Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 27 september 2004

Ik wil een server aansluiten op een internet verbinding, daarbij moet de server het externe ip adres krijgen. Hiervoor moet het modem natuurlijk gebridged worden. Dit is alleen mogelijk wanneer er sprake is van een PPPoE verbinding en geen PPPoA verbinding.

Ik ben dus op zoek naar een ADSL verbinding op basis van PPPoE.
Is de ADSL verbinding van Telfort een PPPoE. Ik weet dat Orange PPPoE verbindingen levert, maar deze verbindingen zijn niet zo stabiel....

quote:
elhopo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:49:
Ik ben gisteren over gegaan van Tiscali naar Telfort. Volgens diverse sites is de afstand van huis tot aan de centrale tussen de 1300 en 1500 meter. Ik had altijd 4 mb, en heb nu 6,2 mb.... (up trouwens 910 kb)
Modem : Zyxel 2602-63 (ISDN variant, geen ISDN meer, maar nog wel het ISDN modem), en een Line Attenuation downstream van 40 db, wat meer duid op de richting van 3 km.
ADSL modem zit al rechtstreeks op het ISRA punt, wat overigens niets hielp.De woning is uit '98 dus de kabels zullen nog wel redelijk nieuw zijn lijkt me.

Is er, buiten software om, nog iets te doen aan de snelheid? een paar keer modem herstarten maakte ook niet veel uit, en ik heb al de nieuwste firmware.

(ik denk dat dit een gevalletje is: jammer maar helaas...)
Denk dat je weinig kunt doen. Zelf zit ik ook volgends de Line Attenuation downstream op 2,9KM van de centrale. Volgens verschillende checks ook tussen de 1300 en 1500 meter. Haal met Telfort maximaal 850kbps.

Opteron 170 @ 2,9GHz/2GB Kingston HyperX @ 245MHz/DFI Lanparty NF4/ATi X1950PRO

This place is GoT-like!!!

Iemand een goed geheugen? Ik ga binnenkort verhuizen en heb Telfort maar alvast aangevraagd. Ik krijg alleen pas de 18e de sleutels. Weet iemand hoeveel zaken ik per post krijg waar ik moet krabbelen met handtekeningen? Want dan moet ik van te voren maar even kijken of ik de post bij de huidige bewoners kan wegkapen :P.

[edit]Na het lezen van het contract, moet ik uberhaupt krabbelen? Kan het nergens vinden maar lijkt me toch van wel?

IceStorm wijzigde dit bericht 06-02-2008 10:53 (15%)

Ikzelf ben ook sinds afgelopen vrijdagmiddag tevreden Telfort gebruiker. Terwijl het afgelopen maandag pas Officieel was ingegaan (administratief omgezet). Grappig is, dat je tot die tijd, je wachtwoord niet kan wijzigen !

Had begin Januari (rond de 6e ofzo) aangevraagd, met als startdatum 04-02-2008. Nou, dat is dus volkomen gelukt !

Modem is ingetraint om de naarbij 18MB downstream. Dus een flinke verbetering van de 3 die ik had met KPN Direct ADSL.

Alleen, krijg ik nu van KPN zelf een bericht van opzeggen, of moet ik dat alsnu nog zelf doen, want in de openingtopics en andere mensen zeggen dat je zelf dat NIET moet doen zelf, en dat die brief wel aan komt waaien :P

24H a Day: Legendary Club Sounds on www.lazerhothits.com !

quote:
IceStorm schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:50:
Iemand een goed geheugen? Ik ga binnenkort verhuizen en heb Telfort maar alvast aangevraagd. Ik krijg alleen pas de 18e de sleutels. Weet iemand hoeveel zaken ik per post krijg waar ik moet krabbelen met handtekeningen? Want dan moet ik van te voren maar even kijken of ik de post bij de huidige bewoners kan wegkapen :P.

[edit]Na het lezen van het contract, moet ik uberhaupt krabbelen? Kan het nergens vinden maar lijkt me toch van wel?
Had hetzelfde....
Je hoeft nergens te krabbelen dus dat scheelt. Alleen je eventuele telefoonnummer is misschien handig voor je verhuiskaartje. Geldt natuurlijk alleen asl je +telefnie hebt aangevraagd. Verder zou het lastig zijn als de huidige bewoners het nieuwe modem ontvangen (kans is klein) en dat niet aan jou geven.... Zou zonde zijn. Maar nogmaals die kans is zeer klein...

Succes!

This place is GoT-like!!!

Ah mooi, nergens krabbelen scheelt :P Telefoon heb ik niet dus dat kan ook geen probleem worden. En de huidige bewoners zijn erg vriendelijk dus die laten het modem vast wel staan ;).
Mooi, dan hoef ik hopelijk niet al te lang zonder internet te zitten.

¤uRoDance - I love the 90s
Reg. datum: 18 september 2003

Hmmmm dit is erg lastig, Telfort is duidelijk wat voordeliger dan Orange, maar daarentegen hebben ze geen homepage ruimte en geen vast ip nummer. Zo kun je nooit een eigen webserver starten...

Intel Core 2 Quad @2.66Ghz | Club3D Nvidia GeForce 8800GT | Samsung 20x Dvd-r | Asus DvdRom | Creative SB.Audigy | 2GB Ram | 1x320GB 1x250GB HD's SATAII | 550watt Chieftec voeding. EURODANCE MP3 STREAM

There is no spoon
Reg. datum: 10 november 2003

quote:
Demonfreak schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:11:
Hmmmm dit is erg lastig, Telfort is duidelijk wat voordeliger dan Orange, maar daarentegen hebben ze geen homepage ruimte en geen vast ip nummer. Zo kun je nooit een eigen webserver starten...
Orange heeft ook geen vast ip adres, voor beide geld echter dat het ip niet vaak veranderd.
En je kunt altijd dyndns gaan gebruiken indien nodig.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Orange heeft wel degelijk een vast ip-adres, maar dat doet niks af aan de rest van je antwoord. Het is inderdaad prima mogelijk om bijv. dyndns te gebruiken :)

Reg. datum: 08 november 2007

Ik ben per 1-2-2008 overgegaan naar Telfort. Vandaag 6-2-2008 krijg ik het bericht dat mijn abonnement is opgeleverd. Echter de telefoon is nog steeds niet omgezet en in de brief van Telfort staat vanaf 1-2-2008 duurt dit 4 werkdagen. In de opleveringsmail die ik vanadaag van Telfort heb ontvangen staat niets over telefonie. In de aanmeldingsbrief die ik in het begin ontvangen heb staat dit wel met de ww voor telefonie. Is dit gebruikelijk en duurt het momenteel langer. Klopt dit wel?

quote:
hhjm schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:16:
Ik ben per 1-2-2008 overgegaan naar Telfort. Vandaag 6-2-2008 krijg ik het bericht dat mijn abonnement is opgeleverd. Echter de telefoon is nog steeds niet omgezet en in de brief van Telfort staat vanaf 1-2-2008 duurt dit 4 werkdagen. In de opleveringsmail die ik vanadaag van Telfort heb ontvangen staat niets over telefonie. In de aanmeldingsbrief die ik in het begin ontvangen heb staat dit wel met de ww voor telefonie. Is dit gebruikelijk en duurt het momenteel langer. Klopt dit wel?
Als je de moeite had genomen dit topic even door te lezen had je deze vraag niet hoeven plaatsen. Deze vraag is al heel vaak voorbij gekomen.

Hr?

quote:
hhjm schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:16:
Na het activeren van je internetverbinding duurt het nog 4 dagen voor de telefonie werkt. Dus het ligt eraan of en wanneer je de verbinding geactiveerd hebt.

En verder met ^^^^ :)

Saying that Java is nice because it works on all platforms is like saying that anal sex is nice because it works on all genders. <--> [Whatpulse! Doe mee!

* Potjiekos *

TIP:

Voor mensen met Vista en een draadloze verbinding die zo af en toe weg valt is de volgende link interesant....

http://www.vistabits.nl/w...nfiguration_aanzetten.htm

Hielp in iedergeval bij mij

Howzit?

quote:
Volkert schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:07:
[...]

Wat een onzin: Je moet abonnementskosten vooruit gaan betalen, dat wist je van tevoren.

Ze sturen de eerste rekening echter pas als alles technisch en administratief opgeleverd is, dus dan heb je de verzendkosten van 14,95 + gemiddeld 2,5 maand abonnement (de vorige gemiddeld halve maand als je op de 15e aangesloten zou zijn, de huidige hele maand en de volgende hele maand) + de eventuele extra kosten voor een uitgebreider modem.

De tweede en verdere faktuur is gewoon per maand, dus 19,95 of 29,95 + belkosten.

Dus ik vind dat ze het heel netjes doen.
Per 2-01-2008 aangesloten maar moet wel nu effe voor 3 maanden betalen dat vind ik geen onzin.

Ben overgestapt van Tiscali naar Telfort en kreeg eind vorige week de rekening in PDF formaat binnen voor de maand maart 2008. Alleen zag ik daar merkwaardig genoeg, de post "doorberekening netwerkkosten" waar ik voor betalen. Ik dacht dat dit bij Telfort niet hoeft? Ik ben niet in de war met de telefoonkosten, want dat is een aparte post eronder.

Iemand enig idee?

(de dure helpdesk gaf gister 8 minuten lang, de melding "er zijn meer dan 3 wachtenden voor u."

Thanks

|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|

Reg. datum: 10 januari 2008

Mijn telfort word 12-2 geactiveerd , maar mijn Het Net Adsl loopt tot 3-3 kan ik de 12de gewoon internetten via Telfort??? of moet ik wachten tot 3-3 ???

Reg. datum: 11 januari 2008

quote:
dSje schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:54:
Mijn telfort word 12-2 geactiveerd , maar mijn Het Net Adsl loopt tot 3-3 kan ik de 12de gewoon internetten via Telfort??? of moet ik wachten tot 3-3 ???
Oh, ook al een aantal malen beantwoord hier. Het Net loopt alleen administratief door tot 3-3 en je moet tot dan ook betalen.
Telfort levert technisch op per 12-2, dus dan heb je ook Telfort signaal.

Een simpele vraag, waarop ik het antwoord niet kon vinden in de startpost en dit topic:
Welk emailadres krijg je bij telfort? Is dat ......@telfort.nl ?

Misschien goed om aan de startpost toe te voegen?

Reg. datum: 27 september 2004

quote:
tbelder schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:25:
Ik wil een server aansluiten op een internet verbinding, daarbij moet de server het externe ip adres krijgen. Hiervoor moet het modem natuurlijk gebridged worden. Dit is alleen mogelijk wanneer er sprake is van een PPPoE verbinding en geen PPPoA verbinding.

Ik ben dus op zoek naar een ADSL verbinding op basis van PPPoE.
Is de ADSL verbinding van Telfort een PPPoE. Ik weet dat Orange PPPoE verbindingen levert, maar deze verbindingen zijn niet zo stabiel....
Weet iemand of Telfort de verbinding levert op basis van PPPoE?

Mennoslaats.nl

quote:
Peturrr schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:06:
Een simpele vraag, waarop ik het antwoord niet kon vinden in de startpost en dit topic:
Welk emailadres krijg je bij telfort? Is dat ......@telfort.nl ?

Misschien goed om aan de startpost toe te voegen?
Is idd een @telfort.nl adres.

Dich bis echt unne foëzen haas

Reg. datum: 08 september 2003

Is bij telfort poort 25 open..?
:?

There is no spoon

quote:
objectief2 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:48:
Orange heeft wel degelijk een vast ip-adres, maar dat doet niks af aan de rest van je antwoord. Het is inderdaad prima mogelijk om bijv. dyndns te gebruiken :)
Helaas, ik heb nu nog Orange maar absoluut geen vast ip adres.
Wordt toegekend aan je MAC adres op basis van een leasetijd (24 uur volgens mij) dus als je hetzelfde modem houd en minstens 1x per 24 uur online bent houd je je ip adres wel.
Als je echter een ander modem eraan hangt of langere tijd offline bent dan ben je je ip adres wel degelijk kwijt (ik spreek uit ervaring :) ).
Naar ik heb begrepen van ervaringen van mensen (dit topic) doet Telfort dit op een soortgelijke manier dus zolang je MAC adres niet veranderd en je niet te lang offline bent zul je je ip adres wel houden (kan altijd veranderen bij onderhoud aan de zijde van Telfort natuurlijk).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

quote:
tismij schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:31:
[...]

Helaas, ik heb nu nog Orange maar absoluut geen vast ip adres.
Wordt toegekend aan je MAC adres op basis van een leasetijd (24 uur volgens mij) dus als je hetzelfde modem houd en minstens 1x per 24 uur online bent houd je je ip adres wel.
Als je echter een ander modem eraan hangt of langere tijd offline bent dan ben je je ip adres wel degelijk kwijt (ik spreek uit ervaring :) ).
Naar ik heb begrepen van ervaringen van mensen (dit topic) doet Telfort dit op een soortgelijke manier dus zolang je MAC adres niet veranderd en je niet te lang offline bent zul je je ip adres wel houden (kan altijd veranderen bij onderhoud aan de zijde van Telfort natuurlijk).
Je bent toch altijd online zolang je modem maar aan blijft (en verbinding houd)?

- No signal -

Reg. datum: 02 januari 2001

@ginod: Je moet WEL zelf opzeggen bij KPN w.b.t. Direct ADSL. Ik had dit gedaan maar intern was dit niet goed verwerkt. Ik heb daarna gebeld en toen was het prima voor elkaar. Heb onlangs teveel betaald abbo teruggestort gekregen.

System specs | AMD Athlon 2600 + Asus A7V8X-X | 512MB DDR 400 MHz | Maxtor 60gb | ATI Radeon 9600 256MB | ZipDrive 100 mb | DVD Player 48x 16x | 8x DVD Burner Dual Layer |

There is no spoon

quote:
Akin schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:33:
[...]

Je bent toch altijd online zolang je modem maar aan blijft (en verbinding houd)?
jups, er zijn ook mensen die 'snachts alles uitzetten (inc modem) en die toch hun ip adres houden vandaar dat ik denk dat Telfort dit op dezelfde manier doet als Orange.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws