP blijft behouden.quote:Akin schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:33:
[...]
Je bent toch altijd online zolang je modem maar aan blijft (en verbinding houd)?
Ow ?quote:MadHost schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:34:
@ginod: Je moet WEL zelf opzeggen bij KPN w.b.t. Direct ADSL. Ik had dit gedaan maar intern was dit niet goed verwerkt. Ik heb daarna gebeld en toen was het prima voor elkaar. Heb onlangs teveel betaald abbo teruggestort gekregen.
Dus dan zal ik het toch maar doen dan ?quote:Telfort aanvragen en KPN NIET opzeggen!
Ik ben zelf ook overgestapt van DIRECT-ADSL naar Telfort. Telfort neemt je ADSL over en je DIRECT-ADSL van KPN wordt vanzelf opgezegd. De Opzegbrief van KPN krijg je echter pas nadat je Telfort abonnement actief is.
24H a Day: Legendary Club Sounds on www.lazerhothits.com !
Dit komt omdat er een actieve connectie is gevonden. Een oud abbo.quote:Zasa schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:27:
Heey,
Ik werd geweigerd omdat mijn lijn bezet is(wat bedoelen ze met di?)
Nou als ik Telfort 20mb plus TELEFONIE aanvraagd zou er dan zo een foutmelding komen?
Voorheen had ik alleen Telfort 20 mb besteld,en heb op dit moment geen KPN abbo
DickMarcinko wijzigde dit bericht 06-02-2008 14:35 (10%)
Ik draai toch al een redelijk tijdje een webserver via Telfort (voorheen Tiscali). Geen probleem, het IP adres veranderd zelden (of nooit). Daarnaast heb je dyndns, en omdat het modem dyndns (en diverse varianten daarvan) ondersteund hoef je zelfs geen programmaatje op je webserver te draaien om dyndns up-to-date te houden..quote:Demonfreak schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:11:
Hmmmm dit is erg lastig, Telfort is duidelijk wat voordeliger dan Orange, maar daarentegen hebben ze geen homepage ruimte en geen vast ip nummer. Zo kun je nooit een eigen webserver starten...
DickMarcinko wijzigde dit bericht 06-02-2008 14:54 (8%)
Bedankt maar ik had eerder geen ADSL maar kabelverbinding van UPC,dus daarom waren er vraagtekens bij mij..quote:DickMarcinko schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:32:
[...]
Dit komt omdat er een actieve connectie is gevonden. Een oud abbo.
Als ik het goed begrijp is je vraag, of er hetzelfde zal gebeuren als je plus telefonie besteld? In that case : Ja.
Vink aan dat je van een bestaande adsl afkomt & dan moet het goedkomen.
kleine tip, probeer de volgende keer je vraag iets duidelijker te formuleren & "hey" zeggen hoeft ook niet.
Dat heeft er niets mee te maken. ADSL is telefoonlijn, kabel is kabel.quote:Zasa schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:56:
[...]
Bedankt maar ik had eerder geen ADSL maar kabelverbinding van UPC,dus daarom waren er vraagtekens bij mij..
Als je m'n screentjes bekijkt zie je dat Draft-N (300mbps) & G (54mbps) even snel zijn, dus het ligt niet zozeer aan het protocol, maar eerder aan de router.quote:Phorze schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:51:
@ rabor
Bedankt voor je uitgebreide analyse, ik denk wat jij en Masimo zeggen wel het probleem is, met 54g trek je het gewoon net niet. Wel ga ik met de laptop en Netstumbler aan de gang om te kijken wat op dit moment het beste WIFI kanaal is om te pakken. Anders gaat de ZyXel op marktplaats en ga ik toch een andere oplossing zoekenDe reden dat je met "super-g" (108 mbit?) dus niet meer haalt komt denk ik omdat de verbinding niet daadwerkelijk meer doorvoersnelheid heeft dan "normaal-g" maar dat er een soort compressie wordt toegepast op de data, wat blijkbaar niet goed werkt
![]()
Over de rare toename van de afstand tot de centrale:
De attenuation downstream (hier wordt het aan gemeten) kan ook compleet anders uitvallen als het een en ander slecht aangesloten is of een stuk koper onderweg verrot is. Verder kan er gewoon gemanipuleerd worden op de HVD, en kan je signaal dus over een "slechte" ader gaan als je pech hebt (binnen dezelfde bundel) Wat ook nog wel eens gebeurt is dat er dus inderdaad een verhuizing van de wijkcentrale heeft plaatsgevonden, maar dan zit de hele wijk op een andere afstand natuurlijk.
Overigens zal KPN je niet even van die "slechte" ader afhalen omdat (het klinkt stom maar) de volgende klant dan op jouw oude paar komt en dan begint het gezeik dus opnieuw.
Ga er dus maar vanuit dat je dikke pech hebt![]()
Maargoed klagen mag je zoiezo niet, je haalt een lekkere snelheid
Oke,ik heb opnieuw een aanvraag ingedient zoals jij bij de vorige post zei,quote:DickMarcinko schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:14:
[...]
Dat heeft er niets mee te maken. ADSL is telefoonlijn, kabel is kabel.
Bovenin de pagina staat een 'zoek in dit topic' veld. Vijf zoekopdrachten om alle 5 de topics te doorzoekenquote:
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
De wireless zyxel ondersteund alleen standaard 54g. Dus als je verbinding maakt met draft-n of super-g, speedboost-g, afterburner-g of whatever, dan krijg je toch gewoon een standaard 54g verbinding. En die levert in de ideale situatie ongeveer een 2MB/sec doorvoer. Van de 54 mbits blijft een werkelijke snelheid over van rond de 15 - 20 mbits. Bij hoge intrainwaardes van het modem, zie je dus dat de wireless doorvoersnelheid de bottleneck wordt.quote:rabor schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:19:
[...]
Als je m'n screentjes bekijkt zie je dat Draft-N (300mbps) & G (54mbps) even snel zijn, dus het ligt niet zozeer aan het protocol, maar eerder aan de router.
Het verschil tussen de centrales is ongeveer 200KB dus ik maak me niet zo druk hoor.
Zoiets wil ik ook gaan doen voor mijn nieuwe appartement. Hebben de huidige bewoners een KPN abo en heb jij gewoon gekozen voor "geen KPN + geen ADSL"?quote:IceStorm schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:04:
Ah mooi, nergens krabbelen scheeltTelefoon heb ik niet dus dat kan ook geen probleem worden. En de huidige bewoners zijn erg vriendelijk dus die laten het modem vast wel staan
.
Mooi, dan hoef ik hopelijk niet al te lang zonder internet te zitten.
CraZaay wijzigde dit bericht 06-02-2008 16:35 (12%)

Is dat e-tech modem niet ADSL1?quote:MastaMaze schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:50:
Mijn snelheden met een oude e-tech modem omdat het pakketje nog niet binnen is.
[afbeelding]
Zit ongeveer 800 meter van de centrale. Heb tcpoptimizer al gedraaid en dat heeft een beetje geholpen. Vind het nog niet echt snel, maar een verbinding is beter als geen verbinding.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic." Mijn weblog
http://nuker.nl/
quote:wb88 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:45:
Hoi!
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van een tiscali T6 abo naar een Telfort 20mb verbinding... Nou blijkt dat de modem maar intraint op "5011 kbps / 1026 kbps" (down / up). Dat had ik bij mijn oude tiscali T6 verbinding ook al. Het schijnt dat ik (ook al geven verschillende website compleet andere waarden) ong. op 2000 meter van de centrale af woon (postcode 3845 DS). Dan zou ik toch echt een hogere downsnelheid moeten halen (http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg).
Er zitten geen splitters meer tussen de modem en de telefoonlijn, ik heb het met een lijn van 30 cm geprobeerd, ik heb de modem meerdere malen aan/uit gezet, maar alle zonder resultaat.
Hopelijk kan iemand mij helpen, want de telfort / tiscali helpdesk is niet echt zinvol...
Bij voorbaat dank!
Wilco
Als je bij je oude 6Mbit abonnement de volle snelheid al niet kon halen, dan zal een sneller abonnement ook niet helpen. M.a.w. je zat al op de limiet wat de telefoonlijn aankon, en niet op de limiet van het abonnement. Overstappen naar een sneller abonnement is in zo'n geval dan ook zonde van het geld.quote:wb88 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:45:
Hoi!
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van een tiscali T6 abo naar een Telfort 20mb verbinding... Nou blijkt dat de modem maar intraint op "5011 kbps / 1026 kbps" (down / up). Dat had ik bij mijn oude tiscali T6 verbinding ook al. Het schijnt dat ik (ook al geven verschillende website compleet andere waarden) ong. op 2000 meter van de centrale af woon (postcode 3845 DS). Dan zou ik toch echt een hogere downsnelheid moeten halen (http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg).
Er zitten geen splitters meer tussen de modem en de telefoonlijn, ik heb het met een lijn van 30 cm geprobeerd, ik heb de modem meerdere malen aan/uit gezet, maar alle zonder resultaat.
Hopelijk kan iemand mij helpen, want de telfort / tiscali helpdesk is niet echt zinvol...
Bij voorbaat dank!
Wilco
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona